Je zal er maar naast wonen…..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-25 13:01

Ik snap jullie heel goed hoor, maar het kenbaar maken van de betreffende woning, dat kan ik echt niet maken. Ik heb al heel erg getwijfeld of ik dit topic überhaupt wilde aanmaken nadat de aanvraag van een schaduwaccount was afgewezen. Echter zat het me zo hoog dat ik het toch gedaan heb, gewoon in de hoop dat ik wat goeie tips zou ontvangen van mensen in vergelijkbare situaties. Bokt heeft hierin niet teleurgesteld en het medeleven was een superfijne bonus. :(:)

Gisteren hebben we de eerste kijkers gezien, hopelijk ziet iemand er wat in.
Waarschijnlijk zijn de kijkers in de veronderstelling dat ‘ons’ landje bij deze woning hoort, hoop dat ze daardoor niet ontmoedigd zullen raken.

cissy

Re: Je zal er maar naast wonen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 13:10

Hoezo zouden ze dat denken? Neem aan dat je als koper ook even het kadaster bekijkt toch? Neem ook aan dat het landje niet in de verkoopadv staat?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 13:31

Eerste wat ik altijd doe op funda als ik een huis interessant vind: kijken op de kadastrale kaart. Is gewoon een functie op funda zelf.
Denk dat dat wel goed komt.
Hopelijk is het huis gauw verkocht!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 13:40

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd. TS geeft duidelijk aan de lokatie van haar huis niet te willen delen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 15:32

Majabeestje schreef:
Eerste wat ik altijd doe op funda als ik een huis interessant vind: kijken op de kadastrale kaart. Is gewoon een functie op funda zelf.

Weet je zeker dat die gegevens echt uit het kadaster gehaald zijn en niet door de makelaar geïnterpreteerd nav het verhaal van de verkoper ??

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 17:29

DubbelFun schreef:
Majabeestje schreef:

Weet je zeker dat die gegevens echt uit het kadaster gehaald zijn en niet door de makelaar geïnterpreteerd nav het verhaal van de verkoper ??

Je kunt alle percelen zien op Funda, dat is niet iets wat een makelaar doet. Het enige wat de makelaar wel zou kunnen doen is in de tekst en eigenschappen onder kadastrale gegevens, zeggen dat het geheel uit 2 percelen zou bestaan.

Gelukkig ben je er bijna vanaf TS!

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-25 23:41

Ik zal even wat context geven, het is inderdaad wat verwarrend. ;)
Tussen hun woning en onze woning ligt een weiland van 2000 m2, deze huren wij.
Achter de woning van de buren ligt akkerland.

De buren hebben met de eigenaar van het akkerland afgesproken om 2000 m2 daarvan te huren en bij hun tuin aan te trekken.
Dit kan je dus niet terugzien op de kadastrale kaart. En omdat beide percelen dus dezelfde afmetingen hebben, kan ik me zo voorstellen dat mensen verwachten dat ze ons perceel erbij kunnen huren.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 00:30

Maar bij iedere Funda advertentie staat precies om welk(e) perceelnummer(s) het gaat. Waarom zouden mensen dan verwachten dat ze zomaar een ander perceel erbij kunnen huren?

Afbeelding
Stel dat hier 636 te koop staat, aan deze geweldige straat :+ , dan is er natuurlijk geen reden om zomaar de aanname te doen dat 44 of 46 erbij te huren is als daar niets over in de advertentie staat.

Ze kunnen de verkopend makelaar vragen of dat wel een optie is, maar die kan daar nooit een bevestigend antwoord op geven.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 10:10

En het wordt ook in de tekst opgenomen denk ik?
Dat een stuk weiland achter de woning optioneel te huur is?

Maar goed, het kan idd zo zijn dat mensen denken dat het jullie stuk grond is. En teleurgesteld zijn dat het van jullie is. Maar als ze het huis en de plek mooi vinden en ze kunnen het stuk erachter huren.. Dan zal er echt wel iemand zijn die het koopt.
De huizenmarkt is krap.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 10:12

Fijn dat er ook al mensen zijn komen kijken, dan zit er iig schot in de zaak :j

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:09

Bielsje schreef:
Maar bij iedere Funda advertentie staat precies om welk(e) perceelnummer(s) het gaat. Waarom zouden mensen dan verwachten dat ze zomaar een ander perceel erbij kunnen huren?

[ Afbeelding ]
Stel dat hier 636 te koop staat, aan deze geweldige straat :+ , dan is er natuurlijk geen reden om zomaar de aanname te doen dat 44 of 46 erbij te huren is als daar niets over in de advertentie staat.

Ze kunnen de verkopend makelaar vragen of dat wel een optie is, maar die kan daar nooit een bevestigend antwoord op geven.

Is dit jouw straat TS?
Grapje hè, de straatnaam is wel passend nu met deze buren.

Hopelijk zijn ze snel weg en kunnen jullie zonder zorgen genieten van jullie plekje.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-25 23:09

Het huis staat ‘onder bod’ *\o/*
Hopelijk gaat de verkoop door en komen ze tot een overeenstemming.
Het is ook geen moment te vroeg, want het is wederom geëscaleerd tussen ons, de overburen en hen. Afgelopen maandag vond buurman het een goed idee om mijn man te achtervolgen in de auto op weg naar zijn werk. Gelukkig had mijn man het direct in de gaten en is hij, toen hij een grote rotonde moest nemen de aangelegen carpoolplaats (voorzien van camera’s) opgereden. Hij is daar een tijdje blijven staan en de buurman reed steeds rondjes op rotonde. Gelukkig hebben we een dashcam, dus hij stond er mooi op.
Uiteindelijk is hij ergens afgeslagen en kon mijn man zijn weg vervolgen. Echter kwam hij wel mooi te laat op zijn werk. _-:(
Ik heb vervolgens direct een melding gemaakt bij de politie, die later op de dag (na een gesprekje met mij en de overburen die ook worden gestalkt) een zogeheten STOP gesprek hebben gevoerd met de buren.
Man, wat kan die buurman schreeuwen zeg, ik zat in huis en hoorde hem tekeergaan, niet gewoon.
Sindsdien is het echter stil, dus ik vermoed dat het een zeer stevig gesprek is geweest.
ik zit voor het eerst sinds 2 weken weer eens onder de veranda en het voelt gewoon spooky, zo rustig.
Aan de ene kant mooi, aan de andere kant eng, want misschien broedt hij nu op nog veel heftiger represailles.
We gaan het zien.
Laatst bijgewerkt door JJ4 op 10-10-25 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 23:11

Jezus wat een gek zeg, wat bezielt hem ook om je man te achtervolgen. Wat wilt die daar mee bereiken

Hopelijk gaat de koop van het huis door

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 23:22

Die is echt van het padje af. Wat naar voor jullie, en zijn familie.
(Doet mij denken aan die rijschoolhouder in Twente die de hele boel terroriseert.)
Ik duim voor jullie dat het huis snel verkocht wordt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 00:45

Wow wat bizar zeg. Goed dat de politie zo heeft opgetreden. Hopelijk laten ze jullie nu met rust en kan je over enige tijd nieuwe buren verwelkomen.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 01:19

Wat super fijn dat er een koper is voor het huis! En super goed gehandeld van je man, wat een enge situatie zeg dat achtervolgen!! :oo
Wel spannend nog even tot aan de sleuteloverdracht kan ik me zo voorstellen…
Hebben jullie eigenlijk enig idee waar ze hebben gewoond vóór ze naast jullie kwamen wonen? Is daar ook zo veel gedoe geweest?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-25 02:03

xLoki schreef:
Wat super fijn dat er een koper is voor het huis! En super goed gehandeld van je man, wat een enge situatie zeg dat achtervolgen!! :oo
Wel spannend nog even tot aan de sleuteloverdracht kan ik me zo voorstellen…
Hebben jullie eigenlijk enig idee waar ze hebben gewoond vóór ze naast jullie kwamen wonen? Is daar ook zo veel gedoe geweest?

Ze deden daar altijd erg vaag over. Ze komen van origine uit de achterhoek vertelden ze, maar ze hebben geen waarneembaar accent. Daarna hebben ze een tijd rondgetrokken met de camper en op een camping gestaan in Friesland. We weten dat ze eerder een huis hebben moeten verlaten vanwege onenigheden, maar dat was uiteraard niet hun fout en ze wilden nu rust……. 8)7

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 07:32

Wat een creep zeg, je man achtervolgen :=
Hopelijk zijn ze snel weg!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 08:01

Pffff, echt wat zullen jullie opgelucht zijn als het definitief verkocht is en ze straks echt vertrokken zijn.

Hopelijk komen er fijne nieuwe buren, het kan alleen maar meevallen natuurlijk, en om d egoïsten regen dan ook verwijderd worden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 08:13

Klinkt als iemand rijp voor een inrichting. Dan zitten er toch wat draadjes los als je dat soort dingen doet? Is z'n vrouw ook zo vraag ik me af, of zou die soort van slachtoffer zijn van zo'n gek?

Fijn dat er een bod loopt!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 08:28

Ik ken ook een buurman die zulke dingen deed. Is een hele succesvolle man met heel veel geld en aanzien. :=

Er zijn meer gekken dan je denkt. :=

Maar heeeeel fijn dat het huis onder bod staat TS. Met jullie karma komen er vast super leuke buren voor terug!!!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 08:41

Wat fijn voor jullie.
Maar heb medelijden met de nieuwe buren van die gek.
Hopelijk gaan ze ergens in Spanje op een achteraf gelegen alleenstaand huisje wonen.

Wel slim van die carpoolplaats met camera's.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 08:55

Wat een ziek geval zeg jeetje! Had hij nou ook een vrouw? Ik hoop snel dat ze vertrekken...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 09:34

Zo iemand moet op een eiland gaan wonen zonder buren. _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 09:35

Wat een ziekelijke actie. Je zou die buurman toch een keer een tik tussen zn ogen willen geven...
Hopelijk blijft ie jullie niet volgen als ze verhuisd zijn...tjongejonge...