Pantry challenge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: Pantry challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 18:44

Wat leuk!

Ik vond 2 pakken udon noedels in de kast van 2022 (droog). Iemand een idee of dat nog kan of wordt dat enkeltje container?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 18:53

Gedroogd kan er altijd veel wel.
Ik zou het gewoon proberen, maar wel zorgen voor een evt vervangend iets achter de hand.
Als het dan eenmaal in het kokend water niet lekker meer ruikt of niet lekker smaakt, kun je het altijd nog weggooien.

Mijn moeder heeft ooit de voorraadkast van mijn opa en oma opgeruimd en wij hebben wéken zelfgemaakte vla van custardpoeder gegeten, waarbij de datum van de custard echt iets van 5-10 jaar achter ons lag.
Maar de vla smaakte prima en mijn moeder heeft past verteld dat ze dit gedaan heeft, toen het allemaal op was _O-

We leven allemaal nog, zonder buikgriep of andere ellende :))

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-25 20:08

caro29 schreef:
Wat leuk!

Ik vond 2 pakken udon noedels in de kast van 2022 (droog). Iemand een idee of dat nog kan of wordt dat enkeltje container?

Oh die zou ik prima eten als het gewoon alleen de noodles zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 20:17

Ik heb hier droge kruidenmixen en pastamixen gegeten van 6 maand en meer over de datum. Droog spul zoals gezegd blijft wel even goed als verpakking intact is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 20:30

Ik kijk echt nooit naar de houdbaarheidsdatum van droge pasta :)) Dat wordt niet slecht, hooguit verliest het kruidenmengsel een beetje smaak.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 22:32

Dit zijn gewoon droge naturel noedels. Ik ga het gewoon gebruiken. Het ziet er nog prima uit. Nu even een gerecht zoeken

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:26

Fraaie haul, cursebreaker! Maar wel triest van die basilicum -O-
Van zonnebloemkiemen had ik overigens nog nooit gehoord, ik vind die wel interessant. Straks in maart ga ik toevallig (dwerg) zonnebloemen voorzaaien voor mijn vogelbalkon, dus ik zal me er eens verder in verdiepen. Zaden heb ik genoeg.

Gisteren spruitjes en broccoli schoongemaakt en geblancheerd, en champignons geborsteld en gesneden. Alles in porties verdeeld en ingevroren.
Nu zitten vriezertje en het vrieskastje van de koelkast allebei ramvol :Y) dus zal morgen eerst maar eens een paar dagen aan maaltijden plannen.
Kan zelfs niets bedenken wat ik komende week moet kopen, haha! (ook voor het eerst..) Komt goed uit, want ik vond dit keer eigenlijk ook geen goede aanbiedingen in de folders.
Ik heb wel echt plezier van mijn voorraadlijst, dat maakt het preppen ook veel simpeler.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 22:53

Ik heb eindelijk weer gekookt vandaag :')

Donderdag uit eten om te vieren dat het koopcontract voor onze nieuwe stek in Frankrijk getekend was, gisteren friet gehaald na een hele lange intensieve dag op het werk, en woensdag weet ik niet eens meer :')

We gaan vol goede moed weer verder. Vandaag Mexicaanse rijst gemaakt en bedacht dat ik toch te veel bonen had voor het recept, dus mooi dubbel recept gedaan en 2 porties in de vriezer erbij.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 14:07

Gefeliciteerd met het koopcontract Prairy! Dat mag zeker gevierd worden. Uit eten is dan altijd leuk.

Zolala
Jij bent ook lekker bezig geweest met voorraad aanvullen, heerlijk. En benieuwd t.z.t. naar je zonnebloem zaden. De zonnebloem kiem was ik zelf idd ook nog niet tegen gekomen - ik koop normaal de milde kiem mix van Ah, bio wat dan alfalfa is, broccoli & koolrabi of de pittige mix van radijs, prei & groene radijs. De zonnebloem nu was wel mooi ter afwisseling.

Ik zag nog wat hierboven over ‘over datum’ houdbare producten. Wij hebben afgelopen week ook gewoon nog jus poeder gebruikt wat van juni ‘24 was. Ik heb er niks aan gemerkt haha. Met pasta’s/noodles e.d. maak ik me ook niet zo snel zorgen. Sterker nog; ik heb dat niet eens meer in originele verpakking, het merendeel. Ik verplaatst bijna alles naar (luchtdichte) potten dus ik zie de datum erna ook niet meer haha. Maar dat soort dingen blijven hier eigenlijk niet zolang staan dat het niet meer goed zou zijn.

Hier is ondertussen de AH geweest voor de nieuwe week levering. Iets duurder uitgevallen als we gepland hadden, omdat ik wat extra dingen heb besteld buiten onze vaste producten om, om te proberen (zoals 2 soorten hoemoes van het merk MAZA waar ik al een tijdje op aas en nog wat dingen voor school voor m’n zoon, maar ook 2 pakken roomboter want die waren nu 2 voor 5e in de aanbieding bij AH en dat loont zich echt wel aangezien ik normaal bijna 5e per pak betaal en ik heb roomboter graag op voorraad), dus even kijken of ik dan met de groentewinkel & slager wat lager uit ga komen zodat het week budget alsnog gehaald word.

Ik heb dus op de planning staan om morgen de slager en groentewinkel te doen en aan de hand van wat we thuis nog op voorraad hebben in de vriezer, toch nog een aardig lijstje met wat ik wil/moet meenemen. Ik probeer nog steeds altijd ook gewoon zoveel mogelijk vers te kopen of uit de vriezer en zo min mogelijk potten bv en met alleen de vriezer kan ik wel geen volledige voorraad aan leggen dus ik blijf wekelijks alsnog wel genoeg vers kopen, afhankelijk van de gerechten welke we maken. Wecken e.d. heb ik geen ervaring mee en heb geen eigen moestuin, dus kom er niet onderuit haha. Dat van die herenboeren klinkt wel echt top trouwens!

Qua Weekmenu en het gebruik maken van zoveel mogelijk voorraad heb ik deze week ook iets minder m’n best gedaan, omdat het me even teveel energie kostte om mee bezig te zijn. Vanaf volgende week hoop ik wel weer wat actiever ermee aan de slag te gaan. Al is het niet dat we helemaal niks uit voorraad gebruiken, maar in verhouding weinig recepten die bv echt Volledig met voorraad gemaakt worden.

Voor nu is dit de planning - geen specifieke dag indeling - tot volgende week dinsdag (ik plan altijd van dinsdag tot dinsdag ivm week levering van AH):

- Kip met snijbonen, prei, paprika, noodles (dit is volledig uit voorraad)
    - AVG (aardappelen uit voorraad, groenten & vlees deze week kopen)
    - Bami met spek (alles voor moeten kopen behalve de kruiden. Had er gewoon heel veel zin in, maar weinig meer op voorraad wat ik nodig had ervoor jammer genoeg haha)
    - friet en snacks uit de airfryer (snacks hebben we deze week moeten bij kopen, friet hebben we wel nog genoeg op voorraad)
    - spaghetti (volledig uit voorraad)
    - penne spinazie met gekaramelliseerde ui (volledig uit voorraad)
    - tomatensoep met tosti (volledig uit voorraad want toevallig afgelopen week een nieuwe batch tomatensoep van 6,5L gemaakt in de slowcooker)

Nu ik het lijstje zie valt het nog best mee zie ik en toch genoeg wat wel uit voorraad komt haha. En toch hogere boodschappen deze week hihi. Maar goed, daar zit dan ook nog vers spul bij voor lunch e.d. Moet oa ook de eieren voorraad aanvullen.

Afbeelding

Afgelopen week ook nog de restanten van de kruiden mixen voor Chili & gehaktkruiden Mexicaans in potten gedaan. Daar had ik nog zakjes van liggen kwam ik achter, dus die eerst opmaken voor ik zelf mix ga samenstellen. Nu het in potten zit, is het beter te zien als ik in de kast kijk - eerder lag het in zakjes in een mandje en ik merk dat ik dan veel minder eraan denk om het te gebruiken.

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:53

Hier zitten veel mensen die producten houdbaar maken volgens mij.

Ik pak net een pot augurken uit de kast. En dit is gaande. Witte poederachtige laag op de bodem en enigszins over de augurken. Ook borrels bij het openen waardoor de heldere vloeistof niet helemaal helder meer is. Is het Khaam? Zullen we het veilig kunnen eten? Het ruikt prima.

Afbeelding
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 22:06

Als er borrels omhoog komen bij het openen zou ik het niet meer eten.

Gas betekent volgens mij meestal fermentatie dus bacteriën. Zeker bij een zuur product als augurk zou dat niet moeten gebeuren dacht ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:16

Het is een pot augurken..... Waarom zou je het risico nemen......

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:16

Ik zou het ook een enkeltje composthoop geven.

Hier gaan we komend weekend beginnen aan een heel fijn project: het creeëren van een enorme pantry! We hebben een nutteloze 2e badkamer (in een huis met 3 slaapkamers) die we eruit gaan slopen. Dit wordt dan een opslagkamer met ook ruimte in overvloed voor een doel als pantry. Dat lijkt me hemels, dan kan ik daar alle voorraden in bewaren en houd ik in de keuken alleen de bewaarbussen en open verpakkingen. Qua overzicht en gericht kopen zal dat enorm schelen. Plus het niet meer overdatum kunnen raken van producten doordat ik ze constant in zicht zal hebben en ze ook autistisch zal sorteren op datum :D

Het zal wel even een paar weken duren voor het in gebruik genomen kan worden, maar van het idee alleen al wordt ik erg blij!

Vandaag weer een 3/4 wekelijkse boodschappenronde op de planning. Doel is nog steeds de vriezer en pantry leger maken, al zijn er geen dingen meer die nu direct op moeten. Wel zijn de kippen weer aan de leg en heb ik weer 2-4 eieren per dag. Daarnaast had ik er nog een stuk of 30 in de vriezer, dus we zijn even flink recepten aan het bouwen met eieren erin zodat in elk geval de voorraad uit de vriezer weg is. Ik wil niet meer dan 24 verse eieren in de koelkast hebben, om mezelf daartoe te dwingen heb ik gewoon alle andere eierdozen weggegooid zodat ik alleen nog 2 doosjes voor 12 eieren tot mijn beschikking heb. Tot nu toe werkt het! Nu alleen die 30 stuks nog uit de vriezer zien te krijgen :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 12:50

Oei nee met die augurken zou ik ook geen risico lopen. Het is imo ook inderdaad ‘maar’ een pot augurken wat pmarena ook al zegt.

JudithO wat een heerlijk vooruitzicht! Kan me heel goed voorstellen dat dit iets is waar je nu al naar uitkijkt, ook al zal het nog eventjes duren voor het helemaal klaar is. Ben nu ook al erg benieuwd naar foto’s t.z.t. haha.

Hier het rondje groentewinkel/slager gehad en weer heel wat eurootjes lichter. Deze week is helaas wat duurder uitgevallen als verwacht qua boodschappen dus heb het budget niet gered - ik stel een budget in meer voor mezelf en de uitdaging, gelukkig niet omdat het financieel echt MOET maar het is altijd mooi meegenomen natuurlijk als je kunt besparen.

Ik ben erg zoekende nog in besparen op boodschappen maar tegelijkertijd ook meer lokaal kopen en dat gaat niet perse altijd hand in hand haha. Ik zou lokaal goedkoper kunnen kopen wel door bv naar een grotere markt te gaan, ipv de huidige winkel waar ik naartoe ga en de bio winkel, maar qua gemak is dit fijner plus dat ik veelal groenten sws heb wat echt zelf geteeld zijn lokaal of anders van een ander lokaal bedrijf komen. Voor de markt moet ik weer P kosten betalen en kost me meer energie omdat ik echt de stad in moet, terwijl de groentewinkel en slager waar ik nu ga kort bij elkaar liggen en ik zo ben ook. De week boodschappen van AH welke gisteren kwamen waren ook al wat duurder uitgevallen, en met het groenten/vlees vooropgestelde budget was het ook wat duurder als verwacht dus dat tikte op alle 3 de vlakken nu wat door. Vorige week lukte dat wel netjes bv. Volgende week nieuwe poging haha!

Heb nu ook wel weer behoorlijk wat mogen bijvullen aan de voorraad en vind dat wel heerlijk zo’n haul.

Bij de groenteboer kocht ik:
Afbeelding

- 2kg aardappelen
    - 5 tomaten
    - grote krop sla
    - 4 rode uien
    - avocado
    - 5 bananen
    - 4 kiwi gold
    - 3 appels (Kanzi)
    - 3 peren (conference)
    - 20 eieren

Dan nam ik van de slager nog mee:
Afbeelding

- 4 hamlappen (om zelf te paneren, vind dat lekkerder als platte schnitzel)
    - 530g speklappen (voor de bami saus a la mama, m’n moeder haha)
    - 1 zigeuner schnitzel
    - 1,1kg runder gehakt (voor verschillende gerechten)

Ik heb ook nog wat restant over van afgelopen week doordat ik een dag niet heb gekookt en iets simpels heb gemaakt (tosti), en het fruit ging ook wat minder hard ineens of ik was iets te enthousiast geweest met inkopen ervan eerder haha. Ik heb momenteel dus dit nog liggen wat echt verwerkt moet gaan worden:

Afbeelding

Plan de campagne:
      - 1 paprika en champignons:
      Daar ga ik omelet mee maken voor m’n man en mijzelf (met prei en ui uit voorraad).
      - De overige 3 paprika’s:
      Deze ga ik in reepjes snijden en in de vriezer doen, want m’n vriezer voorraad is ver op sowieso wat paprika betreft.
      - met de bananen:
      banaan/ei pannenkoekjes + ik gebruik rijpe banaan geprakt door de havermout als zoetmaker ipv zoetjes of honing e.d.
      - de Citroenen:
      gaan mijn water in. Die had ik oorspronkelijk deels ook voor sausjes mee te maken/combineren met eten maar niet meer ervan gekomen dus ga ze nu gewoon volledig gebruiken voor het drinkwater omdat ze wel echt op moeten ondertussen.
      - De appels:
      Hiermee wil ik apple crumble gaan maken (heb de rest qua ingrediënten op voorraad) & een deel ga ik opbakken met rozijntjes, beetje suiker en kaneel en gebruik ik als topper voor de havermout.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 13:50

Oh daar ga je echt van genieten als die af is Judith :D

Ik ga voor ons nieuwe huis straks ook echt een grote pantry intekenen.

Cursebreaker ook lekker bezig.

Ik had gisteren echt géén zin om te koken maar toch gedaan met een beetje opstart hulp van mijn man, ipv pizza halen waarvan ik een advertentie voorbij zag komen...

Wel nog een grote bestelling gedaan bij Butlon. Moet echt kijken waar ik dat ga laten in mijn vriezers, die zitten namelijk grotendeels ook vol met voorbereidde etenswaren die in mijn nieuwe vriesdroger moeten, maar die komt 2 weken later :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 17:59

Oeh benieuwd naar die bestelling van Butlon, wat heb je zoal gekocht? En goed dat je/jullie toch ertoe hebben gezet om eten te maken.

Ik heb zojuist een nacho schotel de oven in geschoven. Een deel van het gehakt van de slager gebruikt, en de rest uit voorraad: Doritos chips uit & de groenten/bonen mix, (die zakjes van HAK; mexicanez gebruik ik altijd want vind die zooo lekker haha) & kaas. Was eigenlijk niet gepland deze week, maar had er zin in haha. De mannen krijgen macaroni na het voetballen vanavond, wat ik sws wilde skippen en iets anders had willen maken maar de nacho schotel is zo snel en makkelijk, dus dat kwam goed uit vandaag.

Vanmiddag heb ik dan een combinatie ontbijt/lunch gemaakt en voorraad op gemaakt zoveel mogelijk; omelet met paprika, champignons, bosui, uien, kruiden & een beetje kaas erdoor. Ernaast nog een tomaten salade en wat paprika met Maza hoemoes dips. Een goed gevuld bord haha maar had nog niet ontbeten, dus het mocht wel vond ik xD.
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 18:18

Dit heb ik besteld. Deels is dat ook om als experiment in de vriesdroger te doen, de bamboescheuten, sojabonen, aioli, Haribo snoep en het ijs (ja echt :P) :))
Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:03

oh ik ben erg benieuwd naar je vriesdroog projecten t.z.t., dus vooral lekker delen! Da’s een mooie/flinke bestelling <3

Hier een ontbijtje uit voorraad en om de laatste appel op te maken;
Havermout met gekaramelliseerde appel & rozijnen & kaneel. Door de havermout heb ik geprakte rijpe banaan geroerd, als vervanger van wat ik eerder gebruikte; honing. Dus ik heb ook nog mooi een rijpe banaan kunnen opmaken haha. De restant van de bananen ga ik gebruiken voor ei/banaan pannenkoekjes straks als lunch voor m’n man en mijzelf.

Afbeelding

Avondeten word een AVG’tje met zelf gepaneerde ham lappen van de slager, sla, mais en gekookte aardappel met jus. Ik heb extra aardappelen geschild dus dan kan ik de restant morgen gebruiken voor een salade waar ik de restant kropsla ook mee kan opmaken. Vorige week ook gedaan en was zo lekker:

Afbeelding

Het geeft een fijn gevoel vind ik om alles op te maken wat je hebt liggen, zo min mogelijk weggooien. We zijn hierin echt goed vooruit gegaan de laatste paar maanden :j Wat ik dan niet opmaak uiteindelijk, probeer ik dan in te vriezen zoals de restant paprika gisteren - in reepjes de vriezer in. Het begint natuurlijk ook al met zorgen dat ik meer gericht inkoop en ook qua hoeveelheden niet veel meer koop als nodig is maar met sommige dingen is dat gewoon wekelijks inschatten ook. En dan idd zorgen dat als ik dagen heb dat ik te ziek ben, en iets over zou hebben, ik het verwerk in iets anders erna of dus idd gebruik maak van de vriezer.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 12:14

cursebreaker, heerlijke foto's weer! :9

Ik ben intussen ook zover dat ik regelmatig alleen maar een paar zakjes uit mijn vriezertje of vriesvakje hoef te wrikken :)) om samen met wat spullen uit voorraad een complete maaltijd te kunnen maken, dus het gaat hier ook goed vooruit!
Kennelijk blijven de prijzen van boodschappen nog wel een tijdje stijgen, dus vooruitzien en scherp inkopen geeft bovendien de nodige rust in mijn hoofd..

Ik heb nu een mandje uien (gele en rode) die ik alvast in ringen wil snijden en dan in porties invriezen.
Kan ik dat ook gewoon rauw doen?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-25 16:24

Ja maar verpak ze wel dubbel, tenzij je de hele vriezer naar ui wil laten ruiken :P

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 16:42

Prairy schreef:
Ja maar verpak ze wel dubbel, tenzij je de hele vriezer naar ui wil laten ruiken :P

Oh, haha! Dank je, dat wist ik dus ook niet :))

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:14

Hebben jullie tips voor ontdooien van avocado? Ik had groot ingekocht en in blokjes ingevroren voor guacamole maar na het ontdooien was het bruin en kon ik het weggooien -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-25 18:25

Citroen helpt tegen bruin worden, ook bij appels en peren bijv.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:16

Zolala
Fijn is dat idd he als je de producten/ingredienten/maaltijden zo uit je voorraad trekt <3 Ondanks dat merk ik idd niet perse dat de boodschappen goed omlaag gaan haha. Ik koop bv ook de koffie nu apart in ipv bij de wekelijkse boodschappen maar zie het in het totaal bedrag van de week niet perse terug nog :') Ergens gaat er iets fout haha maar ik denk dat het idd ook wat jij zegt de verhogingen zijn. Bij sommige producten zijn het maar kleine verschillen maar alles telt wel op uiteindelijk. Ik doe rauwe uien ook gewoon zo de vriezer in, in de diepvries zakjes maar merk eigenlijk niks qua geur verder. Doe dit ook met de knoflook. Avocado is idd wel lastig vanuit de vriezer ja maar wat opisop_shop zegt, met wat citroen kun je dit wel tegengaan.

Wij hebben sinds lange tijd nog eens Overblijvers pakketten van AH gehaald gisteren. Eentje van de Bakkerij en een Verrassings pakket waar vanalles in zit. Is alweer even geleden dat we zulke pakketten hadden dus was wel weer eens benieuwd. Zou er ook nog wel eens graag van de Lidl willen maar daar is het haast onmogelijk om aan te komen.

Het bakkerij pakket kostte 2,95 en die was voor dat geld echt een keer heel lekker zo! Hebben we met z’n 3tjes lekker van genoten haha. Niet eentje welke ik structureel zou doen omdat het te afwisselend is of je ook brood/broodjes erbij krijgt en hetgeen wat we nu hadden niet perse gezond is, maar wel lekker haha. Er zat in:

Afbeelding
  • kaas uien broodje
  • 2 kaas broodjes
  • 2 Berliner bollen
  • 5 mini Berliner bollen met witte chocolade
  • pepperoni broodje
  • 2 chocolade broodjes

Het verrassings pakket was 4,95 en had een waarde van bijna 18e. Niks te klagen; allemaal spul wat wij heerlijk vinden ook al is het wat veel salade/sla. Toevallig de laatste tijd ook veel aan de salades e.d. dus dat komt nu prima uit zo.

Afbeelding
  • grootverpakking slamelange rucola (150g)
  • grootverpakking roerbak Italiaans (600g)
  • Basis maaltijdsalade tonijn
  • Italiaanse lunch salade met mozzarella en cherry tomaat
  • 300g rundergehakt

De rucola slamelange hebben we als lunch salade gebruikt met leftovers kipfilet kebab reepjes en wat andere dingen uit voorraad. De roerbak Italiaans hebben we deels gebruikt voor de spaghetti vandaag (samen met het gehakt) en een deel heb ik in de vriezer gestopt voor een andere keer (voor nieuwe pasta saus of lasagne saus of voor in een omelet bv). De italiaanse lunch salade met mozzarella en tomaat (het kleine ronde bakje) heeft mijn man naast de spaghetti gegeten net. De basis maaltijd tonijn heb ik, aangevuld met salade croutons en tomaatjes, ook deels naast de spaghetti gegeten net. Er is nog een beetje over, dat heb ik terug in de ijskast gezet en kijk ik morgen even naar of het nog goed is. Alles had datum van gisteren, maar was echt nog Zeer goede kwaliteit. Ook niks stond bol e.d., qua kleur en geur was alles nog perfect vandaag - nu ben ik sws altijd te spreken over de vers kwaliteit van AH. Dit overblijvers verrassings pakket wil ik dus nog wel een keer weer doen binnenkort. :j

Vandaag dus in verhouding lekker goedkoop kunnen eten zo. Alleen de spaghetti en 2 potten saus komen uit voorraad en ik heb nu nog voor 3p een ruime portie saus over welke de vriezer in kan dadelijk, dus hier kunnen we 2x van eten :j

Afbeelding

Ondertussen ook weer alle voor mij interessante folders uitgeplozen van deze week en morgen ga ik nog even langs de Aldi en Lidl voor wat aanbiedingen + komt AH aan huis bezorgen. Dan heb ik sws alles weer in huis voor een hele week, behalve nog een keer vers brood in ‘t weekend. Ik heb als het goed is van het boodschappen week budget nog een leuk bedrag over en besloten dat ik dat ga gebruiken voor 2 nieuwe potten voor de nieuwe hortensia’s welke m’n man me gisteren als verrassing mee nam <3

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-25 21:12

Die bakkerij van de AH halen wij niet meer, krijgen eigenlijk altijd veel donuts erin en die eten we niet.

De verrassing doe ik soms wel, die zijn wel leuk.