Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lukka63

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:18

Siergrindvloer geen goede ervaringen mee ook niet in de gesealde variant die we in keuken hadden.
In ons nieuwe chalet komt een goede kwaliteit pvc.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 18:28

lukka63 schreef:
Siergrindvloer geen goede ervaringen mee ook niet in de gesealde variant die we in keuken hadden.

Wij hebben boven dure pvc (wij mijn ex dus) maar daar waren binnen een jaar enorme kieren. Dus tip laat het verlijmen ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 18:30

Ik heb even zitten kijken naar kurk parketvloer maar dat ziet er ook wel heel mooi en natuurlijk uit. Ik wist niet eens dat dat in die vorm bestond.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 19:13

BeFunny schreef:
lukka63 schreef:

Wij hebben boven dure pvc (wij mijn ex dus) maar daar waren binnen een jaar enorme kieren. Dus tip laat het verlijmen ;)

Sowieso lijmen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 22:16

BeFunny schreef:
Plavuizen wordt het niet.

Andere opties pvc of gietvloer.

Misschien laat ik aannemer wel mee denken daarin.

Novylon/marmeleum kan ook. Zeil ligt er nu ook. Ik ben daar geen fan van.

Kurkvloer? Klik is ook prima zelf te leggen om kosten te besparen. Lekker warm aan de voetjes en een stuk gezonder als pvc.

Edit, die was dus al als optie hierbij gekomen :+

Je kunt even bij Bebo parket gaan kijken (je was in Brabant aan het kijken toch?) dus hebben verschillende kleuren kurk maar ook veel pvc of gewoon laminaat. Zitten in Etten Leur geloof ik met hun fabrieksoutlet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 00:47

Ik ga de vloer die er in komt goed laten leggen. Ben niet zo'n fan van klik ook niet bij pvc ook niet bij laminaat.

Misschien an die kennis ook wel wel kurk parket leveren hij doet parket vloeren die ga ik vragen of hij dat aanraad in een chalet. Of evt echt hout. En dan of hij dat evt wil doen ook alis dat een eind weg voor hem.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 09:25

Wij hebben pvc van een rol. Dus uit 1 stuk. Laten leggen en lijmen door een vakman. En dan echt de bedrijfskwaliteit. Sterk genoeg voor gebruik in een winkel of bedrijf. Een beetje stroef is het ook. De hond glijdt er niet op weg.
Wij hebben een tegel motief. Mensen moeten altijd even voelen of het geen echte tegels zijn. Dit kan ook met een mooi hout motief. Ik denk dat dat heel mooi is in een chalet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 10:11

Ik ga dit mee nemen en bespreken tzt met de vakman aannemer en anders gewoon naar een vloeren bedrijf en door hun zelf laten leggen.

Voorkeur blijft toch hout. Ik weet het ik ben eigenwijs :')

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 10:28

Afbeelding

Dit is mijn plavuizenvloer. Foto is net na het dweilen, vandaar wat plekken.
Ik lees dat je dat niet wil.
Ik wilde het ook niet. Maar andere opties konden niet gelegd worden.
En ik ben er zó blij mee! Ideaal met dieren en zand.

En het heeft echt een mooie houtlook en structuur.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 10:49

Plavuizen komen er niet.
Past niet bij huisje.
Het huisje is hout en de tegels aan de randen kunnen gaan scheuren.
Ik heb hier nu plavuizen, dat is mooi, praktisch en hier ook duurzaam. Maar in het Chalet werkt het niet. Dus komt het niet.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 13:44

Wij hebben steentapijt in ons huisje, hier zie je bijna niets op, tot je echt begint te poetsen, onze vloer is geseald maar toch nog veel structuur en al het vuil kruipt in deze kleine gaatjes… wij hebben 3 honden, wonen in het bos dus die krijgt wel wat vuil te verduren… wij hebben ook veel gaten in de vloer, stukken die er gewoon uitkomen of als je iets laat vallen… ik denk wel dat dit geen goede installateur was.

Ik vind het handig, het lijkt nooit echt vuil (maar in werkelijkheid dus wel), het is mooi, maar wij hebben dus wel hier en daar stukjes eruit… en voor echt proper te houden, toch een gedoe, heb een schuurmachine gekocht en dat helpt.

Ik zou deze graag eruit doen en nieuwe leggen door iemand die meer bekwaam is en heeeeeel goed laten sealen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 13:47

komone schreef:
Wij hebben pvc van een rol. Dus uit 1 stuk. Laten leggen en lijmen door een vakman. En dan echt de bedrijfskwaliteit. Sterk genoeg voor gebruik in een winkel of bedrijf. Een beetje stroef is het ook. De hond glijdt er niet op weg.
Wij hebben een tegel motief. Mensen moeten altijd even voelen of het geen echte tegels zijn. Dit kan ook met een mooi hout motief. Ik denk dat dat heel mooi is in een chalet.

Dat is dus gewoon zeil 2.0 :D

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 14:05

Hier eerst pvc in het chalet maar dat was niets. Ging krom staan van warmte. Nu laminaat en heel tevreden over. Wel genoeg ruimte aan de zijkanten op de vloer te laten “werken”

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 15:57

Ja dat hebben wij hier ook met pvc boven en kieren.

Ik ga dit ook met aannemer bespreken en anders gewoon doen wat ik graag wil als dat verkeerd is dan ben ik daar iig een ervaring rijker.
Maar dat kurk vind ik ook wel heel mooi.
Stevig vinyl met houtlook en nerf is een optie om te bekijken maar ik vind het gewoon zonde maar waarschijnlijk komen aan de buiten kant isolatieplaten van kunststof want om de schimmel weg te houden moet er isolatie komen en die platen zijn het meest handig. En die heb je ook in houtlook maar het is dan toch kunststof :j

In eerste instantie binnen dus enkel de vloer dat is echt wel gunstig. Er hoeft niks afgebroken en de badkamer kan geheel blijven zitten daar was geen schimmel gemeten dus daar is het al vervangen.

Maar buiten is er wel ook nog werk.

Maar ik kan het zo wel in stappen doen dus er in principe ook snel in.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 17:37

Offerte met de prijs valt toch heel erg tegen omdat de aannemer ook de buiten isolatie erbij berekend en dak isolatie en beton storten en hij verwacht dat de stalen constructie rot is en dat er nog wat onvoorziene kosten bij komen. Dus mijn bod zal flink en echt flink onder de vraagprijs gaan zitten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 17:39

Hè wat balen zeg.... heb je nog een plan B anders, voor lagere kosten...?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 17:51

Ontzettend jammer, maar ik denk dat het wel een eerlijk beeld geeft. En toch...
Ik blijf hopen voor jou op een wonder.
Wat ik mij afvraag: Zal een ander dat bedrag wel bieden? Het moet het ook technisch waard zijn. Wellicht zit de eigenaar domweg te hoog.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 18:31

Ik zou toch je bod doen! Met deze argumentatie bij. Als de verkoopmakelaar een beetje meedenkt weet hij dat het realistisch is en kan hij met die mensen ook overleggen… hier in de buurt zijn zo’n huisjes echt gewild! Die zijn onmiddellijk verkocht dus ik denk dat dit huisje wel sterk overprijsd is voor de ‘kwaliteit’. Je weet waar je aantoe bent en bent goed voorbereid. Je kan nu een bod uitbrengen wat realistisch is voor het huisje. Ik duim mee dat het een succes wordt!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 19:00

pmarena schreef:
Hè wat balen zeg.... heb je nog een plan B anders, voor lagere kosten...?

Plan B

Het gaat in het plan A om bewoonbaar maken

Het zit zo de vloer moet eruit.
Er moet schuimbeton komen en smeer cement dan een isoleer (22000) iets en daaroverheen de gewone vloer heeft hij even op 3000 berekend dat is hoog.

(Aannemer gaat uit van rot in de metalen vonstructie en balken en heeft hiervoor alleen een bedrag van 10.000 berekend) Maar dat kan oplopen.

Schil buitengevel verwijderen ivm rottingsproces van het hout buiten, isoleren en afwerken (18500)

Dakbedekking verwijderen, isolatie aanbrengen en voorzien van EPDM (5500)

(Post voor schilderwerk en opknappen binnen omdat de vloer weg gaat zal dat nodig zijn (6200) Schilderen kan ik zelf maar kan zijn dat er meer moet gebeuren dus ik neem dit mee in evt bod

Het plafond komen waarschijnlijk scheuten in omdat ze moeten lopen op het plafond en dat moet ook opgeknapt heeft hij berekend op (3200)

Prijzen ex btw.
Wel al bedacht op onvoorziene kosten die er volgens aannemer gegarandeerd zullen zijn.

Een goedkoper plan is er niet
Isoleren is absoluut noodzakelijk anders komt de schimmel terug en door het isoleren komen er andere dingen die ook moeten gebeuren dus die kosten daar kom je aan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 19:02

Das bijna 70.000

Daarvoor mag de prijs wel echt kilometers naar beneden.

Overigens kan het helpen om uiteindelijk een andere aannemer ook te laten kijken.

Deze ruikt mogen nogal zijn kans omdat hij weet dat zijn offerte meegenomen gaat worden in de onderhandelingen.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 19:05

Ik weet de de prijzen veranderd zijn sinds onze verbouwing maar ik vind dit buitenproportioneel duur. Het lijkt mij verstandig om nog één of twee offertes te laten maken, de prijzen kunnen enorm uiteenlopend zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 19:06

-O- jemig. :oo Wat een bedragen. Ik was nog geen 5000 euro kwijt voor een volledig nieuwe geisoleerde woonkamervloer (met weghalen van de oude verrotte balken) en de nieuwe plavuizen vloer. Inclusief btw,

De totaalofferte van jouw daar had ik hier een huis voor, nieuwe stroom, nieuwe septic tank, enorme parkeerplaats, nieuw dak op slaaphuisje, reparatie van een deel van het huisdak en een nieuwe keuken en ontelbare andere aankopen. Alles inclusief btw.

Ik vind het nogal een heel erg stevige prijs. Is een andere offerte bij een andere aannemer een optie?

In nederland een nieuw dak op de aanbouw was 1100 euro. 5000 euro voor een epdm dak is eh erg fors, 8)7 ik heb het idee dat de aannemer graag erg flink op je wil verdienen. Jemig -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-03-25 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 19:07

Dus alleen dat is al meer dan een halve ton?!
En dan ben je er nog niet, je moet nog verhuizen, wil misschien nog spullen aanschaffen, verf, behang, lampen, gordijnen etc.
Het is een droomlocatie, maar ik geloof dat ik het zou laten gaan. Maar goed, ik ken je bankrekening niet.

Overigens klinkt het zo wel alsof het niet in heel goede staat is.

Edit; een 2e offerte is altijd slim!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 19:28

Het is een houten chalet van 50 jaar oud.

De huidige eigenaar heeft het binnen heel leuk gemaakt en een soort van luxe.

Maar die prioriteiten hebben raar gelegen want wie bouwd nou zo'n badkamer terwijl de slaapkamer ernaast een rotte vloer met schimmel heeft.

En buiten gaat er een laag van de buiten muur af en komen isolatie platen tegen aan volledig en het dak moet ook geïsoleerd.

De overige kosten zijn omdat ze om dit te doen dus ook wat dingen vernielen zeg maar en dat moet weer netjes.

Hij zit express hoog met zijn prijs zodat ik niet met nog onvoorziene kosten kom.

En kwa bod is dat dan het bedrag wat er af moet anders gaat het niet door en dan kan ik altijd kijken of ik nog iemand wil laten kijken maar ik denk dat elke aannemer de prijzen ook wel baseerd op e.a.

(Verhuiskosten heb je sowieso dat kun je niet mee rekenen) verf/behang etc zit er wel bij omdat dat beschadigd raakt tijdens het verbouwen dat heeft hij dus in zijn prijs bewerkt inclusief het verven of behangen laten doen maar verven kan ik zelf maar kan zijn dat er gestuct moet worden en een want vervangen dat heeft hij dus mee berekend)

Maar ja bovenstaande kosten zijn noodzakelijke dingen die echt moeten gebeuren. Een vloer kun je zo duur maken als je wil maar die gevel platen die kosten wat ze kosten. Dus daar zit je toch aan vast.

De prijs is dus wel zo gebaseerd op hogere kosten. Niet een officiële offerte nog omdat hij bijv niet onder het chalet heeft kunnen kijken de metalen constructie ziet hij pas als het open ligt.

Hij gaat in zijn berekening uit van de duurste kosten zodat ik niet voor onverwachtse verassingen kom te staan en heeft mij een prijs geadviseerd om niet met mijn bod eroverheen te gaan.

De aannemer is gek genoeg iemand met een hart van goud en die zegt het kan echt tot deze bedragen oplopen. Het is iemand waarmee mijn zwager wel regelmatig samen werkt en hij kent mijn verhaal en wil juist niet dat ik teveel bied.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 22:10

Aankoop makelaar heeft een bedrag aangeraden om te bieden als openingsbod. Ik kan daarboven nog iets omhoog. Best kans dat ze het weigeren maar dan is het maar duidelijk en ga ik verder zoeken. Makelaar heeft dus nu de opdracht dat bod uitbrengen te brengen dus fingers crossed.