Postcrossing Advent Bokt 2024 Editie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:34

Afbeelding
Dit is mijn overzicht foto

Afbeelding
Een foto van alle kaarten die ik gekregen heb

Afbeelding
En een foto van alle stickers, washi etc

Ik ben echt heel erg verwend en blij met alles!
Mijn Santa was WildDreams, Sharon.
Heel erg bedankt voor deze leuke advent!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-24 15:57

Mooie verslagjes dames. Erg leuk om te zien en lezen wat iedereen heeft gehad en hoe blij iedereen met alles is, mijn eigen lootje nevica specifiek haha. Ik bleef het altijd spannend vinden elke dag weer hihi. Heb echt met heel veel plezier geshopt voor je en alles samengesteld. Van Etsy tot kleine Nederlandse bedrijfjes tot Aliexpress, lokale winkels/Action en alles er tussenin… Ik ben overal ‘geweest’ haha!

En zo ineens is het 25 december en zijn we aan het eind gekomen van de 2024 Postcrossing Advent Kalender editie, waar we weer een jaar naartoe geleefd hebben en wat veel te snel voorbij is gevlogen toen we 1 december mochten starten.

Het een bewogen jaar geweest voor mij op persoonlijk vlak, maar het specifiek bezig zijn met de kalender is echt iets geweest waar ik enorm veel plezier in heb beleefd; ik vond het samenstellen van de kalender voor mijn eerste lootje WildDreams vorig jaar & nu mijn lootje van dit jaar, nevica echt ontzettend leuk. Nevica had mij vorig jaar als lootje, dus dat was wel een beetje een ‘full Circle’ momentje toen ik haar trok als lootje deze keer dus enorm leuk dat ik haar nu eigenlijk door zelf iets samen te stellen kon bedanken voor de mooie kalender welke ik vorig jaar had gekregen.

Mijn Santa dit jaar is Marjo en ik wil haar ook hartelijk bedanken voor deze kalender. Wat een prachtige ingepakte cadeautjes haalde ik uit de doos toen het binnenkwam, zo mooi in thema ingepakt met leuke hangertjes erbij op de cadeautjes, welke in mijn kerstboom hangen nu. De laatste weken van November had ik dus een heel mooi aanzicht, aftellend naar 1 december:

Afbeelding

Vanaf 1 december was het elke dag uitkijken naar het uitpakken en het was elke keer een feestje. Wat zijn advent kalenders toch leuk haha! Mijn cadeautjes waren telkens afgewisseld met de ene dag kaartjes en de andere dag een niet-kaartjes cadeau of soms meerdere cadeautjes. Van uiteraard kaartjes tot ook stickers, washi tape, uitwisbare pennen, stempel sets, wax seal set en dan uiteraard als ‘kers op de taart’ gisteren nog een prachtige kaarten set gekregen waarmee de Kalender nu tot een eind is gekomen. Echt vanalles kwam er voorbij! Ik kijk enorm ernaar uit om met alles aan de slag te gaan (stiekem al een paar postzegels gebruikt haha), want ik ben onlangs weer begonnen met kaartjes schrijven en met al dit nieuws nu erbij in m’n collectie ga ik echt nog veel meer mooie kaartjes kunnen uitsturen!

Dan hierbij mijn volledige haul foto:
Afbeelding

En nog even apart alle kaartjes welke ik door de kalender heen heb ontvangen, exclusief de set van gisteren
Afbeelding

Dan hier nogmaals de toffe set van gisteren:
Afbeelding

Nogmaals ontzettend bedankt Marjo en ik kijk uit nog naar de rest van de verslagjes van de rest.

Verder nog een Kleine aankondiding

Voor mij gaat dit jaar laatste keer zijn, zowel als organisator maar ook als deelnemer. Was geen verrassing meer voor de deelnemers, maar ik wilde het toch hier nog even aankaarten zodat ik deze editie zelf nog even kan afsluiten in het topic. Ik ga me in 2025 weer even focussen op andere gepersonaliseerde advent kalenders maken en eventueel nog de Bokt SS, dus er blijft sowieso geen budget meer over om dan nog hier met een Advent kalender verder te gaan. En na nu 2 edities op rij kom voorlopig ook wel weer even goed vooruit qua postcrossing spulletjes. Maar ik ga het ook stiekem wel missen, want je kunt met Postcrossing spulletjes wel echt zo onwijs leuk kopen en ontvangen.

Ik wil iedereen bedanken voor de afgelopen 2 edities. Echt ontzettend mooie kalenders zijn er gemaakt en ik vond het superleuk om naast zelf telkens te zien wat mijn lootje ervan vond, en zelf verwend te worden, ook te zien wat voor moois de rest er allemaal elke keer van gemaakt heeft voor haar lootje(s). Bedankt voor jullie deelname en inzet allemaal en:

<|- MERRY CHRISTMAS <|-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 16:01

Mijn uitgebreide post met bedankje komt later, ik ben vandaag nog aan het werk dus geen tijd gehad om een mooie overzichtsfoto te maken.

Jammer dat je ermee gaat stoppen Melissa, enorm bedankt voor alle inzet die je getoond hebt voor deze kalender <3
Mocht er nog behoefte naar zijn zou ik de organisatie wel over willen nemen :j Ik vind het een mooi concept en een feestje om open te maken elke dag!
Wel zou ik willen voorstellen om de kalender iets uit te breiden naar stationary, maar wel met de kaarten erbij :) .

Misschien kan iedereen voor zichzelf nadenken hoe zij de volgende editie graag willen zien?

cursebreaker

Re: Postcrossing Advent Bokt 2024 Editie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 13:29

nevica
Ik moet idd wel nog steeds ZO lachen om de puzzel en alles rondom het ontdekken van wie je Santa is hahaha.

Marjo
Voor een eventueel vervolg volgend jaar, is het denk ik leuker en fijner om tzt een nieuw topic te starten dan inderdaad en dan kunnen jullie idd daar kijken hoe en wat verder. Maar leuk idee ja om het een iets andere invulling te gaan geven ook, veel succes ermee!

Dan kunnen we hopelijk hier nog even genieten van de rest van de afsluit posts welke van de resterende deelnemers nog moeten komen zodra dit lukt en de 2024 mooi afsluiten <3

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 15:26

Zeker, dat was ook mijn idee, alleen wil ik anderen nog wel de mogelijkheid geven om aan te geven of zij ook willen organiseren voordat ik het kaap :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 16:33

Zo! Ik ben weer thuis na een aantal dagen werken en doorbrengen in Drenthe in een huisje samen met mijn ouders. Een deel van de cadeautjes had ik meegenomen, maar nog geen foto's gemaakt. Het overzicht volgt nog!

Dag 23
Vandaag hele leuke kaartjes en stickers *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Dag 24
Heel. Veel. Kaartjes! En een extraatje in de vorm van een mok met snoepjes erin en maskertjes en thee.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 25
Een extra dag *\o/* Hele fijne sokken, ik heb ze direct aangetrokken!

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 16:55

Het overzicht
Met wat gepuzzel, heb ik alles er volgens mij opgekregen _/-\o_ Ik wist al heel snel dat Cheytjuh mij had en heb tussen door al met haar geappt. Maar ook via bokt wil ik haar onwijs bedanken voor het enorm gave en uitgebreide pakket! Ik ga het allemaal rustig sorteren in mijn nieuwe bak *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 18:24

Mooi pakket zo zeg!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 18:26

Idd ja, ook heel mooi allemaal <3 goed verwend! Leuk om ook de Santa’s nu te zien/weten.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 18:30

Wat een geweldige cadeaus heeft iedereen weer gekregen en wat was het weer super leuk dit jaar <3

Ik wil mijn santa Bente, eclair98, ontzettend bedanken voor mijn cadeautjes! Het duurde even voor ik dr doorhad, ik was er namelijk van overtuigd dat ze iemand anders had :+ Zo moeilijk was de hint eigenlijk niet hahaha
Ik vond het heerlijk om tussen alle drukte door elke dag weer mijn dag te beginnen met een super leuk cadeautje <3 Ik ben ontzettend verwend en heb weer een hele collectie met van alles en nog wat er bij, dankjewel <3 :D
En dankjewel @cursebreaker voor het opnieuw organiseren dit jaar! Ik heb weer enorm genoten!

Mijn overzicht:
Alles bij elkaar <3
Afbeelding

Bijna alle kaarten
Afbeelding

En de laatste die niet op de foto pasten hahaha
Afbeelding

Heel erg bedankt Bente! <3

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:00

Tijd voor mijn overzicht *\o/*
Vanwege de kerstvieringen en werk ben ik er niet eerder aan toegekomen om foto's te maken. Maar, ik heb dit jaar alles bewaard om een goede overzichtsfoto te maken. Alleen de bonbons heb ik er al tussenuit gesnoept :o

Terug naar 1 december, toen alle cadeautjes nog zo mooi ingepakt op de plank stonden <3

Afbeelding

Ik heb echt ontzettend veel moois gekregen. Ik ging stuk om de eerste hint met de eitjeskaarten en snapte echt niks van wat die voor moesten stellen :') Na de laatste hint (met de Texel kaarten) viel het kwartje pas! Want, niemand minder dan Siers83 was mijn Santa <3
En de eitjes sloegen dus op onze namen, mijn naam schrijf je met ij maar die van haar met ei :D

Echt super bedankt Marjolein, het pakket is fantastisch!

Hier een overzicht van alle kaartjes:

Afbeelding

Twee sets ook, waarbij Pferde een boekje is met allerlei kaarten met paarden in de kunst. Zitten echt prachtige kaarten tussen, waaronder deze van de Spaanse rijschool <3

Afbeelding

De andere set is de Bibliophilia set, daar heb ik de 24e al wat meer foto's van geplaatst ook. Op deze kaarten zijn quotes geïllustreerd van klassieke boeken. Hele toffe kaarten en hier ben ik heel blij mee!

Maar ook de niet-kaarten-cadeaus waren een schot in de roos! De washitapes zijn in een stijl en kleur waar ik nog weinig van heb en de nijntje washi's zijn ook echt fantastisch <3

Afbeelding

Ik kan alles echt supergoed gebruiken, en heb vandaag al wat kaartjes geschreven. Alleen de wally-kaart komt uit eigen voorraad, de rest heb ik uit de kalender gehaald :D
Ook de washi's en stickers etc heb ik van de kalender gepakt :j Deze kaarten gaan vandaag de bus nog in :D

Afbeelding

Afbeelding

En dan de langverwachte overzichtsfoto van álle cadeaus:

Afbeelding

Echt supervet allemaal, ben er enorm blij mee :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:03

Fijn dat je er blij mee bent!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 17:08

hahaha de ontknoping van de eitjes kaarten hints, yes! leuk gedaan en ook weer een prachtige kalender met mooie kaartjes en spulletjes <3

Ik heb ondertussen ook al het eea uit de kalender gebruikt; een kaartje, washi tape, de uitwisbare pennen (love them!) en de postzegels zijn ook al helemaal op haha heb de afgelopen week in totaal nu 14 kaartjes geschreven :') <3

Ik moet wel echt nog eens iets voor de washi tape gaan kopen om het netjes op te bergen, want heb nu het merendeel in doosjes zitten door elkaar maar lijkt me fijner als ik het wat uitgesorteerd kan houden.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 20:54

Ik heb de washitape in een opbergkoffer met van die vakjes, zo’n doorzichtige. Wel een beetje een hoge doen anders past het niet

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:42

Zo, ik heb eindelijk weer heel even tijd om te reageren. Het was hier echt gekkenhuis met verhuizen, en nog steeds :')
Maar vannacht voor het eerst in ons nieuwe huis geslapen.

Echt geweldig al die overzichtjes! Iedereen heeft super zijn best gedaan.

Zoals Naomi al zei was ze mijn Santa. Ik had al snel een vermoeden (na het golden retriever kaartje) maar nog heel even gewacht. Gelukkig bleek mijn vermoeden juist. Nogmaals echt super bedankt voor alle spulletjes <3 ik heb echt genoten van het uitpakken en kan niet wachten om straks vanuit m’n eigen werk kamertje kaartjes te schrijven met alle spullen. Die zitten nu ergens veilig opgeborgen in een doos.

Ik was de Santa van cheytjuh en heb ook super genoten van het samenstellen van het pakket. Echt genoten met het uitzoeken van alle kaartjes en overige dingen. Dus fijn om te lezen dat je er zo blij mee bent.
——-
Dit was ook mijn laatste jaar, ik kom om in de spullen en ik heb ook echt geen budget meer om nog een keer een kalender te doen. Maar voor diegene die volgend jaar voor de volgende ronde gaan, alvast veel plezier!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:41

Ik krijg een beetje de indruk dat er weinig animo is voor een editie in 2025. Ik heb van slechts één iemand een reactie op mijn PB gehad, en lees in het topic ook al een paar die niet meer mee willen doen. Dat kan natuurlijk, maar ik wil wel even polsen of het zin heeft om een nieuwe editie/topic te openen?

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:46

Je zou het nog even in het andere topic kunnen vragen van postcrossing ? Weet niet of er daar nog veel meer in zitten ?

Ik heb wel oren naar een nieuwe editie, maar snap het ook als er een jaar wordt overgeslagen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:46

Cheytjuh schreef:
Je zou het nog even in het andere topic kunnen vragen van postcrossing ? Weet niet of er daar nog veel meer in zitten ?

Ik heb wel oren naar een nieuwe editie, maar snap het ook als er een jaar wordt overgeslagen

Goeie, ga ik doen +:)+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:06

Ik heb je pb wel gelezen maar is niet blijven hangen eigenlijk door de onstandigheden

Ik wil mss wel mee doen, maar ligt eraan wat we gaan doen