Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 11:43

Oskarrino schreef:
Ik moest ID, bankpas kopie, loonstroken, werkgeversverklaring etc etc. maar.... Ik heb het huisje gekregen!! Dus het was niet voor niks!! *D *D Wel win win, ze hebben nu alles al. Zojuist het contract ondertekend en heb volgende week al de sleutel *\o/*

Gefeliciteerd! :D

Ik heb zelf afgelopen woensdag de sleutel gekregen van mijn nieuwe plek. Nu is het tijd om de vloer te leggen en de muren te bedekken en dan hoop ik eind vd maand te kunnen verhuizen :D

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 12:45

leintje_ schreef:
Oskarrino schreef:
Ik moest ID, bankpas kopie, loonstroken, werkgeversverklaring etc etc. maar.... Ik heb het huisje gekregen!! Dus het was niet voor niks!! *D *D Wel win win, ze hebben nu alles al. Zojuist het contract ondertekend en heb volgende week al de sleutel *\o/*

Gefeliciteerd! :D

Ik heb zelf afgelopen woensdag de sleutel gekregen van mijn nieuwe plek. Nu is het tijd om de vloer te leggen en de muren te bedekken en dan hoop ik eind vd maand te kunnen verhuizen :D

Heerlijk! Ik ben in m’n hoofd alles al aan het indelen, heerlijk om te doen! M’n moeder vind het wel moeilijk, ik ben het laatste kind dat uit huis gaat…. Empty nest syndroom haha! Bij mij ligt de vloer al en zijn de muren helemaal top. Vooral de keuken heeft wat aandacht nodig. Volgende week de sleutel dan even alles goed bekijken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 13:07

Gefeliciteerd Oskarrino en leintje_ *\o/*

BarbaraNova

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 13:14

Ik krijg 4 juli de sleutel! Na bijna 8 jaar op de lijst en dik vier jaar bij mijn ex gewoond te hebben, wordt t hoog tijd...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 13:56

Wat ontzettend fijn BarbaraNova, eindelijk je eigen plek!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:18

echt godzijdank hoor, bij je ex wonen is verre van een aanrader...

Weet iemand hoe het zit met een kattenluik in je huurwoning?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:20

Ja je mag een kattenluik maken maar als de volgende bewoner hem niet over wil nemen dan moet je het gat weer dicht maken.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:21

oh dus het stukje deur maar bewaren inderdaad, maar ja was voorlopig niet van plan weg te gaan...mits ik een erg flinke staatsloterij win dan haha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:23

BarbaraNova schreef:
oh dus het stukje deur maar bewaren inderdaad, maar ja was voorlopig niet van plan weg te gaan...mits ik een erg flinke staatsloterij win dan haha

Ja precies, het stuk wat eruit komt bewaren en op zolder leggen ofzo. Heeft mijn moeder ook gedaan met het stuk steen voor de airco.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:26

Mag je sleutels bij laten maken? Weet niet hoeveel ik er krijg natuurlijk maar vindt het ook wel fijn als mijn moeder en zus een sleutel hebben straks.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:27

BarbaraNova schreef:
Mag je sleutels bij laten maken? Weet niet hoeveel ik er krijg natuurlijk maar vindt het ook wel fijn als mijn moeder en zus een sleutel hebben straks.

Ja volgens mij wel hoor. Maar je moet ze (uiteraard) allemaal inleveren als je weggaat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:32

Wij mogen geen kattenluik maken. We moeten zelf een andere deur met luik erin zetten. Bij verhuizing de originele deur er weer inzetten.

En ik kreeg 9 sleutels. Maar dat is eigenlijk 1 sleutel die op elke deur past. 3 sleutels per deur.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 07-06-24 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:33

ik heb t vermoeden dat ze er gewoon nieuwe sloten in hangen, we zijn vorige week nog even langs gereden en toen lagen er ook andere sloten.

Pfff hoofd loopt echt over met wat ik nog allemaal moet en wil hahaha...wordt moe van mijzelf, zoooo happy

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 15:30

Net een digibeet collega geholpen met stukken insturen voor een te huren studio. Mijn hemel zeg, ik had er al moeite mee (want formaat zus mag niet, maximaal 1 mb blablabla, bij scan dingen afschermen enz), laat staan als je thuis geen computer hebt en je moet alles met je telefoon doen. De maatschappij is echt te ingewikkeld aan het worden voor sommige mensen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 16:09

Die papieren digitaal is wel een ding. Een paar jaar gelden ook met mijn moeder gehad. Die moest een verklaring van de hypotheekverstrekker hebben, dat kon niet want ze had geen hypotheek. Dan blijft er dus een vinkje open staan. Uiteindelijk heb ik maar een document van het kadaster ingestuurd dat er geen hypotheek op het huis zat.

Werd ik gebeld dat ze daar de betalingsmoraal niet uit op konden maken… gewoon in 30 jaar netjes afgelost, duurde even voor ze dat snapten.

Voor mijzelf kan ik vanuit het project kleiner wonen hulp krijgen met de documenten. Maar het makkelijkste zou zijn als ik van dezelfde corporatie ga huren.

Vandaag op een super leuk huisje gereageerd. Mooie grote tuin in rustige buurt. Wel helemaal kaal maar dat vind ik voor dit huisje niet zo erg.
Voor nu sta ik op een, maar omdat deze 3 slaapkamers heeft geldt mijn voorrang nu niet. Afwachten hoe dat gaat blijven

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 17:17

BarbaraNova schreef:

oliebol wat een opluchting! Gefeliciteeeeerrrdddd *\%/* *\%/* *\%/*

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 22:32

Gefeliciteerd voor degenen die hun huis hebben gevonden. Veel plezier met het inrichten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 07:22

Wat een goed nieuws allemaal! Gefeliciteerd!

Hier zijn net eindelijk de hoveniers begonnen met de tuin. :D Kan niet wachten tot het resultaat!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:08

BarbaraNova schreef:

Lekker hoor! Fijn dat je nu wat hebt.

Bij mijn woningcorporatie mag je geen kattenluik plaatsen, een kennis heeft een buisconstructie door het bovenlichtje gemaakt voor de katten.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:38

Urielle schreef:
BarbaraNova schreef:

Lekker hoor! Fijn dat je nu wat hebt.

Bij mijn woningcorporatie mag je geen kattenluik plaatsen, een kennis heeft een buisconstructie door het bovenlichtje gemaakt voor de katten.

Oh jeej, nou ik hoop stiekem dat het gewoon mag want wil ze een bandje om doen met zon chip om het kattenluik te openen. Ik wil geen andere katten in huis, als het knokken wordt en er vliegt er 1 tegen mijn terrariums wordt niemand blij...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:50

Iemand nog tips voor omgeving Den Haag/Leiden/Zoetermeer? Ik sta ingeschreven maar dat schiet niet op en ik merk dat ik uit mijn studentenstudio begin te groeien :=

Budget is niet mega, max 800 per maand. Het hoeft ook niet groot, ik heb nu 35M2 en iets groter zou wel fijn zijn, maar met 50M2 ben ik bijvoorbeeld al heel blij.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:25

Kijk je ook af en toe op Funda bij de huurhuizen?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:20

Dat niet, wel Pararius maar dat levert tot nog toe ook niet veel op. Ik zal ook eens op Funda kijken dan!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:58

Je kan een zoekopdracht opgeven, dan krijg je via de mail een seintje als daar iets geschikts voorbij komt. Heb ik ook voor mijn zoektocht :)

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 21:44

Ik schreef mij ook in bij makelaars, hierdoor kreeg ik vaak al aanbod van huizen voordat ze online stonden!