Babootje schreef:Wat mij persoonlijk wel echt heeft getroffen is, hoe veerkrachtig de natuur is en hoe groot de herstelkracht van de natuur is. Uit alle kieren en gaten zag je in de coronapandemie natuur ontspruiten en dieren die je normaal niet zag (bv in de stad). De lucht was ultra schoon. Zo bijzonder om te zien, en hoe we dan vervolgens weer teruggaan naar het "oude"...., terwijl we het bewijs voor ons neus hadden hoe het ook kan.
Wat mij verbaasde is dat de JG stroming helemaal niet zo oud is:Aan het einde van de negentiende eeuw kwam een groepje mensen samen die zich de 'Ernstige Bijbelonderzoekers' noemden. Zij woonden in de buurt van Pittsburgh in de Amerikaanse staat Pennsylvania. Tijdens hun samenkomsten analyseerden ze leerstellingen van kerken en vergeleken ze met de Bijbel.
Door al jou lange bijdrages in dit topic nieuwsgierig geworden toch eens gaan inlezen, moet zeggen het is interessante materie. Niet onaardig bedoeld, maar krijg er wel een 'is dit een sekte' gevoel bij.
Weet niet zo goed hoe ik er over denk op dit moment.