Happy Postcrossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 21:45

Als de groep te groot word, kan het eventueel aangepast worden door bv lootjes te trekken en dat bv 2/3x te doen - je kunt dan namen uitsluiten die je al eerder getrokken hebt bv. Bij een te grote groep, is het voor de meesten wel al snel wat veel om te doen anders ja.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 16:55

tinkergirl89 schreef:
Klopt, t idee van de groepsswap is (voor nu) dat we iedereen in de groep een geschreven kaartje sturen
Als de groep te groot wordt gaan we gaat iets anders op verzinnen omdat t dan wel aardig in de kosten loopt

Aha, leuk idee!
cursebreaker schreef:
Als de groep te groot word, kan het eventueel aangepast worden door bv lootjes te trekken en dat bv 2/3x te doen - je kunt dan namen uitsluiten die je al eerder getrokken hebt bv. Bij een te grote groep, is het voor de meesten wel al snel wat veel om te doen anders ja.

Leuk ook met de lootjes! Ik hoop mee te kunnen doen, maar eerst maar een kaart versturen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:00

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 04-07-23 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:48

Yavanna schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt

Ik wel, maar zal eerst vragen of het überhaupt mag van m’n ouders.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:41

Ik heb van de week al 4 kaarten ontvangen :D

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 04:10

Leuk! Ik ook wel een paar kaartjes al maar dat is via directe swaps, via postcrossing nog niks helaas

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 06:55

Mijn eerste kaartje is ontvangen dus ik kan ook kaartjes verwachten vanaf nu. *\o/*

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 11:39

jaaaa vandaag mijn eerste officiele postcrossing kaartje ontvangen *\o/*
uit newyork, super mooi kaartje

Nymphaea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 19:29

Mijn eerste kaart ligt klaar om op de bus te doen! :D

@ tinkergirl wat leuk een eerste kaartje ontvangen!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 22:06

Wat een leuke kaarten komen er weer voorbij. Ik heb inderdaad ook kaarten bij Essie gekocht. Sommigen vind ik gewoon zonde om te versturen :D
Ik ben ook met meer aan het kijken naar wat ik zelf nou leuk vind en de Blue Cats bv vind ik echt geweldig. Bij sommigen zie ik in het profiel dat ze echt vragen om bepaalde kaarten terwijl de ‘regels’ voorschrijven dat dat eigenlijk niet de bedoeling is, toch?

Dank ook voor de uitleg over direct swap……duidelijk. Hier swappen (is dat een woord := ) lijkt me ook leuk om aan mee te doen. Volgens de post nl app heb ik ‘m eerste kaart ontvangen *\o/* We zitten alleen op de camping in Duitsland dus ik heb hem nog niet gezien -O- Morgen naar huis.
Verder zijn er 2 kaarten aangekomen en nog 4 onderweg…….ik popel om weer te mogen versturen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:49

Op de bokt swap kaartjes na, is dit weer het eerste kaartje wat ik heb ontvangen na die 7 in een keer. Eentje uit Rusland dit keer :Y)
Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:54

Ik heb inmiddels 4 kaarten verstuurd waarvan er pas 1 aangekomen is. Ik heb zelf nog geen kaarten ontvangen, ik word ongeduldig

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 21:00

Siersma schreef:
Ik heb inmiddels 4 kaarten verstuurd waarvan er pas 1 aangekomen is. Ik heb zelf nog geen kaarten ontvangen, ik word ongeduldig

Siersma schreef:

Je krijgt ook pas kaarten wanneer je eerste kaart geregistreerd is door de ontvanger. Of ja, dan word je adres pas vrij gegeven, dus dat kan idd even duren wel ja voor je zelf wat kriigt nu in het begin, zeker als er pas 1 geregistreerd is. Duurde bij mij idd ook even, die eerste. Erna ging het wel steeds sneller/meer :)

Hier momenteel op vakantie dus ik zal na de vakantie weer eens een bij lees post maken. Heb weer vanalles gekregen en zal ook nog nieuwe post heb wanneer ik thuis kom <3

Ook veel nieuwe kaarten gekocht tijdens m’n trip naar London en Oxford en hier in Frankrijk nog wat kaartjes gekocht van château Jamilhac waar ik gisteren ben geweest.

Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:47

eclair98 schreef:
Op de bokt swap kaartjes na, is dit weer het eerste kaartje wat ik heb ontvangen na die 7 in een keer. Eentje uit Rusland dit keer :Y)
[ [url=m/8nJUNp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie kaart! Ik heb nu 2 kaartjes via postcrossing gehad. 1 uit Belarus en 1 uit Duitsland. Ook nog wat swaps gedaan via instagram waarvan er nog een paar onderweg zijn :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 15:05

Ik ben benieuwd. Had afgesproken met iemand in Australië om te swappen maar sinds dien ook niks meer gehoord. Heb hem nog foto's gestuurd, ook geen reactie op. Dus ben benieuwd....

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 23:16

Net bericht gehad dat mijn kaart is aangekomen in de USA. 13 dagen over gedaan. Ik heb nu nog een kaart onderweg naar China en Rusland. Benieuwd waneer die aankomen

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 23:18

Die schijnen nogal lang te kunnen duren, ik heb er ook 1 onderweg naar Rusland, hopelijk komt die ooit aan

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 07:30

Mijne naar Rusland is al 53 dagen onderweg..

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 08:15

Mijn allereerste kaartje ging ook naar Rusland en heeft er 36 dagen over gedaan.

Inmiddels heb ik 13 kaartjes ontvangen en ik heb een 'muurtje' gemaakt. Zo kan ik de nieuwe ontvangen kaartjes meteen ophangen en de oudste gaan dan in een mooie doos. Iedere keer iets nieuws aan de muur :-)

Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 17:03

Siersma schreef:
Net bericht gehad dat mijn kaart is aangekomen in de USA. 13 dagen over gedaan. Ik heb nu nog een kaart onderweg naar China en Rusland. Benieuwd waneer die aankomen

Net bericht gehad dat mijn kaart vandaag aangekomen is in Rusland, heeft er 5 weken over gedaan.

Ik heb nu 2 kaarten klaar, die gaan morgen op de bus naar Oekraïne en naar Canada. Dan eerst wachten op nieuwe zegels. Heb leuke bij Postnl besteld, met oerhollandse plaatjes

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:06

Ik heb vandaag mijn eerste kaart ontvangen!
Kwam uit Litouwen en is 9 dagen onderweg geweest. Is een hele leuke paardenkaart, ben er blij mee

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:12

Ik kreeg dit weekend een kaart van de Cadre Noir in Saumur (frankrijk). Blijkbaar is dat ook een klassieke rijschool . Voor zover ik de tekst op de kaart kon ontcijferen, het was piepklein in het duits geschreven een heel verhaal :-) Ik vind dat wel leuk hoor als mensen een heel verhaal schrijven maar soms is het echt lastig te ontcijferen omdat blijkbaar in alle landen bepaalde letters en cijfers toch net even anders aangeleerd worden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 12:27

Nu m'n tripjes en vakanties verder achter de rug zijn, even proberen hier het topic weer op te pakken hihi.
Volgende week nog een weekendje Eifel, hopelijk kan ik daar ook nog wat kaartjes scoren :j <3

Moon10
Wat ziet dat er leuk uit zo aan de muur! Kun je inderdaad ook afwisselen ja, erg tof!

Ik moet tzt ook echt iets anders verzinnen want ik vind het plakken aan de boekenkast wel echt heel leuk, maar sommige kaartjes kunnen de plakband echt niet hebben. Ik gebruik al heel minimaal maar je trekt met pech soms toch stukjes los, dus ughhh :(

Afbeelding

Momenteel hangen de rijtjes in het midden sowieso wel vol, dus ik ben begonnen ook met overige kaarten in foto albums te stoppen waar insteek hoesjes in zitten

Afbeelding

Siersma
Dat is inderdaad wel weer even, 5 weken. Rusland is idd altijd wel lang ja. En wat leuk, eentje naar Oekraïne! Ik hoop dat ik daar ook eens een naartoe mag sturen. Canada; ook tof! En leuk dat je eindelijk je eerste kaart hebt mogen ontvangen. Paarden kaartjes zijn altijd leuk xD

pjer
Klinkt als een toffe kaart die van de Cadre Noir in Saumur! Soms kan het inderdaad wel een opgaaf zijn ja, om verhalen te ontcijferen haha. Ik schrijf vaker in blok letters, in de hoop dat het wat beter te lezen is ook haha.

Met de London trip, Frankrijk vakantie, Vinted bestelling (een postcard set van Den Bosch met illustratie kaarten van scenes van vroeger van de stad samen met ook gewoon echte foto's van nu, echt een toffe set!) en nog een Favorite postcard bestelling heb ik de laatste tijd m’n kaartenbak weer aardig mogen bijvullen - en momenteel zijn nog een aantal kaartjes van Happy Postcrossing onderweg.

Afbeelding

Wat ontvangen en verzenden betreft ben ik ook lekker druk bezig geweest voor- en na onze vakantie. Weer een hoop mooie kaarten via Postcrossing en Direct Swaps mogen ontvangen - zal binnenkort nog wat foto's maken.

Ik heb na terugkomst van onze vakantie weer 4 nieuwe adressen aangevraagd bij PC, en deze mogen naar > Canada, België, Finland en Duitsland.

Afbeelding

Heb nog een direct swap kaartje geschreven via instagram, en deze gaat naar > Duitsland en dan heb ik er nog 3 die ik nog moet schrijven, en deze gaan naar > Indië, Belarus en Italië (1 kaartje moet nog binnenkomen via Happy Postcrossing) dus ik hoef me niet te vervelen <3

Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:44

Oh cursebreaker, hebben ik en Marjo alsnog zelfde kaartje gestuurd als ik in je boek kijk :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 12:57

Melissa0304 schreef:
Oh cursebreaker, hebben ik en Marjo alsnog zelfde kaartje gestuurd als ik in je boek kijk :')

Hahahah ja klopt inderdaad.
Niet erg though, het is een heel leuk kaartje namelijk - met andere verhaaltjes erop dus het is uniek genoeg hihi. Maar ik heb inderdaad die wat ik als 2e kreeg, in m'n album map gestopt zodat ik aan de boekenkast geen dubbele heb hangen zeg maar.