Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 16:12

Wij hebben met Kerst iedereen die erbij zal zijn gezien, dus de save de dates hebben we allemaal persoonlijk kunnen doen. Toch nog maar kijken voor een officiële uitnodiging dan. Wij zijn in totaal maar met 12 mensen :o

Wat ringen betreft gaan wij het iets anders doen. Ik heb een suuuuuuper mooie verlovingsring en ik had al een ring die me erg dierbaar is die om mijn andere ringvinger past. Mijn verloofde zal zijn ring waarschijnlijk nooit gaan dragen, dus wij vonden het een beetje zonde om een set van €2500 te kopen terwijl we de ringen vervolgens niet dragen. Omdat we toch iets willen uitwisselen, wordt het een setje vriendschapsringen van bijvoorbeeld Lucardi en die gaan dan na de bruiloft in een mooie glazen case op onze bureaus (we zitten allebei veel achter de computer).

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:52

Sorry dat ik kom binnenvallen :o Maar misschien hebben jullie er iets aan: onze trouwringen zijn gemaakt van goud van mijn ouders en opa en oma. Vond dat een heel mooi idee en het was ook een stuk goedkoper. Ze komen uit Engeland (waar we toen woonden) maar waren voor £800 klaar en we hebben ze helemaal zelf "ontworpen" dus zijn precies naar onze smaak.
Mijn man dacht ook dat hij zijn ring niet of niet veel zou dragen (we trainen allebei 4-5x per week en dan doen we allebei onze ringen af en hij werkt ook in de zorg) maar als hij hem nu 5 minuten niet om heeft, mist hij 'm :+

November108

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:07

Zo even bijleespost maken hoor! Wat een hoop berichten weer, leuk :D. Ik heb mijn best gedaan en hopelijk niemand gemist.

@Nessie gefeliciteerd, klinkt als een prachtige verloving zeg! De Seychellen staan nog hoog op mijn verlanglijstje om heen te gaan. Gaaf dat je in Las Vegas gaat trouwen ook! En ook leuk nog iemand erbij die ook gaat verhuizen en trouwen en beslist om alles in 1 jaar te doen hahaha.

@Delaja wat fijn dat jij ook je jurk hebt gevonden!

@Jolien87 jij ook van harte met je verloving! Mooi die foto met de kerstboom op de achtergrond.

@Xanthippe natuurlijk is het geen probleem als je het idee ook gebruikt! Juist fijn dat we ideeën uit kunnen wisselen hier :D.

@Lucia88 jij ook gefeliciteerd met je verloving! Net na de jaarwisseling was ik precies een jaar verloofd haha!

@ontherun wat fijn dat jij ook een locatie gevonden hebt nu! Heel bijzonder in de dierentuin zeg, ga je trouwen vlak bij de dieren?

Ik zie nog het eea over uitnodigingen: wij zijn met 26 daggasten en ongeveer 70 avondgasten. We hebben iedereen die we er graag genoeg bij wilden hebben (haha) een save the date gestuurd, dus sowieso alle daggasten en driekwart van de avondgasten. In februari gaan we denk ik alle uitnodigingen versturen. Zit nog even te puzzelen over hoe te RSVP'en en aan te geven wat ze willen eten en de dresscode. Verder staan ze al wel klaar.

Daarna nog wat posts over ringen gelezen. Is echt super persoonlijk wat je wilt en hoeveel je er kwijt voor wilt zijn natuurlijk. Wij hebben gekozen voor gouden ringen, al mijn sieraden zijn goud en mijn vriend vond goud ook erg mooi! Verder ben ik net een ekster dus mag het best glimmen, er zitten daarom 20 gouden diamantjes in :')... Wij zitten qua bedrag voor de ringen dan ook wel boven de genoemde prijzen hier, maar ik ben er mega blij mee. We gaan ze ook absoluut dragen, we hebben geen werk waarvoor ze af moeten. Weet eigenlijk niet of ik het al gezegd had, maar we hebben ze ook al in huis! Even gepast en nu braaf opgeborgen. We zijn er mega mega blij mee.

Wij hebben deze week proef gegeten op onze trouwlocatie! Het was heel erg lekker en nu kunnen we echt keuzes gaan maken. En dit dus gaan verwerken in de uitnodigingen. Het was een gek besef om te dineren op de plek waar we volgende keer pas weer gaan zitten als we getrouwd zijn, haha. Had sowieso op 1 januari echt zo'n besefmoment van wow, we gaan gewoon dit jaar trouwen. Én verhuizen. Help :+

Ik zie op een paar plekken al bedankjes genoemd worden - ik ben heeeeel benieuwd door een zwaar gebrek aan fascinatie: wat hebben jullie allemaal?

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 00:33

Jaaa dit jaar gaat het gewoon gebeuren voor ons! Bizar he. Ik heb er wel echt mega veel zin in, maar vind het nu ook al mega spannend haha.

Bedankjes gaan wij niet doen. We hebben nu een aantal bruiloften gehad en het absoluut niet gemist bij de bruiloften die geen bedankjes hadden. We doen wel een photobooth, dus dan moeten mensen dat maar als bedankje zien :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 08:48

Hee ladies! Wat een leuk topic!! Mag ik misschien meekletsen? Ga niet trouwen, maar ben wel dol op bruiloften en door mijn werk maak ik er heel wat mee waardoor ik misschien handige inzichten heb over de dag
Laat maar weten!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:50

Liselot schreef:
Hee ladies! Wat een leuk topic!! Mag ik misschien meekletsen? Ga niet trouwen, maar ben wel dol op bruiloften en door mijn werk maak ik er heel wat mee waardoor ik misschien handige inzichten heb over de dag
Laat maar weten!

Helemaal prima toch (wat mij betreft in ieder geval), lekker meegenieten!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 12:03

Zeker leuk! Welkom!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 16:57

November108 Ja we trouwen bij de rode panda’s! Het terras grenst aan hun verblijf, zo cool! De ceremonie is in een mooie grote tipi tent <3 Foto’s maken doen we ook in park, vriend van ons is fotograaf en gaat de foto’s maken. Het is echt helemaal ons zo, zo leuk. Het diner wordt een BBQ.
Ik vond het ook heel vreemd om te bedenken dat we daar straks gewoon gaan trouwen!

De ringen gaan wij uitzoeken bij een trouwring atelier. Ik wil een ‘echte’ trouwring en geen gewone ring die we trouwringen noemen. Er zit wel degelijk verschil in het maken en materiaalgebruik, technisch verhaal :') Ik kan ook goudsmeden, maar wil niet zelf onze ringen maken, wil ook diamanten erin, net zoals mijn verlovingsring *D

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 19:29

ontherun schreef:
November108 Ja we trouwen bij de rode panda’s! Het terras grenst aan hun verblijf, zo cool! De ceremonie is in een mooie grote tipi tent <3 Foto’s maken doen we ook in park, vriend van ons is fotograaf en gaat de foto’s maken. Het is echt helemaal ons zo, zo leuk. Het diner wordt een BBQ.
Ik vond het ook heel vreemd om te bedenken dat we daar straks gewoon gaan trouwen!

De ringen gaan wij uitzoeken bij een trouwring atelier. Ik wil een ‘echte’ trouwring en geen gewone ring die we trouwringen noemen. Er zit wel degelijk verschil in het maken en materiaalgebruik, technisch verhaal :') Ik kan ook goudsmeden, maar wil niet zelf onze ringen maken, wil ook diamanten erin, net zoals mijn verlovingsring *D

Wat bijzonder dat je gaat trouwen bij de rode panda,s!
Welke dierentuin gaat het plaatsvinden

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:21

nardxash in het Gaia park! We hebben ook een abonnement erop dit jaar. Zo kunnen we zowel voor als na de bruiloft nog er naartoe.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:44

Heel tof ontherun! Is hier ook nog wel een bucketlist dingetje!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:05

ontherun schreef:
nardxash in het Gaia park! We hebben ook een abonnement erop dit jaar. Zo kunnen we zowel voor als na de bruiloft nog er naartoe.

Heel gaaf!

Ik heb mijn huwelijksaanzoek bij de rode panda in Diergaarde Blijdorp gehad <3

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:56

Een aanzoek bij de rode panda’s is ook heel cool!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:07

ontherun schreef:
Een aanzoek bij de rode panda’s is ook heel cool!

Ja was ook heel speciaal <3

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 00:41

ontherun schreef:

Oooh rode panda's, die vind ik zo leuk! Heel gave plek om te trouwen!
Een BBQ lijkt me ook heel leuk, wij twijfelen nog een beetje tussen 3 gangen of een BBQ.

En qua ringen klinkt het wel alsof wij op 1 lijn zitten, ik wilde ook echte trouwringen door idd de stevigheid. De bedoeling is toch om ze rest van ons leven elke dag te dragen dus goed, als je dan de prijs per dag uitrekent valt het ook wel weer mee... Girl math :Y)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 09:46

Oh wat gaaf trouwen in de dierentuin <3!
Gaia zoo wil ik nog wel een keer heen, nog nooit geweest helaas.

Wij kunnen bij onze locatie kiezen uit diverse opties met eten. Neigen nu toch naar bbq, past ook wel bij ons :Y) . Enige is dat ik wel graag mooi gedekte tafels wil en zie dat nog niet helemaal voor me. Dan is een gangendiner wel makkelijker.

Bij hoeveel bruidszaken zijn jullie geweest voor jullie trouwjurk? En wie nemen jullie mee?

Vanmiddag gaan we weer ringen kijken <3.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 09:50

Ik ben bij de eerste winkel geslaagd (wel een enorme winkel, Weddingworld met heel groot aanbod) maar had online al een idee wat ik wilde en sowieso het merk bepaald. Eigenlijk stond elke jurk goed maar in 1 voelde ik me echt een bruid. Daarin zag ik mezelf trouwen. Ja, ik had nog 10 andere winkels langs kunnen gaan en nog heel wat andere jurken kunnen passen, maar dit was voor mij genoeg. (Naast een heel leuke echt say yes to the dress ervaring, vond ik het ook vermoeiend al die indrukken haha). Ik had mijn zus en moeder mee, daarover heb ik ook geen moment getwijfeld, wilde de mensen welke mijn leven het meest dichtbij stonden, vond het meer een vrouwending en wilde niet allemaal meningen van vriendinnen erbij :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:58

Angela: misschien een shared voorgerecht en daarna hoofd lekker BBQen? Dan heb je wel je mooi ingedekte tafel

Wat fijn dat je geslaagd bent! En 1 winkel is toch helemaal prima, als het hem is is het hem :)

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:12

Winkel 1, jurk 1 haha. Wel natuurlijk nog andere gepast, maar niks kon jurk 1 toppen.
Mijn moeder en zussen waren mee. Bij de tweede keer naar de winkel ook mijn ceremoniemeester.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:20

Wat een bijzondere locatie zeg, in de dierentuin! Heel tof!

Hier ben ik ook in de eerste winkel geslaagd. Die jurk was het gewoon, geen twijfel over mogelijk. Ik had mijn beste vriendin, moeder en zusje mee. Het was een kleine eenvrouwszaak, maar met een hele uitgebreide collectie. Top advies gehad!

Wij doen ook een BBQ :D wilden juist wat informeler.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:42

Hier ook winkel 1 jurk 1. Ook nog anderen gepast, maar het bleef jurk 1 :o
Alleen mijn moeder was mee en dat was voor mij perfect!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:47

Hier was het winkel 4 jurk 1. Outlet was mweh, had niet het model aangehad wat ik wilde. Tweede was een regelrechte ramp, kleine lokale coupeuse die wat jurken had, maar echt totaal niks voor mij. wed2be was ook drama, pasvorm klopte niet voor mij. En ik had verwacht dat ze veel meer in de winkel zouden hebben. Mijn online top 3 was er al niet. En de ‘echte’ Bruidsmode zaak waar ik van dacht niet te kunnen gaan ivm levertijd, echt fantastisch. Gewoon de eerste jurk was het. Tweede stond ook fantastisch, maar had zo’n ‘poef’rok die ik niet wilde :') Dus daar de eerste gekocht. Dubbel van wat ik in eerste instantie uit wilde geven maar helemaal waard. En hij is op tijd binnen *\o/*

Angela, wij hebben deels mooi gedekte tafels en deels sta tafels met de bbq. Voor de ouders tafels en voor de jongere sta of terras als het mooi weer is.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 13:51

Ontherun, zo fijn dat jullie in de dierentuin trouwen en dan helemaal naast de rode panda's <3 geweldige beesten zijn dat toch.

Wij zijn vrijdag op ringen-jacht gegaan, en er zijn toch al een paar goeie ideeën ontstaan.
Ik heb er nu een 3-tal in de laatste afweging zitten, gaande van €59 tot €500 :D
Het kan dus nog echt alle kanten op.

Ondertussen heb ik gehoord dat er drama is in het organiseren van mijn vrijgezellen-feest, wat ik wel een beetje een domper vind. En dan gaat het vooral over budget. Ik heb respect voor diegenen die het echt moeilijk hebben, maar diegenen die klagen zijn natuurlijk net diegenen die telkens groot doen en op alle andere vlakken nooit kosten sparen. Beetje zuur, vind ik dat. Ik probeer het naast me neer te leggen en te hopen dat er de dag zelf geen gezever van komt.

Maar dat heeft ook wel als gevolg dat ik dus zelf iets moet gaan verkopen, om mijn eigen deel van de vrijgezellen te betalen, wat ik eigenlijk al niet zag zitten. Nu, het zou gewoon vooraf zijn, en niet de dag zelf op straat met dingen gaan leuren, dus dat scheelt al.

Iemand suggesties of leuke ideetjes wat ik kan verkopen? Liefst niet te arbeidsintensief, al dacht ik zelf aan grote zakken snoep aankopen, er kleinere zakjes van maken en die dan online zwieren.

Bedankt voor het meedenken!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:13

Wat vervelend Xanthippe -O- helaas heb ik bij elk vrijgezellenfeest wel drama meegemaakt omtrent het budget. De 1 die alles wel prima vind en de ander die op elke euro kijkt. Sommige vriendinnen lagen dichterbij de bruid dan de ander en die hebben logischerwijs ook een ander budget dan.
Maar dat jij bij moet dragen vind ik wel een beetje van de zotte hoor. Kunnen andere niet wat meer bijlegggen? En wil jij degene er echt bij die moeilijk doet over de kosten?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:39

Aii ik moet zeggen dat ik zelf niet kapot ben van vrijgezellenfeesten. Zowel voor mezelf hoeft het niet, maar voor anderen ook niet eigenlijk. Ervaringen ermee valt gewoon tegen. Maar de bruid (of bruidegom) mee laten betalen is echt van de zotte. Je kunt ook gewoon als genodigde nee zeggen als je niet mee wilt. :o? Dat recht heb je gewoon, zonder dat daar een nare bijsmaak aan hoeft te hangen.

Lastige situatie bevind je je in! Principieel is het niet oké dat jij daarin moet gaan bijdragen.