Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 16:37

Mkango schreef:
_San87_ schreef:
Wat is een goede reden geen lijst op te hangen?
Het hout moet ergens vandaan komen, de lak is vast niet milieuvriendelijk, ophangsystemen bevatten meestal plastic, niet recyclebaar etc. etc. etc. :))

Suliko schreef:
Absoluut! Ik vind ook niet dat we terug hoeven naar enkel en alleen basisbehoeften aanschaffen. :') Toch denk ik dat het goed is om soms ergens wat langer bij stil te staan of het nodig is en of iets duurzamer kan. Als we de troep die we hebben meer gaan waarderen en daarmee ook de processen waarmee ze tot stand zijn genomen, kunnen er wel betere keuzes gemaakt worden. Dat we gewoon ietsje verder kijken dan gemakzucht, impulsen en korte termijnverlangens, zeg maar.
Ook eens inderdaad. :j

Ik doe niet meer mee ;(.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 16:50

Mkango schreef:
Suliko schreef:
Kerstbomen heb je ook al wel alternatieven voor, via organisaties kan je ze uit het bos halen en weer terugplanten.

Maar grond gebruiken om monocultuur kerstbomen te laten groeien om ze uiteindelijk in de fik te steken? Nee, dat vind ik ook niet meer van deze tijd. :n
Ik word altijd verdrietig van al die kerstbomen op straat de weken na kerstmis.

Ik heb nooit een eigen kerstboom gehaald en ben het ook niet van plan in de toekomst. Mijn moeder haalt wel eens gevallen dennentakken uit het bos en maakt daar een soort muurstuk van met versiering en lichtjes, dat ziet er ook gezellig uit. Misschien ooit een kleine dennenboom in een toekomstige tuin planten en die met toekomstige gezinsleden versieren (met natuurlijk materiaal) en waterbestendige lichtjes in stoppen ofzo.

Als ik er soms over nadenk hebben we zulke belachelijke gewoontes waar we zo belachelijk veel troep voor in huis sleuren. :')
Ja, maar als je alles kapotanalyseert en reduceert, blijft er nog maar weinig leuks over in je leven. :+ Er is voor alles wel een reden te bedenken om het niet te doen (een schilderij ophangen, paardrijden, bloemen of kamerplanten kopen), alleen als je daar ook aan toegeeft wordt je leven wel heel kleurloos.

Maar je hoeft niet óf alles te laten óf helemaal los te gaan, je kunt ook voor jezelf afwegingen maken wat je zelf acceptabel vind (of wat je doet zo bewust mogelijk doen). Ik hou van kamerplanten, maar probeer deze 'hobby' zo bewust mogelijk uit te voeren door alles zoveel mogelijk in leven te houden en nieuwe planten vanuit een stekjes bibliotheek te halen bijvoorbeeld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 17:20

JudithGigi schreef:
Mkango schreef:
Ja, maar als je alles kapotanalyseert en reduceert, blijft er nog maar weinig leuks over in je leven. :+ Er is voor alles wel een reden te bedenken om het niet te doen (een schilderij ophangen, paardrijden, bloemen of kamerplanten kopen), alleen als je daar ook aan toegeeft wordt je leven wel heel kleurloos.

Maar je hoeft niet óf alles te laten óf helemaal los te gaan, je kunt ook voor jezelf afwegingen maken wat je zelf acceptabel vind (of wat je doet zo bewust mogelijk doen). Ik hou van kamerplanten, maar probeer deze 'hobby' zo bewust mogelijk uit te voeren door alles zoveel mogelijk in leven te houden en nieuwe planten vanuit een stekjes bibliotheek te halen bijvoorbeeld :)
Daar gaat het ook niet om, het ging om het reduceren van dingen waar mensen blij van worden tot 'belachelijke gewoontes waar we zo belachelijk veel troep voor in huis sleuren.' Natuurlijk is het voor niemand nodig om te overleven om een kerstboom neer te zetten, een bos bloemen te kopen, of om zich in het oranje uit te dossen voor Koningsdag, maar soms moet je ook gewoon kunnen genieten van dingen zonder teveel na te denken over het praktisch nut ervan. Jezelf af en toe blij maken is ook nuttig.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 17:23

Ik vrees wel dat met name in het westen het consumentisme dermate groot is dat van “reduceren van dingen waar mensen blij van worden” nog geen sprake is voorlopig.

JudithGigi

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 17:30

Maar mijn punt is dat je veel van die dingen kunt doen zonder een hoop nieuwe zooi het huis binnen te slepen. Ik denk ook niet dat het kopen van een hoop zooi mensen echt gelukkiger maakt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:46

Ik vind juist dat mensen méér zooi hun huis in moeten slepen, dood aan de minimalistische grijs/zwart/wit/beige interieurs ;( Met wilde uitschieters naar taupe.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:48

BaileyMix schreef:
Ik vind juist dat mensen méér zooi hun huis in moeten slepen, dood aan de minimalistische grijs/zwart/wit/beige interieurs ;( Met wilde uitschieters naar taupe.

Ja! Maar ik ben dan ook niet van de duizend in een dozijn bloempotten van de kwantum. Lekker inslaan bij de kringloop. Vooral de echte rommel, kan je weer iets moois van maken. Love it <3

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:53

denisesilver schreef:
Ja! Maar ik ben dan ook niet van de duizend in een dozijn bloempotten van de kwantum. Lekker inslaan bij de kringloop. Vooral de echte rommel, kan je weer iets moois van maken. Love it <3

Haha jaaa, troepjes <3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:45

denisesilver schreef:
BaileyMix schreef:

Of een vliegdekschip van Marktplaats plukken (een Philips 22AH762 MFB tuner/verst.) voor 2 tientjes in de hoop dat je van twee halve een hele kunt maken en met wat geluk zelfs beide aan de praat krijgt <3

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:47

BaileyMix schreef:

Daarop inhakend, donkergrijze tegels in de badkamer zou verboden moeten worden :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 20:07

Is makkelijk, daar zie je de schimmel niet op :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 20:24

Maar wel de kalk ;(

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 21:45

Laurora schreef:
UO: bossen bloemen zijn verschrikkelijk slecht voor het milieu, overrated en niet meer van deze tijd.
(en dan bedoel ik de bloemenindustrie. Een bosje veldbloemen uit eigen tuin tellen natuurlijk niet mee)

We hebben een meelezer denk ik.
Vanavond bij Keuringsdienst van waarde over de (on)zin van snijbloemen en de "veldboeketten" (met hartje winter zomerbloeiende "veldbloemen" uit een kas een halve wereldbol verderop 8)7 ).

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 21:47

denisesilver schreef:

Dit, in combinatie met je onderschrift :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 22:09

Roodvos schreef:
Laurora schreef:
UO: bossen bloemen zijn verschrikkelijk slecht voor het milieu, overrated en niet meer van deze tijd.
(en dan bedoel ik de bloemenindustrie. Een bosje veldbloemen uit eigen tuin tellen natuurlijk niet mee)

Vanavond bij Keuringsdienst van waarde over de (on)zin van snijbloemen en de "veldboeketten" (met hartje winter zomerbloeiende "veldbloemen" uit een kas een halve wereldbol verderop 8)7 ).

Wel iets om over na te denken Idd. Nooit echt bij stilgestaan eerlijk gezegd!!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 22:22

I love bloemen <3 echt, de boer tegenover ons kweekte soms narcissen op braakliggend land, en toen het oogsten een soort van klaar was hebben wij het land helemaal leeggeplukt en het hele huis stond ONTZETTEND VOL narcissen. Supermooi <3

UO: VEEL TE VEEL bloemen staat supercool 8-)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 22:24

Avalanche schreef:
I love bloemen <3 echt, de boer tegenover ons kweekte soms narcissen op braakliggend land, en toen het oogsten een soort van klaar was hebben wij het land helemaal leeggeplukt en het hele huis stond ONTZETTEND VOL narcissen. Supermooi <3

UO: VEEL TE VEEL bloemen staat supercool 8-)

Eens dat het supermooi is! Echter.........ik nies het hele huis vol met bloemen in huis. Vorig jaar diverse boeketten gekregen zakelijk en die moet ik dan in een vaas in de tuin zetten. Zo genant :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 22:31

Roodvos schreef:
denisesilver schreef:

Dit, in combinatie met je onderschrift :')

Hahhahhaha _O- :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 23:32

Roodvos schreef:
Laurora schreef:

Ja mij viel het ook op dat het vanavond daarover ging! wel leuk, ik gok toeval maar je weet maar nooit :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 07:03

BaileyMix schreef:

Maar ik vind dat mooi ;(.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 07:09

_San87_ schreef:
BaileyMix schreef:

Op de brandstapel met jou!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 07:40

Captain schreef:
_San87_ schreef:

Op de brandstapel met jou!

Dat is dan iig warm.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 07:41

Grijs vind ik trouwens ook minder. Maar zwart/beige vind ik wel gaaf.

Ik heb zelf zwart/groen :7.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 08:22

_San87_ schreef:

Eruit!! :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 08:22

Gelukkig vind de rest van visgraatvloer-Nederland dat ook mooi. :))