Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:11

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 27-03-23 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:13

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Giolli op 27-03-23 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Re: Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:15

Dorine, ik nodig je graag eens uit om een dagje met mij mee te lopen. Ik doe als jurist vrijwilligers werk waarbij ik mensen juridische bijstand lever die diep in de schulden en de armoede zitten. Jouw bekrompen kijk op armoede en schuldproblematiek is werkelijk tenenkrommend en op het randje van schandalig.
Je hebt werkelijk waar geen enkel idee hoe het werkt in onze samenleving. Je hebt de klok niet eens horen luiden.
Als ik jouw berichten lees en dan even aan mijn cliënten denk dan word ik woest en verdrietig. Je moet je gaan schamen, en diep ook!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:19

Avalanche schreef:
Dorine92 schreef:
Hee hallo sommige mensen moeten gewoon ook nog even werken ja? :+ ;)

Nee, jij claimt dat dat kan. Extraordinary claims require extraordinary evidence.

Dus graag de berekening. Maar wat ik denk, is dat je dat niet kunt, en dat je een beetje gejokt hebt ;)

Als je dat wel kunt, wil ik hem graag volledig alle kosten in cijfers en onderbouwd waarom de prijs is wat die is. Dus graag de links erbij.

Aangezien jij vol zelfvertrouwen riep dat het kan, neem ik aan dat je dat vrij simpel kunt bewijzen.

Ik moet, terwijl ik op mijn werk ben, binnen 20 minuten gratis een reisplan aan jou aanleveren, waarvan jij hebt aangenomen dat het simpel is dat ik dat wel eventjes doe? Wat denk je zelf :+
Ten eerste heb ik nergens gezegd dat dat binnen 20 minuten geregeld is, ten tweede, als dat wel zo is, moet ik een reisbureau beginnen. En ten derde, ik heb wel wat beters te doen. Ik heb al gelijk aangegeven dat ik je inzicht wil geven als ik naar Mexico ga. Maar ik heb wel wat beters te doen dan voor jou een vakantie naar Mexico te plannen. Je kunt inzicht krijgen in mijn vorige vakanties. En niet nu of binnen 20 minuten, maar wanneer ik daar tijd voor heb. Want zelfs uitleggen en vertellen lukt me niet in 20 minuten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:21

Avalanche schreef:
Dorine92 schreef:
Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Blijkbaar geen ervaring met reizen

Grappig, want ik ben de hele wereld over gereisd :) Zo fijn dat weer bevestigd is hoe je niet oordeelt. Heel goed! +:)+

Grappig dat je dan al die tijd niet hebt geweten dat je gewoon eten mee kunt nemen in je koffer :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:22

Ik hoef geen reisplan hoor. Wel een begroting van de kosten.
En aangezien jij in minder dan een minuut kon roepen dat dat kon, neem ik aan dat je ook wel in een paar minuten een begroting kunt maken. Zo moeilijk moet dat niet zijn dan.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:23

Tazzey schreef:
Dorine, ik nodig je graag eens uit om een dagje met mij mee te lopen. Ik doe als jurist vrijwilligers werk waarbij ik mensen juridische bijstand lever die diep in de schulden en de armoede zitten. Jouw bekrompen kijk op armoede en schuldproblematiek is werkelijk tenenkrommend en op het randje van schandalig.
Je hebt werkelijk waar geen enkel idee hoe het werkt in onze samenleving. Je hebt de klok niet eens horen luiden.
Als ik jouw berichten lees en dan even aan mijn cliënten denk dan word ik woest en verdrietig. Je moet je gaan schamen, en diep ook!

Ik schaam me niet, want de mensen waar jij het over hebt, zijn neem ik aan niet de mensen die tegen de topicstarter zouden adviseren om zich bevoorrecht te voelen en niet zo te stressen over die 136 euro. Die mensen zouden zeggen jeetje ik snap dat je er stress van hebt, 136 euro is vet veel geld!
Of niet dan?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:25

Dorine92 schreef:
Grappig dat je dan al die tijd niet hebt geweten dat je gewoon eten mee kunt nemen in je koffer :+

Dan moet je het aangeven bij customs, en het kan heel goed dat ze niet toestaan dat je het meeneemt. Wat overigens vrij regelmatig gebeurt.

Komt mijn berekening nog?
Want je bent het mooi aan het ontwijken zo. Althans, pogingen doen tot, want tot nu ben je niet bijzonder succesvol.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:25

Avalanche schreef:
Ik hoef geen reisplan hoor. Wel een begroting van de kosten.
En aangezien jij in minder dan een minuut kon roepen dat dat kon, neem ik aan dat je ook wel in een paar minuten een begroting kunt maken. Zo moeilijk moet dat niet zijn dan.

Zo moeilijk is het dus wel. Anders zouden anderen ook voor die prijzen op vakantie gaan denk je niet? :+
En nogmaals het verschilt dus per land waar je wel en niet op kunt besparen, en aangezien ik naar Mexico specifiek nooit ben geweest, ga ik geen uitspraken doen, want dan gaan jullie het nazoeken en me erop aanvallen. En dan moet ik dat weer nazoeken en gaan bewijzen dat het met even anders zit. En dan gaan jullie weer niet goed lezen en dan moet ik dat weer ontkrachten. Geen zin in

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:27

Jij hebt geen idee wie mijn cliënten zijn en kunt dus ook niet oordelen over hun denkwijze. Je blijft veroordelen. Je bent in dit topic meerdere keren terecht gewezen en je blijft doorgaan. Ik begin te vermoeden dat je hier gewoon plezier uit haalt. Je leest niet wat anderen zeggen maar legt ze woorden in hun mond die zij niet gebezigd hebben, je wijst mensen terecht dat ze geen vooroordelen mogen hebben maar vervolgens heb je zelf zulke enorme vooroordelen over hele volkstammen waar de honden geen brood van lusten.
Dus ja, jij hebt wel degelijk een heel goede reden om je je ogen uit de kop te schamen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:27

Avalanche schreef:
Dorine92 schreef:

Dan moet je het aangeven bij customs, en het kan heel goed dat ze niet toestaan dat je het meeneemt. Wat overigens vrij regelmatig gebeurt.

Komt mijn berekening nog?
Want je bent het mooi aan het ontwijken zo. Althans, pogingen doen tot, want tot nu ben je niet bijzonder succesvol.

Nee je krijgt je berekening niet. Zoals ik al vanaf het begin aangeef heb ik wel wat beters te doen.
En over dat eten... ga maar gewoon even googlen

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:28

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Giolli op 27-03-23 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:29

Tazzey schreef:
Jij hebt geen idee wie mijn cliënten zijn en kunt dus ook niet oordelen over hun denkwijze. Je blijft veroordelen. Je bent in dit topic meerdere keren terecht gewezen en je blijft doorgaan. Ik begin te vermoeden dat je hier gewoon plezier uit haalt. Je leest niet wat anderen zeggen maar legt ze woorden in hun mond die zij niet gebezigd hebben, je wijst mensen terecht dat ze geen vooroordelen mogen hebben maar vervolgens heb je zelf zulke enorme vooroordelen over hele volkstammen waar de honden geen brood van lusten.
Dus ja, jij hebt wel degelijk een heel goede reden om je je ogen uit de kop te schamen.

Klopt maar als ze 136 euro niet veel geld en geen reden tot stress vinden, snap ik in ieder geval wel waarom ze bij jou terechtgekomen zijn

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:29

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 27-03-23 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:30

Avalanche schreef:
Je kunt het dus niet. Je hebt heel stoer iets geroeptoeterd waar je vervolgens geen bewijs voor kunt leveren :')

kunt wil

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:31

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Giolli op 27-03-23 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: voldoet niet aan regels

Tiggs

Re: Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:35

Jeetje, wat laat iemand zich hier kennen...

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:37

Dorine92 schreef:
Tazzey schreef:

Klopt maar als ze 136 euro niet veel geld en geen reden tot stress vinden, snap ik in ieder geval wel waarom ze bij jou terechtgekomen zijn

Jij even blij dat je achter een schermpje zit! Lekker veilig dingen roepen zonder risico op fysieke afwijzing. Ik hoop dat je inter/zz-licht/zz-zwaar paardjes je nog lekker lang in je geldbubbeltje laten zitten, denk dat je het daarbuiten niet lang zal overleven namelijk. Of nou ja, jij denkt waarschijnlijk van wel, want niemand hoeft in Nederland om te komen toch? :')
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 25-03-23 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:40

Geen armoede in Nl? Schaam je je eens heel diep!!

AOW alleenstaand is nog geen 1100 netto

Dan gaat daar 400 huur vanaf, 150 zorg, 50 verzekeringen, 250 GWL (heel laag genomen met de huidige prijzen)

Dan heb je 200 euro over om van te leven. Per maand. Voor je eten, ER zorg, gemeentelijke belastingen vervangen noodzakelijke spullen etc etc etc

On topic: als je netjes in gesprek gaat met de Rabo dan zullen ze zeker hun best doen je te helpen TS. Ik zie ook niet in dat het de schuld van de Rabo is en je communicatie (vanuit emotie) is waarschijnlijk niet zo handig. Ik werk in een vergelijkbare sector en raad je aan om in je communicatie zo rustig mogelijk te blijven. Dat levert je uiteindelijk echt het meeste op.

iirrssjjee

Dorine92 schreef:
Nee je krijgt je berekening niet. Zoals ik al vanaf het begin aangeef heb ik wel wat beters te doen.
En over dat eten... ga maar gewoon even googlen

Zoals op iedereen reageren hier op bokt?

Sorry maar je denkwijze is te bekrompen voor woorden.... Een poos geleden was er op Radar (of Kassa weet het even niet meer) een hele afleveringenreeks (ja reeks) over mensen die de boodschappen niet kunnen betalen, of de stroom. Maar voedselbank mocht niet want ze verdienden te veel. Het waren namelijk gewoon hardwerkende fulltimers met een prima baan (supervisor van een supermarkt).
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 25-03-23 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Avalanche schreef:
Je kunt het dus niet. Je hebt heel stoer iets geroeptoeterd waar je vervolgens geen bewijs voor kunt leveren :')

Doe je eigen onderzoek :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:42

Ik ben WO opgeleid maar doe dingen wel anders dan anderen (zoals een baan kiezen die elke ongekwalificeerde gek kan doen).
Deze uitspraak van een WO opgeleide geeft nog maar eens aan dat IQ en EQ totaal niets met elkaar te maken hebben, de arrogant straalt er aan alle kanten vanaf, %)

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:45

Maar als je vervolgens geen boodschappen meer kunt betalen, en zo in paniek bent omdat je €136 mist, is het nou eenmaal niet handig om regelmatig op vakantie te gaan. Dan zou ik aanraden om eerst wat geld op een spaarrekening te zetten en daarna weer op vakantie te gaan. Zodat als er iets onverwachts gebeurd zoals dit, je wel gewoon boodschappen kunt doen.

Ik zou ook alles op alles zetten om dat geld terug te krijgen maar hoef er ondertussen niet wakker van te liggen, droog brood te eten of in paniek te raken omdat ik altijd wel meer dan €136 op de spaarrekening heb staan wat ik dan kan gebruiken.

Dus ik oordeel wel want ik vind het een prioriteit om eerst wat geld op een spaarrekening te hebben staan en daarna zulke reizen te gaan maken, niet andersom. Dan zou ik nog steeds achter €136 aangaan maar dan kan dat zonder huilen, paniek en leven op droog brood.[/quote]

En Germie doet het anders, dat mag ook. En die reageert uit emotie, ook dat mag. Misschien is Germie om dingen niet uit het lood geslagen waar jij dat wel door bent. Kan allemaal, is niet erg. Fijn dat er veel mensen zijn die haar willen helpen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:50

MoniqueT schreef:
Waarschijnlijk bereik je bij de Rabobank ook meer met honing dan met azijn ...

Dit.
En dat gaat net zo op in dit topic.

Als je wat minder hoog van de toren blaast krijg je beter advies.

Reageer wat minder uit emotie.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:53

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Giolli op 27-03-23 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt