Dood van een vriendin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:07

Nou ja, wellicht dat hij je voornaam herkende. Staat die ook bij je bankgegevens, of alleen je achternaam? Kijk, als hij een betaling krijgt van I.A. Achternaam, en dan iemand opbelt en zich voorstelt als Iemand Achternaam, zal hij ook kunnen hebben gedacht: aha, dit is dus die Iemand die ook al met de voornaam in het testament stond.

Lusitana

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 15:16

Nee, ik was mijn achternaam aan het spellen, toen hij zei ah zo als het in het testment staat en als ik bel zeg ik met dona *voornaam* uit *plaats*
Desalniettemin kan hij gedácht hebben ah zoals ik het eerder gezien heb en de verkeerde plaats hardop gezegd hebben, maar hoe dan ook heeft hij niet geluisterd naar hoe ik het spelde
Deze man vraagt buitenproportioneel veel geld en hoort gewoon niet testamenten op te maken als hij het zo onzorgvuldig doet, niet wil uitvoeren en alleen opstuurt als je het betaalt en er werk van maakt en het zal mij niet verbazen dat hij in het engels adverteert omdat de portugezen hem al uitgekotst hebben Hij is in het portugees niet te vinden met een contact erbij! Dat is toch raar?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 07:46

Heb je het nu nog steeds niet binnen?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 10:16

Wat het geld? Nee! Het testament, ja.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 15:35

Lusitana schreef:
Wat het geld? Nee! Het testament, ja.

Dat bedoel ik ja, het testament. Heb daar denk ik overheen gelezen.
Ben je er nu wijzer uit, wat je nog precies moet krijgen?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 15:45

Het is precies wat ik wist alleen moet het van twee verschillende bronnen komen en jet is inderdaad in euros (dat was wel belangrijk om te weten, ze heeft beide aan mij genoemd, euros en ponden)
En die mensen kunnen zeiken over het geld van haar rekening is op, maar er zijn drie rekeningen op portugese banken, plus dat het zo staat omschreven dat je het ook als hun rekeningen kunt lezen, dus dat ze zelf verantwoordleijk zijn vor het uitkeren aan mij Ze komen er niet onder uit
Ik heb maandag een afspraak met en sollicitor, dat is een ebpaald soort advokaat en hopelijk kunnen we het met een paar telefoontjes en brieven af en gaat het niet oplopen in kosten

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:34

Ah hopelijk werpt het zijn vruchten af!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 15:42

Ik hoop het ook
Vrolijk Pasen allemaal en hier nog even twee foto´s van haar met de kater

Afbeelding

Afbeelding

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:26

Een lief hondje zo te zien!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:37

Ze ziet er niet uit alsof ze het knuffelbeest erg mist.

Fijne paasdagen Lusitana!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:58

Helemaal op haar plek :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 17:36

Nu, ik ben vandaag bij die advokaat geweest, heel aardige mevrouw, en omdat we een uur hadden kon ik even de hele context vertellen voordat ik het testament liet zien en de mail van mijn vriendin waaruit bljkt dat ze het hondje en geld na zou laten en dat ze diverse bronnen van inkomsten had.

En het testament blijkt subliem in elkaar te zitten, want de voorwaarde waaronder zij de huizen krijgen is dat ze mij mijn deel geven, de hond en het geld! Met andere woorden, als ze dat niet doen, hebben ze ook geen recht op hun delen!

Nu gaat ze elk (die mensen 1 en de zoon 1) een aangetekende brief schrijven (zodat ze weet wanneer ze ontvangen zijn) met dat, om een rechtzaak te voorkomen, ze veertien dagen de tijd hebben om het geld over te maken, met uitleg dat het de voorwaarde in het testament is en dat ze anders zelf ook geen recht op hun delen hebben.
Ik denk dat het wel genoeg za zijn om een rechtzaakte voorkomen.
En
Ze vroeg of ik het hondje al had en ik zij van wel, en dat is belangrijk, omdat die notaris, zoals ik al heb gezegd hier, niet mijn achternaam en ook niet de naam van het hondje genoemd heeft en ze dus in een rechtzaak kunnen ontkennen dat ze mij kenden en dus niet wisten om welke persoon of zelfs welke hond het dan moest gaan. Maar doordat ze het hondje aan mij afgegeven hebben, hebben ze daarmee aangegeven dat ze wisten om welke hond en welke persoon het ging.

Ik denk niet dat ze een rechtzaak willen want dan worden alle financiën doorgespit en komt het finaciële misbruik naar boven, plus de leugens in de teruggehaalde berichten, dat er niets voor mij was in het testament, dus dan komen ze er niet goed uit, plus dat er dan kosten bij komen en dat ze mij moeten gaan betalen voor de tijd dat ik heb moeten wachten op het geld. (Vanaf die veertien dagen die ze kregen).

Dus goede hoop dat het nu snel rondkomt.

Ik hoefde ook niet meteen te betalen voor het consult dus dat was ook een opluchting.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:38

Fijn dat je nu een heldere uitleg hebt van het testament en ben benieuwd hoe vlot ze zijn met reageren…

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:03

Nou dat is een rustgevende update! Super fijn. Nu hopen dat het allemaal vlotjes verder verloopt +:)+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:58

Zoals je het omschrijft lijkt het haast wel dat je vriendin toch wel wist met wat voor mensen ze te maken had.
Waarom zou ze het anders zo laten formuleren in het testament dat als jij je deel niet krijgt hun ook hun deel niet krijgen :?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 19:05

Ja hè, ik zie dat ook. Ze wist ook wel dat ze misbruik van haar maakte, maar ze gaf zichzelf de schuld dat ze zich liet gebruiken.
Maar achterlijk was ze echt niet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:21

Klinkt als een goede advocaat en een slimme vriendin. Ik hoop dat het nu allemaal gauw goed komt met dat geld.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:01

Dat klinkt goed. Ik hoop ook dat het in orde komt. En ik ben blij dat het hondje bij jou terecht is gekomen, dat is ook wat je vriendin wilde. Het hondje lijkt het goed te hebben bij jou :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 22:23

Ze is helemaal in haar element, alle katten vinden haar ook okee en andersom.
Ze ging gisteren nog even achter een kip aan, maar die was er niet van gediend en nu weet ze wel beter. :+

Alleen heeft ze nu wel last van verlatingsangst.
Als ik met de brommer wegga en terugkom springt ze om me heen en blaft ze, zo blij dat ik toch weer terug gekomen ben.
Ik heb dit ook een tijdje met Dingo, de ex kettinghond, gehad.
Het gaat vanzelf over als ze snappen dat ik altijd wel terug kom.
Dingo heeft trouwens in zijn eentje stiekem veel lol met het speeltje dat ik voor Bokkie gekocht had :D , dus toch geen verspilde euro geweest....
En mijn punt doet het weer zoals jullie kunnen zien. Gewoon een beetje geschud.

Donderdag komt er trouwens een Bokker voor een paar dagen. We gaan oa naar de fokker van haar paard ( [PP] Zoektocht naar de afstamming van mijn paard ) en ik kijk er erg naar uit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:43

Leuk allemaal zo +:)+

Heb jij zelf eigenlijk ook wat geregeld voor die hele beestenboel als jou wat overkomt...?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:07

door het dolle heen als je thuiskomt hoeft geen verlatingsangst aan te geven hoor, is gewoon een overdreven reactie van blijdschap. Ik heb dat met diverse honden gehad die ooit bij mij geleefd hebben en herplaatst zijn, pups die hier geboren zijn, maar ook opgevangen honden die ik herplaatst heb. Als ik die nog wel eens tegen kwam, kwam er ook zo'n zwaar overdreven reactie van blijdschap.

Maar ze doet ut goed bij je en das toch fijn gevoel, heeft ut toch voor je vriendin ook rust gehad dat ze deze oplossing had.

Super dat je nu iemand hebt die er verstand van heeft en je verder kan helpen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 19:51

speurneusc schreef:
door het dolle heen als je thuiskomt hoeft geen verlatingsangst aan te geven hoor, is gewoon een overdreven reactie van blijdschap.

Ja, maar het is anders dan voorheen en als ik de was op ga hangen of uitmesten, blaft ze continue tot ik weer terug ben. En dat deed ze ook niet.

Maar ik ga er van uit dat het wel over gaat. wat ik zeg , ik heb het met de andere hond ook meegemaakt dat hij een tijdje overdreven blij was als hij me weer zag nadat ik uit zicht verdween.

pmarena , nee ik heb niks kunnen regelen omdat ik niemand heb die het aan kan. Het is niet zo dat het samengaat met een huis en geld, dan was het was anders. Je wordt opgescheept met kosten, dus het is niet dat mensen daarvoor in de rij staan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:52

Ja precies, dat kan ik me voorstellen...het is toch ook een hele beestenbende.... lijkt me wel lastig, want wat zou er gebeuren dan met die dieren als jij in het ziekenhuis terechtkomt ofzo... :(:)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 15:53

Ik had het berichtje van de assistent van de advokaat verkeerd begrepen, het was geen 65 euro plus verzendkosten extra (dus buiten het consult), maar PER BRIEF en er worden er twee verstuurd, plus dat ze had zitten wachten op een fiat van mij om de brieven te versturen, dus dat is nog niet gebeurd. Morgen ga ik het consult betalen en de verzendkosten en de rest moet volgende maand maar, als ik mijn vakantie geld krijg, of als de erfenis betaald wordt.
Ik heb gisteren een bericht gestuurd naar die mensen om uit te leggen dat de voorwaarde van het testament is dat ze alleen hun huizen krijgen als ze mij betalen en dat ze dat bij hun advokaat kunnen navragen, en mijn banknummer gegeven. Geen reactie gehad, dus morgen mogen de brieven weg.

Ondertussen is Bokker Tommy_ hier geweest en hebben we een paar fantastische dagen gehad, inclusief een strandrit die ze me kado heeft gedaan.

Afbeelding

En een bevriende bekende Lusitano fokker in de buurt bezocht en de daarna de fokker van haar paard (waar ik geen foto´s kon nemen want de batteri van mijn camera was toen leeg) tegen de Spaanse grens.

Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 12:42

Gisteravond kreeg ik een telefoontje van de man van het stel om te zeggen dat hij vandaag hun deel zou overmaken en vanmorgen kreeg ik telefoon dat hij het had overgemaakt en of ik een bericht wilde sturen van ontvangst, verklaring dat hun deel betaald is. De breven waren nog niet weg dus ik heb gvraagd aan de advokaat om die van hen niet te sturen. Weet niet of dat berichtje op tijdis gekomen maar ik ga er van uit van wel, daar ze zelf om 19 uur begint en ik heb het bericht gisteravond en vanmorgen vroeg naar haar assistent gestuurd.
De brief van de zoon gaat wel weg, want daar heb ik nog niks van gehoord of ontvangen.
Ik ga er vanuit dat dit ook wel goed komt. Maar ik zal jullie op de hooget houden.

Ik wil wel alvast van de gelegenheid gebruik maken om iedereen te bedanken die gereageerd heeft (nogmaals, ELKE reactie was nuttig) en speciaal natuurlijk die (ook) gedoneerd hebben zodat ik dingen kon realiseren die geld hebben gekost (overlijdings akte, advokaat, telefoontjes, het ophalen van Bokkie) en de pijnstillers die Bokkie in het begin nodig had kon betalen. Die liep trouwens gisteren plost met het speeltje dat ik gekocht had te slepen.
Afbeelding