Needje schreef:Een rode roos heeft ook gewoon groene stengel en bladeren, hoor ik ook niemand over dat dat niet kan omdat het vloekt
Dat dus, maar "we" (wie dat ook mogen zijn.) hebben beslist dat het vloekt dus "we" vinden dat niet kunnen.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
germie schreef:Maar jullie vinden dus dat iemand die absoluut niet op hakken of nette schoenen kan lopen dan maar gewoon niet moet komen? Ik kan momenteel op niets anders lopen dan een paar wandelschoenen, en nee, dat is geen aanstelleritis
Jessix schreef:En de discussie wordt steeds vreemder. Als we al niet eens meer kunnen vaststellen wat de dresscode gala inhoud dan slaat het allemaal een beetje dood...
Varekaj schreef:Jessix schreef:En de discussie wordt steeds vreemder. Als we al niet eens meer kunnen vaststellen wat de dresscode gala inhoud dan slaat het allemaal een beetje dood...
Toen ik op de dresscodes zat te googelen kreeg ik anders best wel bijzondere dingen te zien. Een jurk die volgens shein perfect gala was. In mijn ogen was het een lap stof aan de voorkant, een lap stof aan de achterkant en op tiet- en heuphoogte een metalen ring die de boel bij elkaar hield...
germie schreef:Dan doe ik dus een witte stropdas om, dan ben je er ook. Hoe moeilijk kan het zijn? Zo lees ik het dan. Niet meer en niet minder. Gewoon netjes, gewoon gekleed waar je je fijn in voelt, en dat is zeker niet damesachtig, dat is gewoon net unisex en casueal chique gala.
_San87_ schreef:Varekaj schreef:Toen ik op de dresscodes zat te googelen kreeg ik anders best wel bijzondere dingen te zien. Een jurk die volgens shein perfect gala was. In mijn ogen was het een lap stof aan de voorkant, een lap stof aan de achterkant en op tiet- en heuphoogte een metalen ring die de boel bij elkaar hield...
Maar gala is geen dresscode. Het is de naam voor een bepaald soort feest en de kleding heet galakleding. De dresscode is white tie.
Brainless schreef:germie schreef:Maar jullie vinden dus dat iemand die absoluut niet op hakken of nette schoenen kan lopen dan maar gewoon niet moet komen? Ik kan momenteel op niets anders lopen dan een paar wandelschoenen, en nee, dat is geen aanstelleritis
Er is alsnog een verschil tussen wandelschoenen en een nette schoen zonder hak.
Mijn moeder heeft aangepaste schoenen en daar zit echt wel een paar mooie/nette tussen die geschikt zijn voor onder een jurk/nette broek.
Varekaj schreef:Ik heb ook white tie gezocht. Bovenaan krijg ik altijd eerst een reeks foto's à la shopping en daar stond die jurk bij met als vermelding "gala". Vandaar even de verwijzing, mijn excuses. White tie was wel datgene waar ik op doelde in ieder geval.
Sodera schreef:BaileyMix schreef:Gód sta me bij als hier die discussie over 'wandelbroek en wandelschoenen zijn ook passend voor gala' weer wordt opgerakeld
Nou dat dus.
Ik was al het hele topic bang dat deze discussie/reacties zouden komen.
Ik denk, aangezien ik deze discussie elders meerdere keren gezien heb, dat het geen enkele zin heeft om de discussie over “is een wandel pantalon gala” te voeren want er gaat niemand gelukkig van worden en niemand gaat gelijk krijgen.
Ik zou er niet in durven verschijnen, maar voor sommige mensen is het een prima optie blijkbaar.