Dresscodes

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:32

Needje schreef:
Een rode roos heeft ook gewoon groene stengel en bladeren, hoor ik ook niemand over dat dat niet kan omdat het vloekt :')

Dat dus, maar "we" (wie dat ook mogen zijn.) hebben beslist dat het vloekt dus "we" vinden dat niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:33

Er zal vast wel een modieus paar Teva sandalen te vinden zijn daarvoor :D

Ik kan zelfs geen enkele werkplek bedenken waar ik met een "Wandelpantalon" zou mogen verschijnen. Tenzij op daguitstap langs de vaart met de oudjes en dan rolstoelen voortduwend.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:43

Ik heb eerder eens een foto van een super chique gala wandelpantalon getoond en die werd ook door anderen als zeer netjes beoordeeld (mensen waren verbaasd dat het er ook zo uit kan zien). Dus tja.
Ik denk dat de meningen over gala verdeeld zijn, maar elke mening telt en mag gegeven worden zonder beledigend te zijn.

Maar jullie vinden dus dat iemand die absoluut niet op hakken of nette schoenen kan lopen dan maar gewoon niet moet komen? Ik kan momenteel op niets anders lopen dan een paar wandelschoenen, en nee, dat is geen aanstelleritis. Maar het zijn zeker dure schoenen waar ik op loop, dus wel echt kwaliteit en luxe. Oh ja, zullen we dan alle mensen met klompvoeten ook maar elk gala ontzeggen want dat oogt ook niet? Want dat is namelijk exact hetzelfde. Niet iedereen kan op hakken lopen. Moet je dan een briefje meenemen dat het niet gaat? En eigenlijk gaat een ander dan je toekomst verzieken, want als ik ook maar 1 uur op hakken loop, dan kan ik mijn Kilimanjaro reis weer maanden uit gaan stellen.
Ik vind het triest dat een ander zou mogen bepalen wat ergens gedragen wordt, ook al is het een gala of begrafenis. Ik ben echt altijd heel netjes gekleed en passend. Maar nee, ik draag nooit een jurk of rok omdat dat echt niet staat. Dat gaat bij mij ook gewoon echt niet. Maar mijn pantalons zijn allemaal erg chique en zeker geen Zeemankwaliteit. Ik betaal echter ook geen 450 euro voor een shopper of handtas (heb ik ook niet).
Ik heb altijd broeken met zakken, want met schoudertasjes werk ik ook niet. Een grote zak in een trui zou ook mogen, maar goed, ik zal op een gala geen fleecetrui dragen, maar ook geen glitterblouse. Iets nets er tussenin. Maar wel fijn om te dragen en niet belemmerend.
Maar netjes ben ik altijd, ik ben nooit overdressed of underdressed. Gelukkig niet. Ik ben gewoon normaal gelukkig en hoef me niet beter voor te doen dan ik ben. En ook niet minder.

En gelukkig zijn meningen vrij en mag iedereen vinden wat hij of zij wil, een foute mening is er niet. Maar iemand beledigen omdat die een andere mening heeft hoort natuurlijk niet. Dat doe ik niet. Van mij mag je in een jurk komen, en er ook mee sporten als je dat graag zou willen. En natuurlijk mag je dat ook dragen op een gala.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:05

Fly_high schreef:
Het liefst stijgijzervast :j

met stalen neus, tegen de naaldhakken van d'andere gasten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:12

Bij de echte strikte gala of white tie is een jurk verplicht, enkellange of tot de grond. Een elegante, soepele stof, effen kleur. Mag met décolté, geen open rug, strapless kan wel. Juwelen enkel indien ze stijlvol zijn en elegant en passen bij de outfit. Een clutch is een optie. Overdag is een hoed toegestaan.

Black tie is voor avondgelegenheden met diner lange jurk verplicht. Schoenen zijn pumps of nette schoenen, hakhoogte maakt niet uit maar geen platte schoenen.

Bij cocktail mag een feestelijk jurkje tot net boven of op de knie, een pantalon of een pak of een feestelijke jumpsuit. Met nette, geklede schoenen. Bij voorkeur ook hakken.

Ik zie nergens een omschrijving waar een wandelbroek en lowa's voldoen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:14

germie schreef:
Maar jullie vinden dus dat iemand die absoluut niet op hakken of nette schoenen kan lopen dan maar gewoon niet moet komen? Ik kan momenteel op niets anders lopen dan een paar wandelschoenen, en nee, dat is geen aanstelleritis

Er is alsnog een verschil tussen wandelschoenen en een nette schoen zonder hak.
Mijn moeder heeft aangepaste schoenen en daar zit echt wel een paar mooie/nette tussen die geschikt zijn voor onder een jurk/nette broek.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:46

En de discussie wordt steeds vreemder. Als we al niet eens meer kunnen vaststellen wat de dresscode gala inhoud dan slaat het allemaal een beetje dood... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:53

Jessix schreef:
En de discussie wordt steeds vreemder. Als we al niet eens meer kunnen vaststellen wat de dresscode gala inhoud dan slaat het allemaal een beetje dood... :')

Toen ik op de dresscodes zat te googelen kreeg ik anders best wel bijzondere dingen te zien. Een jurk die volgens shein perfect gala was. In mijn ogen was het een lap stof aan de voorkant, een lap stof aan de achterkant en op tiet- en heuphoogte een metalen ring die de boel bij elkaar hield...

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:54

Ik was pas geleden op een ouderwetse Roomse uitvaartdienst. Voor de insiders, ook nog gedeeltelijk in Latijn.
Prachtig zeg. Iedereen donker gekleed, de hele ambiance vond ik perfect.
Ik vond het geweldig dat iedereen zich zo uitgedost had, uit respect voor een meneer die weliswaar stokoud is geworden en zichzelf altijd kleedde als een heer, en een vooraanstaand parochiaan was.

Voor zoiets pak ik graag uit.
Voor bruiloften trouwens ook, maar ga ook rustig in mn huispak naar de jumbo.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:55

Je kunt van alles vinden Germie, maar bij een gala voor volwassenen (dus geen eindexamensfeertje) hoort normaliter de dresscode white tie.

Die pakken die Verootjoo laat zien vind ik trouwens prachtig, maar dat vind ik beter passen bij black tie.
Ik kan helaas geen jumpsuits aan, dan zie ik eruit alsof ik een overal aangetrokken heb.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:57

Varekaj schreef:
Jessix schreef:

Toen ik op de dresscodes zat te googelen kreeg ik anders best wel bijzondere dingen te zien. Een jurk die volgens shein perfect gala was. In mijn ogen was het een lap stof aan de voorkant, een lap stof aan de achterkant en op tiet- en heuphoogte een metalen ring die de boel bij elkaar hield...

Maar gala is geen dresscode. Het is de naam voor een bepaald soort feest en de kleding heet galakleding. De dresscode is white tie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:04

Dan doe ik dus een witte stropdas om, dan ben je er ook. Hoe moeilijk kan het zijn? Zo lees ik het dan. Niet meer en niet minder. Gewoon netjes, gewoon gekleed waar je je fijn in voelt, en dat is zeker niet damesachtig, dat is gewoon net unisex en casueal chique gala.
Leven en laten leven lijkt mij.
Ik kan momenteel echt op niets anders lopen dan wandelschoenen, en heb geen aangepaste schoenen ofzo nodig, dit is tijdelijk. Maar nu kan het even niet anders. Dat moet een organisator dan ook accepteren. Als ik nu wat anders aantrek, dan is het herstel na 1 avond weer maanden teruggeslagen. Dat wil je natuurlijk ook niet op je geweten hebben.
Laatst bijgewerkt door germie op 23-01-23 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:05

germie schreef:
Dan doe ik dus een witte stropdas om, dan ben je er ook. Hoe moeilijk kan het zijn? Zo lees ik het dan. Niet meer en niet minder. Gewoon netjes, gewoon gekleed waar je je fijn in voelt, en dat is zeker niet damesachtig, dat is gewoon net unisex en casueal chique gala.

Bij white tie draagt de man een rokkostuum en daar hoort geen das bij.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:10

Germie oprechte vraag.
Waarom blijf jij volhouden dat die dresscode's zo niet zijn maar ook prima dit en dat gedragen kan worden?
Dat is gewoon niet zo.

Kijk ik doe bepaalde dingen ook niet aan. 1 zou me zwaar ongelukkig en ongemakkelijk in voelen. 2 ik koop geen dingen voor 1 keer.
Zou de dresscode een absolute eis zijn zou ik niet gaan.

Maar dat maakt het dus niet dat een dresscode ineens wat anders inhoud.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:10

_San87_ schreef:
Varekaj schreef:

Maar gala is geen dresscode. Het is de naam voor een bepaald soort feest en de kleding heet galakleding. De dresscode is white tie.

Klopt _San87_ .

Varekaj, ik heb geen plaatjes gekeken, enkel de betekenis op gezocht en daarbij staat toch echt de verwijzing naar white tie en dus voor vrouwen een jurk op haklengte. Ik weet zelf ook niet beter dan dat...

Maar goed, ik vind het de discussie verder niet waard. (daar bedoel ik jullie niet meer, maar de discussie van de wandelschoenen en spijkerbroek) Kom zoals je wilt en als je ooit eens niet naar binnen wordt gelaten dan weet je waardoor het kan komen. :')

Mungbean

Re: Dresscodes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:14

Ik gok zomaar dat Germie niet regelmatig black/white tie uitnodigingen krijgt (ik ook niet gelukkig). Dus maakt het eigenlijk niet uit wat je dan theoretisch zou aantrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:15

Ik heb ook white tie gezocht. Bovenaan krijg ik altijd eerst een reeks foto's à la shopping en daar stond die jurk bij met als vermelding "gala". Vandaar even de verwijzing, mijn excuses. White tie was wel datgene waar ik op doelde in ieder geval.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:17

Ik ben heel nieuwsgierig naar die jurk met zo'n omschrijving :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:25

Brainless schreef:
germie schreef:
Maar jullie vinden dus dat iemand die absoluut niet op hakken of nette schoenen kan lopen dan maar gewoon niet moet komen? Ik kan momenteel op niets anders lopen dan een paar wandelschoenen, en nee, dat is geen aanstelleritis

Er is alsnog een verschil tussen wandelschoenen en een nette schoen zonder hak.
Mijn moeder heeft aangepaste schoenen en daar zit echt wel een paar mooie/nette tussen die geschikt zijn voor onder een jurk/nette broek.

Ik vraag mij dit oprecht ook af: is het not done om onder een galajurk een platte schoen te dragen? En nee, dan heb ik het niet over een wandelschoen, want dat vind ik persoonlijk dus echt geen gezicht. Maar wel de serieuze vraag, of het geaccepteerd wordt als je een platte schoen draagt onder een galajurk. Ik ben helaas niet meer in staat om hakken te dragen; hoe mooi ik dat ook vind. Dus wat doe je dan? (niet dat ik nou vaak van dat soort feestjes met dresscodes heb, maar vraag me af wat men daar dan van vindt).

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:43

Varekaj schreef:
Ik heb ook white tie gezocht. Bovenaan krijg ik altijd eerst een reeks foto's à la shopping en daar stond die jurk bij met als vermelding "gala". Vandaar even de verwijzing, mijn excuses. White tie was wel datgene waar ik op doelde in ieder geval.

Was het die van 17,49 :D ? Die zag ik ook ja :))

Even zoeken bij white tie dresscode dames en hij komt bij de gesponsorde afbeeldingen naar boven

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:57

Gevonden :') die voldoet iig niet want een white tie dress moet uit 1 stuk zijn :+

Wb schoenen: het hoort eigenlijk niet nee, maar wordt wel "gedoogd". Zeker bij een wat ouder persoon, als ze netjes matchen en/of als je een jurk tot de grond draagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:10

Bij black tie of cocktail, weet niet exact meer welke, kwam ik een foto tegen van een dame in volledig kanten jurk, rugaanzicht, met een string vol in het vizier :') Daardoor kan ik wel begrijpen dat als iemand de dresscodes via Google opzoekt en je krijgt deze afbeeldingen, dat er wat misverstanden ontstaan.

Zeker onder de meer jeugdige garde.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:18

Urbanus schreef:
Earth schreef:

:') :') :')

Bij gala denk ik ook niet meteen aan lange jurken hoor. Een mooie pantalon met stijlvolle top kan ook prima.

En welke wandelschoenen draag je daar dan bij?

Ik dacht een mooie Teva sandaal.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:31

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 23:04

Sodera schreef:
BaileyMix schreef:
Gód sta me bij als hier die discussie over 'wandelbroek en wandelschoenen zijn ook passend voor gala' weer wordt opgerakeld :')

Nou dat dus.

Ik was al het hele topic bang dat deze discussie/reacties zouden komen.

Ik denk, aangezien ik deze discussie elders meerdere keren gezien heb, dat het geen enkele zin heeft om de discussie over “is een wandel pantalon gala” te voeren want er gaat niemand gelukkig van worden en niemand gaat gelijk krijgen.

Ik zou er niet in durven verschijnen, maar voor sommige mensen is het een prima optie blijkbaar.

Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet :+