Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:51

Omdat sommige mensen een voorkeur kunnen hebben voor een bepaald ras.
Je kan de vraag ook anders stellen, waarom moet er voor een ras kat meer betaald worden als voor een niet zuiver dier?
Het antwoord daarop is waarschijnlijk de reden waarom mensen voor een ras kat kiezen ipv een goedkoper exemplaar ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 18:44

Dan moet je dus langer doorsparen. :j

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:06

Kunnen we nu weer onn topic.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:24

upendo schreef:
Totdat het dier opeens een operatie nodig heeft die je niet kan betalen 'want die onderhoudskosten zijn niet zo hoog'.

Vrij offtopic, maar als je al moet afdingen voor je het dier überhaupt gezien hebt dan hoef ik je ook niet op mijn erf.

Ik heb 3 jaar geleden een pup gekocht zonder enig financieel buffer en met hart kwaal (uiteindelijk alsnog tegen alle verwachtingenin overheen gegroeid). Wel met 100 procent wetenschap indien nodig op medisch gebied dat ik dat via via rond kreeg. Inmiddels totaal andere situatie gelukkig. Niemand kan in de toekomst kijken.

Hier echt een ontzettend fijne verkoper. Ik heb tuig maat full gekocht omdat mijn paard uit zijn cob tuig gegroeid is. Eenmaal thuis gekomen blijkt mijn cob tuig ook full te zijn en zit ik met 2 niet passende tuigen. Ontzettend stom!!!van mij. Ik neem contact op en mag het morgen terug brengen. Oh zo blij mee!!! Helaas houdt dit wel in dat ik nu maat trekpaard nodig ga hebben en dat vind je eigenlijk niet in prefecte staat dus zal nu nieuw tuig worden verwacht ik.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:27

pillow schreef:
Kunnen we nu weer onn topic.

Yes please

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:10

dierenfan schreef:
Hier echt een ontzettend fijne verkoper. Ik heb tuig maat full gekocht omdat mijn paard uit zijn cob tuig gegroeid is. Eenmaal thuis gekomen blijkt mijn cob tuig ook full te zijn en zit ik met 2 niet passende tuigen. Ontzettend stom!!!van mij. Ik neem contact op en mag het morgen terug brengen. Oh zo blij mee!!! Helaas houdt dit wel in dat ik nu maat trekpaard nodig ga hebben en dat vind je eigenlijk niet in prefecte staat dus zal nu nieuw tuig worden verwacht ik.

Heb je het tuig wel gepast dan, het ene merk bij het andere kan nog al schelen. En ook de onderdelen kunnen verschillen. De mijne heeft deels cob en deels full.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:37

Grappig... of eigenlijk hypocriet... als een bokker de koopster is en zó lang op antwoord moet wachten is het hier "oh wat slecht van die verkoper, je kunt best even kort een berichtje sturen als het wat langer duurt, wat slecht!". En als een bokker de verkoopster is die zó lang wacht met antwoorden wordt er geroepen "oh wat een ongeduldige koper, wat slecht!" :')
Ik vind het slecht van je, ongeacht de vragen van die mevrouw, dat staat er los van. Je had inderdaad best even een kort berichtje kunnen sturen dat je "morgen reageert" of iets in die trant, dat had je een minuutje gekost en dan had die dame gewoon even gewacht. Zo lang radiostilte is gewoon blóedirritant (zoals je hier overal kunt lezen) en je vraagt je af of iemand nog wel gaat antwoorden. Je komt zelf al met allemaal uitvluchten, dat zegt genoeg. En die mevrouw kan niet ruiken dat jij feestjes hebt, dronken bent, daarna een saunadag hebt en te laks bent om een zinnetje te sturen dat je er morgen op terugkomt.

Ik zit te twijfelen of ik mijn zwaarden nog te koop ga zetten zo vlak voor kerst... wilde ik al eerder doen, maar ben ik helemaal vergeten. Ik ben alleen zo weinig thuis de komende week, dat het niet zo handig is misschien... als iemand het als kerstcadeautje wil geven dan wordt het puzzelen voor een afspraak. En dan ben ik de rare verkoopster :D

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:48

upendo schreef:
Totdat het dier opeens een operatie nodig heeft die je niet kan betalen 'want die onderhoudskosten zijn niet zo hoog'.

Vrij offtopic, maar als je al moet afdingen voor je het dier überhaupt gezien hebt dan hoef ik je ook niet op mijn erf.

Toch zijn het vaker de mensen met voldoende geld die hun dier niet de juiste behandeling geven, dan de mensen met minder liggende gelden.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:58

Ik vind het echt geen probleem om 1 of meerdere dagen te wachten op een reactie. Ongeduldige mentaliteit van iedereen altijd in deze 24/7 maatschappij.
Ik vind het eigenlijk altijd wel een soort van fijn als iemand er langer over doet en dan niet zozeer omdat ik zo geduldig ben, maar omdat ik het fijn vind te weten dat er nog mensen bestaan die niet continu op hun telefoon zitten en zich genoodzaakt voelen om altijd maar op iedereen te reageren :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 00:09

@Kimbers, maar dan loop je wel het risico dat het ondertussen weg is natuurlijk.

Ik zit ook zeker niet continu op mijn telefoon. Maar ik heb nu een aantal seizoenartikelen te koop. Het moet weg, ik ga niet wachten of iemand na een week nog weer reageert, of helemaal niet.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-22 01:09

GamblersCup schreef:
Grappig... of eigenlijk hypocriet... als een bokker de koopster is en zó lang op antwoord moet wachten is het hier "oh wat slecht van die verkoper, je kunt best even kort een berichtje sturen als het wat langer duurt, wat slecht!". En als een bokker de verkoopster is die zó lang wacht met antwoorden wordt er geroepen "oh wat een ongeduldige koper, wat slecht!" :')
Ik vind het slecht van je, ongeacht de vragen van die mevrouw, dat staat er los van. Je had inderdaad best even een kort berichtje kunnen sturen dat je "morgen reageert" of iets in die trant, dat had je een minuutje gekost en dan had die dame gewoon even gewacht. Zo lang radiostilte is gewoon blóedirritant (zoals je hier overal kunt lezen) en je vraagt je af of iemand nog wel gaat antwoorden. Je komt zelf al met allemaal uitvluchten, dat zegt genoeg. En die mevrouw kan niet ruiken dat jij feestjes hebt, dronken bent, daarna een saunadag hebt en te laks bent om een zinnetje te sturen dat je er morgen op terugkomt.

Dit staat in mijn advertentie:
Heb je interesse, stuur dan vooral een bericht waar je wat verteld over jezelf en het huishouden waar het kitten zal komen wonen. Een bezoekje plannen is zeker mogelijk en altijd vrijblijvend, zo kunnen we rustig kennis maken en kunt u kijken of u een klik met de kittens heeft. Heeft u nog wat vragen, bel dan vooral even, we staan u graag te woord.

Reserveren kan alleen na een kennismaking.

Je vind het slecht dat ik pas na 17 uur reageer? Sterker nog, de kopers laatste berichten met vragen waren van 23:47 en haar boze bericht dat ik geen reactie had gestuurd kwam om 15:07 en heb ik even na 17:00 uur op gereageerd.

Niemand is verplicht om direct overal op te reageren en nee, ik heb geen zin om een scala antwoorden te moeten schrijven als veel van die antwoorden al gewoon in de advertentie tekst staan, waaruit blijkt dat ze de advertentie niet eens fatsoenlijk gelezen had. Als er ook nog gelijk over het geld begonnen wordt, nog voordat iemand de moeite heeft genomen zichzelf fatsoenlijk voor te stellen, wat een duidelijk verzoek is van mijn kant, tja, dan denk ik met mijn (toevallig op dat moment) lichtelijk beschonken kop “geen zin in, daar reageer ik morgen wel op”

Ik vind het zelf ook niet “bloed irritant” als iemand binnen 24 uur niet reageert, daarover heb je mij nog nooit zien klagen hier of in voorgaande topics. Ik zit niet 24/7 op mijn mobiel, ik heb ook een leven buiten marktplaats en ik neem aan dat anderen ook wel eens vrij nemen van hun mobiel of druk zijn met hun werk/leven om even te reageren. Het is fijn als je een snelle reactie hebt, maar prima als het soms wat langer duurt. Zelf vind ik 24-48 uur ook nog redelijk.

Dit staat er bij mijn account:

Afbeelding

Vind ik zelf een prima score!

Mevrouw had zelf ook gewoon kunnen bellen als de “drang” zo groot was. Het zijn geen objecten, het zijn levende wezens en ik heb geen haast met verkopen, wat ik wil is de juiste baasjes vinden.

Edit: ook nog even bij de betreffende mevrouw gekeken.

Afbeelding

Dat zegt al genoeg voor mij. Iets met pot verwijt de ketel.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 07:59

pillow schreef:
dierenfan schreef:

Heb je het tuig wel gepast dan, het ene merk bij het andere kan nog al schelen. En ook de onderdelen kunnen verschillen. De mijne heeft deels cob en deels full.

Beiden ideal en beide marathon tuig zwart/london. Heb wat ik had nooit gemeten. Het is gekocht als cob bij iemand die het ook als cob 2de hands gekocht had. Mennen bleek niets voor haar en dus kon ik het toen kopen.
Dit laatste tuig is zo goed als nieuw en is bij leverancier gekocht. Ik heb gewoon gedacht ik heb cob dus nu full nodig en opgehaald. Echt alle onderdelen en stukken zijn vergeleken en alles komt overeen.

Op zich :+ heb klein type maar wel typisch trekpaard. Niet gek met 3,5 jaar dat mijn tuig al full was 8-) gewoon ontzettend dom geweest nooit nagemeten te hebben. 6 mnd geleden was trekpaard maat hem veellll te groot. Gisteren weer gepast en past prefect haha dus nu voor hem een leuk tuig maat trekpaard zoeken. Wordt waarschijnlijk nieuw ;)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:12

Nog meer mensen met problemen met verzending via DHL op marktplaats? Ik krijg mijn postcode er niet in, hij geeft steeds foutmelding. Ook andere postcodes van omliggende dorpen pakt hij niet. Van Assen dan wel weer, maar liefst zou ik hem bij het punt hier vlakbij bezorgd hebben...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:16

Roodvos schreef:
@Kimbers, maar dan loop je wel het risico dat het ondertussen weg is natuurlijk.

Ik zit ook zeker niet continu op mijn telefoon. Maar ik heb nu een aantal seizoenartikelen te koop. Het moet weg, ik ga niet wachten of iemand na een week nog weer reageert, of helemaal niet.

Ohnee, waarom zou je wachten inderdaad. Snap alleen de ergernis niet. Als je zelf haast hebt prima, maar als een ander dat niet heeft zou ik mijn schouders ophalen en me er verder niks van aantrekken.als je verkopende partij bent dan ga je gewoon verder met een ander en als je kopende partij bent heb je pech als het al weg is. Jammer dan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:28

Sting schreef:
Nog meer mensen met problemen met verzending via DHL op marktplaats? Ik krijg mijn postcode er niet in, hij geeft steeds foutmelding. Ook andere postcodes van omliggende dorpen pakt hij niet. Van Assen dan wel weer, maar liefst zou ik hem bij het punt hier vlakbij bezorgd hebben...

Eh dat ik nu bijna 2 weken op mijn pakketje wacht. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:38

Mijn verzonden pakket volgens DHL teruggaat naar waar het vandaan is gekomen |(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:57

Mijn pakketje hangt nog steeds in sorteer centrum.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:13

Mijn koop gaat niet door, jammer.. Keek er best wel naar uit, nu maar weer marktplaats afspeuren naar een andere. Maar misschien vond de koper me wel raar, want ik vroeg of ik het spel in werking kon zien in een switch. :')

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:50

Sting schreef:

Kan het zijn dat het betreffende pakketpunt dicht is tussen kerst & oud en nieuw? Dat merk ik nu bv bij Homerr en Mondial, dat mijn vaste punt niet beschikbaar is omdat zij dan dicht zijn.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:39

Had gekund Tamara, maar het is zo’n Hub, dus helemaal losstaand zonder winkel oid eraan.
Inmiddels opgelost met de verkoper, ze komt het brengen want ze moest toch vlakbij zijn. Wel netjes haar de verzendkosten betaald, ze heeft er toch werk van.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:58

Hier dhl punt is winkel. Wel helemaal vol met pakketten, maar sinds deze week.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:51

mmmm, dat is gek, ik ben ineens uitgelogd bij mijn marktplaats, zowel op de laptop als in de app.
Ik kom er ook niet meer in, ook als niet ingelogde gast lukt het me niet om op advertenties te klikken.
Zou er een storing zijn bij marktplaats? Hebben jullie er ook last van?

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:54

bridgetF schreef:
mmmm, dat is gek, ik ben ineens uitgelogd bij mijn marktplaats, zowel op de laptop als in de app.
Ik kom er ook niet meer in, ook als niet ingelogde gast lukt het me niet om op advertenties te klikken.
Zou er een storing zijn bij marktplaats? Hebben jullie er ook last van?

Wilde het net zeggen! Ik wilde net een advertentie plaatsen maar opeens uitgelogd. Kom er idd ook niet meer in...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:57

Marktplaats en 2de hands liggen er uit
Rond half 9 al ruim 12000 meldingen

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:07

Ik ben blij dat het dus niet aan mij ligt, ik was al bang gehackt te zijn of zo. Afwachten dan maar. Bedankt voor de reactie mede-bokkers.