Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 03:49

Eilish schreef:
Het kan tijdelijk zijn, vanwege ziekte oid. Dat zou ik wel voor mijn partner over hebben. Zonder partner zou ik in dezelfde situatie zitten.

Das wat anders idd

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 09:12

Eilish schreef:
Het kan tijdelijk zijn, vanwege ziekte oid. Dat zou ik wel voor mijn partner over hebben. Zonder partner zou ik in dezelfde situatie zitten.

Het is eigenlijk offtopic, maar zouden jullie dan je partner verlaten als hij bijv. (blijvend) verlamd zou raken en niets meer zou kunnen?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 09:23

anjali schreef:
Eilish schreef:

Het is eigenlijk offtopic, maar zouden jullie dan je partner verlaten als hij bijv. (blijvend) verlamd zou raken en niets meer zou kunnen?

Iedereen heeft andere behoeftes op seksueel gebied en dat moet wel matchen in een relatie, anders kan het daar zeker stuk oplopen. Dit is zo’n typische vraag, want hier zit natuurlijk veel meer onder. Het betekend namelijk ook je hele leven en gezamenlijke dromen aanpassen en meer in een zorgrol en afhankelijke rol kruipen dan beide autonoom blijven. Sommige zullen dat prima kunnen, anderen niet. Dat is helemaal oké en begrijpelijk in mijn ogen. Uit liefde bij iemand blijven is een mooi streven, maar wat heeft je partner eraan als je er ongelukkig van wordt?
Gelukkig zijn er meer opties dan loyaal bij elkaar blijven of gelijk breken.
Stel ik zou verlamd raken en mijn vriend wil mij niet kwijt, dan zou ik zeker voorstellen de relatie te openen. De behoefte van intimiteit zou ik hem absoluut willen gunnen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 10:02

anjali schreef:
Eilish schreef:

Ik vind seks heerlijk, maar als mijn partner door omstandigheden niets meer zou kunnen, zou ik hem daarom niet verlaten. Waarvoor? Seks is bijzaak, de hoofdzaak is de persoon zelf.
En dan zijn er altijd alternatieven hoe en waar je samen van seks kunt genieten. Ik zou zelfs geen andere relatie zoeken.

anjali

Re: Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 11:10

@Yavanna, ik vind je antwoord heel liefdevol en romantisch. Het is offtopic, over dit onderwerp is ooit een topic geweest maar dat kan ik niet meer terugvinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 11:13

Eens met Yavanna. Ik vind seks echt enorm over-rated. Maar dat komt ook door wat ik heb meegemaakt. Dus ik ben niet representatief wat dat betreft.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 11:51

anjali schreef:
Eilish schreef:

Ligt eraan.
Als de relatie open is en open blijft dan zou ik de betreffende partner niet verlaten.
Is de relatie 'gesloten' en is er totaal niets mogelijk dan kies ik uiteindelijk voor mezelf.
Niet persé omdat de betreffende partner niet meer kan maar omdat ik ook mijn behoeften heb en ik niet weer in een relatie 'opgesloten' ga zitten waar totaal geen intimiteit is en niets mogelijk is.
Klinkt mss egoïstisch maar in een relatie blijven zitten waarin je uiteindelijk doodongelukkig wordt omdat er geen intimiteit oid is, voor de buitenwereld, is ook een doodssteek voor je relatie.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:19

anjali schreef:
Eilish schreef:

Als ik een relatie had, en we maken van "hij" even "zij": in principe niet. Je bent bij elkaar en daar zijn goede redenen voor. Maar zoiets zet je relatie wel onder druk. Dus ja, dan zou het kunnen dat het indirect daardoor uitgaat.

Ik had iets geweldigs met mijn ex, maar ik werd verliefd op een ander. Veel te mooi en veel te bezet, die kon ik niet krijgen. Ik was ook helemaal niet van plan om er iets mee te doen. Maar door dat meisje zag ik mijn ex wel met heel andere ogen. Dus toen was het snel uit.

Soms zijn we slechtere mensen dan we willen zijn. Dus je kunt je wel voornemen om bij elkaar te blijven als de ander impotent raakt, maar je moet nog maar zien of het echt zo loopt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:32

Yavanna schreef:
Ik vind seks heerlijk, maar als mijn partner door omstandigheden niets meer zou kunnen, zou ik hem daarom niet verlaten. Waarvoor? Seks is bijzaak, de hoofdzaak is de persoon zelf.

Let's agree to disagree, IMO is intimiteit juist een van de hoofdingrediënten van een goede relatie. En tenzij je er meteen andere afspraken over maakt is het ook de verwachting waarmee meeste mensen aan een relatie beginnen.

Al moet ik zeggen dat ik het idee krijg dat seks in dit topic begrepen wordt alleen als penis die in een vagina gaat en that's it :? :') Als iemand zijn alle ledematen en gezicht volledig verlamd zijn dan heb je sowieso grotere problemen in je relatie dan gebrek aan seksleven denk ik :=

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:59

Gelukkig zijn er meer manieren om elkaar te vermaken dan met penetratie alleen :Y) Dat kan een hele goede middenweg zijn. En als dat niet zo is, dan kan er altijd nog worden gesproken over het scheiden van de wegen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:21

Snorlex schreef:
Gelukkig zijn er meer manieren om elkaar te vermaken dan met penetratie alleen :Y) Dat kan een hele goede middenweg zijn. En als dat niet zo is, dan kan er altijd nog worden gesproken over het scheiden van de wegen.

Ik vind dat er inderdaad meer manieren zijn om elkaar te vermaken, maar dat hoeft niet perse alleen sexgerelateerd te zijn.Je kunt zo veel leuke dingen van allerlei aard samen doen.En als je je partner zou dumpen omdat hij\zij geen sex meer kan, dan zou je al die andere leuke dingen van een liefdesrelatie ook niet meer hebben.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:29

Ik denk dat wij elkaar de vrijheid zouden gunnen om buiten de deur te eten. Ik zou echt depressief worden als ik nooit van m'n leven meer seks zou hebben.

In mijn eerste serieuze relatie boeide het me niet zoveel. Die gast was zo knap, kon letterlijk een model zijn als hij wilde, maar tussen de lakens was er echt geen reet aan. Ik dacht altijd dat ik seks gewoon niet leuk vond. Daarna kwam ik een kerel tegen waarbij de vlammen er vanaf spatte. Nee, ik zou het niet meer willen missen. Dat voegt echt zoveel toe. Misschien dat ik er over 20 of 40 jaar anders over denk, maar momenteel vind ik dat het qua intimiteit ook echt moet matchen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:31

anjali schreef:
Ik vind dat er inderdaad meer manieren zijn om elkaar te vermaken, maar dat hoeft niet perse alleen sexgerelateerd te zijn.Je kunt zo veel leuke dingen van allerlei aard samen doen.En als je je partner zou dumpen omdat hij\zij geen sex meer kan, dan zou je al die andere leuke dingen van een liefdesrelatie ook niet meer hebben.

Dat heet gewone vriendschap. En dat kan, zelfs ná een seksuele relatie als je goed uit elkaar gaat.
Maar het basale verschil tussen relaties en vriendschappen is nu eenmaal dat er op één of andere manier seks in een relatie zit, en die zit niet in vriendschap.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:41

Fly_high schreef:
Yavanna schreef:

Let's agree to disagree, IMO is intimiteit juist een van de hoofdingrediënten van een goede relatie. En tenzij je er meteen andere afspraken over maakt is het ook de verwachting waarmee meeste mensen aan een relatie beginnen.

Al moet ik zeggen dat ik het idee krijg dat seks in dit topic begrepen wordt alleen als penis die in een vagina gaat en that's it :? :') Als iemand zijn alle ledematen en gezicht volledig verlamd zijn dan heb je sowieso grotere problemen in je relatie dan gebrek aan seksleven denk ik :=

Eigenlijk had je de rest van mijn quote erbij moeten zetten, want daar staat dan in dat je ook op andere manieren samen van seks kunt genieten.
Easy Toys, Willie’s etc kunnen daar zeker aan bijdragen..
Maar als ik een jarenlange relatie zou hebben, welke ik heb, en mijn partner zou zijn pielemoos niet meer kunnen gebruiken, zou ik hem daarvoor NIET verlaten, hij heeft ook nog handen en een mond, net zoals ik :D *\o/*

Maar nu wordt het wel erg off topic, maar moest hier even op reageren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:42

Ibbel schreef:
anjali schreef:

Dat heet gewone vriendschap. En dat kan, zelfs ná een seksuele relatie als je goed uit elkaar gaat.
Maar het basale verschil tussen relaties en vriendschappen is nu eenmaal dat er op één of andere manier seks in een relatie zit, en die zit niet in vriendschap.

Nou nee, want met mijn vrienden ga ik niet op de bank zitten knuffelen.Dat doe ik toch echt alleen met een geliefde.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:55

Ibbel schreef:
anjali schreef:

Nee hoor, seks hoeft helemaal niet per se deel uit te maken van een relatie.
Je kunt prima een gezonde en liefdevolle relatie hebben zonder seks.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:59

Niobe schreef:

Nou ja, als beiden aseksueel zijn of hun seksualiteit op een andere manier (met anderen) weten te vervullen, toch? Intimiteit en seks is voor veel mensen toch wel belangrijk binnen een relatie en met de eigen partner, en een dealbreaker als dat om één of andere reden niet meer binnen de relatie vervuld kan worden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:59

Fly_high schreef:
Yavanna schreef:

Helemaal met je eens! Iemand verliest gewoon zijn gehele manier van leven. Ik zou het vreselijk vinden als ik alles niet meer zou kunnen, en dat opeens moet accepteren en mijn partner dan ook nog zegt joh sorry maar dit wordt hem niet meer.

Ik verzorg mensen die verlamd zijn en hun verlangen naar liefde is heel groot en dat maakt het ook heel moeilijk en vaak ook wel eenzaam. Bijvoorbeeld het al moeten accepteren dat een relatie met intimiteit al heel moeilijk gaat worden kan echt al heel veel doen met iemand. Net als het krijgen van kinderen wat niet gaat lukken. Maar om hun heen zien ze iedereen wel kinderen krijgen. Tja je wordt behoorlijk met je neus op de feiten gedrukt.

Ik vindt het ook enorm knap als mensen zo de knop om kunnen zetten om alsnog het leven dragelijk te maken met wat je hebt. Niet iedereen kan dat knopje zomaar even omzetten. Je moet heel veel opgeven.

Net als mensen die door een niet aangeboren hersenletsel zoveel beschadigingen hebben opgelopen dat ze een zware verstandelijke beperking hebben. Helaas ken ik daar ook gevallen waarbij familie niet veel meer komt met name omdat ze er zelf heel veel moeite mee hebben. Ik kan in dat geval wel begrijpen dat je verder gaat als partner , helemaal als je niet meer herkend wordt en geen teken van herkenning krijgt het erg pijnlijk kan zijn. Maar ik vraag mij altijd heel erg af wat doet het met de persoon met letsel? Wie weet wat iemand nog voelt of denkt wat we niet kunnen zien.

Mensen laten elkaar ook wel heel gemakkelijk vallen voor seks en of intimiteit als het er even niet is.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:01

BaileyMix schreef:
Niobe schreef:

Nou ja, als beiden aseksueel zijn of hun seksualiteit op een andere manier (met anderen) weten te vervullen, toch? Intimiteit en seks is voor veel mensen toch wel belangrijk binnen een relatie en met de eigen partner, en een dealbreaker als dat om één of andere reden niet meer binnen de relatie vervuld kan worden.

Hoezo, mijn vriend en ik zijn niet per se aseksueel en we doen ook niks met anderen. We hebben een hele liefdevolle, seksloze relatie sinds een paar jaar.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:02

Én je kunt prima (af en toe) seksuele gevoelens/handelingen met een vriend/vriendin uitvoeren. Dat het voor niet iedereen zo werkt is wat anders dan dat iets per definitie een vriendschap of een relatie is ;) Dat is dan niet altijd een hookup, soms ook jarenlange vriendschappen waarbij een nieuwe component kan komen kijken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:14

Niobe schreef:
Hoezo, mijn vriend en ik zijn niet per se aseksueel en we doen ook niks met anderen. We hebben een hele liefdevolle, seksloze relatie sinds een paar jaar.

Oké, prima, en fijn voor jullie dat dat wel past. Maar als één van de twee daar dan niet oké mee is dan houdt het op toch? Ik ben overigens wel benieuwd hoe jullie dan - als jullie niet aseksueel zijn en er dus wel behoefte is aan seks - die seksuele behoefte vervullen. Als die behoefte er niet is, dat schaar ik wel onder al dan niet tijdelijke aseksualiteit.

Ik snap het overigens totaal dat je dat niet wil beantwoorden hoor, wordt wel heel persoonlijk :z Maar ben er benieuwd naar omdat ik er zelf ook mee heb geworsteld.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:19

BaileyMix schreef:
Niobe schreef:

Oké, prima, en fijn voor jullie dat dat wel past. Maar als één van de twee daar dan niet oké mee is dan houdt het op toch? Ik ben overigens wel benieuwd hoe jullie dan - als jullie niet aseksueel zijn en er dus wel behoefte is aan seks - die seksuele behoefte vervullen. Als die behoefte er niet is, dat schaar ik wel onder al dan niet tijdelijke aseksualiteit.

Ik snap het overigens totaal dat je dat niet wil beantwoorden hoor, wordt wel heel persoonlijk :z Maar ben er benieuwd naar omdat ik er zelf ook mee heb geworsteld.

Niet iedereen heeft een behoefte aan seks. Dat is niks raars of vreemd. Bij de een is dat verlangen groter als bij de ander. Voor sommigen een levensbehoefte en voor de ander is het slechts een bijzaak.

En daarom is het mooi dat iedereen verschillend is. Stel je voor dat we allemaal hetzelfde leuk vonden is ook niks aan :o

Tenzij je kijkt naar het systeem van Freud :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:23

Kunnen we terug naar de rare exen? O:)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:24

BaileyMix schreef:
Niobe schreef:

Ben je aseksueel als er geen behoefte is aan sex dan? Ik geloof je, maar ik dacht dat het iets anders lag. Maar ik weet het ook niet hoor, we hebben er nooit echt een naam aan willen geven.

In het begin van onze relatie, de eerste paar jaar hadden we wel sex en op een gegeven moment ging ik het met tegenzin doen. Wat ik nu ook een beetje stom vind, maar oké. En waar het door komt weet ik niet, kan ook een combinatie zijn van mijn anticonceptie icm antidepressiva, maar ik mis het ook echt niet.
In ieder geval kwamen we er gaandeweg achter dat we allebei seks eigenlijk niet zo spannend en leuk meer vinden (al dan niet alleen met elkaar), maar we wel heel veel van elkaar houden en elkaar niet kwijt willen en het op deze manier meer dan prima vinden.
We hebben het op andere manieren heel gezellig!

Edit: we praten er ook regelmatig over en van mij mag hij het ergens anders zoeken als hij de behoefte heeft, maar hij blijft volhouden van niet. Andersom ook.
We maken er wel veel grappen over ook :=
Laatst bijgewerkt door Niobe op 29-10-22 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:25

Zebrastreep schreef:
Niet iedereen heeft een behoefte aan seks. Dat is niks raars of vreemd. Bij de een is dat verlangen groter als bij de ander. Voor sommigen een levensbehoefte en voor de ander is het slechts een bijzaak.

En daarom is het mooi dat iedereen verschillend is. Stel je voor dat we allemaal hetzelfde leuk vonden is ook niks aan :o

Tenzij je kijkt naar het systeem van Freud :')

Ja, maar dat zou ik dus als aseksueel zien (en inderdaad niet vreemd). Het gaat hier over mensen die wel seksuele behoeftes hebben toch, maar waarvan de partner dat niet meer kan of wil. En of de seksuele behoeftes van de één en de wens om geen seks (meer) te hebben van de ander, zodanig verenigbaar zijn in een relatie dat beide partijen gelukkig zijn. En hoe dan :))