Bedrijfsbus in woonwijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:45

Achterom schreef:
netjuh6 schreef:
Ik vind het heel bijzonder dat mensen verwachten dat andere 10 minuten gaan fietsen om bij de bus te komen zodat ze zelf een auto kunnen parkeren. Kijk ik snap dat je geen mega busjes in de straat wilt, al vind ik, die betalen net zo goed wegen belasting en hebben net zoveel recht op een parkeerplek. Maar een caddy/Transporter neemt echt niet meer plek in als een gewone auto.

Als mensen eens wat meer van elkaar accepteren en niet zo zouden zeuren zou de wereld echt veel leuker zijn.

Vind je? Ik zou de wereld een stuk leuker vinden als mensen gewoon eens rekening met elkaar zouden houden, en nadenken over wat hun acties eventueel voor effect op de ander hebben :D
Niet alleen maar aan jezelf denken, maar ook eens aan de ander...

Wat je zelf zegt is dus eigenlijk heel egoïstisch. Je verwacht dat iemand anders zijn busje verder weg zet zodat jij zelf een mooier uitzicht hebt.

Tot zover het als we gewoon eens wat toleranter zijn naar andere mensen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:46

Achterom schreef:
Petpa schreef:
In veel woonwijken is er simpelweg geen andere plek binnen 5 minuten.

En waar stalt degene de fiets?

Misschien moet je eens gaan denken in mogelijkheden. Zomaar een tip, maakt het leven een stuk makkelijker en leuker.
Succes met het topic verder!

De mogelijkheid is dat het openbare parkeerplaatsen zijn waar bedrijfsbussen geparkeerd mogen worden, tenzij de APV anders voorschrijft

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:19

lor1_1984 schreef:
Electra63 schreef:
Dan steek je een stukje verder over ;)

Lekker makkelijk gedacht. :roll:
Die eikel met zijn bedrijfsbus kan hem ook prima verderop parkeren ipv strak naast een kruising/oversteekpunt.

Je mag sowieso niet binnen vijf meter van een kruising of binnen vijf meter voor een zebrapad parkeren, of het nu een bedrijfswagen of personenwagen is. Als dat wel structureel gebeurt is dat iets waar op gehandhaafd zou moeten worden.

luuntje schreef:
Voor vrachtwagens wordt ook wegenbelasting betaald.
Ik ben blij dat mensen uit mijn straat hun vrachtwagens niet in de straat parkeren.

Dat mag dan ook meestal niet aldus de APV, net als dat te grote bestelbusjes vaak niet mogen.

Achterom schreef:
Petpa schreef:

Misschien moet je eens gaan denken in mogelijkheden. Zomaar een tip, maakt het leven een stuk makkelijker en leuker.
Succes met het topic verder!

Leuke opmerking, maar die werkt alle kanten op natuurlijk. Voor degene met het busje is het in de straat parkeren als daar plek is een prima oplossing.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:57

Petpa schreef:

Hier hebben we 3 grote parkeerplaatsen die enkel vlak voor de feestdagen en met evenementen etc propvol staan, middenin de woonwijk, op ong 1-2 minuten lopen.
Allen gratis parkeren, alleen geen camerabewaking maar wel goed zicht erop, 1 ervan is achter de huizenrij van de paar mensen met bedrijfsbus dus camera vanuit huis of desnoods vanaf de schutting erop zetten zou evt nog mogelijk zijn.
Wellicht niet helemaal legaal maar als je de camera zo plaatst dat alleen de gebruikte parkeerplaats & evt een klein stukje eromheen zichtbaar is lijkt me dat geen bezwaar. :)
Staan hun bedrijfsbussen niet in de weg, niet zo ongeveer op de straat geparkeerd omdat ze te breed zijn voor de parkeervakken in de straat, ze nemen geen zicht weg én ze staan dichtbij genoeg om vlot te kunnen vertrekken.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:00

lor1_1984 schreef:
Petpa schreef:

Hier hebben we 3 grote parkeerplaatsen die enkel vlak voor de feestdagen en met evenementen etc propvol staan, middenin de woonwijk, op ong 1-2 minuten lopen.
Allen gratis parkeren, alleen geen camerabewaking maar wel goed zicht erop, 1 ervan is achter de huizenrij van de paar mensen met bedrijfsbus dus camera vanuit huis of desnoods vanaf de schutting erop zetten zou evt nog mogelijk zijn.
Wellicht niet helemaal legaal maar als je de camera zo plaatst dat alleen de gebruikte parkeerplaats & evt een klein stukje eromheen zichtbaar is lijkt me dat geen bezwaar. :)
Staan hun bedrijfsbussen niet in de weg, niet zo ongeveer op de straat geparkeerd omdat ze te breed zijn voor de parkeervakken in de straat, ze nemen geen zicht weg én ze staan dichtbij genoeg om vlot te kunnen vertrekken.

Je bent op deze manier het leven van andere mensen aan het regelen + je verwacht dat mensen een illegale camera plaatsen.
Bizar!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:02

Exitium schreef:
Je mag sowieso niet binnen vijf meter van een kruising of binnen vijf meter voor een zebrapad parkeren, of het nu een bedrijfswagen of personenwagen is. Als dat wel structureel gebeurt is dat iets waar op gehandhaafd zou moeten worden.

Ze staan wettelijk gezien op voldoende afstand vd kruising maar op het eerste parkeervak ernaast.
Door het formaat ontnemen ze het zicht op de straat waardoor je dus op straat moet gaan staan om te kijken of er verkeer aankomt voordat je kunt oversteken.
En ja, dan kun je elders oversteken maar dan zit je of met hetzelfde probleem aan je andere kant of zodanig dicht op de volgende kruising dat je alsnog niet prettig kunt oversteken want druk daar. :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:03

Petpa schreef:
lor1_1984 schreef:

Je bent op deze manier het leven van andere mensen aan het regelen + je verwacht dat mensen een illegale camera plaatsen.
Bizar!

Uh nee, ik regel niets, ik geef alleen een oplossing. :)

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:07

Mijn man heeft ook een bedrijfsbus en deze hebben wij het liefst voor onze eigen deur. Wij hebben een oprit plus een parkeerplaats voor de deur.
Verderop hebben ze om de zoveel tijd visite met een camper (een heel lelijk ding) en deze heeft een aantal keer bij ons voor de deur gestaan en onze auto's konden we dus niet voor onze eigen deur kwijt. Hier hebben we wat van gezegd en nu parkeren ze de camper bij hun voor de deur en hun eigen auto's zetten ze weg.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:56

judithM schreef:
Jennyj01 schreef:
Maar doe nou ook niet alsof dat gratis is. Het zijn gewoon weggebruikers met dezelfde rechten. Ik vind het heel raar dat mensen zich bemoeien met wat er op de openbare weg gebeurd. Geen strafbaar feit. Dus waar maakt iedereen zich druk over. Als je je er aan stoort zou ik bij een volgende woning daar rekening mee houden.

Totdat je zelf (vaak) een bus vlak voor je raam hebt staan....niet iedereen heeft het geld om lekker vrijaf te gaan wonen.

Het is een aanname om te denken dat er bij mij geen busjes staan. En een aanname om te denken dat dat alleen met een flinke som geld kan. In een appartement heb je vanaf 3 hoog hier al geen last meer van.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 15:14

Ik woon in het doodlopende eind van de straat, tegenover onze huizen staat een hele rij parkeerplaatsen waar men vaak hun bussen parkeert want voldoende plek. Wij, de bewoners, hebben immers een garage en een oprit, dus veel parkeerplaatsen zijn nog vrij.
Nou vinden onze dorpsboefjes dit echt fantastisch want achter die busjes kun je lekker uit zicht je drugs verkopen :D Als ik de honden uit ga laten ‘s avonds en de parkeerplaats op loop om de straat uit te gaan vliegen er regelmatig mensen snel de aanliggende ‘poort’ in. Een straatje tussen alle achtertuinen van de aanliggende woningen.
De politie weet er van. Wij gaan mooi verhuizen. Ellendige bende zo.
Daar kunnen de buseigenaren niet zoveel aan doen natuurlijk. Indirect is door hen wel deze plek gekozen.

In mijn regio staan heel veel bedrijfsbussen in woonwijken. Die kleinere vind ik echt niet erg maar die grote zijn wel echt een ergernis. Ik wandel vaak met kinderwagen en twee honden en pak nu altijd de auto om een wandeling te gaan maken. Die bussen staan vaak met hun achterzijde zo ver de stoep op dat ik de weg op moet om erlangs te kunnen. Of ik kan er niet tussendoor om over te steken of ik moet zelf achteruit de weg op lopen om verkeer te kunnen zien aankomen. Met de honden strak op commando en hopen dat geen van hen een dwarse dag heeft want dan zijn ze plat. Onze gemeente heeft de oversteekplaatsen ook heel raar bedacht hoor, een zebrapad naast een rij parkeerplaatsen waar dus rijen bussen staan en jij dus niets kan zien maar de auto’s op de weg jou ook niet. Er gebeuren ook regelmatig ongelukken op deze punten. Het is dus niet de schuld van de buseigenaren. Die Dodge pick ups zijn bijvoorbeeld ook zo achterlijk groot dat je niets meer ziet aankomen als je voor of achter zo’n auto staat.

Ik denk dat je als chauffeur van zo’n auto je wel bewust moet zijn van waar je parkeert. Als je dat voor iemands raam zet is gewoon naar. Wat niet anders kan gaat niet, maar een beetje meedenken lijkt me niet zoveel moeite. Of niet op de hoek van de straat zetten zodat het verkeer meer overzicht houdt. Ik heb een SUV, die zet ik ook liever niet op de hoeken zodat mensen geen last hebben van mijn hoogte en ik geen zicht blokkeer. Soms kan het niet anders maar meestal wel.

TinkerTreas

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 18:07

Bij ons in de straat is op zich wel aardig wat parkeerplek. Ieder huis heeft een parkeerplaats in de voortuin en in het midden is een groen perkje met speeltuin en aan 2 kanten daarvan zijn nog extra parkeerplaatsen.
Er zijn hier alleen een aantal mensen die de voortuin niet als parkeerplaats gebruiken, waardoor er alsnog te weinig plaats is :?
(wij hebben een trampoline voor het huis staan, maar wij hebben dus geen eigen auto :D)
Ook hier staan redelijk wat bedrijfsbussen, maar die staan hier niet pal voor de huizen dus dat scheelt. Al is het wel irritant als ze zo'n grote bus zo neerzetten dat de plek daarnaast ook niet normaal te gebruiken is. En er is iemand die altijd aanhanger mee heeft, die zet hij op een parkeerplaats en de bus op een andere parkeerplaats.

Wij hebben zelf geen auto, wij gaan allebei op de fiets naar ons werk. Mijn man zijn bedrijfsbus staat altijd op de zaak, op het terrein van de zaak achter een hek.
Mijn man doet lichamelijk zwaar werk, maar hij vindt het onzin om met de werkbus naar huis te komen. En als er eens iets is van een reparatie ofzo is hij met een minuut of 10 bij de zaak.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 21:58

We hebben een winnaar... ik woon in een dorp waar niets te beleven valt. Heerlijk rustig. 1 keer in het jaar is er een feestweek, met 4.5 braderiekraam en een kermis met een draaimolen en botsauto's, dat niveau.

Nu is er op Facebook een vrouw aan het klagen dat de vrachtwagentjes van de kermis die 4 dagen voor haar huis hebben gestaan, en dat de kermismensen niet het recht hebben om haar uitzicht te bepalen. Ze betaald immers genoeg voor haar huis.

4 dagen in het jaar... de rest van het jaar kan ze kijken wat ze wil...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 22:08

Ja oké, dat is echt spijkers zoeken op laag water.