Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:36

Karl66 schreef:
Iedereen is hier welkom, maar je mag wel verwachten dat als je hier berichten plaatst, dat je dan ook de beleefdheid hebt om niet alleen een link te delen en dan weer snel weg te zijn, omdat je de discussie niet wilt aangaan. Als je alleen je eigen evangelie wilt verspreiden, als je daarna de discussie uit de weg gaat en dus eigenlijk alleen maar zieltjes probeert te winnen voor je geloof, dan heb je wat mij betreft hier niet zoveel te zoeken. Dat heeft er niks mee te maken of je een wappie bent of niet, maar dat heeft wel met je houding in het topic te maken.

En ja, het zijn vooral mensen aan de wappiekant die dat gedrag vertonen, wel hun geloof hier verkondigen, maar de discussie niet aan willen gaan, omdat ze weten dat ze eigenlijk helemaal geen argumenten hebben. Dat is denk ik ook de reden waarom in dat soort gevallen vaak naar het waanzin-topic verwezen wordt, daar passen dat soort meeuwenflatsen namelijk beter. Niet eens vanwege de inhoud, maar vooral vanwege de vorm, binnen komen vliegen, je berichtje met een link uitschijten en weer snel doorvliegen.

Als jullie je dan zo ergeren aan de wappies verhalen, waarom zitten er dan meerdere uit dit topic ook in het viruswaanzin topic?

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:37

Wat denk je zelf?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:40

rien10 schreef:
Ik post hier even iets, geen meeuwenflats :D In het hooikoorts topic heb ik het ook al gezegd; medical taping tegen hooikoorts helpt ook bij het revalideren na covid. Ik ervaar dit nu zelf, gebruik geen ventolin meer. Bron: mijn fysiotherapeut. (En mijn lijf)

Helpt dat ook tegen de mega vermoeiende irritante hoestbuien? Vaak midden in de nacht...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:42

Wellicht. Het is zeker te proberen. Mijn hoesten werd een dag erger, veel ophoesten. Daarna nam het af.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:46

OleJon schreef:
Karl66 schreef:
Iedereen is hier welkom, maar je mag wel verwachten dat als je hier berichten plaatst, dat je dan ook de beleefdheid hebt om niet alleen een link te delen en dan weer snel weg te zijn, omdat je de discussie niet wilt aangaan. Als je alleen je eigen evangelie wilt verspreiden, als je daarna de discussie uit de weg gaat en dus eigenlijk alleen maar zieltjes probeert te winnen voor je geloof, dan heb je wat mij betreft hier niet zoveel te zoeken. Dat heeft er niks mee te maken of je een wappie bent of niet, maar dat heeft wel met je houding in het topic te maken.

En ja, het zijn vooral mensen aan de wappiekant die dat gedrag vertonen, wel hun geloof hier verkondigen, maar de discussie niet aan willen gaan, omdat ze weten dat ze eigenlijk helemaal geen argumenten hebben. Dat is denk ik ook de reden waarom in dat soort gevallen vaak naar het waanzin-topic verwezen wordt, daar passen dat soort meeuwenflatsen namelijk beter. Niet eens vanwege de inhoud, maar vooral vanwege de vorm, binnen komen vliegen, je berichtje met een link uitschijten en weer snel doorvliegen.

Als jullie je dan zo ergeren aan de wappies verhalen, waarom zitten er dan meerdere uit dit topic ook in het viruswaanzin topic?

Om een tegengeluid te bieden aan de vele onzinverhalen die worden verspreid. Uit te leggen waarom iets niet betrouwbaar is, of waarom iets niet klopt. Gezien genoeg mensen moeite hebben om te beoordelen of iets feitelijk waar is of niet. Wat overigens niet gek is met hoe sommige artikelen geschreven zijn en ogen.

Als iemand goede argumenten heeft die op waarheid berusten, kan iemand anders die ook niet eenvoudig onderuit halen ;). Als iemand niet meer reageert op zo'n kritische reactie en alleen een tijdje later met nóg een compleet andere meeuwenflats komt... dan weet je ook wel genoeg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:05

OleJon schreef:
Karl66 schreef:

Jij bent zo'n bokker die hier en daar een meeuwenflats uitschijt.
;)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 13:48

Ja joh, de wetenschappers die door overheid ingeschakeld worden. Zouden die net zo betrouwbaar zijn als de overheid zelf? Hoe kun je iemand van het omt serieus nemen, als er belangen verstrengeling is?
Zoals de mondkapjes deal?
Vws wat aantal ic bedden tegen hield terwijl we op code zwart liepen?
Ursela van der leyen die getrouwd is met ceo van Pfizer?
Ga zomaar door
Maar blijf maar lekker in je eigen bubbel

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 13:52

OleJon schreef:
Ja joh, de wetenschappers die door overheid ingeschakeld worden. Zouden die net zo betrouwbaar zijn als de overheid zelf? Hoe kun je iemand van het omt serieus nemen, als er belangen verstrengeling is?
Ursela van der leyen die getrouwd is met corona van Pfizer?
Ga zomaar door

Dit hoort in het Waanzin-topic ;)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:10

[quote="OleJon"]Ja joh, de wetenschappers die door overheid ingeschakeld worden. Zouden die net zo betrouwbaar zijn als de overheid zelf? Hoe kun je iemand van het omt serieus nemen, als er belangen verstrengeling is?
Ga zomaar door
Maar blijf maar lekker in je eigen bubbel[/quote

Bij de uitbreiding van bedden hoe moet je in vredesnaam mensen bij het bed zetten als je dat niet hebt... de zorg is om in te werken alleen maar meer onaantrekkelijk geworden. Je kan wel extra bedden neerzetten maar dan moet je toch echt eerst mensen hebben die aan dat bed kunnen staan.

Maar volgens mij is dat voor heel veel moeilijk te begrijpen....

Maar uh waarom meld je je niet aan als minister als je het allemaal beter weet?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:17

Met "De" mondkapjes deal (er zijn vele miljoenen mondkapjes verhandeld, dus "de" deal bestaat niet bedoel je de verkoop door van Lienden? Dat is behoorlijk fout gelopen, dat is helemaal waar.
Van mij mag je heel veel bedden gaan neerzetten. Op de IC, in sporthallen, op welke ziekenhuis afdeling dan maar ook. Graag hoor ik de oplossing van het personeelstekort.
Het huwelijk met mevrouw van der Leyen lijkt me niet gebaseerd op verrijking via de rug van de zieken. Maar als je daar bewijzen voor hebt, houd ik me aanbevolen.
Verder blijf ik niet in mijn bubbel, maar ventileer ik veel. Dat is in verband met Covid beter.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:35

OleJon schreef:
Ga zomaar door

Hoe kom je er in godsnaam bij dat wetenschappers door de overheid worden ingeschakeld? En sowieso, al was dat zo, dan wordt dat vermeld en de wetenschappelijke methode is er juist zodat je biases eruit kan halen dmv. hoe het op is gezet en beschreven.

Maar goed, dit is inderdaad meer voor het waanzintopic, dit zijn geen serieuze discussies imo. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een fatsoenlijk heen-en-weer is geweest met beargumentaties en bronnen.

Dat van het aantal IC bedden kunnen we het over hebben, al vermoed ik wel dat het iets genuanceerder zal liggen dan "de overheid wilde per direct het aantal IC-bedden verminderen ondanks dat ze hard nodig waren". Maar goed, ben daar nog niet ingedoken ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:37

Olejohn, jouw verhaal heeft niet zoveel waarde, je associeert wat dingen bij elkaar en probeert zo iets te bewijzen. Maar leg nou eens op basis van de inhoud van wat ze vertellen uit, waarom het verhaal van de wetenschappers niet klopt. Daar kan je namelijk een discussie over hebben. Dan kan je argumenten uitwisselen, met "Ja maar, mondkapjesdeal", daar kan ik niet zoveel mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:43

Wat ik begreep uit 1 van de artikelen was dat er idd in sommige ziekenhuizen meer bedden neergezet konden worden en bemand, maar dat dat qua financiën en hulp van de overheid op dat moment niet ging. Dus werd aangevraagd maar kon niet betaald worden, of wel betaald maar dan konden andere ziekenhuizen niet uitbreiden. Heel vervelend en ik snap dat je daar hopeloos van wordt, maar zo'n ic bed kost heel veel toch?

Dus helemaal goed, nee. Maar geld is wel extreem belangrijk en als dat op is heb je gewoon geen mogelijkheid.

Zijn er fouten gemaakt, ja. Maar nieuwe situatie die gewoon niet vergelijkbaar was met vorige. Te snel of veel doen is boze bevolking, te weinig of langzaam ook.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:00

Laten we eerlijk zijn, fouten zullen altijd gemaakt worden. En het zal ook nooit iedereen passen, welke maatregelen de overheid ook neemt. En er zijn altijd verliezers en mensen die geld verdienen aan een situatie. Welke dan ook.

De monkapjes-deal met Siewert van Lienden was niet handig. Maar er was toen nood. Had het anders georganiseerd kunnen worden? Vast. Maar er dan nog lekker over blijven liegen is al minister niet handig.

Feit is wel dat je je altijd af moet vragen of de genomen maatregelen in proportie met de situatie waren. Niet voor iedereen. De Horeca heeft het in mijn ogen onnodig zwaar gehad. En dat openen was niet 'omdat mensen zo nodig een biertje moeten drinken', maar ondernemers die (aangetoond maatregelen hebben getroffen, waardoor het veilig kon) en die ook hypotheken en rekeningen hebben om te betalen.

En zo kun je natuurlijk alles onder een vergrootglas houden en daar wat van vinden. Maar de overheid moet wel leren van fouten en zich beter voorbereiden. Want daar hebben ze echt zat tijd voor gehad. En daar hebben ze goed geblunderd. En dan vinden mensen daar ook weer wat van. Zal altijd zo blijven.

Ik persoonlijk vertrouw de overheid zeker niet in alles. Gewoon omdat daar ook fouten worden gemaakt, niet omdat ik daar complotten in zie.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:16

Het verschil met het bedrijfsleven is dat je daar na een dergelijke fout mag vertrekken. In de politiek kun je gewoon blijven zitten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:24

996981 schreef:
Het verschil met het bedrijfsleven is dat je daar na een dergelijke fout mag vertrekken. In de politiek kun je gewoon blijven zitten

Dat ligt er ook maar aan , ik heb afgelopen weekend ook een vrij ernstige fout gemaakt op mijn nieuwe baan. Ik ben ook niet ontslagen terwijl het heel logisch geweest was.

Niet elke fout gaat expres of om kwaad te doen. Mensen maken nu eenmaal fouten.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:37

Zebrastreep schreef:
996981 schreef:

Dat ligt er ook maar aan , ik heb afgelopen weekend ook een vrij ernstige fout gemaakt op mijn nieuwe baan. Ik ben ook niet ontslagen terwijl het heel logisch geweest was.

Niet elke fout gaat expres of om kwaad te doen. Mensen maken nu eenmaal fouten.

Ik neem aan dat jij geen bestuurder met eindverantwoordelijkheid bent

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 19:48

OleJon schreef:
Karl66 schreef:

Omdat dat bedoeld is om lekker te lachen om wappies.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 19:52

996981 schreef:

Dat is lang niet altijd waar. Vaak genoeg moet een bewindspersoon toch echt vertrekken... om dan een paar maanden in de wacht gezet te worden tot de storm is gaan liggen en daarna ergens burgemeester of commissaris van de koning te worden, of voorzitter van een enquêtecommissie, of als ze het echt heel bont hebben gemaakt lobbyist.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:02

oomens schreef:
996981 schreef:

Dat is lang niet altijd waar. Vaak genoeg moet een bewindspersoon toch echt vertrekken... om dan een paar maanden in de wacht gezet te worden tot de storm is gaan liggen en daarna ergens burgemeester of commissaris van de koning te worden, of voorzitter van een enquêtecommissie, of als ze het echt heel bont hebben gemaakt lobbyist.

Een expliciete opzegging van vertrouwen komt vrijwel niet voor. De laatste minister die aftrad nadat de begroting was verworpen, was in 1919 minister Bijleveld van Marine. Eerder deed zich dat voor in 1883 en 1890 toen de begroting voor Koloniën werd verworpen en respectievelijk de ministers Van Bloemen Waanders en Keuchenius aftraden.

https://www.parlement.com/id/vh8lnhrpmx ... indslieden

Bewindslieden stappen soms zelf op. Maar ook dat komt niet vaak voor.

Opvallend is dat door de Tweede Kamer vrijwel nooit expliciet het vertrouwen wordt opgezegd. Aangenomen moties van afkeuring of wantrouwen waren er in de parlementaire geschiedenis zelden. Ook leidde het onjuist of onvolledig informeren van de Tweede Kamer lang niet altijd tot het aftreden van bewindslieden. In de meeste gevallen zagen bewindslieden zelf (na ernstige kritiek) aanleiding om op te stappen, zoals staatssecretaris Harbers in 2019 deed.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:06

oomens schreef:
OleJon schreef:

Omdat dat bedoeld is om lekker te lachen om wappies.

Daar is dat topic niet voor bedoeld.

“ Ik ben vooral benieuwd naar links naar onderzoeken, statistieken etc die gewoon helder aantonen wat er niet klopt. -of die juist aan tonen dat het wél klopt, dat mag uiteraard ook, maar die ben ik ook nog niet tegen gekomen hier op bokt.”

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:14

Prima als men graag een scheiding heeft tussen de feitelijkheden, wetenschap en complotten en niet wetenschap. Maar houdt dat dan ook zo strikt gescheiden als jullie wensen.

Het effect van tapen bij hooikoorts, laat staan Corona, is niet wetenschappelijk bewezen. Dat hoort dus ook in het waanzin topic.

Voor het belachelijk maken en bashen van mensen en meningen is op Bokt nergens plaats

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:16

Er zijn toch al ontzettend vaak duidelijke onderzoeken gedeeld die aantoonbaar lieten zien of iets wel of niet waar was.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:38

bigone schreef:
Er zijn toch al ontzettend vaak duidelijke onderzoeken gedeeld die aantoonbaar lieten zien of iets wel of niet waar was.

Over het effect van tapen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:41

Ik zie het al, je hebt een stuk gekopieerd. Kwam dus niet van jou ook al leek het zo, excuus.