Morgen met trailer op pad? Think twice

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Morgen met trailer op pad? Think twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:13

Is dat niet een stukje Franklin?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:31

Ik begreep inderdaad ook dat dit Franklin is die vandaag de zware windstoten veroorzaakt. Tenminste dat is de boosdoener vandaag hier in Noord-Brabant.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:33

Het lijkt hier wel mee te vallen. Wat zijn de voorspellingen voor vanavond?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:29

Het gaat hier aardig tekeer. Ik had zaterdag even de trailer mee naar huis, met het idee die zondag terug te zetten. Die staat nu nog langs het huis, en inmiddels staat mijn auto bij de garage. Dus voor morgen is hij niet weg hier.

Ik hoop dat de handhaving ook wel begrijpt dat het nu even een uitzonderlijke situatie is waarbij je niet met een lege trailer gaat rijden.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:06

Oef hier is de wind grotendeels gaan liggen maar nu wel fikse regenbuien.

Gelukkig is het bij mij nog niet zo nat als in sommige delen van Nederland.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:09

Het is echt niet normaal. Alle sloten hier staan tot de rand toe vol er kan niks meer bij. Paarden hebben noodgedwongen 2 dagen binnen gestaan. Hopelijk is het nu eindelijk voorbij.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:26

En het is hier alweer iets gezakt :=

Afbeelding

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:36

SusanH schreef:
Het is echt niet normaal. Alle sloten hier staan tot de rand toe vol er kan niks meer bij. Paarden hebben noodgedwongen 2 dagen binnen gestaan. Hopelijk is het nu eindelijk voorbij.

Hier helaas ook. Gisteren een half uurtje buiten geweest en vandaag hebben ze even 1.5 uur baantjes kunnen trekken :( hopelijk is het morgen wat langer droog..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:22

In mijn tuin zakt het gelukkig wel snel := ik had een vijver in plaats van een gezon dit weekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:26

Gisteravond rond 20.00 uur bij het verlaten van de pont moesten de automobilisten door het water.
Lek stond wat "hoger" dan normaal.
Afbeelding

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:33

Niet normaal zo hoog als het water staat he? Ik woon vlak achter een dijk en heb het in al di jaren nog nooit zo hoog zien staan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:40

Nou, waarom we de regiokampioenschappen hebben laten schieten afgelopen zondag laat zich raden.
KNHS Zuidholland heeft het dus wel door laten gaan. De ochtendrubrieken. De middag hebben ze lopende de ochtend toch maar afgelast. Maar het was s morgens ook een te groot risico om de trailer aan te haken en met het paard te gaan zeulen. En je moet ten slotte s middags ook nog terug kunnen. De finale was om 1300 uur. De paarden zijn me te lief om dit risico te nemen.
Heb nog een mail gestuurd, maar de KNHS vindt dat ze toch heel secuur hebben gehandeld met het oogpunt op de veiligheid. Zorgvuldig afgewogen, blabla verhaal. Kreeg ook nog de rekening voor de afgemelde wedstrijd. Mn broek zakte ervan af, werkelijk...

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 18:44

Vind dat zo niet netjes van de KNHS Babootje. En dat er dan nog steeds mensen zijn die gewoon gegaan zijn. Dan maar geen NK of wat er dan ook daarna komt. Volgend jaar maar weer. Veiligheid paard gaat voorop. Voor mij zou dit al genoeg reden zijn om geen wedstrijden meer te rijden (nou scheelt het dat ik toch al geen wedstrijden rijd. Pony lief is te klein :D ).
Zou ook echt niet de weg op zijn gegaan met trailer en die wind.

Water is vandaag echt alweer behoorlijk gezakt. Meer als de helft van het water dat er gisteren in stond was al weg. Dus dat is fijn! Hopelijk mooi weer in maart en geen stormen meer. Want er staan twee hoogdrachtige merries die in maart gaan bevallen en 24/7 buiten staan waarvan een merrie echt een hekel aan stal heeft (dan stopt ze gewoon met mesten en mest pas weer als ze buiten in de kudde staat). Dan kunnen we geen storm gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:41