Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:31

DuoPenotti schreef:
Ik gebruik ze hier als camera.
Hier wel android maar heb alfred cam er op staan.
Handig om eens te kijken wat de honden uitspoken of de paarden.

grappig dat heb ik ook, kijken wat de kat uitvreet als ik op een andere verdieping ben :+
(en wat mijn man stiekem eet als ik elders ben ~~}> )

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:32

whaahha, daar heb ik hem nog niet voor gebruikt :D

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:34

Lotteettol schreef:
Wie kan mij helpen?

Ik heb een oude iPhone 5S. Deze gebruik ik niet meer. Wat kan je hier nog mee? Via Leapp, waar ik hem heb gekocht, nemen ze hem niet meer in. Via het gsm loket zou ik er nog €3 voor krijgen. Voor andere donatie of hergebruik initiatieven, bijv. Apple trade in, geven ze aan dat ze deze modellen niet meer innemen.

Ik heb nu een IPhone 6. Helaas nemen ze deze ook niet meer in bij Leapp. Via GSM loket zou ik hier nog €28 voor krijgen.

Ik voel me haast nog genoodzaakt om elke zoveel tijd veel geld uit te geven aan een nieuwe telefoon.

Wat kan je verder nog doen met een oude telefoon? Bewaren liever niet, dan heb ik er straks twee liggen. Ik wil ook zeker weten dat het naar een goed doel gaat en het niet te veel kost om de telefoon weer ergens in te leveren. Beide zijn nog in goede staat. Wie heeft er nog tips voor mij?

Je kan hem voor een goed doel gebruiken: https://opkikker.nl/mobieltjesactie/

Je kunt eventueel ook proberen om hem op marktplaats te zetten, wellicht dat iemand er nog wat aan heeft voor onderdelen

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:39

Wyb_ster schreef:
Een vraagje aan de keukenprinsessen van Bokt: wat voor olie is "het beste" voor een houten snijplank/serveerplank?

Een keukenprins hier! :+

Druivenpitolie werkt goed.

Maar geen olijfolie dat wordt plakkerig en vies.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:10

Ik mag geen batterijen meenemen in de ruimbagage in het vliegtuig (nooit geweten). In de handbagage mogen ze wel maar wel apart verpakt.
Hoe kan ik ze het beste meenemen? Mag dit in zo'n simpel boterhamzakje?
Las ook al ergens dat ik ze kan afplakken maar een plastic plakbandje op de + en - is mijn hoofd geen top idee?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:16

Mijn vader appt net een foto van een nieuwjaarskaart die hij vandaag heeft ontvangen. En dan denken jullie "leuk toch, wat is daar raar aan" :?

Nou.....

De kaart geeft de beste wensen voor 1980....
.
.
En de postzegels op de envelop zijn van 2006....
.
.
En hij heeft geen idee wie de mensen zijn waarvan de namen in de kaart staan.....

Van wie komt die kaart, waarom zijn die jaartallen zo verschillend en vooral: waar is die kaart al die tijd geweest????

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:22

Nyaleti schreef:
Ik mag geen batterijen meenemen in de ruimbagage in het vliegtuig (nooit geweten)

Heb ik ook nooit van gehoord moet ik zeggen, met degene die ik gevlogen heb mocht het wel (maar wel met een maximum).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:28

Roodvos schreef:
Mijn vader appt net een foto van een nieuwjaarskaart die hij vandaag heeft ontvangen. En dan denken jullie "leuk toch, wat is daar raar aan" :?

Nou.....

.
.
.
.
En hij heeft geen idee wie de mensen zijn waarvan de namen in de kaart staan.....

Van wie komt die kaart, waarom zijn die jaartallen zo verschillend en vooral: waar is die kaart al die tijd geweest????

Wanneer is de kaart afgestempeld?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:32

Nyaleti schreef:
Ik mag geen batterijen meenemen in de ruimbagage in het vliegtuig (nooit geweten). In de handbagage mogen ze wel maar wel apart verpakt.
Hoe kan ik ze het beste meenemen? Mag dit in zo'n simpel boterhamzakje?
Las ook al ergens dat ik ze kan afplakken maar een plastic plakbandje op de + en - is mijn hoofd geen top idee?

Het plakbandje is bedoeld zodat de batterijen geen contact kunnen maken (en dan dus brandgevaarlijk zijn etc). Dat zou dus prima moeten werken. Ik denk dat je zo in een rijtje (parallel aan elkaar) vast zou kunnen maken, zolang er dus maar geen contact kan ontstaan.
(Al ben ik niet volledig op de hoogte van de regels)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:41

oomens schreef:
Roodvos schreef:

Nou.....

.
.
.
.

Wanneer is de kaart afgestempeld?

Hele goede vraag. Ik kan dat op de foto niet aflezen, dus heb ook net die vraag gesteld.

De hoeveelheid opgeplakte zegels maakt mij ook achterdochtig. Totaal voor 98 ct, en het huidige tarief is 96 ct. In 2006 was het tarief 44 ct.
Maar als je in 2006 een brief post plak je daar niet ruim 2x het benodigde tarief op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:00

Brainless schreef:
Nyaleti schreef:
Ik mag geen batterijen meenemen in de ruimbagage in het vliegtuig (nooit geweten)

Heb ik ook nooit van gehoord moet ik zeggen, met degene die ik gevlogen heb mocht het wel (maar wel met een maximum).
Wel van gehoord, altijd genegeerd, nooit problemen mee gehad. :))

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:53

Zou het iemand kunnen zijn die zijn oude kaarten en winterzegels aan het opmaken is? Dat hij wel gewoon dit jaar is verzonden?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:41

Ik heb al een tijd 2 vragen in m'n hoofd zitten :+ Ik kom er zelf met Google niet achter dus die ga ik nu maar eens stellen.

Van Biodermal is nu sinds een tijdje een nieuwe PCLE reclame, met deze vrouw. Is dit Joyce, van het account @ikvrouwvanjou op Instagram?
Afbeelding

En bij Say Yes To The Dress Benelux was een paar seizoenen geleden een vrouw die voor ze jurken in passen aankwam in een rood pak geloof ik, of iets anders best excentrieks/opvallends, is dat dezelfde vrouw als deze uit de Ben Bewust reclame?
Afbeelding

Je kunt maar met dingen zitten he :')

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:50

_Karlijn schreef:
Ik heb al een tijd 2 vragen in m'n hoofd zitten :+ Ik kom er zelf met Google niet achter dus die ga ik nu maar eens stellen.

Van Biodermal is nu sinds een tijdje een nieuwe PCLE reclame, met deze vrouw. Is dit Joyce, van het account @ikvrouwvanjou op Instagram?
[ [url=m/nvjYTn.jpg]Afbeelding[/url] ]

En bij Say Yes To The Dress Benelux was een paar seizoenen geleden een vrouw die voor ze jurken in passen aankwam in een rood pak geloof ik, of iets anders best excentrieks/opvallends, is dat dezelfde vrouw als deze uit de Ben Bewust reclame?
[ [url=m/GQDdT9.jpg]Afbeelding[/url] ]

De eerste vrouw lijkt mij iemand anders te zijn dan Joyce. De tweede ken ik niet (nooit SYTTD Benelux gekeken), dus daar kan ik je niet mee helpen

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:09

Mkango schreef:
Brainless schreef:
Wel van gehoord, altijd genegeerd, nooit problemen mee gehad. :))

Mja Emirates heeft het er duidelijk staan. Eerst of ik geen drugs of wapens mee neem, dan of ik geen batterijen ga in checken :') Neem het risico dus maar niet.
Vet onhandig wel. Had een goede voorraad voor m'n zaklampen ingekocht maar die blijven maar hier.
Handbagage zit ook al vol :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:29

Na gisteren voor de zoveelste keer verblind te zijn, vraag ik me het volgende af:

Vaak doen vrachtwagenchauffeurs die elkaar tegemoet rijden al hun verlichting volle bak aan (bij wijze van groet denk ik?).
Mag dit eigenlijk wel. Vind het zelf niet heel tof als ik ze dus ook tegemoet rij en ineens een bundel licht recht in mijn gezicht (of via de spiegel) krijg :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:33

Nee het mag niet en ja ik vind het ook klote als ze dat doen. Ik schrik mij ook telkens de pleuris.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:23

_Karlijn schreef:

Bij de eerste had ik niet meteen een 'hey, dat is Joyce!'. Met het gegeven dat jij niets kon vinden... Denk ik dat het een ander is ;)

Tweede persoon ken ik niet. Say yes to the dress kijk ik nooit ;)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 00:43

_Karlijn schreef:

De 1e is niet Joyce

Bij de 2e wou ik zeggen is dat niet zangeres sophie straat maar met vergelijken denk ik toch van niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:31

Oh, wat interessant, Roodvos! Er staat geen achternaam bij? Wel echt geadresseerd aan je vader? En kun je wat vinden als je de naam/namen zoekt? Ik word hier ook wel nieuwsgierig van :D

Ik heb binnenkort weer een functionerings- en beoordelingsgesprek op mijn werk. Daar zit onze secretaresse niet bij, maar zij is wel elk jaar degene die mij de verslaglegging van het gesprek mailt. Dit is mijn eerste baan dus geen idee; is dat normaal? Het voelt toch wel vertrouwelijk. Zou mijn baas dat niet eigenlijk zelf moeten doen?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:42

Nope, daar heb je secretaresses voor. De echte, de goeie, zwijgen als het graf maar weten meer dan de baas zelf.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:47

Precies het is ook een functie waar het vaak heel expliciet in contract staat ook. Zij hebben heel vaak toegang tot vertrouwelijke informatie. Net zoals HR en IT overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:25

Ah, toch wel gebruikelijk dus. Dank allebei! Ik vind het niet erg, maar wel raar :Y)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:27

Maar… zeker bij dit soort documenten is het wel zo netjes dat ze je even informeren hoe deze behandeld worden, wie inzicht heeft en wie niet en hoe het bewaard wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:29

Ja, inderdaad. Ik ga er eens naar informeren, dankjewel!