Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:16

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Gut wat zielig. Defect product ? Jij hebt zelf voor Janssen gekozen, je had ook voor Pfizer kunnen gaan.

Op basis van de valse voorlichting op dát moment. Precies waar ik op doel. Dat het continue achteráf blijkt.

Ondertussen EU voorstelmaatregel mbt entbewijs, duur van geldigheid, boosters en reizen. Pure chantage.

...en de massa bllijft zich volproppen met fabrieksvoer. Roken niet verboden, alcohol idem. Hosanna *\o/*
De zorg ontlasten??
Wát een klucht. Jammer dat we zó gepiepeld worden dat de meerderheid het nog zelf wil ook.

Op basis dat je vriendinnetjes het nodig vonden, daarom ben je gevaccineerd.
En het tweede deel even niet quoten , dat jij zo goed je best deed om alsnog Corona op te lopen. Je pikt er altijd uit wat op het moment van toepassing is en mocht je toch zo pissed off zijn dan scheld je vriendinnen de huid maar vol ipv te oreren over iets waarvan je de klok hebt horen luiden maar duidelijk niet weet waar de klepel hangt. Dramaqueen.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:18

Uiteraard moet ze zorg inclusief de farmaceutische industrie gigantisch op de schop, maar soms wordt er gedaan alsof de vaccins verhif zijn en dat ia gewoon onzin.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:19

Inderdaad Pfizer in 2009. Een paar miljard dollar boete en een Corporate Integrity Agreement met het amerikaans ministerie van volksgezondheid afgesloten.

Elk jaar is er wel een bedrijf wat overgaat tot aanvaarden en betalen van zulke boetes.
De lijst is eindeloos :+

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:21

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Gut wat zielig. Defect product ? Jij hebt zelf voor Janssen gekozen, je had ook voor Pfizer kunnen gaan.

Op basis van de valse voorlichting op dát moment. Precies waar ik op doel. Dat het continue achteráf blijkt.

Ondertussen EU voorstelmaatregel mbt entbewijs, duur van geldigheid, boosters en reizen. Pure chantage.

...en de massa bllijft zich volproppen met fabrieksvoer. Roken niet verboden, alcohol idem. Hosanna *\o/*
De zorg ontlasten??
Wát een klucht. Jammer dat we zó gepiepeld worden dat de meerderheid het nog zelf wil ook.

Kleine correctie is op zijn plaats: JIJ voelt! je gepiepeld, je spreekt niet namens ''het volk'' maar puur op individuele basis.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:22

Relaxed schreef:
Uiteraard moet ze zorg inclusief de farmaceutische industrie gigantisch op de schop, maar soms wordt er gedaan alsof de vaccins verhif zijn en dat ia gewoon onzin.

Dat gaat niet werken. Of je moet de aarde platbranden, maar da's ook niet de bedoeling denk ik :D
De pharma is zo machtig dat ze overal in betrokken zijn. Die krijg je niet op de schop. En dus ook niet alles wat ermee samenhangt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:23

Maar dat is nog steeds geen reden om ze te wantrouwen, vooral niet in het kader van covid19 vaccins. Die zijn in zulke grote hoeveelheden getest en toegediend dat de bijwerkingen bekend zijn en bij medicatie waar er maar een paar duizend per jaar word voorgeschreven duurt dat veel langer, soms wel jaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:26

Pandora2 schreef:
Relaxed schreef:

Dat gaat niet werken. Of je moet de aarde platbranden, maar da's ook niet de bedoeling denk ik :D
De pharma is zo machtig dat ze overal in betrokken zijn. Die krijg je niet op de schop. En dus ook niet alles wat ermee samenhangt.

Dat denk ik ook niet, weet ik wel zeker eigenlijk :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:31

Relaxed schreef:

Dat denk ik ook zeker niet.

Maar ik vraag mij wel af hoe we over een paar jaar terug kijken op bijvoorbeeld de combi vaccin/besmetting.
Zoals nu in Oostenrijk worden mensen gedwongen worden een prik te halen ondanks een vrij recente besmetting en met dit:

Maar waarom zijn er na een besmetting relatief veel gevaccineerden zo ziek geworden dat ze kwamen te overlijden? Op basis van de gegevens die zijn gepubliceerd, is hier geen sluitend antwoord op te geven.
(bron:nu.nl/nucheckt)

in je achterhoofd.

Er zijn ook een hoop zaken nog niet duidelijk en daar kan alleen tijd een antwoord op geven.
Wil niet zeggen dat we allemaal moeten wachten met prikken, maar om nu alle (mogelijke) nadelen maar weg te zetten als gezeur is ook niet eerlijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:32

Dat is wel een heel korte quote, van nucheckt. Ik zou daar graag de bron bij hebben, want het is namelijk niet zo dat er relatief veel gevaccineerden overleden zijn na een besmetting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:33

Er zijn nog veel meer gevaccineerden niet eens in het ziekenhuis gekomen..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:37

En tuurlijk heb je ook mensen die na een vaccinatie helaas wel on het ziekenhuis komen te liggen. Een oude kennis van mij waar ik ooit stageliep ligt gevaccineerd al aardig wat weken in het ziekenhuis. Wel dacht ik met onderliggend lijden maar het is wel heel triest voor hem en zijn familie en werknemers enz.

Niet bij iedereen werkt het vaccin helaas... ook al ga je daar misschien wel vanuit

Waar ik wel heel nieuwsgierig naar ben is de werking van een vaccinatie in combinatie met het syndroom van down. Die groep blijkt ook amper antistoffen te hebben aangemaakt. Ik ken 4 mensen met het syndroom van down maar nog geen corona gehad. Ben wel heel benieuwd of een booster daar toch het verschil gaat maken!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:44

Blue_Eyes schreef:
Dat is wel een heel korte quote, van nucheckt. Ik zou daar graag de bron bij hebben, want het is namelijk niet zo dat er relatief veel gevaccineerden overleden zijn na een besmetting.

https://www.nu.nl/nucheckt/6141009/nuch ... lk_wrapper

Hierbij het hele artikel.
Ze verwachten in het artikel dat het te maken heeft met ouderdom van de gevaccineerden en testbereidheid, maar dat blijft een aanname.
Maar zeker van de zomer was het relatieve cijfer wel degelijk nipt aan de kant van de gevaccineerden. :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:48

Relaxed schreef:
Er zijn nog veel meer gevaccineerden niet eens in het ziekenhuis gekomen..

Die kans is zowieso niet groot. ;) voor ongevaccineerd wordt die geschat op 2% en qua dodelijkheid nog 1.5% eraf.

Dat het veel tegelijk zijn door de besmettelijkheid en de zorg enorm verstopt raakt is nu het grootste probleem.

Qua dodelijkheid is het zeker niet het ergste virus dat je kan bedreigen. Als je alleen al bedenkt dat ebola 50% van de mensen die het krijgen, ongeacht leeftijd, doodt.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:58

Niet risicogroep is de kans op ziekenhuisopname ruim onder de 1% (gevaccineerd of ongevaccineerd).
Nieuwe cijfers uit Portugal:
Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:14

bigone schreef:
Maar dat is nog steeds geen reden om ze te wantrouwen, vooral niet in het kader van covid19 vaccins. Die zijn in zulke grote hoeveelheden getest en toegediend dat de bijwerkingen bekend zijn en bij medicatie waar er maar een paar duizend per jaar word voorgeschreven duurt dat veel langer, soms wel jaren.

Voor mij reden genoeg :D
En zo groot en divers was die groep echt niet... ;)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:37

In het geval van 100 procent vaccinatie; je houdt altijd een deel waarbij het vaccin niet aanslaat en een deel dat niet gevaccineerd kan worden. Verder nog een deel met een doorbraakinfectie die vanwege onderliggend lijden toch in het ziekenhuis komt. Zouden we in dat geval wél genoeg ziekenhuis capaciteit hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:47

En weer een nieuwe variant.. Zuid Afrika dit keer.. :n

Bron, nos oa.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:52

Relaxed schreef:

Bron, nos oa.

Wereldwijd grenzen dicht.
Maar zal alweer te laat zijn..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:54

DuoPenotti schreef:
Relaxed schreef:

Bron, nos oa.

Zolang er in de arme landen niet genoeg is gevaccineerd zullen we dit probleem houden.
En een virus muteert nou eenmaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:59

DuoPenotti schreef:
Relaxed schreef:

Bron, nos oa.

Jup, ook al in hongkong..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:07

Relaxed schreef:

Bron, nos oa.

Was die er al niet ? De Beta-variant dacht ik. Of heb ik dat gedroomd ? :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:09

We waren toch al bij de Lambda variant?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:22

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bba7f7fc/

Citaat:
We zien een regering die alle wetten tart van de crisiscommunicatie. Niemand heeft de regie. Niemand pákt de regie. Er is geen kernboodschap. Geen gemeenschappelijk doel. Geen gezag of geloofwaardigheid. Alles wat rest is chaos, verwarring en frustratie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:23

purny schreef:
Zolang er in de arme landen niet genoeg is gevaccineerd zullen we dit probleem houden.
En een virus muteert nou eenmaal

Prima als we er gemiddeld gezien beter tegen kunnen, niet nu met al bijna code zwart.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:28