WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:07

Daan13 schreef:
Van een toenmalige vriendin -althans zij was voor mij een vriendin ik niet voor haar bleek achteraf.

Kreeg ik een pak wasmiddel tabs voor mijn verjaardag want ik had alles al. :?

Ze was mijn paardenvriendin,ze kon altijd met haar paard meerijden in mijn trailer,heeft ze nooit voor betaald en ik krijg op m'n verjaardag zo'n onpersoonlijk cadeau waar zelfs de Kruidvat actiesticker nog op zat :roll:

Damn,dan ben je toch echt een vriendin hoor....

Van een collega kreeg ik roze hekkensluiters *\o/*
Zo handig en een perfecte kleur!

Die collega heeft niks met paarden,ja op brood maar dat is wel een cadeau waar ik wat aan heb en blij van wordt.

(Net als halster touwen of paarden snoepjes) er is zoveel te verzinnen voor een vriendin met paarden dat ik nog steeds die wasmiddel tabs niet begrijp.

Heb je toevallig een wit paard? Dat ze zoiets had van (als grapje) hier wordt ie weer wit van?

Suzanne F.

Re: WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:07

Dan had ze bij de Kruidvat beter zilvershampoo kunnen kopen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:10

Nee alleen maar zwarte paarden en die passen net niet in de wasmachine :+

Zelfs paardenshampoo was al attenter geweest dan dit.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:11

Ik lees al tijdje mee... en moet wel zeggen dat ik soms wel heftig vindt hoe mensen een cadeau zien als een teken van vriendschap. Het gaat toch meer om daden. :+
Als iemand nou heeeeeeeeeel slecht in het verzinnen van cadeaus maar gewoon wel altijd een luisterend oor heeft en je super veel lol met elkaar heeft is het niet ineens een slechte vriend???

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:12

Daan13 schreef:
Nee alleen maar zwarte paarden en die passen net niet in de wasmachine :+

Zelfs paardenshampoo was al attenter geweest dan dit.

Ojee ja dan is het echt l*llig. Ze had zo ontzettend veel leukere dingen in de Kruidvat kunnen vinden. De onze heeft zelfs (echt waar) paardenshampoo :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:19

Yonker schreef:
Ik lees al tijdje mee... en moet wel zeggen dat ik soms wel heftig vindt hoe mensen een cadeau zien als een teken van vriendschap. Het gaat toch meer om daden. :+
Als iemand nou heeeeeeeeeel slecht in het verzinnen van cadeaus maar gewoon wel altijd een luisterend oor heeft en je super veel lol met elkaar heeft is het niet ineens een slechte vriend???

Zélfs als je heel slecht bent in het verzinnen van een cadeau, kan je gewoon toch even nadenken over "voor wie koop ik dit cadeau en wat vind hij/zij leuk". Als je vrienden bent met iemand, dan kén je die persoon, en moet een leuk cadeau wel mogelijk zijn, denk ik dan. Ook als dat niet veel kan kosten.

Ik zit zelf ook met een aantal mensen "die alles al hebben", en daar is het idd wat moeilijker om zomaar iets te verzinnen. Voor zo'n mensen loop ik gewoon door de winkelstraat, en zie ik wat ik tegen kom. En dat lukt eigenlijk altijd wel, er is altijd wel iets waarvan ik denk "ohja, dat vind hij/zij wel leuk!"

Je vind iemand die met een super l*llig cadeau aankomt "een slechte vriend" omdat dat cadeau jou het gevoel geeft dat diegene jou blijkbaar niet echt kent, of niet de moeite wilt doen even door te zoeken naar een leuk, bij jou passend cadeau. Of dat ze er maar heel last-minute aan gedacht hebben, en je blijkbaar niet de moeite ben daar iets vroeger voor aan de slag te gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:21

Yonker schreef:

Het gaat voor mij om de gedachte erachter. Iemand kan het goed bedoelen met een stom cadeau maar soms merk je gewoon dat iemand geen moeite heeft gedaan.

Mane 'n Tail wordt hier ook verkocht, vind het echt rotspul trouwens :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:22

MarcoBorsato schreef:
Yonker schreef:

Het gaat voor mij om de gedachte erachter. Iemand kan het goed bedoelen met een stom cadeau maar soms merk je gewoon dat iemand geen moeite heeft gedaan.

Mane 'n Tail wordt hier ook verkocht, vind het echt rotspul trouwens :=

Ik heb het nog nooit gekocht, mijn paard reageert op een tuinslang alsof je een onkruidbrander vast hebt hahaha. Gelukkig heb ik een bruin paard :')

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:28

Yonker schreef:
hoe mensen een cadeau zien als een teken van vriendschap. Het gaat toch meer om daden. :+

In mijn geval kwamen de daden ook meer van mijn kant dan van haar kant.

Achteraf gezien denk ik dat ze mij wou kwetsen - op meerdere manieren- want mensen die een hekel aan je hebben kan je makkelijker afscheid van nemen dan van iemand die een beetje blind daarvoor is :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:23

LWDaisy schreef:
Je vind iemand die met een super l*llig cadeau aankomt "een slechte vriend" omdat dat cadeau jou het gevoel geeft dat diegene jou blijkbaar niet echt kent, of niet de moeite wilt doen even door te zoeken naar een leuk, bij jou passend cadeau. Of dat ze er maar heel last-minute aan gedacht hebben, en je blijkbaar niet de moeite ben daar iets vroeger voor aan de slag te gaan.

Dit dus. Mijn toen goede vriendin kwam aanzetten met een fles wijn. En ik drink helemaal geen wijn. Dat had zij als ‘goede’ vriendin wel geweten. Er zijn tig dingen waar je mee aan had kunnen komen als je de moeite had genomen om erover na te denken en iets voor mij uit te zoeken. Ik heb het hier al geplaatst volgens mij maar iemand anders kwam met een heel klein iets aan, een kookwekkertje in de vorm van een lieveheersbeestje. En dat waardeerde ik veel meer. Want dat was iemand die blijkbaar moeite gedaan had en ‘gehoord’ had wat ik leuk vond terwijl ik dat nooit zo had gezegd. Mensen die interesse in jou tonen zijn vaak zeldzaam en met dit soort dingen komt dat naar voren.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:05

Hahaha, het gaat in dit geval niet echt om een WTF cadeau wat ik heb gekregen, maar een WTF cadeau waar ik aan had moeten deelnemen :')

Het zou gaan om een verjaardagscadeau voor mijn moeder. To set the scene, 4 kinderen, 2 dochters en 2 zoons. 3 van de kinderen hebben een vriend/vriendin. Mijn oudste broer wilde dat wij met alle kinderen op de foto zouden gaan voor mijn moeder. Prima, helemaal geen probleem mee. Alleen mochten de partners niet op de foto. Behalve zijn eigen partner. Die zou wel mee op de foto mogen. Ja dat gingen we dus niet doen :+

Overigens hebben hij en zijn partner mijn moeder ook wel eens een zeer, ZEER slecht schilderij van zichzelf aan mijn moeder gegeven. Dat hing met kerst nog trots boven de schoorsteen en is nu verbannen naar de hal :7

(Ze hebben ook wel eens een mok met een foto van hun twee aan mijn moeder gegeven....ik vermoed dat er een patroon is :') )

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:10

Tytonidae schreef:
Hahaha, het gaat in dit geval niet echt om een WTF cadeau wat ik heb gekregen, maar een WTF cadeau waar ik aan had moeten deelnemen :')

Het zou gaan om een verjaardagscadeau voor mijn moeder. To set the scene, 4 kinderen, 2 dochters en 2 zoons. 3 van de kinderen hebben een vriend/vriendin. Mijn oudste broer wilde dat wij met alle kinderen op de foto zouden gaan voor mijn moeder. Prima, helemaal geen probleem mee. Alleen mochten de partners niet op de foto. Behalve zijn eigen partner. Die zou wel mee op de foto mogen. Ja dat gingen we dus niet doen :+

Overigens hebben hij en zijn partner mijn moeder ook wel eens een zeer, ZEER slecht schilderij van zichzelf aan mijn moeder gegeven. Dat hing met kerst nog trots boven de schoorsteen en is nu verbannen naar de hal :7

(Ze hebben ook wel eens een mok met een foto van hun twee aan mijn moeder gegeven....ik vermoed dat er een patroon is :') )

Hahaha mijn oom en zijn vrouw hebben die neiging ook. Mijn opa en oma hebben vier kinderen (twee zoons, twee dochters) waarvan drie getrouwd en in totaal vijf kleinkinderen (dus negen mensen in totaal). Voor hun 60 jarig huwelijk gingen we ze een soort hangende lijst geven met allemaal foto's van de familie erin, maar dan eentje die makkelijk wisselbaar is, voor als er nieuwe leuke foto's gemaakt worden. Oom E en tante J zouden die lijst regelen, en wij zouden als we allemaal bij elkaar waren nog even wat foto's erbij stoppen.

Dus wij komen daar aan, blijkt dat Oom E en tante J al 15 van de 20 vakjes gevuld hebben met foto's van hen tweeën :+ . Daar hebben we dus maar even wat aan gedaan :D.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:40

Wat dat betreft zijn foto's met de familie altijd leuk.
Mijn schoonvader wilde vorig jaar heel graag een foto van zijn kinderen en mij hebben om in de keuken te hangen als kerstcadeau. Prima, dat moest lukken! Daar kwam voor mij wel even een WTF momentje.

Mijn schoonzus had net een maand een relatie met een jongen, dus was de bedoeling dat we een foto met z'n allen zouden maken en een back-up zeg maar zonder die jongen (wens van mijn schoonvader). Nou, dat was volgens mijn schoonzus dus echt niet de bedoeling, dan mocht ik er ook niet op want ik was ook 'kolde kante' :').

Verschil is alleen dat ik bijna 10 jaar een relatie met mijn man heb, getrouwd ben (ondertussen zelfs een kindje hebben) en wij dagelijks bij mijn schoonvader zijn omdat we samen een bedrijf runnen. Het was de tweede keer dat we haar vriendje zagen :').

Uiteindelijk de foto met z'n allen laten drukken, maar m'n schoonvader wil nu toch weer graag nieuwe, want deze is weer achterhaald :').

Nu heeft m'n schoonvader bedacht dat we die foto's maar per stel apart moeten maken, dan kan er eventueel makkelijk gewisseld worden :').

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:34

Ohja nog een :')

Mijn ex en ik gingen december 2015 uit elkaar.
Had nog normaal contact met hem.
Tot hij met mijn verjaardag in april met een ketting aankwam,
normaal kreeg/ hoefde ik geen kadootje.
Nu wel, heeft hij weer netjes mee naar huis kunnen nemen.
Gelijk was het contact over _O- _O-

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:13

Ooit iemand gehoord die op familiefoto's de aanhang aan de buitenrand liet staan/zitten, dan kon je ze er makkelijk afknippen als het over ging. _O-
Omdat het bij ons inmiddels onmogelijk blijkt om met z'n allen samen te komen (ouders, 7 kinderen, 17 kleinkinderen, 4 achterkleinkinderen..) heeft mijn moeder gewoon gezinsfoto's hangen. Schoonzus heeft ooit wel een familiefoto gephotoshopt, maar dat vond ik niet zo'n succes geworden.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 00:58

_San87_ schreef:
lrm schreef:
Toen ik was bevallen van mijn schoonmoeder een soort ijzeren plaat met een kip erop.
die vond ze ergens en dacht dat ik hem leuk vond #ik ben echt anti troep, lelijk ding.

Het is dat ik beter weet, maar hier staat dat je bevallen bent van je schoonmoeder :=.

Hahaha gosiiee dat was me de bevalling wel. Die komma idd had ik iets tactvoller kunnen plaatsen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 05:05

Dreamybol schreef:
Ooit iemand gehoord die op familiefoto's de aanhang aan de buitenrand liet staan/zitten, dan kon je ze er makkelijk afknippen als het over ging. _O-

Dit. Dit is echt heel slim!!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 05:34

Ben wel heel benieuwd hoe dit afloopt
Hou je ons op de hoogte

fierefluiter schreef:
Van mijn vriend voor mijn verjaardag. Namelijk niks. Hij is een week voor mij jarig en ik had mijn best gedaan en gespaard voor een mooi cadeau, zijn lievelingseten en een taart voor hem gemaakt. Hij wist wat ik wilde hebben en zou het voor mij kopen. Ik moest steeds nog even wachten omdat hij geen geld had, en uiteindelijk is het er niet meer van gekomen. Ik heb er niks van gezegd maar het deed wel een beetje pijn toen hij een keer vertelde dat hij een duur sieraad voor zijn ex had gekocht toen zij nog samen waren. Ik hoef echt niets duurs, met een bosje bloemen van de albert heijn was ik net zo goed blij geweest. Deze maand zijn we weer jarig en heb ik voor zijn verjaardag een nachtje een hotel geboekt, en een leuke activiteit. Ik ben benieuwd of ik dit jaar wel een cadeautje krijg want hij is wel begonnen aan een goede baan naast zijn studie.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:07

Surprise lootje trekken in groep 8 of 7 ik kreeg een sleutelhanger met een wc eraan... de klas vond het wel hilarisch ik iets minder. Was ook een van de jongens die dat had gedaan wel beter dan gebruikte make up wat ik voorbij zie komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:17

Yonker schreef:

Ja, ik ook hoor. Maar ik ken een heel sterk koppel, maar het was toch even ongezellig toen hij haar met de beste bedoelingen een wasmand cadeau gaf :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:28

Tijdens een avondje uit ontstond er ter plekke een wedstrijd. Omdat ik had gewonnen, mocht ik de prijs in ontvangst nemen van de uitbater: een gebruikte lipgloss… Je kon mij opvegen, helemaal toen ik erachter kwam dat één van mijn vriendinnen die van haar had verloren en deze er verdacht veel op leek!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:20

Ohja, over sinterklaas suprises gesproken...
In groep 5 deden we voor het eerst surprises voor school.
Je kreeg 5 euro om een cadeautje te kopen.
Ik had op mijn lijstje staan dat ik van strips hield.
Waar ik zelf echt mn best had gedaan een cadeautje te kopen wat bij de persoon paste en er een mooie surprise bij te maken kreeg ik een boekje van vouwblaadjes met 3 donald duck stickers er in geplakt.
That was it.
Het was niet eens ingepakt.
Ik was de enige in de klas waar geen cadeautje voor gekocht was :')
Dat was wel even sneu voor mijn 9 jarige ik.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:22

Ik snap niet zo goed dat ouders dat goed vinden. Ik bedoel: je wil zelf toch ook niet dat je kind teleurgesteld thuiskomt, dan doe je dat een ander toch ook niet aan?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:23

Vjestagirl schreef:
Ik snap niet zo goed dat ouders dat goed vinden. Ik bedoel: je wil zelf toch ook niet dat je kind teleurgesteld thuiskomt, dan doe je dat een ander toch ook niet aan?

Tsja dat zou je denken idd, maar ik heb wel gemerkt dat sommige ouders zich echt belachelijk weinig met hun kinderen bemoeien.
Is achteraf gezien misschien nog wel sneuer voor de gever.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:42

Klopt, je ziet vaak schrijnende sinterklaascadeaus en surprises op school. Bijvoorbeeld iemand die uren is bezig geweest om een grote Piet te knutselen, compleet met kleding erop etc. En die krijg zelf een pen met plakband eromheen gewikkeld.