Sociale uitsluiting collateral damage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:12

bigone schreef:
Waku waku wil niet discrimineren maar rolstoelgebruikers kunnen daar niet terecht.

Past bij deze treffende post
Caption: “Elk statement van elke artiest met plotselinge politieke mening”

Afbeelding

Afbeelding

BigOne

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:18

Ik mis de like knop.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:22

Mars schreef:
Voor de rest, tja wil je geen QR code laten zien omdat je de overheid stom vind en vaccinaties gif is het je eigen keuze. Dan kun je idd niet meedoen, heel jammer.

Waarom moet dit zo ongenuanceerd? Zouden er ook mensen zijn die zich bewust niet laten vaccineren, zonder meteen binnen jouw genoemde categorie te vallen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:24

Sodeletuut schreef:
Mars schreef:
Voor de rest, tja wil je geen QR code laten zien omdat je de overheid stom vind en vaccinaties gif is het je eigen keuze. Dan kun je idd niet meedoen, heel jammer.

Waarom moet dit zo ongenuanceerd? Zouden er ook mensen zijn die zich bewust niet laten vaccineren, zonder meteen binnen jouw genoemde categorie te vallen?

Mars herhaalt wat er letterlijk is gezegd in het topic.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:26

Sodeletuut schreef:
Mars schreef:

Dit is niet ongenuanceerd, dit is precies de kleine groep waar het om draait.
De groep die niks wil en in feite Corona gewoon ontkent.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:27

Laatst bijgewerkt door Moon10 op 29-09-21 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:28

Sodeletuut schreef:
Mars schreef:

Misschien wel.
Maar die hoor je niet schreeuwen op SM.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:31

Moon10 schreef:
https://chrisklomp.nl/tweedeling-in-je- ... LBmrtuEk-c

Edit: Ik had er een heel verhaal bij gemaakt maar dat is ergens ander terecht gekomen ben ik bang :-(

Maar het stuk in de link verwoord precies mijn gedachte.

Ik had hem in het algemene corona topic al gedeeld en ik vind hem ook goed.

Focussed schreef:
bigone schreef:
Waku waku wil niet discrimineren maar rolstoelgebruikers kunnen daar niet terecht.

[ [url=m/VRf9rR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RnDblJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') +:)+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:35

Sodeletuut schreef:
Mars schreef:

Misschien ongenuanceerd, maar linksom of rechtsom komt het wel vaak neer op een van die twee toch? (uitzonderingen daar gelaten, bijv prikangst).

Als je de vaccinatie niet wil 'want je bent gezond' vind je het vaccin dus te 'giftig' voor je lijf (want anders was "baat het niet dan schaad het niet" wel aan de orde) ook al zeg je het misschien niet met zo veel woorden.
Of je wil niks opgelegd krijgen door de overheid: dus overheid is stom.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:45

Focussed schreef:
bigone schreef:

:oo :D

Citaat:
Misschien ongenuanceerd, maar linksom of rechtsom komt het wel vaak neer op een van die twee toch? (uitzonderingen daar gelaten, bijv prikangst).

Meestal inderdaad wel. Met nog een groep die ergens in een andere tint grijs zit.

De groep met prikangst zie ik trouwens wel vaker voorbij komen. Zou daar ook geen taak van de overheid kunnen liggen? Iedereen zou er imo. toch bij gebaat kunnen zijn over die drempel te kunnen? Niet alleen nu met corona maar ook voor de rest van hun leven........

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:01

Er zijn al speciale voorzieningen voor mensen met prikangst, een ziekenhuis in Drenthe heeft zelfs een relaxruimte voor mensen met prikangst waar ze 1 op 1 begeleiding krijgen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:05

Oh dat is goed :j
In het ziekenhuis waar in behandeling ben, komen ook weleens mensen binnen die angst hebben. Prikangst, of soms nog breder vanwege de zakken met infuus ed. Is ook best eng allemaal als je voor het eerst met bijv. chemo krijgt, dat is allemaal best spannend. Ik ben soms een soort van buddy voor nieuwkomers zodat ze zich wat beter op hun gemak voelen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:07

Focussed schreef:
bigone schreef:

:D :D _/-\o_ :')

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:57

Ik lees zojuist dat iemand hier uit de omgeving (eigenaar sportschool nota bene) is overleden aan corona.
Niet gevaccineerd. Zijn zoon van in de 20 ligt met corona in kunstmatige coma. Niet gevaccineerd.

Je kunt je dan achteraf toch wel voor de kop slaan als je bedenkt dat er een redelijke kans is dat dit voorkomen had kunnen worden.. :(
Laatst bijgewerkt door Monchou op 29-09-21 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:00

Monchou schreef:
Ik lees zojuist dat iemand hier uit de omgeving (eigenaar sportschool nota bene) is overleden.
Niet gevaccineerd. Zijn zoon van in de 20 ligt met corona in kunstmatige coma. Niet gevaccineerd.

Je kunt je dan achteraf toch wel voor de kop slaan als je bedenkt dat er een redelijke kans is dat dit voorkomen had kunnen worden.. :(

ja.. gelukkig gebeurt het niet veel bij gezonde jonge mensen.. maar helaas, ik ken er ook 1. Toen kon je nog niet vaccineren. Hij is 42 geworden.

Ik hoop zo dat mensen gaan begrijpen dat het belangrijk is. En waarom de 1 er zo ziek van wordt en de ander niet? Geen idee.. feit is dat je niet weet wie er zo ziek wordt, de kwetsbaren hebben in ieder geval meer kans..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:03

Zo heeft mijn moeder er diverse verpleegd op de cohort ook in de 30-40, wanen zich onkwetsbaar. Om vervolgens te overlijden, kinderen en partner achterlatend. Maargoed volgens de Conspiracy brigade bestaat het allemaal niet, leugens van de overheid etc. Triest.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:08

Mars schreef:
Zo heeft mijn moeder er diverse verpleegd op de cohort ook in de 30-40, wanen zich onkwetsbaar. Om vervolgens te overlijden, kinderen en partner achterlatend. Maargoed volgens de Conspiracy brigade bestaat het allemaal niet, leugens van de overheid etc. Triest.

Het gebeurt idd niet veel, maar toch is 3,3% van de overleden mensen aan Corona onder de 50 jaar.
Lijkt ook niet veel maar het zijn wel 610 mensen. Vind ik best veel, zeker met de wetenschap dat het met een vaccinatie waarschijnlijk voorkomen zou zijn.

Kunnen mensen wegzetten als leugens, maar cijfers liegen niet lijkt me :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:10

Maar die zijn niet dood aan corona hoor... Echt niet.
Dat is wat anders maar dokters en verpleegkundigen krijgen geld omdat zo te doen...

Ja. Ook al ergens gelezen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:11

IMANDRA schreef:

Als je de vaccinatie niet wil 'want je bent gezond' vind je het vaccin dus te 'giftig' voor je lijf (want anders was "baat het niet dan schaad het niet" wel aan de orde) ook al zeg je het misschien niet met zo veel woorden.
Of je wil niks opgelegd krijgen door de overheid: dus overheid is stom.

Ik snap wat je bedoelt, en misschien geldt dat voor een bepaalde groep mensen. Maar juist de manier waarop beide 'kampen' over elkaar spreken en denken maakt dat er zo'n grote afkeer tegenover elkaar ontstaat. De schreeuwers/wappies zijn slechts een klein groepje aan beide kanten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:12

DuoPenotti schreef:
Dat is wat anders maar dokters en verpleegkundigen krijgen geld omdat zo te doen...

Klopt ja, mn moeder heeft ze stiekem ergens in de kelder van het ziekenhuis verstopt shhht! Zo krijgt ze geld van Big Pharma en de NWO leiders :=

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:15

Ja omdat ze zo hard schreeuwen lijken het er zoveel, maar dat valt wel mee. De meeste mensen zijn toch gewoon gematigd.

Ik hoor om me heen best veel jonge gezonde mensen die nog maandenlang klachten hebben na een Covid besmetting, heftig hoor... En bij wie dit wel/ niet optreedt lijkt idd vrij willekeurig. Collegaatje van me werkt al een paar maanden niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:18

verootjoo schreef:
Mars schreef:

Het gebeurt idd niet veel, maar toch is 3,3% van de overleden mensen aan Corona onder de 50 jaar.
Lijkt ook niet veel maar het zijn wel 610 mensen. Vind ik best veel, zeker met de wetenschap dat het met een vaccinatie waarschijnlijk voorkomen zou zijn.

Ik vind dat ook best wel wat, niet alleen die 610 doden maar ook hun partners, kinderen, familie, vrienden… Die zonder ze door moeten waar een vaccinatie een hoop leed had kunnen voorkomen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:26

ja en dan idd wat Swah zegt, de long-covid patienten, want dat zijn er veel meer en vaak ook jonger..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:27

verootjoo schreef:
Mars schreef:

Dat is 3,3 % van de bewezen Corona gevallen. Er zijn meer dan 30.000 doden dus misschien zijn het er wel meer dan die 610.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:31

bigone schreef:
verootjoo schreef:

Dat is 3,3 % van de bewezen Corona gevallen. Er zijn meer dan 30.000 doden dus misschien zijn het er wel meer dan die 610.

Idd, ik heb alleen gerekend met de bewezen coronagevallen. Maar het zijn er iig minimaal 610 :
En er zijn ook veel jonge mensen die niet dood zijn maar wel al maanden met de ellende zitten.

Mars schreef:
DuoPenotti schreef:

Klopt ja, mn moeder heeft ze stiekem ergens in de kelder van het ziekenhuis verstopt shhht! Zo krijgt ze geld van Big Pharma en de NWO leiders :=

Meh, ik zit al 1,5 jaar te wachten op mijn zwijggeld van BP.