Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sureido schreef:Maar dadelijk is het onderzoek klaar, is iedereen onderhand gevaccineerd
ingedebruijn schreef:Ik dacht dat de vaccins niet echt nieuw zijn qua inhoud. Maar ik maak me meer druk om mijn huidige kwaliteit van leven dus ik sta er ook enorm nuchter in.
Wat mij betreft jassen ze er bij mij ieder half jaar eentje in. Ga liever dood aan bijwerkingen dan nog 2 jaar zo te moeten leven.
bigone schreef:Toch fijn dat enkelen genieten van de angst van anderen.
Tiggs schreef:ingedebruijn schreef:Ik dacht dat de vaccins niet echt nieuw zijn qua inhoud. Maar ik maak me meer druk om mijn huidige kwaliteit van leven dus ik sta er ook enorm nuchter in.
Wat mij betreft jassen ze er bij mij ieder half jaar eentje in. Ga liever dood aan bijwerkingen dan nog 2 jaar zo te moeten leven.
Helemaal mee eens!
En mensen die willen wachten om de lange termijngevolgen in te schatten (hoe lang moet je dan wachten?): prima dat je anderen de kolen uit het vuur laat halen, maar dan moet je ook accepteren dat het land open gaat voordat jij gevaccineerd bent. Het is niet én én. Zelf geloof ik niet zo in die bijwerkingen, om redenen die anderen hier al geven.
ingedebruijn schreef:Maar wie is iedereen? Hoe ver gaat de leeftijd dan?
Huertecilla schreef:sureido schreef:Maar dadelijk is het onderzoek klaar, is iedereen onderhand gevaccineerd
Maar kunnen we dan niet beter nog éven wachten tot we weten hoe lang de vaccinaties beschermen???![]()
Hier, in Andalucía, is in voorbereiding dat bij meer dan 1000/100K de betreffende gemeente een avondklok krijgt.
Verder komen er registraties van gasten bij avondopening restaurants en clubs...
Gezien de vrijwel transparante data´bescherming´ zal dat het bezoek aan risqué gelegenheden niet ten goede komen.
We gaan deze controle- & test-geest niet meer terug in de fles krijgen vrees ik.
Meer ondergronds is het logische gevolg. Ook slecht. Weer twee kwaden.
Was trouwensgisterenavond. Doordat de angst aangewakkerd blijft worden met berichten als de bovenstaande beperkingen, was het ronduit héél rustig. Nét nog gezellig bezet op de terrassen.
bigone schreef:veel plezier.
Sheran schreef:In hoeverre is er iets niet leuk aan deze zomer dan? Je mag bijna alles.
Persoonlijk vind ik long-covid of zieke dierbaren hebben geen fijne zomer. Maar goed, dat ben ik
Toen ik vanochtend ging prikken waren er ook veel kinderen
ingedebruijn schreef:Ik heb zelf 25+ als grens. Daaronder zijn volgens mij de klachten echt niet meer in verhouding tot de schade aan de economie en het psychische aspect. En waar zijn we dan? Oktober? Kunnen we weer een jaar wachten op een leuke zomer