Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:44

Vandaag staat het wss rijen dik bij Care om PeterR de Vries een laatste groet te brengen.

Niet zo slim georganiseerd om eerlijk te zijn..
Zullen wel buiten staan wachten maar dan nog...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:45

Meer testen kan geen kwaad. Bij echt heel frequent kan je neusslijmvlies geïrriteerd taken, dan spreek je wel over meerdere keren per week.

Als ik wat verkouden ben of hooikoorts heb, kortom mijn neusslijmvlies is geïrriteerd vind ik het testen vervelender.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:30

Ik was vanochtend in een uitgestorven teststraat in Assen. Groot contrast met zondag in Groningen, toen stond er een Disney-waarde rij voor de teststraat in Groningen :=

Collega is maandag getest en helaas positief, ik heb afgelopen woensdag de hele dag met haar op kantoor gezeten. En aangezien ik wat hoest toch maar laten testen. Acht de kans klein, maar meten is weten :D

De manier van testen is wel stukken verbeterd ten opzichte van eerder. Maar ook nu weer de nodige tranen :))

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:38

Maar dadelijk is het onderzoek klaar, is iedereen onderhand gevaccineerd :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:49

Ik zou afgelopen zaterdag naar een wedstrijd gaan (uiteindelijk niet gegaan vanwege de oplopende cijfers) maar daar kon je je ook bij de ingang laten testen. Die hadden zelf voor een testlocatie gezorgd. Als je daar gebruik van maakte moest je wel betalen, geloof 35 euro.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:24

sureido schreef:

Maar kunnen we dan niet beter nog éven wachten tot we weten hoe lang de vaccinaties beschermen??? O:)

Hier, in Andalucía, is in voorbereiding dat bij meer dan 1000/100K de betreffende gemeente een avondklok krijgt.
Verder komen er registraties van gasten bij avondopening restaurants en clubs...
Gezien de vrijwel transparante data´bescherming´ zal dat het bezoek aan risqué gelegenheden niet ten goede komen.

We gaan deze controle- & test-geest niet meer terug in de fles krijgen vrees ik.
Meer ondergronds is het logische gevolg. Ook slecht. Weer twee kwaden.

Was trouwens _/-\o_ gisterenavond. Doordat de angst aangewakkerd blijft worden met berichten als de bovenstaande beperkingen, was het ronduit héél rustig. Nét nog gezellig bezet op de terrassen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:26

Toch fijn dat enkelen genieten van de angst van anderen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:38

ingedebruijn schreef:
Ik dacht dat de vaccins niet echt nieuw zijn qua inhoud. Maar ik maak me meer druk om mijn huidige kwaliteit van leven dus ik sta er ook enorm nuchter in.

Wat mij betreft jassen ze er bij mij ieder half jaar eentje in. Ga liever dood aan bijwerkingen dan nog 2 jaar zo te moeten leven.

Helemaal mee eens!

En mensen die willen wachten om de lange termijngevolgen in te schatten (hoe lang moet je dan wachten?): prima dat je anderen de kolen uit het vuur laat halen, maar dan moet je ook accepteren dat het land open gaat voordat jij gevaccineerd bent. Het is niet én én. Zelf geloof ik niet zo in die bijwerkingen, om redenen die anderen hier al geven.
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 21-07-21 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:39

bigone schreef:
Toch fijn dat enkelen genieten van de angst van anderen.

Honi soit qui mal y pense.

Je zou het ook kunnen zien als _/-\o_ dat ik (ondanks de sociale veroordeling hier op Bokt) de betreffende bedrijfstakken ondersteun in deze barre tijden *D

We gaan vanavond heel bewust om de eigenaar te steunen naar de Venta hier achter de heuvel bijvoorbeeld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:03

Sociale veroordeling ?
trata a los demás de la forma en que quieres que te traten a ti mismo.

Iets met de pot verwijt de ketel, veel plezier.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:07

Tiggs schreef:
ingedebruijn schreef:
Ik dacht dat de vaccins niet echt nieuw zijn qua inhoud. Maar ik maak me meer druk om mijn huidige kwaliteit van leven dus ik sta er ook enorm nuchter in.

Wat mij betreft jassen ze er bij mij ieder half jaar eentje in. Ga liever dood aan bijwerkingen dan nog 2 jaar zo te moeten leven.

Helemaal mee eens!

En mensen die willen wachten om de lange termijngevolgen in te schatten (hoe lang moet je dan wachten?): prima dat je anderen de kolen uit het vuur laat halen, maar dan moet je ook accepteren dat het land open gaat voordat jij gevaccineerd bent. Het is niet én én. Zelf geloof ik niet zo in die bijwerkingen, om redenen die anderen hier al geven.

eens hoor. Ik pleit er ook voor om zodra iedereen de kans heeft gehad en de prik in de arm heeft zitten + 2 weken verwerktijd de boel open te gooien.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:09

Maar wie is iedereen? Hoe ver gaat de leeftijd dan?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:10

ingedebruijn schreef:

Ik zou zeggen 12, dat scheelt ook maar een week met 18 dacht ik?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:11

ingedebruijn schreef:

18 of 12 plus bedoel je? Ik pleit sowieso voor 18+ gevaccineerd. Maar ik kan mij indenken dat de groep 12-17 (en hun ouders) ook graag zou willen dat die veilig zijn. Nu ben ik geen viroloog, dus wat wordt gezien als veilig: Géén idee.

Iedereen vanaf 12 jaar kan nu een afspraak maken trouwens.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:12

Huertecilla schreef:
sureido schreef:

Maar kunnen we dan niet beter nog éven wachten tot we weten hoe lang de vaccinaties beschermen??? O:)

Hier, in Andalucía, is in voorbereiding dat bij meer dan 1000/100K de betreffende gemeente een avondklok krijgt.
Verder komen er registraties van gasten bij avondopening restaurants en clubs...
Gezien de vrijwel transparante data´bescherming´ zal dat het bezoek aan risqué gelegenheden niet ten goede komen.

We gaan deze controle- & test-geest niet meer terug in de fles krijgen vrees ik.
Meer ondergronds is het logische gevolg. Ook slecht. Weer twee kwaden.

Was trouwens _/-\o_ gisterenavond. Doordat de angst aangewakkerd blijft worden met berichten als de bovenstaande beperkingen, was het ronduit héél rustig. Nét nog gezellig bezet op de terrassen.

Ik gun niemand een angstoornis toe maar je komt aardig in de buurt zo. Ruil maar even een dagje met mij praten we dan weer verder. Als je ergens geen verstand van hebt begin er dan ook niet over alsof je dat wel hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:13

Iemand enig idee dan of de 12 jarigen nu ook al daadwerkelijk geprikt worden? Ze mogen een afspraak maken, maar is er al plek voor ze?
Las van de week ergens een artikel dat er momenteel vooral veel mensen geprikt worden voor hun 2e prik, zie dat ook veel op social media, mijn leeftijdscategorie, de dertigers die nu aan hun 2e prik toe zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:13

Quote hem nou niet :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:14

Relaxed schreef:
Quote hem nou niet :')

Hahahaha ook de enige manier waarop ik zijn berichten zie :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:14

bigone schreef:
veel plezier.

en nét mocht dat niet :D :D

Dank je. Lukt prima. Geluk is een kéuze :)*

Minder fijn nieuws voor de maatschappij hier is dat de hoeveelheid geleverde vaccins opdrogen als een regenpoel in de woestijn.
Als de minderleveringen niet gecompenseerd worden met meerleveringen, dan gaat het alle studenten vaccineren voor het nieuw studiejaar niet lukken.
En zo heeft big pharma weer de sleutel van het huidige plan. Wéér een argument voor de Britse strategie. Vingers gekruisd dat die goed uitpakt, dan kan de EU ook het roer om gooien.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:16

Ik heb zelf 25+ als grens. Daaronder zijn volgens mij de klachten echt niet meer in verhouding tot de schade aan de economie en het psychische aspect. En waar zijn we dan? Oktober? Kunnen we weer een jaar wachten op een leuke zomer :wave:

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:21

Zomer kunnen we denk ik, zoals we hem in 2019 kenden, nog wel even vergeten. Maar als ik zo naar buiten kijk (grijs) dan doet het weer daar aardig aan mee :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:24

In hoeverre is er iets niet leuk aan deze zomer dan? Je mag bijna alles.
Persoonlijk vind ik long-covid of zieke dierbaren hebben geen fijne zomer. Maar goed, dat ben ik :)

Toen ik vanochtend ging prikken waren er ook veel kinderen :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:26

Sheran schreef:
In hoeverre is er iets niet leuk aan deze zomer dan? Je mag bijna alles.
Persoonlijk vind ik long-covid of zieke dierbaren hebben geen fijne zomer. Maar goed, dat ben ik :)

Toen ik vanochtend ging prikken waren er ook veel kinderen :D

Er is voor mij niets aan een zomer zonder buitenlandse vakantie, afgelaste bruiloft, geen festivals, beperkt met vrienden op een terras..

Nee dit is voor mij echt niets en het vreet enorm.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:26

Afgelopen zondag toen ik ging voor mijn 2de vaccinatie zag ik er veel van de groep 12-18 die voor een prik gingen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:27

ingedebruijn schreef:
Ik heb zelf 25+ als grens. Daaronder zijn volgens mij de klachten echt niet meer in verhouding tot de schade aan de economie en het psychische aspect. En waar zijn we dan? Oktober? Kunnen we weer een jaar wachten op een leuke zomer :wave:

Maar daarmee wordt het wel een heel arbitraire grens. Anderzijds is vaccineren vanaf 12 natuurlijk ook arbitrair, want waarom niet vanaf 11?

Lastig in ieder geval!

In ieder geval wil ik binnenkort toch wel zo veel mogelijk terug naar normaal. Er is nog steeds een kans dat ik ziek wordt van corona, maar dat weegt voor mij echt niet meer op tegen alle economische en psychische problemen die er op dit moment (zijn) onstaan.