superpony schreef:]
Er is een kleine groep die trots delen dat ze een vaccinatie hebben gekregen en er is een deel die anderen belachelijk maken. Dat wekt echt alleen maar weerstand. Dan hebben mensen een handjevol fb vrienden die vrolijk meedoen, maar de "meelezers" die wijs hun mond houden, krijgen alleen meer irritaties.
Juist om het elkaar in hokjes stoppen en je beter voelen dan "die andere groep".
Ik heb de andere kant gezien. Ik ben oprecht blij (blij, dus niet trots) met mijn vaccinatie en heb dat gedeeld op FB. Net als dat ik blij ben met mijn katten, pony, motor. Als ik dat wil delen, dan deel ik dat.
Krijg ik me toch appjes en messenger berichten met filmpjes, websites, ik weet allemaal niet, van mensen die het belachelijk vinden dat ik me ingespoten heb met gif en me een volgzaam schaap noemen.
Dan ben ik ook uitgepraat hoor.
Gelukkig heb ik ook leuke gesprekken gehad met mensen die niet gaan vaccineren en oprecht vroegen waarom ik wel en waarom zij niet. Ik vind dat namelijk interessant en zij blijkbaar ook. We hebben wat meningen over en weer uitgewisseld, op een respectvolle manier, en dat is prima. Alleen maar kennis- en ervaringverrijkend als dat zo kan.
Agossie schreef:En zo is het topic ontaard in een topic waarom je WEL een vaccinatie moet nemen en kunnen de mensen die GEEN vaccinatie willen weer niet hun eigen verhaal kwijt, zonder dat ze meteen worden tegengesproken...
Zo jammer dit. Misschien ga ik wel opnieuw een topic openen. "De Weigeraars II - nu graag alleen reageren als je je NIET wil laten vaccineren"
En dat vind ik dus enorm jammer, precies om wat ik hierboven aangeef. Het is zo jammer dat we niet gewoon het gesprek kunnen voeren, op een respectvolle manier. Zonder zendingsdrang.
Agossie: ergens geef ik je gelijk, maar ik vind het wel jammer. Want er is nog zo'n grote groep weigeraars die geen wappies zijn en zo'n grote groep die wel een vaccin halen maar niet per sé provaxxers of schapen zijn. En het zo jammer dat die groepen niet gewoon een gesprek met elkaar kunnen voeren.

) of luchtvervuiling of misschien nog wel meer wat betreft obesitas en de gevolgen.
. Dus opleidingsniveau zegt niet altijd iets.
Je beter voelen dan een ander werkt niet en heeft geen nut.
Gaat het verder goed met je?
) en de rest van mijn familie, die ik dan weer kan knuffelen zonder bang te zijn ze ziek te maken. Maar ook voor de rest van de maatschappij. Hoe meer er gevaccineerd wordt, hoe meer er kan en mag voor iedereen en hoe beter het is voor de zorg. Het zorgt er ook voor dat kwetsbare personen die niet gevaccineerd kunnen worden ook vrij kunnen bewegen. De wereld is een beetje groter dan mij alleen.