De "Weigeraars"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:36

superpony schreef:
]

Er is een kleine groep die trots delen dat ze een vaccinatie hebben gekregen en er is een deel die anderen belachelijk maken. Dat wekt echt alleen maar weerstand. Dan hebben mensen een handjevol fb vrienden die vrolijk meedoen, maar de "meelezers" die wijs hun mond houden, krijgen alleen meer irritaties.

Juist om het elkaar in hokjes stoppen en je beter voelen dan "die andere groep".

Ik heb de andere kant gezien. Ik ben oprecht blij (blij, dus niet trots) met mijn vaccinatie en heb dat gedeeld op FB. Net als dat ik blij ben met mijn katten, pony, motor. Als ik dat wil delen, dan deel ik dat.
Krijg ik me toch appjes en messenger berichten met filmpjes, websites, ik weet allemaal niet, van mensen die het belachelijk vinden dat ik me ingespoten heb met gif en me een volgzaam schaap noemen.
Dan ben ik ook uitgepraat hoor.
Gelukkig heb ik ook leuke gesprekken gehad met mensen die niet gaan vaccineren en oprecht vroegen waarom ik wel en waarom zij niet. Ik vind dat namelijk interessant en zij blijkbaar ook. We hebben wat meningen over en weer uitgewisseld, op een respectvolle manier, en dat is prima. Alleen maar kennis- en ervaringverrijkend als dat zo kan.

Agossie schreef:
En zo is het topic ontaard in een topic waarom je WEL een vaccinatie moet nemen en kunnen de mensen die GEEN vaccinatie willen weer niet hun eigen verhaal kwijt, zonder dat ze meteen worden tegengesproken... :roll:

Zo jammer dit. Misschien ga ik wel opnieuw een topic openen. "De Weigeraars II - nu graag alleen reageren als je je NIET wil laten vaccineren"

En dat vind ik dus enorm jammer, precies om wat ik hierboven aangeef. Het is zo jammer dat we niet gewoon het gesprek kunnen voeren, op een respectvolle manier. Zonder zendingsdrang.
Agossie: ergens geef ik je gelijk, maar ik vind het wel jammer. Want er is nog zo'n grote groep weigeraars die geen wappies zijn en zo'n grote groep die wel een vaccin halen maar niet per sé provaxxers of schapen zijn. En het zo jammer dat die groepen niet gewoon een gesprek met elkaar kunnen voeren.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:36

IMANDRA schreef:
Dinopino schreef:
Je kunt trouwens ook gebruik maken van een geneesmiddel. Is wetenschappelijk goedgekeurd. Het is je eigen lichaam, en jezelf kiest wat je erin stopt. Dit is allemaal gebaseerd met een wetenschap die zegt dat ons lichaam ons zelf ziek maakt.

Dus jij bent niet voor voorkomen maar achteraf genezen en hopen dat het niet iets heeft aangewakkerd/veroorzaakt? Het is en blijft een grimmige onvoorspelbare ziekte.

Ik ben het met je eens over de onvoorspelbaarheid en de grimmigheid van covid. Absoluut.
Maar zo zijn er heel veel dingen die hadden kunnen voorkomen worden. Denk maar aan roken en de gevolgen ( en ja, ik rook ook :+ ) of luchtvervuiling of misschien nog wel meer wat betreft obesitas en de gevolgen.
Obesitas is trouwens ook een wereldwijde pandemie met hele nare gevolgen voor de gezondheid wat dus ook weer veel druk op de gezondheidszorg legt. Kan in 98% van de gevallen ook voorkomen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:37

Palmera schreef:
Ik lees te vaak "vaccineren doe je niet voor jezelf maar voor anderen".

Nee dus. Het is mijn lijf en daar laat ik niks inspuiten voor een ander. Wat een ander met zijn lijf doet is zijn probleem, niet het mijne.
Kijk, mezelf laten inenten om de bijensterfte tegen te gaan zou de moeite lonen. Maar om de vernietigende mensheid te helpen zie ik gewoon het nut niet van in, juist omdat het vaccin voor mezelf ook niet relevant is.

Maar je lift straks wel graag mee op de voordelen dat anderen zich wel hebben laten vaccineren.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:37

Brainless wanneer je het hebt zou ik daar ook in geïnteresseerd zijn als ik jou was. In een van de vorige berichten over corona of vaccineren heb ik er al iets over verteld. Degene die toen werkelijk interesse had heeft mij gepbt. De rest ging gewoon op de oude voet door. Ik weet dat jij ook al heel lang tot dat clubje behoord. Bij echte oprechte interesse sta ik eventueel open. Maar ik denk dat ik daarvoor toch eerder bij de mensen moet zijn die zich niet laten vaccineren. Die zijn in hun ontwikkeling wat verder.
Jullie geloof in chronische ziekte en immuunziektes houden jullie graag in stand. Dat is ook precies wat de
aluhoedjes en wappies niet bij jullie doordringen. Dus nee het jou uit te leggen sla ik even over.

letterlijke tekst van een professional over de vaccinatie: het is een volledige nieuwe technologie. Het is anders ontwikkeld worden en ook heel snel. Het is niet ontwikkeld worden om immuniteit te bewerkstelligen, maar de opdracht aan de ontwikkelaars was zware verlopen te verhinderen. Dat hebben ze ook snel gedaan. Het is volledig anders dan bijvoorbeeld Tetanus, daar ent je 1 keer en dan ben je voor 10 jaar gedekt. Dit is de letterlijke tekst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:38

Dinopino schreef:
Kunnen we de stand bijhouden hoeveel weigeraars nu nog in dit topic zitten en hoeveel pro-vaccineerders.
Kunnen we het beter een andere titel geven. iets van waarom je je vooral wel moet laten vaccineren. Want we weten het niet 100% zeker, maar vertrouw op ons want wij kunnen logisch denken en we kunnen zoekopdrachten in google geven.

Nogmaals, welk medicijn helpt tegen corona?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:40

Dinopino schreef:
Brainless wanneer je het hebt zou ik daar ook in geïnteresseerd zijn als ik jou was. In een van de vorige berichten over corona of vaccineren heb ik er al iets over verteld. Degene die toen werkelijk interesse had heeft mij gepbt. De rest ging gewoon op de oude voet door. Ik weet dat jij ook al heel lang tot dat clubje behoord. Bij echte oprechte interesse sta ik eventueel open. Maar ik denk dat ik daarvoor toch eerder bij de mensen moet zijn die zich niet laten vaccineren. Die zijn in hun ontwikkeling wat verder.
Jullie geloof in chronische ziekte en immuunziektes houden jullie graag in stand.
Dat is ook precies wat de
aluhoedjes en wappies niet bij jullie doordringen. Dus nee het jou uit te leggen sla ik even over.

letterlijke tekst van een professional over de vaccinatie: het is een volledige nieuwe technologie. Het is anders ontwikkeld worden en ook heel snel. Het is niet ontwikkeld worden om immuniteit te bewerkstelligen, maar de opdracht aan de ontwikkelaars was zware verlopen te verhinderen. Dat hebben ze ook snel gedaan. Het is volledig anders dan bijvoorbeeld Tetanus, daar ent je 1 keer en dan ben je voor 10 jaar gedekt. Dit is de letterlijke tekst.

Pardon?

Ik vind dat je met deze stelling echt dwars door alle fatsoensgrenzen heen gaat.
Laatst bijgewerkt door F_T op 01-06-21 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:41

Mindim schreef:
Palmera schreef:
Ik lees te vaak "vaccineren doe je niet voor jezelf maar voor anderen".

Nee dus. Het is mijn lijf en daar laat ik niks inspuiten voor een ander. Wat een ander met zijn lijf doet is zijn probleem, niet het mijne.
Kijk, mezelf laten inenten om de bijensterfte tegen te gaan zou de moeite lonen. Maar om de vernietigende mensheid te helpen zie ik gewoon het nut niet van in, juist omdat het vaccin voor mezelf ook niet relevant is.

Maar je lift straks wel graag mee op de voordelen dat anderen zich wel hebben laten vaccineren.

Maar er is toch geen enkele verplichting geweest tot vaccineren ? Het is toch allemaal eigen vrije wil?
Ook al zou het dan meeliften zijn, wat is daar dan mis mee ?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:42

Agossie schreef:
En zo is het topic ontaard in een topic waarom je WEL een vaccinatie moet nemen en kunnen de mensen die GEEN vaccinatie willen weer niet hun eigen verhaal kwijt, zonder dat ze meteen worden tegengesproken... :roll:

Zo jammer dit. Misschien ga ik wel opnieuw een topic openen. "De Weigeraars II - nu graag alleen reageren als je je NIET wil laten vaccineren"

Maar Agossie, dit is een discussieforum, wat had jij dan gedacht? Als mensen sprookjes gaan vertellen, moeten ze er bij zetten dat het een sprookje is, als ze geen tegenspraak willen.
Degene die niet vaccineren om een geldige reden worden helemaal niet tegengesproken, dat heb jij ook gemerkt, heel veel mensen zien ook dat in jouw geval dat waarschijnlijk een goede beslissing is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:44

Daihyo schreef:
superpony schreef:
]

Er is een kleine groep die trots delen dat ze een vaccinatie hebben gekregen en er is een deel die anderen belachelijk maken. Dat wekt echt alleen maar weerstand. Dan hebben mensen een handjevol fb vrienden die vrolijk meedoen, maar de "meelezers" die wijs hun mond houden, krijgen alleen meer irritaties.

Juist om het elkaar in hokjes stoppen en je beter voelen dan "die andere groep".

Ik heb de andere kant gezien. Ik ben oprecht blij (blij, dus niet trots) met mijn vaccinatie en heb dat gedeeld op FB. Net als dat ik blij ben met mijn katten, pony, motor. Als ik dat wil delen, dan deel ik dat.
Krijg ik me toch appjes en messenger berichten met filmpjes, websites, ik weet allemaal niet, van mensen die het belachelijk vinden dat ik me ingespoten heb met gif en me een volgzaam schaap noemen.
Dan ben ik ook uitgepraat hoor.
Gelukkig heb ik ook leuke gesprekken gehad met mensen die niet gaan vaccineren en oprecht vroegen waarom ik wel en waarom zij niet. Ik vind dat namelijk interessant en zij blijkbaar ook. We hebben wat meningen over en weer uitgewisseld, op een respectvolle manier, en dat is prima. Alleen maar kennis- en ervaringverrijkend als dat zo kan.

Maar dat zeg ik niet. Je haalt mijn reactie uit elkaar nu.

Er zijn veel anti mensen die van alles delen op oa fb.

Dan heb je een groep mensen die weinig zeggen en trots delen dat ze de vaccinatie hebben gekregen. Ook rima. Ik zie ook dat ze soms negatieve reacties krijgen, maar binnen vrienden lost zich dat vaak goed op.

Ik heb het over een groep die zich laat vaccineren en dan het belachelijk gaan maken met opmerkingen zoals; Ik kreeg er een alu hoedje bij. Ik kan nu overal radio luisteren. Ik heb mijn telefoon niet meer nodig om overal ter wereld bereikbaar te zijn etc.

Allemaal grappig bedoeld en je mag inderdaad plaatsen, wat je wil. Jouw fb of insta en moet je zelf weten.

Maar door het zo belachelijk te maken, haal je absoluut en zeker niet die andere groep over die niet wil vaccineren. Al zouden die mensen bang zijn dat er een chip wordt ingespoten, neem ze dan beter serieus dan ze voor gek en wappie uit te maken. Dan gaan ze echt niet sneller voor een vaccinatie.

Het heeft ook iets neerbuigends.

Maar goed, mensen mogen het inderdaad zelf weten wat ze plaatsen. Ik plaats wat ik wil, maar ga niet iets plaatsen waar je gezeik van krijgt. geen zin in, geen behoefte aan. Had laatst iets geplaatst waar alleen mensen op reageerde die je anders ook nooit spreekt, nooit reageren etc. Dag later weer verwijdert, geen zin in, mijn goed recht.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:45

superpony schreef:
Ik blijf moeite hebben met mensen die pro vaccineren zijn en dan beginnen over foutieve informatie. Hoe je het went of keert, zouden mensen die niet willen vaccineren dan dom zijn of niet goed voorgelicht. Zo wordt het in de media ook voorgeschoteld en dat wekt alleen meer weerstand.

Dom, niet per se. Niet goed voorgelicht wel. In de situatie van 'weigeraars' die geen vaccin nemen vanwege hoaxes etc in ieder geval wel. Dat is in principe niet de schuld van dat individu: social media is echt 'gevaarlijk' daarin, fake-news en misinformatie krijgen op die manier steeds meer houvast en het is vrij lastig om als leek de 'echte juiste' informatie van de misinformatie te scheiden. Ik wil ook niet insinueren dat mensen te dom zijn oid, absoluut niet! De vraag die er wel ligt is of je die misinformatie moet verbeteren of niet.

superpony schreef:
Nu zijn het de slechte wijken en anders talige die zich niet laten vaccineren en betere voorlichting moeten op hun niveau...........

Niet per se, sterker nog, hoogopgeleiden hebben over het algemeen vaker last van het dunning-kruger effect :D. Dus opleidingsniveau zegt niet altijd iets.

superpony schreef:
Ik heb ook echt de anti vaccin artikelen gelezen en die zijn ook goed onderbouwd. Ook dat wordt door mensen gedeeld die goede functies hebben en prima in staat zijn goede, verstandige keuzes te maken.

Yep, en daar schuilt dus het gevaar. Het lijkt betrouwbaar en lijkt van betrouwbare mensen te komen.

superpony schreef:
Onze woon omgeving staat niet aangeschreven als een plek met veel hoog opgeleidde, maar hier liggen de cijfers qua corona ook laag, dus die vlieger gaat niet altijd op.

Men probeert mensen op hun gevoel te spelen om over te halen om te vaccineren.

Wat je wel ziet of mij iig opvalt, is dat de hoger opgeleidde die niet willen vaccineren vaker hun mond houden op social media. Die zeggen gewoon niks.

Zeker eens :j Je beter voelen dan een ander werkt niet en heeft geen nut.

Pandora2 schreef:
Ik ben het met je eens over de onvoorspelbaarheid en de grimmigheid van covid. Absoluut.
Maar zo zijn er heel veel dingen die hadden kunnen voorkomen worden. Denk maar aan roken en de gevolgen ( en ja, ik rook ook :+ ) of luchtvervuiling of misschien nog wel meer wat betreft obesitas en de gevolgen.
Obesitas is trouwens ook een wereldwijde pandemie met hele nare gevolgen voor de gezondheid wat dus ook weer veel druk op de gezondheidszorg legt. Kan in 98% van de gevallen ook voorkomen worden.

Maar bij roken is er ook 'druk', er komt immers steeds meer regelgeving voor, om nog maar niet te spreken over de 'leuke' plaatjes op de pakjes. Ook voor obesitas is er meer aandacht (al slaat dat soms nogal door).
Het verschil is echter dat deze niet zo veel haast hebben om er iets aan te doen, ten opzichte van COVID. We kunnen bij COVID niet onze tijd nemen. De ziekenhuizen liggen niet vol met rokers, of mensen met obesitas.

@Femke: laat lekker raaskallen die Dino. Ze loopt weer ontieglijk te trollen en mensen op de kast te laten springen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:46

Je lift mee op dat hun nog gewoon besmettelijk zijn, maar minder erg ziek worden. Femke-Tweety daar is niets onfatsoenlijks aan. Lees de afgelopen posts maar waar jullie op mij reageren. Dan is het toch logisch dat ik bij jullie tegen een muur praat. Ik praat liever met mensen,die anderen niet veroordelen of hun mening opdwingen of belachelijk maken. Dat vind ik eerlijk gezegd kleutertaal. Dat is een mening. Jullie vinden mij ook super dom en weet ik niet allemaal wat. ja dan blijf ik liever bij mensen die op mij volwassener overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:46

Dinopino schreef:
Jullie geloof in chronische ziekte en immuunziektes houden jullie graag in stand. Dat is ook precies wat de

Wát een arrogantie :r Gaat het verder goed met je? :n

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:47

neetoch schreef:
Ik sta denk ik in het midden: Absoluut overtuigd van hoe erg het kan worden met covid krijgen, maar nog steeds van mening dat de roverheid ons gewoon onze verantwoording terug moet geven en zelf laten beslissen wat we wel en niet aan risico willen/durven nemen.

Dit is mij toch iets te kort door de bocht. Je hebt nou eenmaal NIET volledig zelf in de hand hoeveel risico je wilt lopen. Je bent naast je eigen gedrag, echt (ook) afhankelijk van het gedrag van je medemens.
(Ja, idd ik werk op een middelbare school met 1600 pubers en dan heb je voorbeelden in overvloed).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:47

Dinopino schreef:

Ik zal wel heel slecht kunnen lezen, maar snap helemaal niks van wat je nu schrijft of wil vertellen............Je tekst is echt zo onduidelijk.

Maar als je wil beweren dat auto immuun ziekte's niet bestaan en mensen het zichzelf aandoen, ben ik ook wel flink klaar. Heb je enige geneeskundige opleiding??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:49

Pandora2 schreef:
Maar er is toch geen enkele verplichting geweest tot vaccineren ? Het is toch allemaal eigen vrije wil?

Klopt, er is geen enkele verplichting.

Wat er mis mee is? De instelling....

nps

AppleSter schreef:
Als je puur de percentages bekijkt van mensen die in het zh belanden of erger door Corona ten opzichte van de hoge aantallen mensen die al Corona hebben doorstaan zie je dat de meeste mensen, ouderen en mensen met onderliggend lijden uitgesloten, er goed doorheen komen.

Maar hoe je het ook wend (wenden of keert - de IC's liggen / lagen zo vol dat de reguliere zorg opgeschort moet worden. En of dat nou gebeurt doordat 2% van de bevolking ziek is of 85%, een volle IC is een volle IC en artsen die ivm covid behandelingen moeten weigeren of reguliere zorg moeten opschorten blijven artsen die ivm covid behandelingen moeten weigeren of reguliere zorg moeten opschorten.

AppleSter schreef:
Maar wat betreft die vaccinatiegraad; welk gevaar vorm ik straks nu werkelijk nog als iedereen die dat wil/nodig heeft al gevaccineerd is?

Geen groot gevaar meer. Je plukt dus de vruchten van het feit dat anderen zich wél hebben laten vaccineren. Dat bedoel ik een beetje met wel de lusten, niet de lasten - als een ander het doet hoef jij het niet te doen.

AppleSter schreef:
Mijn leeftijdsgroep is nu pas zo’n beetje aan de beurt voor vaccinaties, maar toch nemen de getallen in de ziekenhuizen en op de ic al een poosje af. Hogere leeftijdsgroepen komen bijna niet meer in het zh met Corona nu, omdat ze gevaccineerd zijn.
En dat terwijl de jeugd (nu zelfs gewoon weer fulltime) naar school gaat. Wellicht om het virus toch nog wat rond te laten gaan onder minder kwetsbaren om meer groepsimmuniteit te verkrijgen?

Nee, omdat het altijd een superlastige afweging is tussen totaal geen onderwijs volgen en het risico van corona. Er is hier geen goede keuze in - je weegt het zwaar achterlopen op schoolgebied van de alle kinderen en het sociaal gemis wat ze hierbij hebben af tegen het risico van covid. Er is hier geen goede keuze in.

AppleSter schreef:
Zou jij vanaf nu elk jaar, net als bij de griepprik, de vaccinatie gaan halen voor de vaccinatiegraad? Dat kun je zeker van jongeren (zoals mijn kinderen) toch niet verwachten als ze bijna niet ziek worden van Corona?

Sure, als dat ervoor zorgt dat Covid onder controle blijft heb ik daar echt geen enkel probleem mee. Het enige wat het me kost is een beetje tijd. Dat jongeren het niet hoeven zou ik prima vinden mits de IC laag bezet blijft en de zorg niet onder druk komt te staan.

@Agossie - helaas, wat had je verwacht? Heel veel mensen vinden niet vaccineren gewoon echt heel stom. Je kan die moeilijk uitsluiten op een openbaar forum.

@Palmera - hier zullen we nooit uitkomen. Ik ben zelf perfect gezond, vrijwel nooit ziek, slik geen enkele medicatie. Ik vind die vaccinatie voor mezelf dus niet zo boeiend, ik overleef het (waarschijnlijk wel). Maar ik neem hem dus wél voor ook voor anderen. Voor mijn ouders (al zijn die inmiddels gevaccineerd, hiep hoi! *\o/* ) en de rest van mijn familie, die ik dan weer kan knuffelen zonder bang te zijn ze ziek te maken. Maar ook voor de rest van de maatschappij. Hoe meer er gevaccineerd wordt, hoe meer er kan en mag voor iedereen en hoe beter het is voor de zorg. Het zorgt er ook voor dat kwetsbare personen die niet gevaccineerd kunnen worden ook vrij kunnen bewegen. De wereld is een beetje groter dan mij alleen.
Laatst bijgewerkt door nps op 01-06-21 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

auto immuun ziekte's bestaan niet?
Wat fijn, wanneer is mijn Hashimoto (trage schildklier) dan weer eens over.
En anders zou ik graag weten hoe het op te lossen :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:50

Oprechte vraag: mag er dan niet een nette discussie gehouden worden over het weigeren van vaccineren en de onderbouwing daarvan? Ik probeer in mijn bewoordingen niemand te dwingen, maar ben wel erg benieuwd naar hoe men tot die keuze is gekomen en wat zij vinden van mensen die op een andere manier bij die keuze zijn gekomen (waarbij mensen die de keuze op niet-medische gronden maken in principe een gevaar kunnen zijn voor mensen die op wel-medische gronden deze keuze maken). Excuses als mijn reacties dwingend oid overkomen, zo zijn ze niet bedoeld en ik ben oprecht nieuwsgierig. Maar tegelijkertijd kan ik het ook niet laten om misinformatie zijn beloop te laten gaan (althans hier op bokt), dus dat kan ik niet volledig negeren...

Maar als iemand aangeeft wat in mijn bewoordingen anders moet zodat ik toch gezellig de discussie aan kan gaan maar anderen zich minder gedwongen/oid voelen, dan voel je vrij het aan te geven hoor :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:50

Ik denk dat het aantal ingenomen bedden in ziekenhuizen door de gevolgen van roken en misschien nog wel meer obesitas en zwaarlijvigheid, niet te onderschatten zijn.

Dat ze niet zoveel haast hebben om er iets aan te doen, is inderdaad waar. Er is dan ook een heel verdienmodel rond gebouwd in de zorgsector. Moest dat allemaal wegvallen omdat mensen niet meer zwaarlijvig zijn of niet meer roken, het zou een heel groot inkomensverlies voor de medische sector zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:51

Dinopino schreef:
Jullie geloof in chronische ziekte en immuunziektes houden jullie graag in stand. Dat is ook precies wat de aluhoedjes en wappies niet bij jullie doordringen. Dus nee het jou uit te leggen sla ik even over.

Het "grappige" is kom van jullie groepje vandaan..
Als je een fanatiekeling wilde hebben, moest je mij hebben.

En weet je... het heeft geen ene reet uitgemaakt!!
Ik heb alleen mijn gezin veel te kort gedaan door alle eet beperkingen/later enten enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:52

Dinopino schreef:
Je lift mee op dat hun nog gewoon besmettelijk zijn, maar minder erg ziek worden. Femke-Tweety daar is niets onfatsoenlijks aan. Lees de afgelopen posts maar waar jullie op mij reageren. Dan is het toch logisch dat ik bij jullie tegen een muur praat. Ik praat liever met mensen,die anderen niet veroordelen of hun mening opdwingen of belachelijk maken. Dat vind ik eerlijk gezegd kleutertaal. Dat is een mening. Jullie vinden mij ook super dom en weet ik niet allemaal wat. ja dan blijf ik liever bij mensen die op mij volwassener overkomen.

In ieder geval vind ik je wel onbeschoft in je reacties.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:52

Wie mis ik nog? oh ja Karl66. Lekker gezellig allemaal topic van weigeraars. En de eerste posten waren neutraal en met respect en toen kwam het oude clubje. Durf te wedden dat er een mod ingeschakelt wordt.

Ralexed dat is niet arrogant maar gewoon waarneming:-). Kun je zelf teruglezen in de topics.

Misschien van jullie nog behoefte om me pbs te sturen en me een trol te noemen. Want dat is namelijk niet kinderachtig. Wil je voorbeelden hebben van jullie kinderachtigheid. Moet ik een topic openen met quotes van pro vaxxers die van zeer hoog niveau waren.Nee heb er ook geen zin in.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:53

Pandora2 schreef:
Ik denk dat het aantal ingenomen bedden in ziekenhuizen door de gevolgen van roken en misschien nog wel meer obesitas en zwaarlijvigheid, niet te onderschatten zijn.

Dat ze niet zoveel haast hebben om er iets aan te doen, is inderdaad waar. Er is dan ook een heel verdienmodel rond gebouwd in de zorgsector. Moest dat allemaal wegvallen omdat mensen niet meer zwaarlijvig zijn of niet meer roken, het zou een heel groot inkomensverlies voor de medische sector zijn.

Maar het loopt niet over, het is niet zo dat er iets aan gedaan moet worden puur omdat de zorg het niet aan kan. Dat er uberhaupt iets aan moet gebeuren staat buiten kijf, maar imo zijn het andere situaties :j

@Dino: dit helpt ook niet bepaald met de sfeer weet je? Als je gewoon een beetje met respect reageert krijg je dat respect in veel gevallen ook terug. Dit stoken en schoppen zorgt alleen voor ontsporing van het topic.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:54

Pandora2 schreef:

Het verschil is ook wel dat deze mensen geleidelijk in het ziekenhuis komen, niet in pieken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:54

Mindim schreef:
Pandora2 schreef:

Klopt, er is geen enkele verplichting.

Wat er mis mee is? De instelling....

Nee, niet de instelling.

Mensen zijn tegenover elkaar komen te staan en wekken irritaties bij elkaar op. Als mensen nu hebben geroepen dat ze geen vaccinatie willen, dan gaan die niet opeens toegeven.

En al helemaal niet als die groep steeds in een hokje worden gestopt als dom, onwetend, wappie etc.

Daarbij duurt alles onwijs lang. De maatregelen hebben bij veel mensen ook irritaties opgewekt en dan is er al een bron van irritaties, niet meer mee willen werken, anti corona en vaccineren ontstaan.

Hoe meer en langer de pro vaccinatie groep de rest blijft afzeiken, hoe langer de weerstand blijft.

En misschien hebben mensen oprechte angsten. Dat kunnen mensen ook uitten door stoere praat, maar prik er eens doorheen en ga het gesprek aan. Niet door ze terecht te wijzen of met wetenschappelijke info de les te lezen, maar door op hun niveau met begrip en respect uit te leggen wat de voor-en nadelen zijn. daar ook eerlijk over zijn, werkt beter.