Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:41

Misschien heb ik daardoor zo'n goede weerstand. := Mijn katten komen overal en I don't care. :')

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:43

Beddengoed strijken begin ik ook niet aan; heeft echt geen zin. Als je ook maar een tel je hoofd op het kussen legt zit er al een kreukel in. Ik hang alles netjes uit, dus zo goed als recht.

Daarentegen strijk ik wel blousen, truitjes, shirtjes ed. Ik vind het wel mooi als je fatsoenlijk de dag door komt ipv kreukels uit de wasmachine/droger. Houd bij een blouse (man) ook altijd van zo'n streep van het strijken bij de arm, staat hartstikke netjes voor een zakenman.
Zelfde geldt voor shirts. Ik zie wel eens mensen lopen met gekreukt spul (dus niet van één dag gedragen), maar echt dat je ziet dat ze het niet gestreken hebben. Kan er niets aan doen, maar ik vind dat altijd een beetje slordig :)) Kleding zegt veel over iemand!
Laatst bijgewerkt door CairnTerrier op 28-05-21 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:43

Femke_Tweety schreef:
superpony schreef:
Ooit liet ik iemand ons huis zien, toen bed wel dicht. Zei iemand; Je hebt je beddegoed niet gestreken................Tja. Ten eerste, het boeit me niet, ten tweede. jij slaapt er niet in en in het donker zie je het niet. Het kreukt normaal ook niet zo erg en als je het netjes opvouwt, zie je er niks van.
Maar het kan weleens te lang in een prop hebben gezeten ja.

1 beddengoed strijken? Dacht het toch ff niet...
2 ik vind het vrij onfatsoenlijk dat mensen dáár wat over zeggen eerlijk gezegd...

Bij zulke opmerkingen (ook over ramen) zeg ik waar het materiaal/werktuigen staat icm 'leef je uit'.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:44

Don't ask me, Ik zie mn strijkbout niet zo vaak. Ik heb zelfs weleens commentaar gehad dat ik mn theedoeken niet strijk.

Als ik terug denk, had vroeger een vriendinnetje daar al commentaar op. Haar moeder zat thuis en streek alles. Mijn moeder werkte en die deed dat echt niet.
Mijn moeder hangt alles nat op wat glad en netjes moet. Die legt een broek onder haar bed en volgende ochtend is het glad.

@bellatrix, is snap het. Dan zou ik kijk naar binnen zo plakken dat ze kunnen kijken, maar naar binnen kijken belemmerd wordt of schijt hebben. Netjes terugvouwen is echt niet een heel raar gezicht volgens mij.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:52

Beddengoed strijken doe ik ook niet. Ik gebruik een hoes meteen weer nadat hij gewassen en gedroogd is. Zo uit de droger op bed. Scheelt opvouwen :+ En als ze versleten zijn de volgende.

Kat op bed met dichtgeslagen dekbed vind ik niet erg. Zolang hij maar niet onder het dekbed kruipt maar erop blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:54

Fitzroy schreef:
Beddengoed strijken doe ik ook niet. Ik gebruik een hoes meteen weer nadat hij gewassen en gedroogd is. Zo uit de droger op bed. Scheelt opvouwen :+ En als ze versleten zijn de volgende.

Kat op bed met dichtgeslagen dekbed vind ik niet erg. Zolang hij maar niet onder het dekbed kruipt maar erop blijft.

Ik trek hem ook meteen uit de droger. Gebruik dus vaak weken hetzelfde beddengoed en na een aantal weken wil ik toch wisselen dus gebruik ik weer een aantal weken een andere :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:56

Fitzroy schreef:

Ja dat doet een vriendin van me ook, die heeft maar 1 dekbedovertrek. Vind dat eigenlijk wel heel slim! Op een gegeven moment had ik echt 4/5 verschillende dekbedhoezen, nergens voor nodig.. Inmiddels nog 3 waarvan ik er 2 gebruik. De 3e is zo'n flanellen ding en vind hem in dit huis (duidelijk beter geïsoleerd) te warm..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:06

Ik heb niet eens een strijkijzer. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:08

Mijn strijkplank is vooral heel handig om kleren op te leggen die nog een keer kunnen :+ Strijkijzer heb ik wel ergens, maar vraag me af of ie het nog doet, zelden gebruikt..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:12

Relaxed schreef:
Mijn strijkplank is vooral heel handig om kleren op te leggen die nog een keer kunnen :+ Strijkijzer heb ik wel ergens, maar vraag me af of ie het nog doet, zelden gebruikt..

Hij wordt in elk geval gebruikt :))

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 13:13

Met een strijkijzer kun je heel goed wasco krijtjes smelten op papier, en zo leuke creatieve tekeningen maken.

Tot dusver mijn strijkijzertip.... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:16

Femke_Tweety schreef:
Met een strijkijzer kun je heel goed wasco krijtjes smelten op papier, en zo leuke creatieve tekeningen maken.

Tot dusver mijn strijkijzertip.... :+

Ooh en vroeger had je die strijkkralen, heb ik wel veel mee gestreken :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:42

Strijken is nu net weer een huishoudelijk klusje waar ik geen hekel aan heb. Dus ik strijk zelfs mijn theedoeken :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:51

een strijkijzer heb ik nog wel ergens, maar zo'n plank niet meer, die lazerde een poosje geleden naar beneden en was zo krom als een h*er geworden, is naar de stort verhuisd dus.
Vriendin van me strijkt ALLES: beddengoed, handdoeken, alle kleding..... ik had een broek voor haar mee besteld met mijn berstelling, zo'n krinkelbroek, zeg maar, wat doet ze? Ze gaat hem strijken, want die vouwen staan zo slordig :') 8)7

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:52

Ik strijk (bijna)nooit, heb er een flinke hekel aan. Met kleding kopen let ik goed op of het geen kreukelig materiaal is en ik hang alles glad en uitgeklopt op. Mocht het toch een keer voorkomen dat iets gestreken moet worden dan gaat het op een hanger en ga ik er met een stoomapparaat langs. Ook handig voor gordijnen, na het wassen nat weer ophangen, plooien netjes vouwen en laten drogen, evt restkreukels met de stomer.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:55

ik heb 1 broek die gestreken moet worden, die vouw ik op en leg ik onderop een stapel spijkerbroeken, als ik hem dan na een tijdje weer aan wil, is ie redelijk glad, na 3 x gaan zitten en weer opstaan, zitten er toch weer kreukels in

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:04

Ik strijk nooit en moet altijd strak in pak/jurk naar mijn werk. Opletten bij kleding kopen doet een hoop gelukkig

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 14:11

Ik heb niet eens meer een strijkplank of strijkbout :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:13

Femke_Tweety schreef:
Ik heb niet eens meer een strijkplank of strijkbout :')

Ik ook niet.

Zonde van mijn tijd.

Deze tijd:

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:14

Mijn strijkplank is nog van mn oma geweest die al 23jr dood is en daarvoor had ik hem al 5jr. Hij heeft alleen al een paar keer een nieuwe hoes gehad. Dan zet ik hem neer, laat hem staan en liggen de katten erop.
Hij stata nu rechtop en is wel makkelijk met dingen eroverheen hangen :)

Beddengoed wordt vanzelf minder hier. Maar ik vind de oude zo lekker zacht. Heb nu alleen 's nacht al vastgezeten in kapotte sloop en hoeslaken, dus dan is het wel klaar voor mij.

We hebben hele dikke matrassen waar de hoes niet af kan, dus toppers waarvan je de hoes wel kan wassen. dat doe ik dan wel 1x pj. En ik slaap echt nooit zonder molton onder mn hoeslaken. Die gaat ook elke week gewoon mee in de was. Hoorde even terug dat mensen die laten zitten.......

Bij theedoeken heb ik wel gemerkt dat de eerste keer wassen en strijken of goed glad opvouwen heel erg scheelt. Blijven ze daarna na elke wasbeurt wel gladder van. Heb ook theedoen waar de randen helemaal opgekruld zijn.

Ik heb wel nieuwe, zware gordijnen waar ik de vouwen niet uit krijg. Strijken met theedoek ertussen heeft niet genoeg geholpen en heter durf ik niet bij die gewafelde stof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:32

Ja ik baal dus dat ik geen topper heb genomen, mijn matras krijgt nu best wel vlekken terwijl ik altijd molton eronder heb en deze ook altijd in de was doe..
Moet ik maar eens mee bezig om mijn matras schoon te krijgen, geen idee hoe alleen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:30

Wij hebben een strijkijzer, maar geen strijkplank. Jurkjes zijn soms te gekreukt, dus dan moet ik wel. Ik kan het alleen niet zo goed. Ik krijg kleine kreukels wel redelijk weg, maar ik maak ook hele grote.. najah het knapt iets op :+

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:36

Tip - kies een kreukherstellend programma op je wasmachine.
Doe de machine niet te vol.
En 1.200 toeren centrifugeren is vaak meer dan genoeg en geeft veel minder kreukels dan 1.600 toeren. Scheelt echt in het vouw- en strijkwerk.

Ook na het drogen aan de lijn niet alles in de mand gooien/proppen, naar even over een stoel hangen scheelt kreukels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:39

Ja het zijn voornamelijk de kreukels als ik het binnen heb. Erna uit de was is vaak wel acceptabel. Hier wel altijd hoge toeren, anders komt het er te vochtig uit en duurt drogen op de lijn veel te lang. Hebben geen wasdroger (ik vind nu in hotels handdoeken te zacht :') )

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:17

Ik verschoon ongeveer elke twee weken mijn bed. Na het wassen ook lekker strijken. Glad ligt gewoon beter. Bij het uit bed stappen slaan wel het bed open en gebruik ik vaak wat robijn spray. In de avond sla ik het weer dicht want ik stap graag in een strak getrokken bed.