Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:20

maar Poes, ik snap het niet helemaal. Jij groet niet veel buren, maar als de buurman jou dan negeert ga je ineens groeten. Buurman kan toch gewoon in gedachten verzonken zijn geweest?
Als ik dit allemaal lees ben ik geloof ik blij dat ik maar 1 setje buren heb op 300m afstand... wat een eisen moet je aan voldoen, zeg.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:25

Ik groet zelfs de buren die mij veel overlast bezorgen. _O-
Met lief en aardig doen bereik je vaak veel meer dan boos blijven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:28

Nou ik groet mijn buren niet meer, te veel ellende de afgelopen 8 jaar gehad van hun. Het is geen kwestie van boos blijven maar er gewoon geen energie in willen steken. Sommige mensen zijn dat gewoon niet waard.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:29

Gedoe zeg, ik groet gewoon iedereen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:30

MarcoBorsato schreef:

Dat zien we Gerda :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:36

IHN schreef:
maar Poes, ik snap het niet helemaal. Jij groet niet veel buren, maar als de buurman jou dan negeert ga je ineens groeten. Buurman kan toch gewoon in gedachten verzonken zijn geweest?
Als ik dit allemaal lees ben ik geloof ik blij dat ik maar 1 setje buren heb op 300m afstand... wat een eisen moet je aan voldoen, zeg.

Als een buurman je consequent recht aan kijkt en niks zegt en ineens zijn hoofd draait zodra je goedemorgen of hoi zegt dan is het niet meer "in gedachten verzonken" zijn.
hier ook een buurman die alleen met pns kan praten als hij iets van ons nodig heeft. En dan moet het ook echt nu, direct, meteen, op stel en sprong. Ja dahag. Leer eerst maar eens manieren. :)
Ik ben ook niet de meest sociale uit de hoop en ben graag "op mijn gemak" maar even knikken of "goedemorgen/middag/avond" zeggen tegen je buren is wel het minste. Daar hoeft geen gesprek van drie uur op te volgen. Desnoods knik je even als je dat risico niet wil.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:39

Fitzroy schreef:
Bah, wat ordinair, Ceffyl. Volgende keer hard roepen: en wat zat er in het pakketje ~~}>

Gillend over straat 'YOEHOE BUUF! IK HEB EEN PAKKETJE VOOR JE. HET IS VAN EASY TOYS! WAT? JA! EASY TOYS JA! ZORG JE DAT JE VANAVOND DE BUURT NIET BIJ ELKAAR GAAT GILLEN? DAN HEB IK OOK RUST! DANK!!!'

Wat een ondankbare trut zeg.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:50

Nou ja het pakketje staat jou niet meer in de weg.
Maar wat een figuur.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:57

IHN schreef:

Hij was niet in gedachten verzonken maar ik ben idd niet zo van de logica nee :D verder is hier gewoon weinig contact in de straat onder elkaar, vind ik ook wel prima.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 11:57

Ik kan eigenlijk prima met al mijn buren. We zitten niet bij elkaar op de koffie, maar ik groet iedereen en we hebben ook weleens geholpen even een bank naar binnen te sjouwen. En mijn directe buurtjes is een bejaard stel waar ik weleens spontaan een stukje taart langsbreng als ik aan het bakken ben. Zij nemen op hun beurt weer vaak pakjes voor ons aan.

Deze ene buuf is gewoon een speciaal geval. Geef ik verder maar gewoon geen aandacht meer aan.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:10

Ik zou een volgende keer een klein pakketje wel aannemen. Gewoon lekker in een hoekje in de hal leggen en ze komt vanzelf op hangende pootjes aan.. en anders ligt het mij niet in de weg.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:00

poes schreef:
Ik ben dan zo’n heks die altijd mega enthousiast van zo ver mogelijk gaat gillen: HEY BUUR HALLO HOE GAAT HET FIJN OM JE TE ZIEN LEKKER WEERTJE HÈ LEKKER! WEERTJE. ZEI. IK!

Ik zou echt zo een secreet zijn die vanaf nu juist echt iedere keer een pakketje van deze buur zou aannemen om dan telkens als ze thuiskomt lekker ordinair te staan brullen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:52

Ik had het 2e pakje al niet aangepakt. Maar over straat gaan gillen en zo vind ik kinderachtig..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:13

Jij bent toch niet toevallig de buurvrouw? :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:16

Billy schreef:
Ik had het 2e pakje al niet aangepakt. Maar over straat gaan gillen en zo vind ik kinderachtig..

Nou, als ik al 3-4 keer voor lauw loenen aan de deur heb gestaan, minimaal 2 briefjes in de bus heb geduwd en er gebeurt nul komma noppes, dan zou ik ook een schreeuw geven op het moment dat ik buuf zie. Misschien niet elegant, maar stadium elegant is na zoveel moeite gedaan te hebben zonder respons wel voorbij...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:25

poes schreef:
Ik ben dan zo’n heks die altijd mega enthousiast van zo ver mogelijk gaat gillen: HEY BUUR HALLO HOE GAAT HET FIJN OM JE TE ZIEN LEKKER WEERTJE HÈ LEKKER! WEERTJE. ZEI. IK!

Billy bedoeld denk ik dit

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:40

Maartje1990 schreef:
poes schreef:

Billy bedoeld denk ik dit

Nee, ik bedoel Gini, die expres het pakje aan zou pakken en dan expres over straat wilde gaan gillen.. Dat vind ik stijlloos... En nee Gini, ik ben ook niet de buurvrouw, beetje vervelende insinuatie van je...

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:46

In het algemeen nemen mijn buren vaker iets van mij aan als andersom ... ik zei laatst tegen mijn buurvrouw nou ik hoef mij nooit meer schuldig te voelen als er een wat grotere of z are pakket is bezorgd want dan stuur ik deze foto nog eens...
Ik heb ook een pakket(je) aangenomen voor de buren en die zou ik echt niet even een paar dagen laten staan
Afbeelding

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:51

Billy schreef:
Nee, ik bedoel Gini, die expres het pakje aan zou pakken en dan expres over straat wilde gaan gillen.. Dat vind ik stijlloos... En nee Gini, ik ben ook niet de buurvrouw, beetje vervelende insinuatie van je...

Schuldig. Als iemand mij als een onnozelaar behandelt, deins ik er niet voor terug om die verwachtingen waar te maken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:25

MarcoBorsato schreef:

Ik ook. Maar in het zuiden is dat schijnbaar heel raar :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:44

candalisa schreef:
In het algemeen nemen mijn buren vaker iets van mij aan als andersom ... ik zei laatst tegen mijn buurvrouw nou ik hoef mij nooit meer schuldig te voelen als er een wat grotere of z are pakket is bezorgd want dan stuur ik deze foto nog eens...
Ik heb ook een pakket(je) aangenomen voor de buren en die zou ik echt niet even een paar dagen laten staan
[ [url=m/GI6QOq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Offtopic maar aww <3 wat een prachtige hond!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:51

Telpeva schreef:
candalisa schreef:
[ [url=m/GI6QOq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Offtopic maar aww <3 wat een prachtige hond!

Precies wat ik ook wilde zeggen! <3 *\o/*

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:57

Hahaha dankjewel om te proberen een beetje on topic te blijven dit soort pakketjes laat ik niet bij de buren afleveren :=
Afbeelding
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:03

Gini schreef:
poes schreef:

Ik zou echt zo een secreet zijn die vanaf nu juist echt iedere keer een pakketje van deze buur zou aannemen om dan telkens als ze thuiskomt lekker ordinair te staan brullen.

Dat is mogelijk nog beter. En als ze dan niet gelijk komt en later komt aanbellen gewoon niet opendoen e haha. En dan een briefje in de bus ja sorry we waren bezig. Mijn man en ik zijn echt slechte zielen met dit soort dingen.

Onze buur is trouwens wel broodjes komen brengen gisteren. We bedoelen het dus wel goed haha.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:13

Weet ze überhaupt dat het pakket bij jou was bezorgd ?

Ik woon op nummer 39c, en mijn pakket was eens bij de buren bezorgd. Dus netjes aangebeld bij 39, 39a en 39b maar niemand had het pakket. Bleek het uiteindelijk bij nummer 38 bezorgd te zijn, maar dit is een kilometer verderop...