Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

pmarena schreef:Nogmaals: niet erg als je dat uit wilt dragen. Maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n kind als het groter wordt het je toch niet helemaal in dank afneemt dat je het in het openbaar in een jurkje gehesen hebt terwijl het net zo lief in "gewone" kleren had gelopen.
Ibbel schreef:pmarena schreef:Nogmaals: niet erg als je dat uit wilt dragen. Maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n kind als het groter wordt het je toch niet helemaal in dank afneemt dat je het in het openbaar in een jurkje gehesen hebt terwijl het net zo lief in "gewone" kleren had gelopen.
Maar in het geval van TS gaat het om een meisje dat níet net zo lief in een jurkje wil lopen, dus om het hypothetische geval van een jongetje in een jurkje door te trekken moet het jongetje dus ook níet in die broek willen lopen, maar alleen maar in een jurk.
Dan hou je het zuiver, dan draai je het volledig om. Dan is het opeens geen meisje in een broek dat geen jurk aan WIL maar een jongen in een jurk die geen broek aan wil.
En wat zegt bokt dan? Heeft oma dan gelijk en moet moeder zoonlief tegen heug en meug met veel gejank in een broek hijsen, omdat de conventies dat nu eenmaal eisen?
MarcoBorsato schreef:tweebelgen schreef:Wij verschillen hier duidelijk van mening. En dat is ons goed recht.
En wie er gelijk heeft, zullen we in het midden laten.
Mama en oma zouden beter beiden een beetje water bij de wijn doen.
Je moet altijd het verhaal van 2 kanten horen.
Oma's moeten niet bemoeien met de opvoeding. Klaar.
. Ik vond het altijd makkelijk om te buigen voor de lieve vrede, juist om ruzie te voorkomen, maar nu ik zelf moeder ben wil ik dat niet meer. Wat moet mijn eigen dochter denken van een moeder die oma altijd haar zin geeft? Mazida schreef:We hebben nog contact met oma @pien, maar we beperken het contact vanaf nu. Na al die jaren haar commentaren te hebben aangehoord, ben ik er nu gewoon helemaal klaar mee. Mijn pas 3-jarige dochter merkte ook al dat het bij oma eigenlijk nooit goed is. Ik merk nu eigenlijk dat ik pas echt kan gaan leven, want ik ga toch nooit voldoen aan mijn moeders maatstaven. Sterker nog, ik wil er niet meer aan voldoen. Ik heb me altijd aangepast aan haar wensen en wat zij wilde, maar andersom geeft zij zich nooit. Ik heb veel water bij de wijn gedaan, maar vanuit haar merk ik geen enkele aanpassing. Ik vond het altijd makkelijk om te buigen voor de lieve vrede, juist om ruzie te voorkomen, maar nu ik zelf moeder ben wil ik dat niet meer. Wat moet mijn eigen dochter denken van een moeder die oma altijd haar zin geeft?
Mazida schreef:We hebben nog contact met oma @pien, maar we beperken het contact vanaf nu. Na al die jaren haar commentaren te hebben aangehoord, ben ik er nu gewoon helemaal klaar mee. Mijn pas 3-jarige dochter merkte ook al dat het bij oma eigenlijk nooit goed is. Ik merk nu eigenlijk dat ik pas echt kan gaan leven, want ik ga toch nooit voldoen aan mijn moeders maatstaven. Sterker nog, ik wil er niet meer aan voldoen. Ik heb me altijd aangepast aan haar wensen en wat zij wilde, maar andersom geeft zij zich nooit. Ik heb veel water bij de wijn gedaan, maar vanuit haar merk ik geen enkele aanpassing. Ik vond het altijd makkelijk om te buigen voor de lieve vrede, juist om ruzie te voorkomen, maar nu ik zelf moeder ben wil ik dat niet meer. Wat moet mijn eigen dochter denken van een moeder die oma altijd haar zin geeft?
pien_2010 schreef:En ik vind dat de kinderen (net als de oma's/ opa's) hun uiterste best moeten doen om de band onderling goed te houden, ook al zijn er wrijvingspunten. Ik vind het te verdrietig dat er door meningsverschillen te veel dochters (en af en toe een zoon) breken met een of meerdere ouder waardoor de kinderen hun opa of oma weinig of niet zien. Ik vind dat voor beiden partijen enorm sneu en ik vind dat er met die speciale band wel eens te slordig omgegaan wordt. (ik zeg niet dat jij dat doet hé TS!)

pien_2010 schreef:Mee eens (ik ben een oma). Wij hebben onze beurt gehad.
En ik vind dat de kinderen (net als de oma's/ opa's) hun uiterste best moeten doen om de band onderling goed te houden, ook al zijn er wrijvingspunten. Ik vind het te verdrietig dat er door meningsverschillen te veel dochters (en af en toe een zoon) breken met een of meerdere ouder waardoor de kinderen hun opa of oma weinig of niet zien. Ik vind dat voor beiden partijen enorm sneu en ik vind dat er met die speciale band wel eens te slordig omgegaan wordt. (ik zeg niet dat jij dat doet hé TS!)
Dus TS ik hoop dat je in gesprek blijft met je moeder. Dat je haar duidelijk maakt dat jouw dochtertje van broeken houdt, ongeacht of ze het nu wel of niet leuk vind en dat je echt van haar vraagt om dit te accepteren van haar kleindochter. Je mag haar er gerust op wijzen dat het de onderlinge band niet ten goede komt door hier zo haar zin in door te voeren.
Kijk oma kan dan zelf ervoor kiezen om iets anders voor haar klein dochter te gaan kopen als kleren, als ze het te ingewikkeld vindt worden of het er niet mee eens is.