Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:54

Dat is nu al steeds aan de orde.
2 weken terug hadden we mensen uit Dordrecht.
Dat gesleep met mensen in de dure micu is niet voor de lol.
En voor bezoekers enorm zwaar. 2 uur rijden.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:55

DuoPenotti, je geeft aan dat je vrijwillliger bent. Misschien moet je je houden bij de feiten?

Vrijdag heeft Kuipers aangegeven dat er landelijk nog genoeg beschikking is over de IC.

En ja het is niet leuk voor familie,maar so be it.. Wees blij dat je geholpen kan worden denk ik dan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:55

ingedebruijn schreef:
Overbrengen naar andere ziekenhuizen? Hier in het noorden is er niets vol hoor.

Niet overdrijven, ik weet van Emmen en van Groningen dat reguliere zorg weer afgeschaafd is omdat de druk zo hoog is.

Edit. https://www.rtvnoord.nl/nieuws/807513/W ... onder-druk Spoedzorg onder druk en 10 IC bedden er bij (Groningen, Drenthe, Friesland)
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 18-04-21 17:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:56

De zorg in ziekenhuizen is ook oa afgeschaald, omdat ze ook de mankracht missen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:58

Olympia schreef:
De zorg in ziekenhuizen is ook oa afgeschaald, omdat ze ook de mankracht missen.

Tja komt toch op hetzelfde neer. Je kan dan je patiënten niet kwijt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:58

Vrijwilliger maakt niets uit aan de feiten. Dit feestje is niet in het noorden.

In het zuiden is het vol.
OKs liggen stil. Met daar als nood oplossing weer ic van te maken.
Kan het landelijk nog gaan, maar in het zuiden? Waarom kom Dordrecht naar zuid Oost Brabant? Rijden ze heel wat ziekenhuizen voorbij.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:00

Olympia schreef:

En die is er dan wel ineens omdat er extra mensen komen door bijvoorbeeld een pilletje?

Die hebben overigens eerst snel hulp nodig. Overbrengen zal op dat moment niet ineens gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:07

Er zijn vorige week nog 9 jongeren na de verkeerde drugs allemaal op de IC beland in Nijmegen. Drugs worden niet alleen op een festival gebruikt hoor. Sterker nog, het drugs verbruik is verhoogd het laatste jaar,

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:09

En ws is het verschil met drugs/pilletje dat je veel sneller uit het ziekenhuis bent dan met Corona.

Maar goed zo te lezen is er uit het overleg geen definitieve nee gekomen voor het versoepelen op 28 april. Dus dat bied ook weer een beetje hoop dat er vanaf dan wat meer mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:20

lenaa_tje schreef:
ingedebruijn schreef:

Niet overdrijven, ik weet van Emmen en van Groningen dat reguliere zorg weer afgeschaafd is omdat de druk zo hoog is.

Edit. https://www.rtvnoord.nl/nieuws/807513/W ... onder-druk Spoedzorg onder druk en 10 IC bedden er bij (Groningen, Drenthe, Friesland)

Nou idd, mijn vriendin die in Emmen op de covid afdeling werkt vertelde vanmiddag nog iets heel anders. Gewoon vol en druk.

Collega kwam 2 weken geleden op de covid in Emmen en heeft eerst een middag op de gang gelegen ivm geen plek :n

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:21

DuoPenotti schreef:
Toen ik nog in het ziekenhuis werkte, streek ziekenhuis, en op dagen als bijvoorbeeld koningsdag kwamen er altijd enkele coma zuipers binnen of met een pilletje teveel.
Stuk of 4 was gemiddeld.
Waar laten we die nu?
Afgelopen week was de complete ic bezet. Alle bedden.
Ja ook een paar mensen die zo ernstig ziek waren de rest covid.
Opzich fijn dat er nu geen grote feesten zijn. Want dat belast de seh en ic niet extra.

Hoe gaan ze dat oplossen?
Pilletjes teveel of teveel gezopen eigen keuze dus geen hulp... Nee dat kan niet. Maar wat wel?

Denk je nu echt dat er een georganiseerd feest voor nodig is om een feestje met drank en drugs te houden? Neem maar van mij aan, die zijn er toch wel. Desnoods in eigen huis of tuin of op geheime locatie. Dus mensen die daardoor op de SEH belanden houd je toch wel.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:22

En dat is ergens best logisch als je even nadenkt.Mensen zijn de wereld zoals die nu is beu, en willen die graag voor even ontsnappen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:32

Jessix schreef:
DuoPenotti schreef:
Toen ik nog in het ziekenhuis werkte, streek ziekenhuis, en op dagen als bijvoorbeeld koningsdag kwamen er altijd enkele coma zuipers binnen of met een pilletje teveel.
Stuk of 4 was gemiddeld.
Waar laten we die nu?
Afgelopen week was de complete ic bezet. Alle bedden.
Ja ook een paar mensen die zo ernstig ziek waren de rest covid.
Opzich fijn dat er nu geen grote feesten zijn. Want dat belast de seh en ic niet extra.

Hoe gaan ze dat oplossen?
Pilletjes teveel of teveel gezopen eigen keuze dus geen hulp... Nee dat kan niet. Maar wat wel?

Denk je nu echt dat er een georganiseerd feest voor nodig is om een feestje met drank en drugs te houden? Neem maar van mij aan, die zijn er toch wel. Desnoods in eigen huis of tuin of op geheime locatie. Dus mensen die daardoor op de SEH belanden houd je toch wel.

natuurlijk hou je die. Dat schrijf ik toch ook niet? Je maakt nu zelf een invulling.
En zou fijn zijn als daar ook een plekje vrij voor blijft.

Maar lees je wat ik heb geschreven?
Door het jaar heen in het weekend kwamen er geen 4 van binnen in ons streekziekenhuis. Nu gelukkig ook niet.
Bij carnaval, kermis of een groter feest wel. En dat is meestal in een paar uur tijd, niet mooi verdeeld over een paar dagen.
Daar werd al altijd rekening mee gehouden. Gelukkig kon dat.
Maar afgelopen week lag het vol, helemaal vol.
Gelukkig ging er 1 persoon naar de gewone afdeling...klinkt fijn toch?
Dat betekend dus dat ze dan als nood de OK bij moeten pakken als nood ic.
Dus ja iedereen word geholpen, maar moet dat zo?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:39

ingedebruijn schreef:

Daar zijn ze druk mee bezig, ik heb hier vandaag 3x de anwb heli die covid patiënten overbrengt zien overvliegen vanuit de randstad ri de noordelijke provincies.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:53

Ah vandaar dat we ze steeds zagen overkomen. Vond het al vreemd druk ermee

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:55

Hebben jullie de petitie al getekend? :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:58

Ja zeker :j

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:04

Jazeker.

De teller staat nu op 251.000, dat is echt hard gegaan.

LIJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:11

Volgende week naar een voetbalwedstrijd, heel veel zin in! Ben benieuwd hoe de sfeer is, aangezien het wel als test bedoeld is. Zou normaal gesproken mij niet willen laten testen voor dit soort dingen, maar deze wedstrijd is zo belangrijk dat ik hem niet (live) wil missen.
Eurovisie Songfestival is overigens ook een uitzondering als dat lukt qua kaartjes. :')

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:23

Welke wedstrijd ga je Lijm? Ajax? Denk dat het een geweldige wedstrijd wordt als ze kampioen worden.

Depla heeft overigens precies hetzelfde aangehaald. Waarom mag het 538 festival niet als de dag erna 7500 man in de Arena mag zitten

LIJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:32

Nee, alsjeblieft niet. Feyenoord. :')
Ik weet niet hoe het geregeld wordt bij Ajax, maar begin dit seizoen ben ik al naar wedstrijden geweest met maatregelen. Er werd netjes afstand gehouden, mondkapjes op behalve op je plek (hing van de wedstrijd af) en mensen kwamen gespreid aan. Alleen de niet juichen regel werd niet altijd aan gehouden maar goed, dat is iets wat bij grote vreugde heel moeilijk in te houden is.
En ik geloof dat het bij 538 de bedoeling is dat je gewoon kan feesten zonder maatregelen, dus dat is dan een hele andere situatie. Maar heb dat niet goed in de gaten gehouden.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:34

Je mag nu volgens mij juist wel juichen, omdat het een proef is. Was bij NLs elftal wel zo.

Maar super dat je kaarten hebt. Zal vast een heel gaaf gevoel zijn.

Maar goed ik denk dat vooral de vraag is.. Als Ajax kampioen wordt hoe is het erna geregeld.. :+

Edit : klopt, maar in bubbels van 2500 met eigen voorzieningen. Dus je komt maar met 2500 mensen in aanraking

LIJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:36

Olympia schreef:
Je mag nu volgens mij juist wel juichen, omdat het een proef is. Was bij NLs elftal wel zo.

Maar super dat je kaarten hebt. Zal vast een heel gaaf gevoel zijn.

Maar goed ik denk dat vooral de vraag is.. Als Ajax kampioen wordt hoe is het erna geregeld.. :+

Nu wel inderdaad, aan het begin van het seizoen mocht het niet.

Naar dat laatste ben ik ook wel benieuwd. Die gaan zich echt niet inhouden met feesten hoor, dat worden ook relletjes. En dan gaat er achteraf geklaagd worden terwijl je dit van mijlenver aan ziet komen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:37

'Maar 2500'? Zoveel heb ik er het afgelopen jaar bij elkaar niet gezien geloof ik

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:43

Nou ik genoeg... avondklokrellen.. rellen in Eindhoven, Den Haag en Amsterdam..

Gok zomaar dat in het Vondelpark wel meer mensen hebben gezeten. Of in andere parken.

Afgelopen vrijdag bij voetbalclub Cambuur..

Wedstrijd NLs elftal paar weken terug 5000 man..

Op stations/in de trein grote groepen..

En dan heb ik het over alleen 2021.

Daarom vraag ik mij dus zo af waarom mensen alleen hun vizier hebben op het event van 538..
Laatst bijgewerkt door Olympia op 18-04-21 20:46, in het totaal 3 keer bewerkt