Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:32

cissy schreef:
Ehm de verfrolletjes kun je gewoon in het blik laten vd verf waar je mee bezig was. Doen mijn ex-collega's ook allemaal (schildersbedrijf).

En ze de volgende keer van onderen uit het blik zien te vissen?

Wij gebruiken voornamelijk die hele kleine rollertjes. Die zinken dus zó de verf in.

cissy

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:45

Ik heb er geen moeite mee ze uit het blik te vissen of ze vd houder af te klikken. Is een handigheidje blijkbaar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:03

cissy schreef:
Ik heb er geen moeite mee ze uit het blik te vissen of ze vd houder af te klikken. Is een handigheidje blijkbaar.

Dat kan idd ook, maar ik wissel nog wel eens met welke verf ik bezig ben en heb een lichte voorkeur voor paar rollers waar ik er jiet genoeg van heb, haha. Ik maak ze dus gewoon schoon.

Er af halen is vrij makkelijk als het niet vol verf zit, maar dat maak ik ook schoon := En eraf vol verf is makkelijker als er weer op.

Wij zagen echt te veel verschil tussen action spul en wat kwalitatieve spul. Qus eindresultaat en tijdens het werken. Plus die paar euro duurder gaat dus ook veel langer mee.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:36

Watergedragen verf pak ik na iedere verfdag in met plasticfolie zonder schoon te maken (en ik hergebruikte iedere dag dezelfde plasticfolie, scheelt weer afval). Pas wanneer er (voor een tijdje) mee stopt kun je ze dan volledig af te spoelen en schoon te maken: echt niet zoveel werk hoor!

Bij verf op terpentinebasis kan ik me voorstellen dat het lastiger is. Mijn kwasten voor olieverf maakte ik altijd grondig schoon met zeep na gebruik.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:59

Goede kwasten kan je prima her gebruiken, mits je maar eerst goed schoonmaakt na gebruik.
Dus niet eerst dag na dag in een potje zetten.

Kwasten eerst goed uitspoelen met therpentine of water (net wat voor soort verf je hebt).
Als ze goed schoon zijn naspoelen met lauw water. Daarna nachtje in water met groene zeep.
Papiertje om de haren heen, elastiekje erom heen en ophangen.
Je kwasten blijven mooi zacht en door het papiertje erom heen gaan de haren ook niet om wijd staan.

Wil je ze weer gebruiken, even lichtjes over een schoon schuurpapiertje halen en je kunt ze weer gebruiken.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 23:22

Doubtless schreef:
MarlindeRooz schreef:
Heel bokt kan wel opgedoekt worden als ik de reacties zo lees. Lekker makkelijk praten vanuit een luxe positie. Met nog je volledige inkomen en geen financiële zorgen. Dan is 30 euro extra niet zoveel. Maar inleven is lastig. Het kan natuurlijk altijd erger, dan mag niemand ooit meer klagen want je kan áltijd wel iets ergers bedenken natuurlijk.

Ik snap je wel TS, ik koop nu regelmatig iets via VINTED. Misschien daar eens kijken.

Ik kan uit de post van TS niet opmaken dat zij geen volledig inkomen meer heeft en zich op financieel vlak zorgen maakt (ze zegt volgens mij zelfs dat ze best extra kan betalen). Ik begrijp het heel goed dat je een topic zou openen als je zoals Supertje 60% van je inkomen kwijt bent. En ik begrijp heel goed dat je baalt wanneer je producten die je nodig hebt (zoals een latje) online niet kunt kopen. Of wanneer de bezorgkosten de aanschafkosten overstijgen. Of wanneer je normaal mestzakken voor 2 euro koopt en daar nu ineens een tientje aan kwijt bent. Maar als ik het bericht van TS lees dan vind ik het inderdaad gezeur, omdat je online gewoon een bh kunt bestellen. Het zou m.i. helpen als we onze misère een beetje in perspectief plaatsen, gezien er op dit moment veel ergere dingen gebeuren (zoals je inkomen verliezen). Natuurlijk mag je klagen, maar soms moet je je afvragen of het nodig is.

Wat knap dat jij kan oordelen en mijn hele situatie weet vanaf een computerscherm, ik kán het betalen ja, zegt niet dat voor mij persoonlijk ook beter is en daadwerkelijk uitkomt, daar zal ik ook wel zo mijn redenen toe hebben anders was ik niet zo gaan "zeuren". Waarom direct zo de grond intrappen?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 07:18

kiki1976 schreef:
Goede kwasten kan je prima her gebruiken, mits je maar eerst goed schoonmaakt na gebruik.
Dus niet eerst dag na dag in een potje zetten.

Kwasten eerst goed uitspoelen met therpentine of water (net wat voor soort verf je hebt).
Als ze goed schoon zijn naspoelen met lauw water. Daarna nachtje in water met groene zeep.
Papiertje om de haren heen, elastiekje erom heen en ophangen.
Je kwasten blijven mooi zacht en door het papiertje erom heen gaan de haren ook niet om wijd staan.

Wil je ze weer gebruiken, even lichtjes over een schoon schuurpapiertje halen en je kunt ze weer gebruiken.

Ja en dan alles vanuit emmertjes in jerrycans mikken om af te voeren naar t chemisch afval. Wat een gedoe. De weken dat ik met de kwasten en rollers werk, blijven de rollers in de verf, de kwasten gaan in de vershoudfolie en zodra t schilderen klaar is, breng in dr kwasten en rollers na naar de milieustraat.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:45

Doef schreef:
Wat knap dat jij kan oordelen en mijn hele situatie weet vanaf een computerscherm, ik kán het betalen ja, zegt niet dat voor mij persoonlijk ook beter is en daadwerkelijk uitkomt, daar zal ik ook wel zo mijn redenen toe hebben anders was ik niet zo gaan "zeuren". Waarom direct zo de grond intrappen?

Je moet het niet verdraaien, ik oordeel niet over jouw hele situatie. Ik trap je ook helemaal niet de grond in. Ik zeg alleen dat het m.i. zou helpen als we onze misère een beetje in perspectief plaatsen. En dat je gerust mag klagen maar dat je je moet afvragen of het nodig is. Niet erger maken dan het is hoor.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:38

Doubtless schreef:
Doef schreef:

Je moet het niet verdraaien, ik oordeel niet over jouw hele situatie. Ik trap je ook helemaal niet de grond in. Ik zeg alleen dat het m.i. zou helpen als we onze misère een beetje in perspectief plaatsen. En dat je gerust mag klagen maar dat je je moet afvragen of het nodig is. Niet erger maken dan het is hoor.

Klagen kan je helpen relativeren, dus kun je beargumenteren dat klagen nodig is :7.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:43

Als dat het resultaat van dit topic is, dan ben ik tevreden :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:44

Doubtless schreef:
Als dat het resultaat van dit topic is, dan ben ik tevreden :D

Voor mij werkt t wel. Vriend en ik hebben iedere week een klaagavondje die steevast eindigt met 'eigenlijk valt het ook allemaal wel mee :)) '.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:06

Ach als iemand wilt klagen mag dat toch?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:23

_San87_ schreef:
Ga je ook mee sokkenstoppen? :') :D

Nee, dat vind ik echt zo poedersuiker _O-.[/quote]

Ik ook ben ik nu achter :') Maar hé zoonlief had zijn sokken wel weer aan vanmorgen en was er blij mee. Dat doet me dan weer goed. Toch niet voor niks gezwoegd. :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:26

Vanavond maar weer eens gortepap maken (bleeeeehhh!) :D

Wij doen hier thuis ook bewust weleens even een klaagmoment invoegen. Dan mag je over alles en niks zeiken. En als we klaar zijn dan sluiten we af met 'hetvaltallemaalwelmee-gevoel' :))

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 17:58

Heerlijk toch af en toe :9k.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:40

Hier patatjes van eigen aardappelen. Was maar klein aardappeltje. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:30

Marcella schreef:
Hier patatjes van eigen aardappelen. Was maar klein aardappeltje. :')

Die zijn het lekkerste. Laatst hadden we thuis een broodje frikadel. Dat was ook zo lekker

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:20

Click en collect bij de action: min 15 euro! Anders kan je niks bestellen dacht ff mn eigen shampoo enzovoort weer te halen. Maar helaas. Spaart ook nog voor een outdoorjack van 180(met een veiligheidssysteem), dus moet wel kalm aan doen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:23

Met shampoo enzovoort zit je toch zo op 15 euro?
Vind het zelfs een vrij schappelijk minimum bedrag :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:57

Jammer van de action.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:58

Ik zit nooit over de 15 euro bij de action.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:00

ow die 15 haal je toch wel? Ik vind het een netjes bedrag.
dan pak je een keertje dubbel. 2 keer shampoo, 2 keer schoonmaak middel, 2 keer sokken.

Hier zit de action niet op de hoek, dus als ik ga pak ik ook altijd meteen meer, zodat ik de week daarna bij wijze van niet weer hoef te gaan.
Het zijn artikelen die niet bederven :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:07

Ik vindbhet ook geen verkeerd bedrag. Ik haal ook altijd meerdere dingen tegelijk zodat ik niet elke week erheen hoef, het is ook een stukje rijden. Alleen helaas dingen die ik nodig zou hebben doen niet allemaal mee.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:09

Vuilniszakken, katbak zakken en paar losse dingetjes. Zit straks ook met beperkte ruimte om mee te nemen met de scooter en dat ik dan ook gelijk boodschappen haal bij de supermarkt. Gaat niet passen in 1 rit dan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:19

Ik heb besteld bij de action voor 17 euro. Ga het morgen ophalen.