Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bootsiebob

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:24

Ja werkt hier wel, alleen geen plakband over de QR-code en streepjescode plakken, dit kan weleens voor problemen zorgen met scannen...

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:28

Hier doe ik van mondial altijd plakband over de code, omdat die net het belangrijkste is en dus niet wil dat die scheurt of uitloopt door bv regendruppels?

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:33

Dat deed ik eerst ook, totdat het een keer daardoor niet werkte, toen werd me verteld dat het door plakband kwam. Gelukkig nog nooit een gescheurd etiket gehad, ben er wel altijd huiverig voor...

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:53

Hier ook net weer dingen anders op foto gezet en ook wat nieuw spul erop.
Als ik dan eens veeeeeel tijd heb hou ik me nog eens bezig met kinderkledij, maar bv vooral meisjes vind ik altijd moeilijk, er komt weinig of geen reactie en je steekt daar toch best veel tijd in.... jongens gaat gewoon altijd goed. Snap moeilijk waar het verschil ligt...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:06

Wat typisch joh van die meisjeskleding....zouden ouders daarvoor liever "live" gaan winkelen ofzo, in de categorie meiden doen moeilijker :))

Nou ik plak er gewoon tape over hoor, we zien het wel of dat blijft lukken.
Ik zorg er voor dat het er goed strak op zit zonder ribbels :j

Ben trouwens al een week bezig met proberen een zwembroekje te kopen via Marktplaats.... dan is Vinted toch wel een stuk fijner hoor, dat je niet afhankelijk bent van reactie van koper maar dat je het gewoon met een druk op de knop kan kopen :j

Nu ben ik verdorie toch weer spullen er op aan het zetten...het is inderdaad verslavend :o

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:10

Kinderkleding lijkt me fijner om te verkopen dan dameskleding. Ik kan me er bijna niet toe zetten om een 'aanfoto' te maken, maar zonder verkoop ik het moeilijk.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:13

Hier net weer twee miskopen gedaan. Allebei echt prachtige kledingstukken, maar de broek is toch echt net te klein (ondanks dat de verkoopster heeft opgemeten) en de rok schijnt erg door... maar meestal gaat het goed, dus je kan niet alles hebben

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:16

Ik ga zo eens door mijn boekenkast en kledingkast..

Best motiverend dit topic :D
Vanmorgen nog wat weg gebracht wat ik er net gisteravond op had gezet..

:D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:17

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:40

pmarena schreef:
Nou je print toch een A4 uit, met een bovenste helft die je er op moet plakken, en de onderste helft die in het pakje moet? :)

Er staat op: À mettre à l'intérieur du colis

En met mijn steenkolen 3 jaar VWO-Frans van 25 jaar geleden snap ik nog net dat interieur de binnenkant is, een colis zal wel een pakje zijn, en mettre was een werkwoord dat je iets moest doen :+

Oh. Nja ik spreek dus zelfs geen steenkolen frans dus had niet begrepen dat ik met dat deel nog iets moest doen.
Vroeg me wel af waarom ik het eraf moest knippen dus had het meegenomen naar het inleverpunt omdat ik dacht dat dat moest maar daar vroegen ze er ook niet naar :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:47

Hahahaha, is voor als het label er bv af zou raken, ze in het pakket dat knipsel vinden en het pakket alsnog op bestemming raakt.

Aan-foto’s nog nooit gedaan, telkens alles mooi op de vloer. Ik doe eigenlijk ook geen moeite meer om op te meten. Mensen die 101 maten vragen, scheelt er altijd wel iets van te groot hier of te klein daar, het raakt ook gewoon zo verkocht.

Hier nu beslist geen broeken meer te kopen op vinted. Is het enige wat ik nu nog nieuw uit de winkel haal, al veeeeeel te vaak miskocht, want een broek is toch net wat moeilijker dan een jurk of truitje, dat rekt gewoon mee.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:53

Hier op het moment veel vertraging met Mondial, zowel onderweg naar mij als naar anderen. Alles 2-3 weken onderweg. Dus hou daar rekening mee.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:01

Bizar, hier net niet. Dingen woensdag verstuurd, vrijdag al op afhaalpunt(binnen België) en een dag of 4-5 naar Frankrijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:20

Zo, dat is wel lang zeg! Hier van de week eerste pakje binnen en de paar pakjes die ik al verzonden had waren ook al als afgeleverd aangemeld :)

Ik heb gewoon een meetlint dat ik er op leg bij het maken van de foto's.
Kost weinig extra werk en ik vind dat ik hoop dat het een boel "gezeur" scheelt :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:23

Pantykous schreef:
Hier op het moment veel vertraging met Mondial, zowel onderweg naar mij als naar anderen. Alles 2-3 weken onderweg. Dus hou daar rekening mee.

Oh, dan had ik wel geluk. Zondag iets verstuurd en dat was woensdag aangekomen.
Maar ik verstuur natuurlijk niet zoveel pakketjes als jij, dus weet niet wat de trend is met mondial :+

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:56

Ik heb dat momenteel ook met Homerr, pakketjes die 2 tot 3 weken onderweg zijn.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:29

Lotus83 schreef:
eroslover schreef:

Die is leeg??

Die staat nu op vakantie modus. We gaan binnenkort een weekje weg en dan is het niet handig als mensen wat kopen. Toen ik hem plaatste had ik die modus nog niet aangezet.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:30

Wat handig dat dat kan! Goed om te weten

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:47

Ja dat is wel handig, want anders moet je het binnen 5 dagen versturen geloof ik en krijg je misschien negatieve reviews omdat je er niet bent.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:42

Ja die vakantie-modus gaven ze volgens mij heel duidelijk aan bij het inschrijven, dat je daar wel op moest letten dat je die inschakelt als je even niet in staat bent om te verzenden :j

Ik zou willen dat er ook ergens iets zou zitten waarmee je de verzendwijze een waarde kan geven zeg maar. Ik kan bvb. doordeweeks in principe dagelijks met Mondial Relay of PostNL verzenden. Maar die andere zijn wat lastiger en daar wil / moet ik eigenlijk een week de tijd voor hebben....

Ben ik verdikkeme toch ineens de hele dag bezig geweest met Vinted hè.... zelfs net een profielfoto in elkaar geknutseld. Die een beetje weergeeft in welk kleurenpalet wij voornamelijk in de kast hebben hangen :=

Nu maar hopen dat de hele zooi niet ineens offline gaat ofzo :')
De helft van wat er weg mag staat er nu zo'n beetje op :=

Weet iemand trouwens het verschil tussen "volgers" en "volgend" :?

Afbeelding

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:46

mooi gemaakt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:48

Dank je! Ja knap hè wat je allemaal nog met de ouderwetse Paint voor elkaar kan krijgen :') _O-

Het werkt niet erg efficiënt maar het resultaat is toch wel geinig uiteindelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:49

pmarena schreef:
Ja die vakantie-modus gaven ze volgens mij heel duidelijk aan bij het inschrijven, dat je daar wel op moest letten dat je die inschakelt als je even niet in staat bent om te verzenden :j

Ik zou willen dat er ook ergens iets zou zitten waarmee je de verzendwijze een waarde kan geven zeg maar. Ik kan bvb. doordeweeks in principe dagelijks met Mondial Relay of PostNL verzenden. Maar die andere zijn wat lastiger en daar wil / moet ik eigenlijk een week de tijd voor hebben....

Ben ik verdikkeme toch ineens de hele dag bezig geweest met Vinted hè.... zelfs net een profielfoto in elkaar geknutseld. Die een beetje weergeeft in welk kleurenpalet wij voornamelijk in de kast hebben hangen :=

Nu maar hopen dat de hele zooi niet ineens offline gaat ofzo :')
De helft van wat er weg mag staat er nu zo'n beetje op :=

Weet iemand trouwens het verschil tussen "volgers" en "volgend" :?

[ [url=m/54GNot.png]Afbeelding[/url] ]

Volgers zijn mensen die jou volgen. Volgend zijn mensen die jij volgt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:53

Oh!! Ja natuurlijk, super logisch eigenlijk *schaam* :o

Ik volg dan blijkbaar iemand, dat is een mis-klik geweest denk ik want ik was me er niet van bewust :=

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:58

Leuk die profielfoto! Geven jullie eigenlijk ook feedback aan de koper? Ik vind dat zo raar wanneer je helemaal geen contact met de koper hebt gehad, wat valt er dan over te zeggen? Maar wordt deze feedback wel van je verwacht?
Ik vergeet trouwens altijd om de reviews van een verkoper te bekijken wanneer ik iets koop. In mijn enthousiasme :o