Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Loretta schreef:Vooropgesteld snap ik de noodzaak van de avondklok vanwege het coronavirus. Maar als ik lees hoe er gehandhaafd wordt dan denk ik wat heeft dit nog met het virus te maken.
Jongen heeft alleen maar een verklaring van zijn werkgever op zak. Niet voldoende 95 euro boete
https://www.lc.nl/friesland/achtkarspel ... 31835.html
1 minuut te laat en 680 meter voor zijn huis 95 euro
https://www.gelderlander.nl/cuijk/de-av ... ~ab0f0081/
Vertraging met de trein kost treinreiziger 95 euro
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1030 ... -avondklok
Als deze mevrouw nu een hond had gehad mocht ze wel bij haar uitgebrande auto kijken
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... er-politie
De avondklok lijkt een doel op zich geworden. Je zou bijna vergeten dat er ook nog een virus rond gaat waar we voorzichtig mee moeten zijn. Van inteligente lockdown naar een ware heksenjacht.
Electra63 schreef:Het doel is handhaven.
Wie niet luistert, krijgt een boete.
Maar Loretta, het valt op, dat je overal commentaar en kritiek op hebt.
Het lijkt erop, dat de overheid het sowieso niet goed kan doen bij jou.
Mindim schreef:Die man van de trein heeft het ook niet op safe gespeeld. Van Maastricht naar Leeuwarden, met een aankomst van 20.45 is het ook op het randje spelen. Vooral omdat de NS vaak vertraging heeft, had de beste man dat gewoon mee moeten nemen in zijn vertrektijd.
Jester_ schreef:Maar sommige bekeuringen zijn idd gewoon kinderachtig zoals die met alleen werkgeversverklaring. Dan denk ik dat is gewoon flauw. Geef een waarschuwing en zo iemand weet het voortaan. Hij is erg niet illegaal
Bloodymary schreef:Dat is een mooie vergelijking ja, daar begint het steeds meer op te lijken. Ook mensen die zich als kleuter gedragen. Ja maar die deed dat, de buurman zet de kliko om 22.00 uur buiten, etc.
Bloodymary schreef:Ik vind het vooral heel eng dat de samenleving zo veranderd is in het afgelopen jaar dat er geen waarde meer wordt gehecht aan vrijheden. Maar dat iedereen ineens mondkapjes en avondklokken als een heilige graal ziet. En alles maar klakkeloos aanneemt en voorstaat zonder te bedenken, wat doet dit nu werkelijk voor de bestrijding van het virus? Dat je als je om 22.00 uur je kliko buiten zet zonder mondkapje op bijna als crimineel wordt weg gezet (sterk overdreven hoor, ik weet het).
Bloodymary schreef:Ik vind het vooral heel eng dat de samenleving zo veranderd is in het afgelopen jaar dat er geen waarde meer wordt gehecht aan vrijheden. Maar dat iedereen ineens mondkapjes en avondklokken als een heilige graal ziet. En alles maar klakkeloos aanneemt en voorstaat zonder te bedenken, wat doet dit nu werkelijk voor de bestrijding van het virus? Dat je als je om 22.00 uur je kliko buiten zet zonder mondkapje op bijna als crimineel wordt weg gezet (sterk overdreven hoor, ik weet het).
Ann schreef:Voor een intelligente lockdown is er een bepaalde mate van intelligentie nodig. Schijnbaar is dat er niet genoeg in Nederland waardoor er nu 'kleuterklas-regels' nodig zijn om uit de corona crisis te komen. De mensen die het meeste tegen deze regels zijn, zorgen er wrsl. ook voor dat ze nodig zijn... (dit is algemeen bedoeld).
Rennie89 schreef:Ik wil na werk op de terugweg een pakketje ophalen, heb werkgeversverklaring en ga niet ergens naar binnen, moet er Max 10 min voor omrijden. Daar zouden ze ook niet moeilijk over doen lijkt mij?
Rennie89 schreef:Ik wil na werk op de terugweg een pakketje ophalen, heb werkgeversverklaring en ga niet ergens naar binnen, moet er Max 10 min voor omrijden. Daar zouden ze ook niet moeilijk over doen lijkt mij?
sureido schreef:Vind dat er ook een groot verschil zit tussen iemand die 5 minuten later binnen is omdat de trein vertraging heeft en iemand die om 11 uur ladderzat op de fiets zit. Die eerste doet zijn best, de tweede is gewoon bij vrienden geweest wat niet de bedoeling is.