_San87_ schreef:Mindim schreef:
Eens, maar als hardloper zou ik dan niet de kat op het spek binden en in een hondenlosloopgebied gaan hardlopen.
Bijna heel het bos hier is hondenlosloopgebied, ook daar waar t niet mag.
Daar had ik het niet over
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lenaa_tje schreef:Een hond die bijt hoort ook niet in een los loop gebied wat mij betreft.
Maar overal zitten nou eenmaal rotte appels tussen dit bij de ruiters, wandelaars, honden eigenaren en de gezinnen.
_San87_ schreef:Ik wel. Je kunt als hardloper bijna niet om loslopende honden heen. Omdat ze overal loslopen.
Mindim schreef:_San87_ schreef:Ik wel. Je kunt als hardloper bijna niet om loslopende honden heen. Omdat ze overal loslopen.
En ik had het over een losloopgebied waar het toegestaan is. Zijn toch twee verschillende dingen. Ook al lopen ze bij beide los.
Bij de een moet je er niet over zeuren als je een losloper tegen komt, bij de ander wel
Varekaj schreef:Nou, diegene die vandaag naar buiten zijn getrokken, die moeten echt wel diehard zijn. Hele dag al aan het gieten en waaien, niet normaal.
Wij konden gisteren al amper nog draven op de veldpaden, zo glad lag alles door de regen. Nu heb je zwemvliezen nodig vrees ik.
Mindim schreef:brokjes schreef:Mensen moeten hun hond die niet uit zichzelf bij hen blijft echt aan lijnen.
Ik ben een keer tijdens het hardlopen gebeten in mijn been door een herdershond die mij aan vloog. Sindsdien ben ik dus ook erg bang voor honden helaas. Zo'n incident kan echt invloed hebben op iemand en kan makkelijk voorkomen worden imo.
Eens, maar als hardloper zou ik dan niet de kat op het spek binden en in een hondenlosloopgebied gaan hardlopen.
Mindim schreef:_San87_ schreef:Vooralsnog is het feit dat honden los mógen geen vrijbrief om het ook altijd maar te doen.
Er zijn niet veel plekken waar honden los mogen, dus ik snap prima waarom mensen dat daar dan ook doen.
lenaa_tje schreef:Je hond mag juist wel los in een losloop gebied.
En als een hond op het pad staat en jij loopt er gillend langs vind ik dat het probleem van de gene in dat bos.
Hier hebben we trouwens geen plekken waar het hond vast, hond los is. Het is of los of vast, dat maakt het ook wel zo duidelijk.
Laat ik dan altijd mijn hond los .. nee! En ik lijn haar als nog geregeld aan, zeker bij fietsers en paarden.
Jessix schreef:Vandaag had ik de Heuvelrug weer even voor mezelf! Heerlijke lange wandeling gemaakt. Met kerst was het wel druk, vooral de eerste dag, maar toen was het ook droog met een zonnetje.
Femke_Tweety schreef:Jessix schreef:Vandaag had ik de Heuvelrug weer even voor mezelf! Heerlijke lange wandeling gemaakt. Met kerst was het wel druk, vooral de eerste dag, maar toen was het ook droog met een zonnetje.
Jup, hetzelfde hier. Vanmiddag even een lekkere wandeling gemaakt in de regen. Eindelijk even zoals ik het ken, zonder overal mensen of geluiden van mensen.
Ik loop al 5 jaar vrijwel dagelijks in 'mijn' stuk van het bos. Eindelijk weer even zoals ik het ken.
Ik voelde me weer even "King of the world"!
.
ik heb lang haar en er zijn altijd van die kleine slierten die loskomen en dan in mijn gezicht kriebelen.
Mensen die een hond die niet volledig onder appèl staat verrot zouden trappen, maar het wel heel normaal vinden dat hun paard uithaalt/bokt als er iets rondom of achter het dier gebeurt. Ondanks training is er gewoon sprake van een foutmarge, accepteren we dat niet meer? Ik heb posts gelezen van mensen die het een ander kwalijk nemen dat ze asociaal zijn, maar zelf wel in volle galop passeren (wat ook helemaal niet binnen de regels past
) of expres een picknick gaan lopen verzieken omdat mensen daar het ruiterpad voor gebruiken. Dan ben je zelf toch geen haar beter? Slik eens wat vaker een poedersuiker in, haal je schouders eens op, houd rekening met elkaar en weet dat het buitengebied straks weer lekker rustig is, als de maatschappij weer normaal draait...
Ik hoop dat dat ook na corona in deze getallen blijft gebeuren.