Buitengebied te populair dankzij corona

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:34

_San87_ schreef:
Mindim schreef:

Eens, maar als hardloper zou ik dan niet de kat op het spek binden en in een hondenlosloopgebied gaan hardlopen.

Bijna heel het bos hier is hondenlosloopgebied, ook daar waar t niet mag :').

Daar had ik het niet over ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:35

Nou, diegene die vandaag naar buiten zijn getrokken, die moeten echt wel diehard zijn. Hele dag al aan het gieten en waaien, niet normaal.
Wij konden gisteren al amper nog draven op de veldpaden, zo glad lag alles door de regen. Nu heb je zwemvliezen nodig vrees ik.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:36

Mindim schreef:
_San87_ schreef:

Bijna heel het bos hier is hondenlosloopgebied, ook daar waar t niet mag :').

Daar had ik het niet over ;)

Ik wel. Je kunt als hardloper bijna niet om loslopende honden heen. Omdat ze overal loslopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:38

lenaa_tje schreef:
Een hond die bijt hoort ook niet in een los loop gebied wat mij betreft.

Maar overal zitten nou eenmaal rotte appels tussen dit bij de ruiters, wandelaars, honden eigenaren en de gezinnen.

Bijters moeten altijd aangelijnd in mijn beleving.
Maar als ik in een losloopgebied ga hardlopen, dan weet ik dat er loslopende honden zijn, wil ik dat niet, dan ga ik daar niet lopen.
Want de meeste honden vinden een hardloper reuze interessant, ik heb ook wel eens meelopers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:41

_San87_ schreef:
Ik wel. Je kunt als hardloper bijna niet om loslopende honden heen. Omdat ze overal loslopen.

En ik had het over een losloopgebied waar het toegestaan is. Zijn toch twee verschillende dingen. Ook al lopen ze bij beide los.
Bij de een moet je er niet over zeuren als je een losloper tegen komt, bij de ander wel :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:42

_san87_ en ook ik had het over een losloop gebied..

@varakej het is inderdaad een natte bedoeling :') maar er even uit is toch fijn en heerlijk rustig :j

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:47

Mindim schreef:
_San87_ schreef:

En ik had het over een losloopgebied waar het toegestaan is. Zijn toch twee verschillende dingen. Ook al lopen ze bij beide los.
Bij de een moet je er niet over zeuren als je een losloper tegen komt, bij de ander wel :D

Het is soms best lastig te zien wat wel of geen losloopgebied is. Dat bewijs zie ik dagelijks in het bos van Rhenen, bijvoorbeeld. Ik kan me zo voorstellen dat je als hardloper dan ook niet altijd even makkelijk ziet of door hebt waar honden wel en niet los mogen. Volgens de borden.

Vooralsnog is het feit dat honden los mógen geen vrijbrief om het ook altijd maar te doen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:06

Varekaj schreef:
Nou, diegene die vandaag naar buiten zijn getrokken, die moeten echt wel diehard zijn. Hele dag al aan het gieten en waaien, niet normaal.
Wij konden gisteren al amper nog draven op de veldpaden, zo glad lag alles door de regen. Nu heb je zwemvliezen nodig vrees ik.

Ik ben 1x met mijn paard op pad gegaan in dit soort weer. Hadden het bos voor onszelf :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:18

Eer ik aan het bos ben, ben ik allang en breed doorweekt, die heenrit alleen is al 6km. Kan dan beter een zeepaardje kweken haha.

MyWishMax

Re: Buitengebied te populair dankzij corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:20

Ik ging juist met hond omdat het rustig zou zijn. Droog toen ik weg ging, maar binnen 5 minuten ging het los en was ik doorweekt. Zelfs de hond was er snel klaar mee en normaal geeft hij niks om regen haha

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:27

Als het zo extreem waait blijf je beter uit de bossen. Tenzij je het risico wil lopen een boom op je hoofd te krijgen. :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:34

soesita schreef:
Als het zo extreem waait blijf je beter uit de bossen. Tenzij je het risico wil lopen een boom op je hoofd te krijgen. :)

Hier is de wind al even gaan liggen. De woei van vannacht is al een tijd weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:36

Nog steeds flinke woei en flinke regen hier. Echt in het bos is het bij ons niet, alleen de uiterste bosrand. Geloof dat je daar intussen wel kan modderskiën.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:39

Bos hier is pas paar jaar oud. Geen hoge bomen nog dus en gewoon de buitenste paden nemen ipv de paden door de boompjes heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:41

Mindim schreef:
brokjes schreef:
Mensen moeten hun hond die niet uit zichzelf bij hen blijft echt aan lijnen.
Ik ben een keer tijdens het hardlopen gebeten in mijn been door een herdershond die mij aan vloog. Sindsdien ben ik dus ook erg bang voor honden helaas. Zo'n incident kan echt invloed hebben op iemand en kan makkelijk voorkomen worden imo.

Eens, maar als hardloper zou ik dan niet de kat op het spek binden en in een hondenlosloopgebied gaan hardlopen.

Klopt!

Helaas was dit gewoon in een woonwijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:41

_San87_ schreef:
Vooralsnog is het feit dat honden los mógen geen vrijbrief om het ook altijd maar te doen.

Er zijn niet veel plekken waar honden los mogen, dus ik snap prima waarom mensen dat daar dan ook doen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:53

Mindim schreef:
_San87_ schreef:

Er zijn niet veel plekken waar honden los mogen, dus ik snap prima waarom mensen dat daar dan ook doen.

Ik niet, want het mag niet en leidt tot overlast.

Edit, ik lees je bericht verkeerd. Excuus.

Dat mensen hun hond los laten waar dat mag, snap ik. Maar dat betekent niet dat er vrijspel voor hondlief is. Dus als de situatie daarom vraagt, aanlijnen. Extra goed opletten, want je hond loopt los.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 27-12-20 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:05

Je hond mag juist wel los in een losloop gebied.
En als een hond op het pad staat en jij loopt er gillend langs vind ik dat het probleem van de gene in dat bos.
Hier hebben we trouwens geen plekken waar het hond vast, hond los is. Het is of los of vast, dat maakt het ook wel zo duidelijk.
Laat ik dan altijd mijn hond los .. nee! En ik lijn haar als nog geregeld aan, zeker bij fietsers en paarden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:20

Vandaag had ik de Heuvelrug weer even voor mezelf! Heerlijke lange wandeling gemaakt. Met kerst was het wel druk, vooral de eerste dag, maar toen was het ook droog met een zonnetje.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:30

lenaa_tje schreef:
Je hond mag juist wel los in een losloop gebied.
En als een hond op het pad staat en jij loopt er gillend langs vind ik dat het probleem van de gene in dat bos.
Hier hebben we trouwens geen plekken waar het hond vast, hond los is. Het is of los of vast, dat maakt het ook wel zo duidelijk.
Laat ik dan altijd mijn hond los .. nee! En ik lijn haar als nog geregeld aan, zeker bij fietsers en paarden.

-edit- ik lees t verkeerd, sorry.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:44

Jessix schreef:
Vandaag had ik de Heuvelrug weer even voor mezelf! Heerlijke lange wandeling gemaakt. Met kerst was het wel druk, vooral de eerste dag, maar toen was het ook droog met een zonnetje.

Jup, hetzelfde hier. Vanmiddag even een lekkere wandeling gemaakt in de regen. Eindelijk even zoals ik het ken, zonder overal mensen of geluiden van mensen.
Ik loop al 5 jaar vrijwel dagelijks in 'mijn' stuk van het bos. Eindelijk weer even zoals ik het ken.

De hondendiscussie, over losloop-etiquette is al tig keer gevoerd op bokt. Ik denk dat er andere topics zijn die meer geschikt zijn voor die discussie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:08

Femke_Tweety schreef:
Jessix schreef:

Jup, hetzelfde hier. Vanmiddag even een lekkere wandeling gemaakt in de regen. Eindelijk even zoals ik het ken, zonder overal mensen of geluiden van mensen.
Ik loop al 5 jaar vrijwel dagelijks in 'mijn' stuk van het bos. Eindelijk weer even zoals ik het ken.

Grappig dat jij dat ook zo heb ervaren. :D Ik voelde me weer even "King of the world"!

Ik gun het bos aan iedereen hoor, helemaal in deze tijd. Maar het is inderdaad heerlijk om even de stilte te ervaren en je hoofd even leeg te kunnen maken....

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:35

Ik ben maar niet naar t bos gegaan, het waaide me te hard... Dus bos verruild voor de haven, daar was niemand :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:38

Ik heb een hekel aan wind :') ik heb lang haar en er zijn altijd van die kleine slierten die loskomen en dan in mijn gezicht kriebelen.
Bos is heerlijk bij regen of erna, die geuren <3
Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen zo graag lawaai maken in een bos of kinderen laten gillen als speenvarkens. Je gaat er toch net heen voor de rust?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:46

Ik kijk echt mijn ogen uit in dit topic. Wat een elitaire posts staan er tussen, van mensen die menen dat ze meer recht hebben om in het bos te zijn dan een ander -O- Mensen die een hond die niet volledig onder appèl staat verrot zouden trappen, maar het wel heel normaal vinden dat hun paard uithaalt/bokt als er iets rondom of achter het dier gebeurt. Ondanks training is er gewoon sprake van een foutmarge, accepteren we dat niet meer? Ik heb posts gelezen van mensen die het een ander kwalijk nemen dat ze asociaal zijn, maar zelf wel in volle galop passeren (wat ook helemaal niet binnen de regels past :? ) of expres een picknick gaan lopen verzieken omdat mensen daar het ruiterpad voor gebruiken. Dan ben je zelf toch geen haar beter? Slik eens wat vaker een poedersuiker in, haal je schouders eens op, houd rekening met elkaar en weet dat het buitengebied straks weer lekker rustig is, als de maatschappij weer normaal draait...

Gelukkig staan er her en der ook wat posts tussen die tolerantie stimuleren, met wat meer visie op "we moeten er samen wat van maken". Het zou alle recreanten van het buitengebied sieren om voor die invalshoek te kiezen.

----

Hier is het vooral in de weekenden druk. Er gebeurt vanalles in het bos en men houdt daarbij zo goed als het gaat rekening met elkaar. Ik vind het prachtig om te zien dat ouders en kinderen samen buiten in het bos aan het spelen zijn, hoe leuk is dat! En al die mensen die eindelijk de weg naar buiten hebben gevonden en aan het stunten zijn met de mountainbike... Heerlijk. En wandelen is eindelijk geen oude banketstaaf bezigheid meer. Vrienden en vriendinnen zijn eindelijk te porren om eens mee een ommetje te maken ;-) Ik hoop dat dat ook na corona in deze getallen blijft gebeuren.