Wie loot er ook mee op Woningnet?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 21:29

Alle sociale huurwoningkeukens zijn hetzelfde. Ken genoeg mensen en die hebben allemaal dezelfde kastjes met grepen _O-

Dit wordt mijn keuken:
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 22:06

Mijn keuken is lelijk en zit er ook al bijna 13 jaar in. Maar veel kleiner dan die van Maureen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 22:14

Ja deze keuken is 2 jaar oud. Hij is alleen een beetje raar ingedeeld. Er is geen ruimte voor een gasfornuis dus ik ga met de inductieplaat koken.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 02:07

Maureen95 schreef:
Alle sociale huurwoningkeukens zijn hetzelfde. Ken genoeg mensen en die hebben allemaal dezelfde kastjes met grepen _O-

Dit wordt mijn keuken:
[ [url=m/38CtMx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet helemaal. :P Bij m'n moeder is de keuken een jaar of vijf terug gerenoveerd en mocht ze zelf kiezen uit verschillende kleuren en grepen. Die heeft geloof ik wel dezelfde grepen als op de foto (en als in mijn keuken :+)

Ik heb een paar maanden terug mijn keuken uit mogen kiezen (huis wordt als het goed is begin volgend jaar opgeleverd), en ben voor andere grepen gegaan. Van links naar rechts: tegels (waren alleen wittinten, dit was de 'donkerste'), aanrechtblad, kastjes en handgreep :)

Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 02:18

Prachtig Exitium!
Vind alleen je stopcontact raar zitten Maureen, die is volgens mij voor de afzuigkap maar verder een hele nette keuken!

Ik kan waarschijnlijk wel een nieuwe krijgen tegen een huurverhoging dus ik ga vragen hoeveel dat is en anders doen we er zelf een nieuwe in maar eerst maar even een aanrechtblad erop, moet ook mijn inductieplaat kwijt, en goed met Dasty aan de gang en dan kijken hoe het eindresultaat wordt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 08:28

chanicha schreef:
Prachtig Exitium!
Vind alleen je stopcontact raar zitten Maureen, die is volgens mij voor de afzuigkap maar verder een hele nette keuken!

Ik kan waarschijnlijk wel een nieuwe krijgen tegen een huurverhoging dus ik ga vragen hoeveel dat is en anders doen we er zelf een nieuwe in maar eerst maar even een aanrechtblad erop, moet ook mijn inductieplaat kwijt, en goed met Dasty aan de gang en dan kijken hoe het eindresultaat wordt.

Ik wilde inderdaad net vragen waar je afzuigkap is, Maureen. Verder nette keuken!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 11:04

Hier worden de keukens elke 20 jaar vervangen. Ik heb nette kastjes in de keuken, maar had ook zo'n wafelijzeren aanrechtblad. Daar heb ik zelf een houten blad op hezet. De tegeltjes zijn denk ik bij de vorige renovatie niet vervangen. Ik heb nog van die "prachtige" bruine tegeltjes met bloemetjes motief erin. De vorige bewoner vond dat waarschijnlijk mooi. Over 3 jaar krijg ik een nieuwe keuken, dus ga er zelf niks mee doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 11:07

Zeker geen gekke keuken! Ik heb ook een opstaande inductieplaat maar je zou als je dat mooier vindt altijd nog een verzonken plaat kunnen nemen - da's vooral een kwestie van een decoupeerzaag in het bovenblad en het gat uitzagen. Zit er ook een vaatwasser in? Want het ziet eruit alsof dat best zou kunnen.

Snoer naar beneden en afzuiging lijken me wel goede ideeen.

(En het lijkt wel echt een woning waar je misschien heel lang niet meer weggaat, dan vind ik het ook bij een huurwoning echt prima om dat soort dingen wel te doen. Je woont er immers al die tijd.)

Ik heb wel een redelijk nette keuken gekregen, de keuken die erin zat was 40 jaar oud (donkerbruin, niet van het roken - had ook gekund overigens - maar gewoon omdat dat in de jaren '70 de mode was...) Die hebben ze toch vervangen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 20:09

@Exitium wat een mooie kleurstelling zo. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is :D

Het klopt dat er inderdaad geen afzuigkap boven zit. Dit komt omdat er boven het stopcontact een afzuiger zit. Dit zou genoeg moeten zijn en de huidige huurder gaf ook aan dat deze afzuiger prima is. Mocht ik er wel last van hebben, dan haal ik uiteraard wel een afzuigkap.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:22

Klinkt als de constructie die ik ook heb Maureen, zou naar behoren moeten werken als afzuiging. Heb je trouwens helemaal geen bovenkastjes in die keuken zitten?

Ik heb nu een keuken die door vorige bewoners is geplaatst, op het eerste gezicht zag het er oké uit maar na het schoonmaken ervan is het ook maar een simpele en goedkope keuken.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 21:30

Ja de afzuiginstallatie is ook nog aardig nieuw. Ik zie ook geen aanslag erop zitten dus ik ga er vanuit dat het goed werkt.

Er zitten helaas geen bovenkasten in. Ik ga een grote buffetkast aanschaffen waar al mijn servies in komt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:36

Er zijn recirculatie afzuigkappen voor die systemen, wij hebben dat in het nieuwe huis ook maar ga er wel een kopen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:38

Maureen95 schreef:
@Exitium wat een mooie kleurstelling zo. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is :D

Ik ook :+ Had liever een iets donkerdere tegel (lichtgrijs ofzo) gehad, maar die keuze was wat beperkt. Heb toevallig afgelopen week het geld overgemaakt voor de inbouwvaatwasser (mijne is dringend aan vervanging toe) en -kookplaat (nieuwbouw, dus gasloos) overgemaakt. Hoop er over een maand of vier toch wel te zitten eigenlijk :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 20:35

Ja snap ik. Dat grijs is ook wel mooi voor inde keuken.

Hebben jullie een slimme meter? Mijn huisje heeft dat dus nog niet en ik heb ze zojuist een mail gestuurd om te vragen of dit te realiseren is. Lijkt me erg handig namelijk... Weten jullie of je zoiets zomaar in je huurwoning mag plaatsen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:40

Ja hoor ik heb het hier ook en een Toon.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 20:44

Maar moeten er onderdelen in de meterkast veranderd worden? Of is het echt een apparaatje die je kan plaatsen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:47

Slimme meter en Toon komen ze plaatsen, voor Toon moet wel er een stopcontact zitten bij je groepenkast maar die kunnen ze ook plaatsen mits er stroom in de buurt zit.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:49

Ik heb een slimme meter van Nefit. Dat kan gewoon de oude thermostaat vervangen. Wel moest er een kastje aan de ketel boven. Je moet wel even kijken welke er aan jouw ketel past.

Ik vind het echt superhandig en heb een strak programma gemaakt voor de tijden dat ik thuis ben. En handig dat als ik een keer vroeger thuis kom dat ding met de app alvast aan kan zetten.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 20:53

Wat handig :D Ik zou het best handig willen. Als ik niet thuis ben de kachel uit en zodra ik thuiskom de kachel weer aan. Al weet ik niet of het duurder is om de kachel op een constante temperatuur te laten draaien ipv aan en uit.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:11

Maureen95 schreef:
Wat handig :D Ik zou het best handig willen. Als ik niet thuis ben de kachel uit en zodra ik thuiskom de kachel weer aan. Al weet ik niet of het duurder is om de kachel op een constante temperatuur te laten draaien ipv aan en uit.

Moet je dan niet een slimme thermostaat hebben in plaats van een slimme meter? Een slimme meter zit in je meterkast en geeft automatisch de meterstanden door aan jouw netbeheerder. Veel meer kan die volgens mij niet. (Correct me if I'm wrong.)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:12

xSwanHeart schreef:
Maureen95 schreef:

Moet je dan niet een slimme thermostaat hebben in plaats van een slimme meter? Een slimme meter zit in je meterkast en geeft automatisch de meterstanden door aan jouw netbeheerder. Veel meer kan die volgens mij niet. (Correct me if I'm wrong.)

Klopt. Een slimme meter regelt niks. Alleen als er iets aangekoppeld hebt zoals Toon of iets anders.
Ik heb een slimme meter maar die meet gewoon mijn verbruik, meer niet.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 21:14

Hmm apart. Een vriend van mij zit bij Oxxio (ik heb daar mijn contract ook bij afgesloten) en die kan via Oxxio precies inzien hoeveel stroom hij verbruikt. Hij heeft trouwens geen gas. Maar goed om te weten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:16

Maureen95 schreef:
Hmm apart. Een vriend van mij zit bij Oxxio (ik heb daar mijn contract ook bij afgesloten) en die kan via Oxxio precies inzien hoeveel stroom hij verbruikt. Hij heeft trouwens geen gas. Maar goed om te weten.

Ja je kan ook zien hoeveel je verbruikt. Maar je kan er niks mee regelen. Op afstand ofzo en dat soort leuke dingen. Je kan alleen je verbruik zien.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 21:18

Ah _O- Ja ik heb er totaal geen verstand van. Maar het gaat mij echt eerst om het plaatsen van de slimme meter. Dan ga ik daarna opzoek naar een thermostaat waarbij ik alles kan regelen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:26

Weet je zeker dat je woning er nog niet één heeft? Volgens mij is er een paar jaar geleden een grote operatie geweest waarbij alle meters vervangen werden voor een slimme meter, tenzij je dat expliciet weigerde. Zou dus goed kunnen dat er al wel eentje zit.
Zo niet, dan lijkt het me dat het zeker te regelen is, want volgens mij is het streven dat uiteindelijk iedere woning in Nederland zo'n meter heeft.