Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:08

Wolfwomen schreef:
Ik weet niet over welke bokker jullie het hebben. Ik ga ook niet zoeken, want het interesseert mij niet. Het was niet gemeen bedoeld. Mijn excuus als dit zo over kwam.

Ik probeerde het verhaal gewoon te begrijpen.

Door grapjes te maken over het uiterlijk van mijn partner?

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 23:10

MarcoBorsato schreef:
Wolfwomen schreef:
Ik weet niet over welke bokker jullie het hebben. Ik ga ook niet zoeken, want het interesseert mij niet. Het was niet gemeen bedoeld. Mijn excuus als dit zo over kwam.

Ik weet niet eens hoe je man eruit ziet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:10

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:12

Wolfwomen schreef:

Exact. En het doet het er ook niet toe. Excuses geaccepteerd, dankjewel.

Zand erover.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:16

MarcoBorsato schreef:
Wolfwomen schreef:

En over het vreemdgaan en over dat jou man zich gekwetst zou moeten voelen en...
Nou ja, dat dus :n

Wolfwomen schreef:

Dat hebben we gemerkt.
Maar wellicht kan je dan gewoon helemaal het uiterlijk niet bespreken?

Qimm schreef:
En als iemand aangeeft er niet dieper op in te willen gaan, dan zul je dat moeten accepteren en respecteren. Iets met grenzen.

Dit!
MB heeft al meerdere malen aangegeven er niet dieper op in te willen gaan, stop dan met doorvragen en ga al helemaal geen oordeel vellen zonder het hele verhaal te kennen.
Gewoon niet doen!

Mungbean

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:17

Weltrusten allemaal :O

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:25

Op het moment is mijn enige echte liefde mijn paard.
En natuurlijk ook een beetje mijn andere huisdiertjes.
Begin dit jaar net voor de corona uitbraak is mijn relatie beëindigd.
Heb er uiteraard moeite mee gehad. Maar ik ben klaar om weer verder te gaan.
Wie weet ontmoet ik wel weer iemand. Al is dat nu lastiger.

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 23:31

Gothico schreef:
Op het moment is mijn enige echte liefde mijn paard.
En natuurlijk ook een beetje mijn andere huisdiertjes.
Begin dit jaar net voor de corona uitbraak is mijn relatie beëindigd.
Heb er uiteraard moeite mee gehad. Maar ik ben klaar om weer verder te gaan.
Wie weet ontmoet ik wel weer iemand. Al is dat nu lastiger.

Ah, dat is wel rot idd om mee te maken. Gelukkig ben je er nu wel klaar voor weer iemand te ontmoeten. Wat ik begrijp is dat er nog steeds wel veel gedate wordt in Nl ondanks de Corona.

Hoop voor je dat je weer snel de liefde vind.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:37

Ik ben niet van het internet daten. Ik kwam juist mensen tegen op festivals en concerten. Dat is nu wel lastig.

Echter heb ik mijn ex leren kennen tijdens halloween op de kinderboerderij. Wij deden daar griezeltochten voor kinderen als vrijwilliger op de kinderboerderij. Best raar, het dus eigenlijk rond deze tijd dat ik haar heb leren kennen paar jaar terug.

We zijn wel als vrienden uit elkaar gegaan. We hebben nog wel contact, maar niet zo heel vaak meer. Maar we steunen elkaar nog steeds.

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 23:45

Gothico schreef:
Ik ben niet van het internet daten. Ik kwam juist mensen tegen op festivals en concerten. Dat is nu wel lastig.

Echter heb ik mijn ex leren kennen tijdens halloween op de kinderboerderij. Wij deden daar griezeltochten voor kinderen als vrijwilliger op de kinderboerderij. Best raar, het dus eigenlijk rond deze tijd dat ik haar heb leren kennen paar jaar terug.

We zijn wel als vrienden uit elkaar gegaan. We hebben nog wel contact, maar niet zo heel vaak meer. Maar we steunen elkaar nog steeds.

Wat fijn, dat is in mijn ogen ook echte liefde. Kun je er ook goed mee omgaan dat het nu is zoals het is?

Wat dacht je toen je haar ontmoette? Deze griezel is voor mij? :P

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:06

Wolfwomen schreef:
Gothico schreef:

Wat fijn, dat is in mijn ogen ook echte liefde. Kun je er ook goed mee omgaan dat het nu is zoals het is?

Wat dacht je toen je haar ontmoette? Deze griezel is voor mij? :P

Ik heb er enorm veel moeite mee gehad. Dit heeft te maken met de reden dat we uit elkaar gingen. Ondertussen heeft zij nu heel pril een nieuwe relatie. En ik vind het prima.
Tussen haar en mij is het wel even wennen. Maar dit zit naar mijn idee wel goed nu.

Toen ik haar ontmoette was dat eigenlijk best grappig. Ze had het enorm koud.(de tocht was buiten) En ik heb het meestal te warm. Zonder twijfel zei ik kom maar bij mij voor een warme knuffel. En zonder twijfel deed ze dat.

Achteraf hoorde ik dat ze dit niet snel bij vreemde mensen zou doen. En nadat we nummers hadden uitgewisseld en veel appte was het na een maand pas toch wel heel duidelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 01:33

Wolfwomen schreef:
Hoewel.. Ik weet niet waarom je dan vreemdgaat. :P

Halleluja wat doe jij vals.
Grapje.

Voor een goed begrip, is alles wát partners onderling ook overeenkomen geen vreemdgaan.

Voor nog meer begrip: Of een partner uiterlijk aantrekkelijk is, is maar een klein aspect van een duurzame relatie, open of niet en zéker geen punt van echte liefde.

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 09:29

Thanx Huertecilla :D

Indien men dat overeenkomt zeker!

Punt 2: zeker mee eens, behalve als het om een liefdesrelatie gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:44

Wolfwomen schreef:

Hoe verklaar je dan mensen op leeftijd, waarbij alles er niet meer zo strak uitziet, of met uiterlijke afwijkingen die (nieuwe) partners vinden?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:05

MarcoBorsato schreef:
Als je net een jaar samen bent is het natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat het nog zo vanzelf gaat.

Ik vind een relatie goed houden echt wel pittig zo nu en dan. Tuurlijk doe ik graag dingen waar hij blij van wordt maar soms moet de energie uit 6 dubbele espresso's worden gehaald.

Precies dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:35

Mkango schreef:
Wolfwomen schreef:

Hoe verklaar je dan mensen op leeftijd, waarbij alles er niet meer zo strak uitziet, of met uiterlijke afwijkingen die (nieuwe) partners vinden?

Denk dat dat niet zozeer om het uiterlijk van de partner draait.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:40

Wolfwomen schreef:

Iedereen weet dat liefde blind maakt. Uiterlijk (alleen) is niet waar je van houdt. Uiteraard 'moet' je je partner aantrekkelijk vinden, maar het is extreem oppervlakkig als je denkt dat dat door uiterlijk komt

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 10:46

Mkango schreef:
Wolfwomen schreef:

Dat dit helemaal niet lelijk hoeft te zijn!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:35

Mindim schreef:
Denk dat dat niet zozeer om het uiterlijk van de partner draait.

Hilarisch niet?!
Een draad over echter liefde vol Disney en oppervlakkigheden.
Ik, de vermaledijde poly die zijn dingus achteraan zou lopen, romantisch met aandacht voor de ínhoud.

Ik ben al ver, vér over de houdbaarheidsdatum; dermate on-strak dat lief M me Poo noemt naar KungFu panda, maar wel verliefd een komfie Poo panda pak voor op de bank naait.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:41

Gelukkig draait echte liefde niet om het uiterlijk, anders was ik al kansloos verloren geweest met mijn vetrollen, onderkinnen en harige wintervacht pootjes

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:45

En daarnaast is beauty in the eye of the beholder. Voor iedereen een smaakje of meerdere smaakjes.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:10

Ik vind dat veel mensen wel veel teveel oordelen vanuit hun eigen situatie.

Ik las ergens dat je dan niks hebt meegemaakt?? Nou, wij hebben zoveel ellende en verdriet meegemaakt vanaf echt letterlijk dag 1. Maar we waren verliefd en ik denk dat we in het begin daar echt niet bij stil stonden.

Ik ben of was enorm opvliegend, dus er zijn echt wel heftige ruzies geweest, maar mijn man is heel nuchter. En het gaat er ook om wat je er daarna mee doet.

Ik vind dat absoluut niet werken aan een relatie. Je hebt je irritaties, maar ik heb echt geleerd te relativeren en soms mopper ik wat. Mijn man laat me, flirt weer wat, we lachen erom en klaar. Als iets echt in de weg zit, zeg ik het wel en dan is het ook klaar. Dat iets me irriteert wil niet zeggen dat ik daar een uur zwaar over moet praten.

Wij vinden redelijk veel hetzelfde leuk, maar staan ook wel open om iets nieuws te bekijken of te doen. Ik ben niet heel sociaal en ook niet zoveel behoefte aan. Als je dan al weinig tijd samen hebt, onderneem je iets wat je beiden leuk vindt. En er is zoveel, dat er genoeg dingen te doen zijn, die je allebei wel interessant vindt.
En zoals ik eerder zei; je ontwikkelt door je leven heen nieuwe interesses.
Ik stond vd week een foto te nemen van de opkomende maan. Mijn man rijdt net naar huis en staat even te kijken naar diezelfde maan. Zonder dat we het van elkaar weten. Daar keken we echt minder of niet naar toen we begin 20 waren.

Uiterlijk vind ik echt totaal onbelangrijk. Als we nu terug kijken, zien we ook wel dat we er veel jonger uitzagen en we maken grapjes hoe we eruit zien als we 80 zijn. Maar je ziet elkaar elke dag en niet bewust veranderen of oud worden. Als mijn man zijn tanden uit zijn mond zouden vallen, ja, dan zou ik wel willen dat daar iets aan gebeurt. Maar verder worden veel mensen ook mooier als ze ouder worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:14

Ik vind het juist een praktisch oordeelvrij topic op wat hiaten na. Iedereen beleeft de liefde vanuit z'n eigen perspectief, de één vindt het hard werken en bij de ander komt het vanzelf. Beide is goed toch?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:20

Idd, liefde is heel persoonlijk. Onze buren kunnen bijvoorbeeld niet normaal discussieren met elkaar, die lopen altijd op elkaar te foeteren. Dat werkt voor hen blijkbaar prima, maar ik zou er helemaal gek van worden. Denk ik dan dat zij een slechte relatie hebben? Nee dat denk ik niet.
De andere buren hebben ook een hele andere relatie, hij is vaak een week weg voor werk, bijna om de week. Dat zou ik niet kunnen, maar voor hen werkt dat blijkbaar prima.

Ieder zijn eigen invulling toch?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:35

Als mijn dochters nog zoveel ruzie moeten krijgen als wij hebben gehad de eerste jaren hebben ze nog wat te gaan :'), heb mijn ring weleens door de auto gesmeten hoor met hier hou maar er achteraan :wave:
Toen we grotere kinderen hadden gingen de ruzies daarover, ik ben direct en mijn man kropte eerst alles op en dan kwam het op een rottige manier zijn strot uit {:)-:(
Ik denk dat je juist naar elkaar toe groeit door de meningsverschillen, je gaat soms dingen toch anders zien en denk dat dat wel goed is.