Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:57

Twintig jaar geleden kwam ik al niet graag bij kringloopwinkels in de stad. Op de Oudegracht in Utrecht zit De Arm. Ik probeerde het steeds weer, maar ik was er ook altijd zo weer weg. Toen al ging ik liever naar omliggende plaatsen of iig buitenwijken. Betere keus en meer waar voor je geld.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:02

Karin schreef:
Twintig jaar geleden kwam ik al niet graag bij kringloopwinkels in de stad. Op de Oudegracht in Utrecht zit De Arm. Ik probeerde het steeds weer, maar ik was er ook altijd zo weer weg. Toen al ging ik liever naar omliggende plaatsen of iig buitenwijken. Betere keus en meer waar voor je geld.

Dat weet ik zo net nog niet. De winkel in mijn eigen dorp vind ik niet zo bijzonder.

Waarschijnlijk is het maar net wat voor spullen je zoekt. Kleren, meubels en servies kunnen me niet zoveel schelen, boeken des te meer. Dus als een kringloopwinkel een rottige "klerenzaak" is... boeie.

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:04

Ik ga het liefst naar Wawollie.
Die biedt spullen aan in redelijk goede staat, vraagt niet de hoofdprijs en bezorgt gratis binnen Almelo.
Ze denken ook graag mee qua bezorging etc.

De XL vraagt behoorlijke prijzen voor aftandse rotzooi (lees: €60,- voor een doorgezakte bank met slijtplekken 8)7 waar Wawollie voor een bank met minieme slijtplekken en een nette zitting ongeveer de helft vroeg) en je moet €15,- betalen voor bezorging.
Ik wil best wat betalen voor bezorging en kijk niet op een krasje oid neer maar het moet imo wel in verhouding staan en dat vind ik bij de XL tegenvallen.
De Beurs vond ik in het verleden wel fijn maar sinds de XL erbij zit is het daar ook minder vind ik.
Allemaal zitten in Almelo trouwens. :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:14

Het zal ook idd meespelen wat je zoekt. Maar persoonlijk slaag ik al jaren in kringloopwinkels in kleinere gemeenten, al kom je daar natuurlijk ook de wat mindere zaken tegen.

lor1_1984 schreef:
Die biedt spullen aan in redelijk goede staat, vraagt niet de hoofdprijs en bezorgt gratis binnen Almelo.

Wawollie is mijn favoriet in het oosten. Eeuwig zonde dat de vestiging in Goor is afgebrand, dat was mijn absolute favoriet in Twente. In Almelo kwam ik ook graag. En ik was erg blij dat Wawollie mij uiteindelijk achterna verhuisde naar het midden van het land :)) Ik kom nu graag op Lage Weide bij Utrecht.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:06

lor1_1984 schreef:

De XL vraagt behoorlijke prijzen voor aftandse rotzooi (lees: €60,- voor een doorgezakte bank met slijtplekken 8)7 waar Wawollie voor een bank met minieme slijtplekken en een nette zitting ongeveer de helft vroeg) en je moet €15,- betalen voor bezorging.
Ik wil best wat betalen voor bezorging en kijk niet op een krasje oid neer maar het moet imo wel in verhouding staan en dat vind ik bij de XL tegenvallen.
De Beurs vond ik in het verleden wel fijn maar sinds de XL erbij zit is het daar ook minder vind ik.
Allemaal zitten in Almelo trouwens. :)

Een doorgezakte bank wordt hier niet mee genomen. ze kwamen voor een eettafel de wij niet meer wilde, prima ding, apart blad, met wat kleine ondiepe krasjes die je zo weg schuurt, namen ze niet mee. :') soms vind ik ze iets te kieskeurig hier maar ja als het aanbod ook groot is..

lor1_1984Jarig

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:52

Voor spullen die de kringloop niet aanneemt kun je altijd nog een weggeefhoek op Facebook gebruiken gelukkig. :)
En ja, met zoveel aanbod hebben ze ook alle ruimte om kritisch te zijn. :+

Dat een kringloopwinkel oude rommel verkoopt vind ik op zich nog niet zo heel erg, dat ze er de hoofdprijs voor durven vragen wel.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:13

Echt? Ik vind hem iig leuk
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:26

Hier ook een kringloopster!

Mag ik mij melden?

Leuke dingen komen er voorbij!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:53

Zag net op het nieuws iemand die een schilderijtje op Marktplaats had gekocht wat van een bekende Franse schilder bleek. Ding is 25.000 euro waard.

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:06

Dat zijn de gave dingen!

Zo hoop ik ook ooit nog eens heel rijk te worden :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:18

Suzanne F. schreef:
Zag net op het nieuws iemand die een schilderijtje op Marktplaats had gekocht wat van een bekende Franse schilder bleek. Ding is 25.000 euro waard.

Dat is natuurlijk de echte klapper. De kans dat je zoiets vindt is misschien ietsje groter dan de loterij winnen, maar toch vrij uniek.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:12

Vandaag weer naar een aantal kringlopen geweest, omdat ik op zoek was naar een kast. Afgelopen vrijdag had ik er drie bezocht en vandaag vier. En bij de laatste kringloop was het gelukkig raak :) Voor €27,50
Afbeelding

Verder nog een ikea lack tafeltje voor €5 (die nieuw €8 is zie ik nu :') )
Afbeelding

Een krans voor €1,50
Afbeelding

Kleine decoratie kruiwagen voor €2,50
Afbeelding

Twee pakken lichtjes voor €1
Afbeelding

Skibroek voor €5
Afbeelding

En een decoratieve tak voor €1
Afbeelding

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:15

Ja top!

Hier afgelopen jaar 90 euro ongeveer aan een skibroek uitgegeven. Dat heb je naar mooi uitgespaard!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:23

Bedankt!

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:47

Kwam vaak in de kringloop nu door de corona even niet. Maar wel een leuk windlicht gratis van weggeefhoek gescoord 1 minuut lopen vanaf mijn huis
Afbeelding

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:50

Storm schreef:
Ik loop iedere kringloop binnen om een blauwe ovenschaal te zoeken met een afbeelding van een vis van Corneille. Jaren terug had ik deze, was er gehecht aan, tot ik hem in 1000 stukjes liet vallen... ;(

Zo een als deze :

[ [url=m/049qpr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er staan er een paar op marktplaats... gewoon zoeken op Corneille ovenschaal. Niet direct voor kringloopprijsjes alleen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 00:46

Erna_ schreef:
Zo'n rekje als op de laatste foto hing vroeger bij mijn ouders in de keuken. Er hoort nog een stang voor waar je een natte doek op kon laten drogen. Voel me weer 10 :D

Ik heb vandaag ook zo'n rekje gezien, met stang en gordijn

Afbeelding

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:33

Jaaa!!! Gaaf :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:56

Ik ben gisteren ook weer eens langs de kringloop geweest na lange tijd. Onze kringloop is verhuisd, en sindsdien belachelijk duur := Ik zag prijzen voorbij komen die hoger zijn dan de nieuwprijs.
Ik heb wel een boek meegenomen, maar schijnbaar zoeken ze tegenwoordig bij alle boeken de nieuwprijs op; op het etiket stond 'nieuwprijs: €60', voor een boek van 40 jaar oud :') Ik kon em voor 6 euro meenemen, wat ik nog eigenlijk érg veel vind voor zo'n oud ding :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:17

Ik heb zo'n eiken kastje een paar maanden terug in elkaar getimmerd en netjes in delen in de container weggedaan.

Mijn laatste 'aankoop' uit een weggeefwinkel was een vliegveldset speelgoed voor een minima jongentje. Thuis gekomen: is de boel niet compleet en ontbreken alle vliegtuigen. Dus ik heb de boel weggegooid. Jammer.

Mijn laatste aankoop was een boek, een thriller.

vuurvlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:16

germie schreef:
Anoeska27 schreef:
Wat ik wel jammer vind zijn de stickers op de boeken, die plakken ze vaak over het teken van de uitgever terwijl ik juist boeken van bepaalde uitgevers zoek.

Je krijgt ze er vooral niet meer van af en dat is inderdaad heel erg zonde. Ik ben soms bezig met aceton en weet ik veel wat niet. Maar meestal blijf je toch wat zien en dat maakt de boeken helaas minder mooi en minder waard. Ik ben toch nog altijd zuinig op mijn boeken.

Tip om de stickers van boeken,lp hoezen enz af te halen: voorzichtig (warme) föhn op de sticker richten.Niet te dicht er op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:56

Wat een tof verhaal van de bouddha!

Van de week heb ik deze leuke mand gekocht :Afbeelding

Deze hangt nu als decoratie op de muur.

Zoiets vind je niet zomaar en dat maakt de kringloop zo leuk!

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:01

net nog even snel naar de kringloop geweest na ziekenhuis bezoek.
heb zelf een katten beeldje gekocht en mn moeder 2 vesten.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:41

Net voor het eerst bij een kringloop geweest en zeker voor herhaling vatbaar! Ik ging voor een boek.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:30

Afbeelding
Oud speelgoed hondje uit de kringloop

En eigenlijk alles in deze hoek is kringloop en het grote schilderij was rommelmarkt, die moet ik nog laten controleren omdat een handtekening op staat
Afbeelding