Show je mondkapje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:05

Cinnepin schreef:
Omg Omg....komt er net post binnen.. Zit er een mond kapje in,,,,ik kijken. Heeft mijn vriend een mondkapje laten maken met het gebit van mijn paard HAHHA ik wist nergens van

[ [url=m/xFhuNF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem zo verschrikkelijk... Dat ik m leuk vind :')

Is de pasvorm oke?

Cinnepin

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:06

Ja hij zit best, heb hem net al opgehad in de Jumbo :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:49

Graag een foto op je hoofd :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:59

zal ik morgen ff maken met paard er naast :P

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:11

2 paardenbekken :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:54

Keet schreef:
Daarom gaat het in de landen waar ze al tijden mondkapjes gebruiken ook zo goed met het aantal besmettingen/doden :j

In China lijkt het prima te lukken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:55

Cinnepin schreef:
Omg Omg....komt er net post binnen.. Zit er een mond kapje in,,,,ik kijken. Heeft mijn vriend een mondkapje laten maken met het gebit van mijn paard HAHHA ik wist nergens van

[ [url=m/xFhuNF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hilarisch, die wil ik ook!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:11

Dorus schreef:
Eindhoven toch wel? Dat is voor mij dan weer dicht genoeg bij om het hier ook maar te doen ook al valt het bij ons wel mee.

Maar de voorzitter van de veiligheidsregio heeft wel heel de regio benoemd voor het advies volgens een artikel in ED de dag erna. En als je de cijfers bekijkt is Eindhoven niet het grootste probleem, maar de dorpen richting de grens.

Ik begreep trouwens van mijn ouders (70+) dat veel ouderen de deur niet meer uit durven. En degenen die wel naar buiten gaan nogal sceptisch tegenover het virus en de maatregelen staan. Als dat klopt dan kan dat wel stroken met het feit dat de ouderen die we zien geen mondkapjes dragen.

Ik heb zondag met mijn zusje voor haar gezin mondkapjes gemaakt. Ze duikelde nog een stofje op uit mijn verzameling die ik helemaal over het hoofd had gezien en die kei leuk is. Daar ga ik er voor mezelf ook nog een paar van maken!

Eindhoven werd ook niet genoemd in de persconferentie, alleen Rotterdam, Den Haag en Amsterdam. Maar inderdaad wel door de voorzitter van de veiligheidsregio.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het de grootste onzin vind dat Noord-Brabant als rood gezien wordt door België, omdat het grootste probleem inderdaad in de kleinere gemeentes zit ipv de steden (iig in Zuid-Oost Brabant). Als je dat terugrekent naar het aantal inwoners van die gemeentes dan zijn het eigenlijk helemaal niet zoveel besmettingen. Maar ja, niks aan te doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:49

Het is wel dat in die grensgemeentes veel Belgen dagelijks komen voor de boodschappen. Die rijden niet naar het citycentrum in Veldhoven of Eindhoven, maar gaan naar de winkels in Valkenswaard, Luijksgestel, Bergeijk, Eersel en Reusel, en dat is precies de dark spot op de kaart.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:04

Hier met boodschappen doen vanochtend.
80% mondkapje en de overige 20% die het niet droegen waren ouderen. 8)7

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:10

Mando schreef:
Hier met boodschappen doen vanochtend.
80% mondkapje en de overige 20% die het niet droegen waren ouderen. 8)7

Hier net zo. Waar je het voor doet...

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:34

Neonlight schreef:
Het is wel dat in die grensgemeentes veel Belgen dagelijks komen voor de boodschappen. Die rijden niet naar het citycentrum in Veldhoven of Eindhoven, maar gaan naar de winkels in Valkenswaard, Luijksgestel, Bergeijk, Eersel en Reusel, en dat is precies de dark spot op de kaart.

Daar heb je gelijk in inderdaad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:39

Baby weet nog niet wat ze ervan vind _O-

Afbeelding
Afbeelding

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:41

Oh wat een heerlijke gezichtsuitdrukking _O-

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:47

Neonlight schreef:

Klopt. Ik zag dat Reusel-De Mierden zelfs bovenaan stond van heel Nederland.
En ik zit een paar dagen in de week op kantoor met een nieuwe collega uit Reusel....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:21

Ja, het was eerder Bergeijk, Bladel ook even en nu Reusel-De Mierden. Bij de laatste ook veel scholieren van wat ik gehoord heb van kennissen die daar wonen. Maar snap dus wel dat België Brabant als rood ziet. In de supermarkten hier komt de helft van de klanten uit België. De Plus in Luijksgestel heeft denk ik 95% van de klanten uit België, en die is druk, parkeerplaats staat altijd gewoon vol.
Maar, die Belgen dragen wel meer mondkapjes als de Nederlanders, zeker voor het advies uitgegeven was deze te dragen.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:56

Dorus schreef:
Neonlight schreef:
Klopt. Ik zag dat Reusel-De Mierden zelfs bovenaan stond van heel Nederland.
En ik zit een paar dagen in de week op kantoor met een nieuwe collega uit Reusel....

Er zijn in verhouding veel gevallen daar, maar ik vind dat die omgerekende cijfers wel dingen vertekemen. Zo gaan kleine gemeentes met een paar gevallen wel meteen hoog uitkomen dan middelgrote of grote steden.

Neonlight schreef:
Ja, het was eerder Bergeijk, Bladel ook even en nu Reusel-De Mierden. Bij de laatste ook veel scholieren van wat ik gehoord heb van kennissen die daar wonen. Maar snap dus wel dat België Brabant als rood ziet. In de supermarkten hier komt de helft van de klanten uit België. De Plus in Luijksgestel heeft denk ik 95% van de klanten uit België, en die is druk, parkeerplaats staat altijd gewoon vol.
Maar, die Belgen dragen wel meer mondkapjes als de Nederlanders, zeker voor het advies uitgegeven was deze te dragen.

Het punt is dus dat er geen beperkingen zijn voor mensen die korter dan 48 in Nederland blijven. Ze kunnen en mogen dus nog steeds bij ons komen winkelen.

Ik heb dit allemaal uitgezocht omdat ik in Brussel studeer en zelf uit Veldhoven kom. Ik kan nu dus maar max 2 dagen naar huis omdat ik anders in quarantaine moet en dat is met school niet handig. Ideaal gezien kwam ik drie dagen naar huis. Ik blijf het apart vinden omdat mijn woonplaats eigenlijk minder risicovol is dan Brussel. Maar ook in de kempen is het minder risicovol..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:24

DJZ schreef:
De mijne is in bestelling :D
[ [url=m/5gByga.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar heb je deze vandaan?

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:10

Bedankt voor je patroon Jolien +:)+ Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:09

Neonlight schreef:

Jep. Toen de grenzen dicht waren was het er aardig rustig :')

Gekke is. Er zijn in luyksgestel een hele hoop mensen besmet. Bij de bakker al 3 van het personeel.
En denk je dat er in LG mondkapjes gedragen worden? -O-
Zo typisch.

Mijn vriend was er van de week en was 1 van de weinige met kapje op.

Terwijl in Eersel (2 dorpen verderop) bijna iedereen er 1 droeg.

Ik zeg gewoon verplichten voor nu.
Is het gemakkelijkste..

Zelf trouwens saaie witte :D

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:54

Saul: dat wist ik niet van die positief geteste in Lg...
Maar afgelopen madag bij die bakker droegen ze wel allemaal zo’n doorzichtig plastic mondmasker (achter hun plastic scherm waar zij alleen lopen) en personeel plus vandaag ook iedereen. Dus lijkt alsof de winkels ff tijd nodig hebben gehad om mm aan te schaffen. Van te voren was mijn ervaring dat iig vele belgen wel al mm op hadden daar.
Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 07-10-20 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:57

Die plastic dingen schijnen echt helemaal niks te doen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:14

Suusjepluus schreef:
Bedankt voor je patroon Jolien +:)+ [ [url=m/W7i0gV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aah die heb je mooi gemaakt. <3 En graag gedaan hoor. :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:22

Dit is mijn mondkapje, laten drukken voor het werk. Gister uitgedeeld op het voortgezet onderwijs, was een slaand succes! Samen met de campagne #netalsjeonderbroek, veel jongerenwerk organisaties hebben dit al overgenomen! _O-

Posten jullie je mondkapje ook mee op social media met de hashtag #netalsjeonderbroek?

Afbeelding

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:25

Ik doe dus altijd in Eersel boodschappen en vorige week droeg nagenoeg iedereen een mondkapje. Verder ga ik ook nog iedere week naar de markt in Valkenswaard, en hoewel buiten en echt ruim opgezet lopen er ook best veel met mondkapje.
Ik wist niet dat er in Luijksgestel ook zoveel besmettingen waren. Bij ons dus ook veel, in ons gehuchtje al. Overburen dus, en iets verderop ook een gezin. Verder geen idee hoe het in de dorpswinkel gaat met mondkapjes. Geloof niet dat de buurvrouw die er werkt er de hele dag 1 draagt.