Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:41

Oh dat geloof ik meteen.. maar ik weet niet of het zomaar opgelost is...

En je kunt aan de buitenkant niet zien of het in orde is... ik heb daar bij mijn sportschool nog steeds wel heel erg mn bedenkingen bij bijvoorbeeld.. maar ze mogen wel open en binnen sportlessen geven...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:44

RIVM heeft gezegd dat de airco's in kantoren, scholen enz prima zijn, terwijl dat niet zo is.
Ik heb dat van de Hond nu niet gelezen, maar wel eerder dat hij aangaf het RIVM hier niet in te begrijpen.
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 06-08-20 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:45

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:47

https://www.ad.nl/binnenland/ventilatie ... ~a25801ff/
deze staat er nu dat het in scholen niet goed is.

Hoewel het volgens het RIVM onduidelijk is of aerosolen - kleine druppeltjes die in de lucht blijven hangen - een rol spelen bij de verspreiding van het coronavirus, denken steeds meer deskundigen dat dat wél het geval is. Een continue toevoer van verse lucht zorgt ervoor dat die kleine druppeltjes verdwijnen en het risico op besmetting verkleint.

Ik blijf er ook bij dat binnen het meeste gevaar zit en de 1,5 meter weinig helpt.
Toename nu is ook gelijktijdig met opengaan van binnen activiteiten. Ik blijf dat TE toevallig vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:49

Ik denk dat binnen zitten met meerdere mensen het grootste risico is en daarnaast de 1,5 meter en handen wassen zeker zeer belangrijk zijn om Corona te voorkomen .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:56

Ventilatie kan ik me heel goed voorstellen dat dat helpt. Recirculerende lucht lijkt me niet echt fijn

Maar een supermarkt of een restaurant waar tot nu geloof ik de kans op besmetting minder groot is terwijl die ook een dichte omgeving zijn en personeel daar de hele dag inzit. Of ziekenhuizen.

Terwijl dan bv de beautyfabriek in doetinchem besmettingen heeft, een stripclub, cafes bruiloften, verjaardagen begrafenissen enz, ook. Of is dan muziek of drank of geen afstand houden meer een reden?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:59

In een supermarkt is het koel, ik denk dat daar veel beter geventileerd word dan in een school/kantoor.
Ziekenhuis heeft altijd al goede ventitalie anders zou elke ziekte daar meteen door alle afdelingen gaan denk ik.

Uitgaan en elkaar in de bek praten omdat de muziek hard staat zal zeker erg slecht zijn.
Ik zeg ook niet dat 1,5 meter verkeerd is, ik bedoel meer dat het in slecht geventileerde ruimtes niet voldoende is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:03

Nou ja bij ons op kantoor zeggen ze ook dat de ventilatie goed is, maar hoe kun je dat zeker weten? Als ik de parfum van een collega kan ruiken die een stuk verderop zit, dan denk ik zomaar dat de kleine aerosolen ook meekomen...? Of is dat dan wat overdreven van mij?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:11

ik werk(te) op een school, ik zat op kantoor op 3 hoog en om 9 uur 's morgens kwam de patatlucht van de kantine op 1 hoog al ons kantoor binnen.
Het bedrijf dat het heeft aangelegd is diverse keren geweest om iets bij te stellen, loste niets op, de patatlucht bleef binnenkomen.
Nieuw ventilatiesysteem, vorig jaar in de grote vakantie aangelegd.
Ik heb ook twijfels of dat systeem wel goed werkt.......

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:11

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:13

Morrie schreef:
ik werk(te) op een school, ik zat op kantoor op 3 hoog en om 9 uur 's morgens kwam de patatlucht van de kantine op 1 hoog al ons kantoor binnen.
Het bedrijf dat het heeft aangelegd is diverse keren geweest om iets bij te stellen, loste niets op, de patatlucht bleef binnenkomen.
Nieuw ventilatiesysteem, vorig jaar in de grote vakantie aangelegd.
Ik heb ook twijfels of dat systeem wel goed werkt.......

Wat doet patat überhaupt in een school :P Lijkt me ook al een probleem apart

In ons revalidatiecentrum zit een goed systeem begreep ik. Daar is de ‘vieze’ lucht gescheiden van de schone aangevoerde lucht.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:20

verootjoo schreef:
Wat doet patat überhaupt in een school :P Lijkt me ook al een probleem apart

off topic de kantine wordt geëxploiteerd door een extern bedrijf, de school heeft geen invloed op het aanbod. De hele school hangt vol met posters over gezond eten en leven, maar in de kantine kan je alles kopen wat ongezond is. Als ze dat niet zouden doen, gaan de leerlingen wel naar de frietzaak aan de overkant, denk ik.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:00

Blussem schreef:
Voor rest is dit natuurlijk wel een discussie forum waar altijd ruimte moet zijn voor een discussie .

Nou, laten we dan maar eens beginnen met een discussie. Volgens jou 0 corona doden in de noordelijke provincies, maar de cijfers zeggen iets heel anders. Hoe zit dat dan? Is jouw informatie niet correct of zijn de gegevens van die overledenen verkeerd aangeleverd?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:08

Kinke schreef:
Blussem schreef:
Voor rest is dit natuurlijk wel een discussie forum waar altijd ruimte moet zijn voor een discussie .

Nou, laten we dan maar eens beginnen met een discussie. Volgens jou 0 corona doden in de noordelijke provincies, maar de cijfers zeggen iets heel anders. Hoe zit dat dan? Is jouw informatie niet correct of zijn de gegevens van die overledenen verkeerd aangeleverd?

Nee laten we dat nou even niet doen weer opnieuw...

Er is ook een foeiknop als je de onzin van anderen niet wil lezen

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:10

verootjoo schreef:
Nee laten we dat nou even niet doen weer opnieuw...

Er is ook een foeiknop als je de onzin van anderen niet wil lezen

+:)+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:12

En als je mijn onzin niet wilt lezen, dan kun je die ook negeren verootjoo en Penotti

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:18

Kinke schreef:
En als je mijn onzin niet wilt lezen, dan kun je die ook negeren verootjoo en Penotti

Bijna al je berichten in dit topic gaan over Blussem en dat maakt het lezen niet prettiger. Ik zie ook niet zo goed waarom het nodig is om er zo op in te hakken?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:18

Jammer dat je zo door blijft gaan Kinke, hiermee verpest je de sfeer in dit topic. Gebruik de foei knop als je niet kunt negeren, maar blijf niet de sfeer keer op keer verpesten. Jouw bijdrages in dit topic zijn momenteel vrijwel enkel op Blussem ingaan.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:22

Kinke schreef:

Ik vind wat jij schrijft geen onzin.
Maar ik vind het zo jammer dat er steeds ingehaakt word, keer op keer, pagina,s lang op wat blussum schrijft.
Niet alleen door jou maar door meerdere.
Ja ik vind haar bijdragen trol gedrag, reageer er niet op en het is voor haar niet meer leuk het te doen. En dan stopt het vanzelf.
Don't feed the troll.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:25

Ja dat precies idd.

Dan kunnen we het weer over echte Corona zaken hebben waar dit topic voor bedoeld is :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:36

Bij ons op school is de lucht circulatie alles behalve goed... Helft van de tijd is de boel kapot of het zuurstof lampje staat op rood.

We zitten nog wel eens in een gebouw wat ze gebruiken voor extra ruimte daar is het echt drama! Gebouw staat te koop dus ze doen er niks meer aan. Sowieso een grote stofbende ik kom daar standaard met hoofdpijn weg.

Ik hoop dat ze wel de boel nog gaan fiksen voordat we weer heen gaan. Ook al heb ik persoonlijk er een hard hoofd in dat dat gaat gebeuren....

En nog even op het verspreiden dat dat binnen sneller gaat is toch logisch? Kijk maar eens in de winter in een paardenstal. Veel paarden dicht op elkaar soms weinig ventilatie hoe snel daar een verkoudheid of nog erger droes rond kan gaan. Is bij mensen natuurlijk niet anders.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:38

Prima dames. succes met het topic.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:03

Ik wil alleen even kwijt dat ik, werkend in het ziekenhuis nog dagelijks de spanning (mee)voel als mensen wachten op de kweekverslag, zowel familie en patiënten.
En dat ik de halve dag bezoekers op de regels moet wijzen, met name 1 bezoeker per patiënt.

En hoe het voor ziekenhuispersoneel verder is? De nursing heeft vandaag een interessant artikel geplaatst.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:06

Kinke schreef:
Prima dames. succes met het topic.

Jammer, ik vond je vraag wel interessant.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:10

Cer schreef:
Nou ja bij ons op kantoor zeggen ze ook dat de ventilatie goed is, maar hoe kun je dat zeker weten? Als ik de parfum van een collega kan ruiken die een stuk verderop zit, dan denk ik zomaar dat de kleine aerosolen ook meekomen...? Of is dat dan wat overdreven van mij?

Nee, zo denk ik ook als ik iemand van een afstand kan ruiken