Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:11

Dat is lief Raket.
Ik heb een inkak dag. Ik ben "gedoe-moe". Moe van de zorgen, ik heb nogal veel op m'n bord liggen op dit moment. Vanmorgen vroeg naar pony gefietst. (Mijn tijdblok in het weekend is heel vroeg, dat is wel lekker). Heerlijk genoten van tuttelen, losgooien. Teruggefietst, me verbaasd over de hoeveelheid mensen op de weg om 09:00 uur op zaterdag. Ff de hond uitgelaten, keuken, toiletten en badkamer gepoetst. Nu even gewerkt (achter mijn pc gezeten). En allemaal bijzonder futloos met het gevoel dat ik ieder moment in janken kan uitbarsten. En dat gevoel laat ik gewoon toe. Morgen zal het wel weer over zijn. Ik heb dit niet vaak en ik laat het gewoon toe.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:12

Exemplarisch voor hoe het voor mijn werkveld is:

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:14

Ik heb wel steeds sterk het gevoel dat we in een "wacht"periode zitten, dat we zitten te wachten wat er straks gaat gebeuren. En dat is niet slim, we moeten gewoon nu leven, ook al is dat anders dan normaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:18

nynke55 schreef:
Ik heb wel steeds sterk het gevoel dat we in een "wacht"periode zitten, dat we zitten te wachten wat er straks gaat gebeuren. En dat is niet slim, we moeten gewoon nu leven, ook al is dat anders dan normaal.

Hoe bedoel je wachtperiode?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:19

Ach, SusanH. Echt, zo sneu. "Dag broer!" Pfffff Y;(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:20

Janine1990 schreef:
nynke55 schreef:

Hoe bedoel je wachtperiode?

Nou, dat is het bij mij niet. Ik zit er gewoon ff doorheen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:24

Dat gevoel laat ik ook gewoon toe als het er is. Het mag er zijn. Het overheerst gelukkig niet, meer dan 90% van de tijd gaat het prima. Maar als ik het gevoel heb dat ik verdrietig of boos ben mag dat er zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:24

Logisch Rien... Hoe is het met je zwager nu?

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:25

Geen nieuws. Dus goed nieuws? Dat onzekere.... dat is killing weet je?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:26

rien10 schreef:
Geen nieuws. Dus goed nieuws? Dat onzekere.... dat is killing weet je?

Slopend inderdaad. :(:)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:26

Dat bedoelde ik rien. Ik werk in de zorg, mijn vriend bij de gemeente. Ik was de enige besmette die ik ken en ik doe het weer.
Ik prijs me zo gelukkig.

Maar ik moet ook wel een beetje passen om niet teveel over al het leed in de wereld na te denken. Ik vind het zó erg voor alle hardwerkende mensen die niet weet hoe het verder gaat, die bedrijven hebben, zieken en overledenen, eenzame ouderen.

Daarom doe ik wat ik kan.
Ik zeg altijd tegen mensen over mijn werk ik in het ziekenhuis: Er gebeuren hele erge dingen. Ook als ik er niet bij ben. Maar als ik er ben kan ik het leed misschien verzachten.

Dat is ook mijn manier van omgaan met. Dingen gebeuren niet omdat ik er ben. Ze gebeuren punt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:29

Af en toe gewoon lekker toegeven aan zo'n dag :j Even zuchten, steunen en zwelgen.
En de volgende dag weer lekker de schouders er onder :)

Dat gevoel van die wachtperiode heb ik nu juist wat minder.
Ik heb dat al jaren, dat gevoel dat er ons nog best een beproeving te wachten staat omdat de maatschappij niet kan blijven doorhobbelen zoals het nu gaat. Dat er staat iets vervelends te gebeuren gevoel.

Ben wat dat betreft blij dat het nu "maar" dit is en nog niet al te veel gedoe met klimaat, drinkwater, voedselvoorziening, overstromingen door stijgende zeespiegel ofzo waardoor we nog veel erger in de problemen komen.

Hopelijk leren we hier iets van en kunnen ergere maatschappij-ontwrichtende scenario's serieuzer genomen worden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:30

SusanH Ja, dat laatste heb ik ook.
Dingen in de Corona crisis gebeuren nu eenmaal.
Net zoals ik niet alle zielige asiel hondjes kan redden.
Niet alle daklozen kan helpen aan een woning etc. De wereld is nu eenmaal vol leed.

Dat ervan leren zie ik deels helemaal niet Pmarena. Als ik foto's zie van wegwerphandschoenen op de parkeerplaatsen van supermarkten, mondkapjes. Het nieuwe zwerf afval.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:33

Kinke en Tienus gecondoleerd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:34

Ik weet het ! Ik ga een grote pan tomatensoep maken. Het troostmiddel van vanmiddag.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:35

pmarena schreef:
Af en toe gewoon lekker toegeven aan zo'n dag :j Even zuchten, steunen en zwelgen.
En de volgende dag weer lekker de schouders er onder :)

Dat gevoel van die wachtperiode heb ik nu juist wat minder.
Ik heb dat al jaren, dat gevoel dat er ons nog best een beproeving te wachten staat omdat de maatschappij niet kan blijven doorhobbelen zoals het nu gaat. Dat er staat iets vervelends te gebeuren gevoel.

Ben wat dat betreft blij dat het nu "maar" dit is en nog niet al te veel gedoe met klimaat, drinkwater, voedselvoorziening, overstromingen door stijgende zeespiegel ofzo waardoor we nog veel erger in de problemen komen.

Hopelijk leren we hier iets van en kunnen ergere maatschappij-ontwrichtende scenario's serieuzer genomen worden.

Ondanks dat ik niet zwartgallig ben van mezelf, zie ik dit echt als een voorproefje in wat ons nog te wachten staat.
Ik denk gewoon dat de mensen en zeker onze regering hier te weinig van leert.
De bevolking blijft groeien, op grote schaal reizen gaat dadelijk gewoon weer gebeuren.
Dan is het wachten op een virus dat de halve mensheid uitvaagt.
Want wat we nu doen kan gewoon niet.

Rien, niet gek zeg dat je zo'n dag hebt.
En je doet het allemaal enorm flink.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:48

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:50

Ga vanavond denk ik pannetje appel/peer/kaneel moes maken.

Zo op de moestuin eerst een paar rijtje uien in de grond stoppen. Vandaag niet echt mooi weer anders zou ik gewoon stoel zetten in mijn mini fruit boomgaard en met ogen dicht gaan zitten genieten. Kan merken dat de stress van het verhuizen weg is. Iedere keer rekening houden met is het druk zo ja wat zijn de beste en rustigste moment om heen en weer te lopen.

Hopen dat ze niet massaal naar de molens van kinderdijk gaan, want die zijn toch gesloten. :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:52

raket schreef:
Ik stond net bij de lokale boerderij winkel waar ik lambadas ging kopen en raapstelen en een iets te duur lokaal wijntje en wat worsten van de lokale slager wat die mensen kunnen nu niet op markten en braderieën. En toen moest ik even aan oa Pien en Monique denken die er niet uit mogen en de mensen die met ernstig zieken en overlijdens te maken hebben en toen was ik even oprecht gelukkig met mijn bakje aardbeitjes.
En toen heb ik voor de hulpvaardige buren ook aardbeien meegenomen.

Als dit alles voorbij is wil ik dat vasthouden. Doe kleine dingen voor elkaar doen. Dat is iets moois wat ik al wist en wil vasthouden.

Wat ontzettend lief van je! Dit soort berichtjes doen me echt goed! Zal je wel verklappen dat ik heerlijke aardbeien in de koelkast heb én zelfs asperges heb kunnen scoren. Onze thuisbezorggroentenboer moest die asperges wel speciaal bestellen en ze waren best duur, maar de aardbeien kosten hier geen drol, dus dat compenseert weer!

Als we iets goed doen hier, is het eten. Iedere week een grote partij verse groenten, de slager die om de twee weken een pakket brengt wat we samen weer netjes in de diepvriezer werken, eigen gebakken brood (zolang de voorraad mixen strekt, net wel wat gist nog gevonden in mijn bakdoos) en a.s. woensdag een fikse bestelling van de Nederlandse kaasboer (met ook noten, verse vleeswaren en andere lekkere dingen). En gisteren een pakket van de Nederlandse supermarkt die per koerier bezorgt.

Maar het zou wel lekker zijn om zelf weer eens te snuffelen! Mijn man kookt geweldig, ook zo fijn!

Als mijn brood zo uit de oven is, begin ik aan een appelkaneelcake :-)

Edit: Rien10, knuffel uit Spanje, je krijgt het echt zo op je bordje nu. Ik herken die onzekerheid en dat wachten zo goed ...

Ik krijg net een berichtje uit Nederland, onze buurtjes zijn zó blij met de fotoboeken die ik heb laten maken van hun logeerweek hier in Spanje vorig jaar. Ik hou van die oudjes!
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 18-04-20 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:53

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:56

MoniqueT schreef:

:oo :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9

Krijg nu lekkere trek. :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:05

Petpa schreef:
Mensen zijn mensen en snappen het echt niet.
Duitsers slaan het advies van de marechaussee en handhavers in de wind en rijden door Nederland in.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2079634 ... s-roermond

Wat ik niet snap, is dat de duitse grens op sommige delen echt dicht us en je er alleen met geldige reden en bewijs door mag. Bijvoorbeeld tussen Luxemburg en Duitsland en ook richting Oostenrijk. En naar Nederland is ie gewoon open...erg raar

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:06

Marcella schreef:
MoniqueT schreef:

:oo :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9

Krijg nu lekkere trek. :')

Ha, het ruikt hier ook heel lekker nu.

Ik had gisteren echt een PIEPdag! Ik moet van mezelf vandaag leuke dingen doen!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:06

Ik een Bokt geur forum!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:13