Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:nynke55 schreef:Ik heb wel steeds sterk het gevoel dat we in een "wacht"periode zitten, dat we zitten te wachten wat er straks gaat gebeuren. En dat is niet slim, we moeten gewoon nu leven, ook al is dat anders dan normaal.
Hoe bedoel je wachtperiode?
pmarena schreef:Af en toe gewoon lekker toegeven aan zo'n dagEven zuchten, steunen en zwelgen.
En de volgende dag weer lekker de schouders er onder
Dat gevoel van die wachtperiode heb ik nu juist wat minder.
Ik heb dat al jaren, dat gevoel dat er ons nog best een beproeving te wachten staat omdat de maatschappij niet kan blijven doorhobbelen zoals het nu gaat. Dat er staat iets vervelends te gebeuren gevoel.
Ben wat dat betreft blij dat het nu "maar" dit is en nog niet al te veel gedoe met klimaat, drinkwater, voedselvoorziening, overstromingen door stijgende zeespiegel ofzo waardoor we nog veel erger in de problemen komen.
Hopelijk leren we hier iets van en kunnen ergere maatschappij-ontwrichtende scenario's serieuzer genomen worden.
raket schreef:Ik stond net bij de lokale boerderij winkel waar ik lambadas ging kopen en raapstelen en een iets te duur lokaal wijntje en wat worsten van de lokale slager wat die mensen kunnen nu niet op markten en braderieën. En toen moest ik even aan oa Pien en Monique denken die er niet uit mogen en de mensen die met ernstig zieken en overlijdens te maken hebben en toen was ik even oprecht gelukkig met mijn bakje aardbeitjes.
En toen heb ik voor de hulpvaardige buren ook aardbeien meegenomen.
Als dit alles voorbij is wil ik dat vasthouden. Doe kleine dingen voor elkaar doen. Dat is iets moois wat ik al wist en wil vasthouden.
Petpa schreef:Mensen zijn mensen en snappen het echt niet.
Duitsers slaan het advies van de marechaussee en handhavers in de wind en rijden door Nederland in.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2079634 ... s-roermond
Petpa schreef:Mensen zijn mensen en snappen het echt niet.
Duitsers slaan het advies van de marechaussee en handhavers in de wind en rijden door Nederland in.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2079634 ... s-roermond