De anderhalve meter samenleving

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:32

Nikass schreef:
De KLM zorgt voor heel veel werkgelegenheid. Door KLM te helpen, help je dus niet alleen grote bedrijven. Ik vind het goed dat ze KLM helpen én dat ze daaraan ook voorwaarden hebben gesteld met betrekking tot duurzaamheid. Daar is het nu het juiste moment voor.

Inderdaad Cobiie :j

In de totale entertainment industrie werken veelvoud ervan , en die gaan langzaam volledig stuk en worden aan hun lot over gelaten.
De schade in deze sector gaat enorm worden, en die sector heeft wereldwijde faam opgebouwd.
Terwijl ze allen enorm hun best doen om van alles uit te vinden om aan de onderlinge ruimte te kunnen voldoen.
KLM heeft maling , of liever gezegd scheit aan al die 1,5 meter regels, want die gaan gewoon vliegen met vol geplakte vliegtuigen.
Is de Macht van geld en lobby en heilige huisjes, wat andere sectoren niet hebben.
De luchtvaart steekt gewoon een dikke middelvinger op naar wel serieuze andere sectoren die onder het virus beste meppen krijgen, tot zelfs einde bedrijf.

Gister draaikonte de minister heel taktisch om een concrete vraag over de luchtvaart, hij gaf bewust geen antwoord.
En wordt de luchtvaart ook bewust niet met name genoemd in de toespraken over maatregelen.

Ik zie niet in waarom de regels in een bus of trein anders zijn als er opeens vleugels aan die bus of trein zitten.

Afbeelding

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:44

Wie wordt er precies op welke manier aan zijn lot overgelaten?

Shadow0
Bakkabouter

Re: De anderhalve meter samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:46

De cultuursector oa.
⚠️ Shadow0 kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:49

Wat dacht je van sportscholen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:50

Ik denk niks. Ik vind het niet echt een antwoord op mijn vraag op welke manier...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:53

Sportscholen zijn er klaar voor. Alles is goed doordacht. Bijvoorbeeld dmv reservering en max aantal klanten. Thuis douchen en omkleden, apparaten verder uit elkaar, en toch mogen ze, voorlopig tot 1 sept, niet open....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:55

LadyMadonna schreef:
Sportscholen zijn er klaar voor. Alles is goed doordacht. Bijvoorbeeld dmv reservering en max aantal klanten. Thuis douchen en omkleden, apparaten verder uit elkaar, en toch mogen ze, voorlopig tot 1 sept, niet open....

In de persconferentie zei Rutte dat ze bezig waren om te bekijken op welke manier ze eerder open kunnen. Dus het hoeft helemaal niet persé tot 1 september te duren.
Ik ben blij dat er goed over nagedacht wordt en dat de risico's zoveel mogelijk beperkt worden.

Als ik zie hoe er op veel plekken buiten, waar dat makkelijk kan, niet eens anderhalve meter afstand wordt gehouden, dan is het blijkbaar niet mogelijk om mensen te snel te veel verantwoordelijkheid te geven.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:59

De klimhal valt ook onder de sportscholen.

Ik verwacht echt behoorlijke drukte in België zodra die grens 8 juni open gaat.

Niet in de klimhal klimmen, dan maar naar buiten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:10

Fitnesscentra hebben het toch altijd alleen in januari druk? :')
Daarna kunnen ze prima voldoen aan de 1,5m regel

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:10

Nikass schreef:
Ik denk niks. Ik vind het niet echt een antwoord op mijn vraag op welke manier...

Je stelde ook geen vraag, maar maakte een statement.

Daar gaf ik algemeen een reactie op.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:31

Nikass schreef:
Wie wordt er precies op welke manier aan zijn lot overgelaten?

Ik dacht dat een zin met een vraagteken erachter een vraag was en geen "statement"
Maar kan aan mij liggen hoor ;)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:48

tamary schreef:
mvdende schreef:
Ik vraag me vooral af, voor hoe lang die 1,5m samenleving moet gaan duren?

Is dat 1 maand, 2 maanden, 6 maanden, 1 jaar....?

Dat maakt het voor ondernemers natuurlijk ook lastig. Je gaat niet voor heel veel geld je toko verbouwen, om over 6 maanden weer terug te kunnen verbouwen naar hoe het was voor corona.

Er zullen dus tijdelijke maatregelen bedacht moeten worden, die ook zo weer omkeerbaar zijn als de 1,5m regels weer verdwijnen.

Ik zou het helemaal niet erg vinden als er permanent meer ruimte tussen de tafels komt en ik vermoed dat ik niet de enige ben.

Ik ben vóór!
Gezellige nisjes in restaurants waar je intiem kunt tafelen. Buitenterrassen ook zover uit elkaar dat je niet meer bij de buren op schoot hoeft te zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:05

De vliegtuigen worden nu echt niet volgestopt. Bij diverse maatschappijen word er een stoel leeg gelaten tussen de andere stoelen.

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:33

purny schreef:
De vliegtuigen worden nu echt niet volgestopt. Bij diverse maatschappijen word er een stoel leeg gelaten tussen de andere stoelen.

Een rij ertussen leeg (voor en achter je) of alleen een lege stoel naast je?
In vliegtuigen met meer dan 2 stoelen naast elkaar heb je dan echt een probleem als iemand naar de WC moet. Of zit er per rij stoelen alleen maar 1 iemand naast het raam, en verder niemand tot aan het gangpad?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:30

Een vriend van ons heeft 3 sportscholen en een andere vriend 2 sportscholen. Maar die gaan het allebei niet redden tot september.
De huren zijn torenhoog en mensen zeggen nu toch massaal hun lidmaatschap op.
Zij plaatsen iedere dag filmpjes om thuis mee te trainen, maar het is niet genoeg.
Terwijl zij de sportscholen al goed hebben aangepast op de 1,5-meter.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:48

Ik denk dat mensen eerst zoiets hadden van, ach, die twee maanden betaal ik wel door....
Maar nu september gevallen is....

Ik blijf uit stug betalen :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 00:01

LadyMadonna schreef:
Ik denk dat mensen eerst zoiets hadden van, ach, die twee maanden betaal ik wel door....

Ja en als je zelf ook terug gevallen bent in inkomen, zoals zzp-ers, stop je toch als eerste met abonnementen waar je toch geen gebruik van kan maken.

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 01:33

Mijn zoon had net weer een abonnement op de sportschool en toen barstte de Corona ellende los.
Heb toch even *piep* gezegd, want na 2 keer sporten bleef zoon thuis (behoort tot de risicogroep).
Nog voor die eerste maand om was kreeg ik een telefoontje van de sportschool: abonnement werd door hun stopgezet, tot de tent weer open mag.
Dat vind ik pas klantenbinding, want als het weer mag komen al die vaste klanten weer fijn sporten.
Als iedereen moet doorbetalen en zijn abonnement opzegt, moet een sportschoolhouder maar afwachten of zijn klanten nog terugkomen.
Hoe dat bedrijf in de tussentijd financieel overleeft, geen idee hoe ze dat doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 02:02

hoefnageltje schreef:
Mijn zoon had net weer een abonnement op de sportschool en toen barstte de Corona ellende los.
Heb toch even *piep* gezegd, want na 2 keer sporten bleef zoon thuis (behoort tot de risicogroep).
Nog voor die eerste maand om was kreeg ik een telefoontje van de sportschool: abonnement werd door hun stopgezet, tot de tent weer open mag.
Dat vind ik pas klantenbinding, want als het weer mag komen al die vaste klanten weer fijn sporten.
Als iedereen moet doorbetalen en zijn abonnement opzegt, moet een sportschoolhouder maar afwachten of zijn klanten nog terugkomen.
Hoe dat bedrijf in de tussentijd financieel overleeft, geen idee hoe ze dat doen.

Zo worden inderdaad meer sportverenigingen vergeten zoals de danssport maar ook de klimsport (zoals eerder genoemd)

Je zou zeggen dat alleen dansen prima kan. Nu stijldansen wij en je zou toch zeggen dat, dat met je eigen partner ook prima mag. Je slaapt ook in 1 bed.

En de wellness sector met sauna’s. Ik snap dat veel mensen zich vergeten wordt. Of de grote schreeuwers wel open mogen maar de mensen die niet hard genoeg geroepen hebben niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 07:38

Electra63 schreef:
LadyMadonna schreef:

Ja en als je zelf ook terug gevallen bent in inkomen, zoals zzp-ers, stop je toch als eerste met abonnementen waar je toch geen gebruik van kan maken.

Tuurlijk, ik kan ook alleen maar voor mezelf spreken... (En ik ben zzper)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:37

Onze sportschool heeft de eerste maand van Corona niet afgeschreven. Daarna kregen we een mail dat er weer afgeschreven zou worden maar dat we allemaal vrij zijn om dit bedrag te storneren.

Ik ben zelf dans docent (salsa, bachata, kizomba dus partner dansen) maar dit is niet mijn hoofd baan gelukkig. Al baal ik er wel gigantisch van dat we nu geen lessen kunnen geven. Echter is het voor mijn danspartner waarmee in les geef wel zijn enige werk, ik heb het met hem te doen...
zoals het er nu naar uit ziet kunnen we in september hopelijk weer open, desnoods met mondkapjes / handschoenen oid

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:42

Onze sportschool heeft ons de keus gelaten.
Ze schrijven nu wel af, maar je kunt het later in het jaar volledig laten compenseren, dat je dus later in het jaar verspreid over een aantal maanden minder betaalt. Ze hebben al die tijd wel online van alles aangeboden, tot aan groepslesssen live en Personal Training via Zoom aan toe.

En vanaf maandag gaan ze outdoor open!
Dus vanaf maandag kan ik weer echt onder begeleiding sporten, zin in!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:03

Marije_jiplover schreef:
Onze sportschool heeft ons de keus gelaten.
Ze schrijven nu wel af, maar je kunt het later in het jaar volledig laten compenseren, dat je dus later in het jaar verspreid over een aantal maanden minder betaalt. Ze hebben al die tijd wel online van alles aangeboden, tot aan groepslesssen live en Personal Training via Zoom aan toe.

En vanaf maandag gaan ze outdoor open!
Dus vanaf maandag kan ik weer echt onder begeleiding sporten, zin in!

Ja dat doen zij ook allemaal.
1e maand bleef bijna iedereen lid, 2e maand al opzeggingen en nu het tot september kan gaan duren, verwachten ze veel opzeggingen.
Veel mensen willen toch niet (lang) betalen voor iets waar ze geen (volledig) gebruik van kunnen maken.

Winged
Ruiter 🐴

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:09

Hier wel met doorbetaling. Maar mijn sportschool heeft een hele ruime tuin. En inmiddels staat alles buiten (ook na grondig overleg met rivm en al). Spul staat onder tenten, op plaat etc. En er mag weer gesport worden...

Shadow0
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:59

Voor dat soort situaties zou het goed zijn als de huur gewoon tijdelijk gestopt zou kunnen worden. Dat minimaliseert impact
⚠️ Shadow0 kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.