Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
FennyPower schreef:Depende schreef:Als het al een optie is om bij je moeder te gaan wonen dan maakt dat gezien jouw leeftijd TS niet uit voor haar uitkering. Onder 21 is de kostendelersnorm niet van toepassing. Het kan wel gevolgen hebben voor haar toeslagen.
Ook niet dat de woning bouw gaat aankloppen?
Amandavd schreef:TS, je moet jezelf echt even schoppen en in actie komen. Er is niemand die jou een zak geld gaat brengen en je problemen voor je oplost. Je moet zelf eens even gaan telefoneren, googlen etc. hoe het zit/werkt als je bij je moeder tijdelijk gaat wonen.
xPabloBokt schreef:Amandavd schreef:TS, je moet jezelf echt even schoppen en in actie komen. Er is niemand die jou een zak geld gaat brengen en je problemen voor je oplost. Je moet zelf eens even gaan telefoneren, googlen etc. hoe het zit/werkt als je bij je moeder tijdelijk gaat wonen.
Ik val een beetje over deze opmerkingen. TS zit opgesloten door een zoals het klinkt manipulatieve vriend en heeft de verantwoordelijkheid over twee katten. Waarschijnlijk zit haar hoofd overvol en kan ze nu niet oplossingsgericht denken. Er is niemand in de omgeving die haar daar concreet mee helpt.
Ik zie de TS niet als iemand die in een slachtofferrol kruipt, maar als iemand die gewoon de headspace niet meer heeft om na te denken. Dan kún je gewoonweg niet in oplossingen denken, hoe graag je het ook wil.
xPabloBokt schreef:Amandavd schreef:TS, je moet jezelf echt even schoppen en in actie komen. Er is niemand die jou een zak geld gaat brengen en je problemen voor je oplost. Je moet zelf eens even gaan telefoneren, googlen etc. hoe het zit/werkt als je bij je moeder tijdelijk gaat wonen.
Ik val een beetje over deze opmerkingen. TS zit opgesloten door een zoals het klinkt manipulatieve vriend en heeft de verantwoordelijkheid over twee katten. Waarschijnlijk zit haar hoofd overvol en kan ze nu niet oplossingsgericht denken. Er is niemand in de omgeving die haar daar concreet mee helpt.
Ik zie de TS niet als iemand die in een slachtofferrol kruipt, maar als iemand die gewoon de headspace niet meer heeft om na te denken. Dan kún je gewoonweg niet in oplossingen denken, hoe graag je het ook wil.
lenaa_tje schreef:Maar met de achtergrond van topicstarter die ook al iets anders is dan velen anderen heeft zij gewoon recht op een coach die haar begeleidt. Dat ze nu toch tussen wal en schip lijkt te vallen is gewoon heel vervelend. Ik vind het niet gek dat ze het niet meer weet.
eridinges schreef:In je profiel zie ik dat je 18 jaar bent. Je ouders hebben zorgplicht tot 21 jaar. Pas vanaf je 21ste, wanneer je een inkomen hebt, wordt je moeder gekort op haar uitkering.
Lijkt mij verstandig om vanaf daar alles op te bouwen. Zorgen voor hulp en een inkomen en hierna op jezelf wonen.
lenaa_tje schreef:eridinges schreef:In je profiel zie ik dat je 18 jaar bent. Je ouders hebben zorgplicht tot 21 jaar. Pas vanaf je 21ste, wanneer je een inkomen hebt, wordt je moeder gekort op haar uitkering.
Lijkt mij verstandig om vanaf daar alles op te bouwen. Zorgen voor hulp en een inkomen en hierna op jezelf wonen.
Maar eventuele toeslagen die iemand wel nodig heeft kunnen wel veranderen.
Als je moeder wel er voor openstaat dat je terug zou verhuizen kan zij ook met haar contactpersoon praten (dat heeft een naam maar ik weet het niet meer) zij is vanwege haar uitkering ook gekoppeld aan iemand en daar kan ze dit soort vragen ook stellen.
lenaa_tje schreef:Dat valt zeker met huurtoeslag tegen. Een bijbaantje van topicstarter er naast kan al genoeg zijn omdat terug te moeten betalen. Dat moeten ze echt wel uitzoeken.
Geen huurtoeslag kan iemand serieus in de problemen brengen.