Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:44

Cherdenise schreef:
Ik zit hiermee in tweestrijd want ik beperk mijn sociale contacten, verjaardag alleen gevierd, boodschappen worden door 1 gezinslid gehaald, afspraken afgezegd ect. Nu wil ik eigenlijk een ritje buiten in het bos gaan maken maar ik twijfel, je leest wel dat het mag en ik wil ook super graag.. ik zie verder ook niemand in het bos en ook niet op stal. moeilijk.. want wil niet dat mensen denken dat ik er maling aan heb

In je eentje het bos in lijkt me nog geen probleem? Er is nog geen lockdown toch.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:56

Rizette schreef:
Nouvel schreef:
Ja we hebben nog niemand kunnen vinden die we konden weigeren, en nu is het zelfs open gesteld voor ouders met maar 1 vitaal beroep en de aanmeldingen stromen weer binnen...

Gemiddelde school heeft er 5, wij lopen op di en do al richting de 40...
Dat kan toch niet...

Daar hoort dan toch een maatregel op te komen? Dat is niet te geloven dat dat zomaar doorloopt. Moet de schooldirecteur daar niets mee? Om mij part de krant als er verder niemand op reageert.

Die is heel hard aan het werk met en voor ons, maar als je overal bot vangt... en iedereen zegt, wij blijven dicht, wij vangen niet op, en wij moeten onze kinderen kwijt...
dan moet je ze dus gewoon aannemen...

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:13

Rizette schreef:
Nouvel schreef:

Gemiddelde school heeft er 5, wij lopen op di en do al richting de 40...
Dat kan toch niet...

Daar hoort dan toch een maatregel op te komen? Dat is niet te geloven dat dat zomaar doorloopt. Moet de schooldirecteur daar niets mee? Om mij part de krant als er verder niemand op reageert.

Er zijn meer mensen die nu waanzinnig druk aan het werk zijn om alle ballen hoog te houden. Denk ook aan de (financieel) directeuren die nu rekening moeten houden met allerlei scenarios. Alle verplichtingen lopen door, salarissen moeten betaald worden. Die kunnen niet even naast 40+ uren per week werken ook nog de kinderopvang zelf regelen. Als de duizenden gezinnen geen loon ontvangen van mijn werkgever dan heb je weer heel veel ander problemen. Wat denk je van alle HR, legal, contract management afdelingen. Het is serieuze crisis, niet alleen in de vitale beroepen.

Rizette

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:15

Wijkagenten Waterkwartier / Biezen
17 uur ·
Houdt AUB afstand van elkaar en pak als ouders verantwoordelijkheid naar de kinderen.
Overdag spelen kinderen in het Westerpark veel te dicht op elkaar en met te veel kinderen.

MAAKT DIT BESPREEKBAAR EN CONTROLEER DIT OVERDAG. STRAKS BESLUITEN ZE NOG, DAT MEN HELEMAAL NIET MEER NAAR BUITEN MAG. IEDEREEN MOET NU ZIJN VERANTWOORDELIJKHEID PAKKEN!!!!

Gr Ruben (wijkagent)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:16

Electra63 schreef:
Faline schreef:
Ik moest eigenlijk deze maand bloedprikken en urine afleveren ivm verminderde nierfunctie en bloedprikken op aantal verschillende dingen.. Ik twijfel of ik dat nu moet doen, het is wel redelijk belangrijk, maar juist daarom ook belangrijk dat ik niks oploop. En eigenlijk wilde ik ook nog naar de apotheek van het ziekenhuis in diezelfde loop, omdat de eigen apotheek op slot zit en tekorten heeft. Ik heb nog wel wat medicatie maar als het op raakt zou ik hele serieuze problemen krijgen.. %)

Ik ben dinsdag nog bij de Internist geweest in een groot ziekenhuis.
Ik was op dat moment (11 uur) de enige patiënt. Dat was een hele rare gewaarwording.
Normaal is de wachtruimte helemaal vol.
De meeste afspraken waren omgezet naar telefonische consulten of naar een latere datum.
Alleen "belangrijke" afspraken hadden ze laten staan.
Ik ben ook gewoon (lichamelijk) onderzocht.
Echter echo, bloedprikken enz. komt op een later tijdstip, voor de volgende afspraak met de internist, omdat dit nu niet spoedeisend was.
Apotheek in ziekenhuis was gewoon nog open.

Heb overleg gehad en uiteindelijk vanochtend toch maar naar het ziekenhuis gegaan. Bij binnenkomst zit meteen een team achter een scherm die vraagt of je klachten hebt of niet en op basis van je antwoord mag je wel of niet verder evt met een mondkapje.
Bij de apotheek zaten wel nog redelijk wat mensen, maar netjes allemaal ver van elkaar af en de medewerkers allemaal achter een scherm.
Bij het bloedprikken was het inderdaad heel spooky rustig :=
Maar ik heb het in ieder geval weer gehad en hopelijk niks opgelopen daar.

Maar goed, in het ziekenhuis is alles keurig geregeld, bij onze locale AH ook, met schermen en desinfectie bij de karretjes en mandjes, maar als je de andere supermarkten in de buurt ziet, die hebben helemaal niks extras gedaan en al die hamsteraars maar hutje mutje in elkaars nek hijgen voor het laatste toiletpapier. -O-
Volgens mij is het ziekenhuis dan zelfs nog 'veiliger'...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:19

Toen ik dinsdag in het ziekenhuis kwam is mij verder niets gevraagd over gezondheidsklachten.

Maar echt heel vreemd, hoe stil het was in het ziekenhuis.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:25

Mijn dochter ging met mijn moeder mee naar het Antonius voor bloedprikken en een scan maar ze werden eerst getemperatuurd eer ze binnen mochten en mijn dochter mocht niet mee de afdeling op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:51

Het ligt er bij mij heel erg aan, mijn sociale contacten bestaan voornamelijk uit mensen die allemaal in de buurt wonen. De een komt wel op de koffie als ik in de tuin ben maar blijft op 2 meter afstand, de ander komt even niet, en de ander is er niet zo mee bezig.

Zelf zoek ik het niet op, dus mijn directe buurvrouw/vriendin waar ik normaal in het weekend wel eens tv kijk als ik thuis ben doe ik nu even niet. Het is meer buiten contact waar je in mijn ogen makkelijker afstand kan houden.
Ik kom wel veel buiten maar vooral in mijn eigen tuin/brandgang en soms wandel ik een blokje om maar ga ik niet naar het drukke park. Boodschappen doe ik zelf omdat ik alleen ben, maar waar ik eerst elke dag/om de dag naar de winkel ging sla ik nu meer in waar ik dan een week of zelfs iets langer mee kan doen.
Woensdag begin ik met nieuw werk maar daar zijn ze wel ook echt bezig met afstand houden enz dus dat komt wel goed.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:04

In Spanje zijn inmiddels risicovolle sporten , zoals paardrijden, verboden
Zat ik gister en vanmorgen ook aan te denken, stel ik breek een arm of een been, word ik dan nog in het ziekenhuis geholpen <<)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:36

Hubbels schreef:
Zat ik gister en vanmorgen ook aan te denken, stel ik breek een arm of een been, word ik dan nog in het ziekenhuis geholpen <<)

Of je wint de corona-lotto en krijgt dat gratis bij je gips. Ziekenhuis moet je in gewone tijden al niet willen zijn, bij crisis van welke soort ook al helemaal niet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:54

Hubbels schreef:

In spanje is alles verboden. Sportcomplexen (daar vallen maneges ook onder) zijn verplicht dicht.
Buiten zijn om buiten te zijn is verboden. Strand, berg, bos, natuur alles is verboden om je daar te bevinden. Al bijna een week.

Paardrijden kun je dus vergeten, tenzij je een paard aan huis hebt en genoeg ruimte of een bak om daar te rijden.

En inderdaad, als je dan valt mag je de rekening zelf betalen, dit keren verzekeringen momenteel niet meer uit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:20

Was net 1 minuut in de speeltuin met m’n kind, er waren wel 20 andere kinderen. Belachelijk. Kan je net zo goed de school weer open doen....
Dat mensen daar niet op letten zeg.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:27

Daarnet boodschappen gehaald voor de gehele week. Alles was er gewoon, het was wel rustiger in de supermarkt en aan het begin stond een bord met verzoek om toch vooral afstand te houden van elkaar. Vervolgens het huis maar eens schoongemaakt :+ Morgen maar ramenlappen ofzo :))

Vanaf donderdag werkt iedereen thuis, alles kan ook gelukkig vanuit huis gedaan worden. Wij zitten hier nu met zn tweeen.

Normaliter gaan we vaak in het weekend even ergens een koffie drinken of op zondag ergens lunchen ofzo. Dat kan nu niet meer. Het is geen ramp, maar ik merk wel dat ik het mis.

Ik ben blij dat wij paarden hebben, dan kun je tenminste nog lekker daar naar toe :-) (en op gepaste afstand met stalgenoot praten). Ik hoop dat ze de maatregelen in Nederland niet zo ver hoeven door te voeren dat je ook niet meer naar stal kunt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:36

Hier word alleen het noodzakelijke gehaald.
Geen dingen voor de tuin of voor te klussen omdat er nu net tijd is.

Boodschappen hebben wij altijd per week gedaan.
Vorige week op zaterdagavond en toen was het lekker rustig. Dus dadelijk ook eens gaan kijken.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:00

verootjoo schreef:
Was net 1 minuut in de speeltuin met m’n kind, er waren wel 20 andere kinderen. Belachelijk. Kan je net zo goed de school weer open doen....

Dat zeggen die 19 andere ouders w.s. ook. In het Amsterdamse Bos stond een hele groep mensen boven op elkaar, ze gingen een demonstratie houden tegen broodfokkers. Groot bord van RIVM ernaast dat iedereen anderhalve meter afstand moest houden. Geen mens die er zich wat van aantrok. Dus we moeten niet raar opkijken als de maatregelen strenger worden of we helemaal niet meer buiten mogen. Alleen met een document je dieren verzorgen en boodschappen doen en verder niets meer............

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:30

Rizette schreef:
verootjoo schreef:

Dat zeggen die 19 andere ouders w.s. ook. In het Amsterdamse Bos stond een hele groep mensen boven op elkaar, ze gingen een demonstratie houden tegen broodfokkers. Groot bord van RIVM ernaast dat iedereen anderhalve meter afstand moest houden. Geen mens die er zich wat van aantrok. Dus we moeten niet raar opkijken als de maatregelen strenger worden of we helemaal niet meer buiten mogen. Alleen met een document je dieren verzorgen en boodschappen doen en verder niets meer............

Die andere 19 ouders waren er niet eens. Iedereen had z’n kind los in de speeltuin. Lekker met elkaars speelgoed spelen ook enzo :n Kinderen die elkaar vastpakken en aan elkaar zitten te hijgen.
Krijg er bijna smetvrees van.

Ik ga wel gewoon een rondje fietsen met de kinderen, of naar een onpopulair speeltuintje waar niemand is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:47

Hubbels schreef:

Zo. Kwartje viel hier wat later. Waarom paardrijden verboden. Het is toch alleen met je beest, je hoeft geen contact met anderem etc etc.... Maar nu snap ik hem pas. Ivm sport met veel ongeluk kans en dat ze niet willen dat die ongelukken belangrijke tijd en ruimte in een ziekenhuis in gaan nemen... En het relatief makkelijk te voorkomen is door niet te rijden... Nu snpa ik de gedachtegang

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:03

Ik ben echt in shock als ik kijk naar de hoeveelheid Nederlanders die vrolijk op het strand rondlopen of in de rij gaan staan bij de bouwmarkt.
Misschien ligt het aan mij, maar die bouwmarkten hebben toch ook een stukje maatschappelijke verantwoording en moeten gewoon sluiten. Maar in plaats daarvan denken ze lekker aan de winst die ze maken onder het mom van " we willen er zijn voor onze klanten".

Is niemand zich er nu van bewust hoe hard dit nog uit de klauwen gaat lopen en hoeveel erger het nog gaat worden? Waarom grijpt de overheid niet in?
Italie is geen ver-van-je-bed-show. Dit staat Nederland ook te wachten als iedereen gewoon doorgaat met andere plekken zoeken om lekker te verzamelen en virussen te delen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:10

Op het strand lopen mag gewoon hoor. Dat is niet samenscholen, gewoon lekker buiten zijn.

Onverzekerd bepaalde sporten doen is niet altijd een probleem, als je dat wilt nemen, dan mag het dus. Je moet dat alleen goed afwegen.

Bouwmarkten zijn in eerste instantie commerciële instanties, die moeten ook het hoofd boven water houden. Elke winkel maakt nu zijn eigen afweging en vele zijn al dicht.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:15

Ik snap dat wel, maar ook zij zijn erbij gebaat dat we dit zo snel mogelijk bestrijden. Als dit erger uit de hand loopt, zal het ook langer duren voor we van Corona af zijn en voor de economie weer hersteld.
Dan maar dicht... Meeste zijn overigens ook ketens en volgens mij kunnen die zo'n klap beter verdragen dan de kleinere zaken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:21

De meeste ketens bestaan uit franchise ondernemers.
Het ondernemersrisico ligt dan ook bij hun en niet bij de keten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:22

Iriscope schreef:
Ik snap dat wel, maar ook zij zijn erbij gebaat dat we dit zo snel mogelijk bestrijden. Als dit erger uit de hand loopt, zal het ook langer duren voor we van Corona af zijn en voor de economie weer hersteld.
Dan maar dicht... Meeste zijn overigens ook ketens en volgens mij kunnen die zo'n klap beter verdragen dan de kleinere zaken.

Liever inderdaad de winkels dicht dan niet meer vrij naar buiten mogen. Ikea is ook dicht.
Maar je weet niet of zo'n keten het water al tot aan de lippen heeft staan, wie had gedacht dat V&D zou vallen? Ook niemand. Daarnaast is het nu natuurlijk tuintijd, dus mensen willen ook naar tuincentra.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:36

verootjoo schreef:

maar waarom was je er zelf dan net je kind? Beetje raar dat je iets belachelijk vind waar je je zelf ook schuldig aan maakt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:47

IHN schreef:
verootjoo schreef:

maar waarom was je er zelf dan net je kind? Beetje raar dat je iets belachelijk vind waar je je zelf ook schuldig aan maakt.

Huh, moet ik me hiervoor verantwoorden? :')
Maar goed, ik fietste er langs omdat we elke dag een rondje fietsen omdat we nergens heen kunnen maar wel even een frisse neus willen.
Maar goed, dus we zaten op de fiets en als we dan langs een speeltuin fietsen dan wil ie wel eens een keer van de glijbaan. Daarom staat er ook 1 minuut, omdat ik er niet de hele middag zit.
Want wij spelen dus nu niet in speeltuinen, maar anderen blijkbaar wel. Daar verwonderde ik mij alleen over :roll:

Tevreden met mn antwoord? -O-

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:55

ja hoor, t maakt mij verder ook niet uit. Maar ik hoop dat je snapt dat het raar overkomt wanneer je zegt zelf in de speeltuin te zijn en anderen belachelijk noemt... als je er maar 1 minuut was weet je niet hoelang de rest er was. In DL zijn speeltuinen overigens dicht. Alle winkel:dicht. Heb zelf ook alles afgezegd aangezien ik bij iemand geweest ben die een dag later doodziek was (heb zelf nog nergens last van, en heb astma dus ws merk ik het wel).