Haha ik hamster ook niet, moest ook 2x naar de supermarkt toe.
Ik moest nog even naar de action voor bakjes voor Mando maar ik heb me echt verbaasd... Groepjes moeders met kinderen .. hoezo dan. In de supermarkt probeer ik alles te ontwijken komt er een man naast me staan... Ik stap opzij zegt ie. Ik bijt niet hoor. Dus ik zeg... ik ook niet ik geef alleen de corona door. Heb iemand nog nooit zo snel achteruit zien springen.
Ik heb mezelf echt verbaasd over de domheid van veel mensen.
Hoorde ook al dat mensen ook vreselijk dicht bij vakkenvullers gaan staan dat sommige maar nep gaan kuchen zodat ze ieder geval afstand nemen. Blijf gewoon een beetje bij elkaar uit de buurt, zo lastig is het niet.
Toch merk ik dat ik ook hamster,geen wc papier,maar dierenvoeding. Iedere keer neem ik weer mee. Dan rijd ik langs en denk toch nog maar even wat meenemen,mijn man kwam laatst in de schuur en zei al hoeveel paarden hebben wij? Het kattenvoer heeft hij nog niet gezien Het hondevoer vind ik lastiger ,ze krijgen vers vlees en ik kan niet meer stockeren dan de vriezer groot is.Dus ik heb wel een zak brok gekocht in geval dat...
Wij hebben wel 2 zakken hondenvoer voor één van onze honden besteld, voor het geval dat dat wel een keer een probleem vormt. Ze heeft huidproblemen en wanneer ze ander voer krijgt dan verergerd het direct, dus dat risico willen we liever niet nemen sinds het nu zo goed gaat. Die andere hond kunnen we elk voer geven, maakt niet uit.
Voor mijn katten heb ik ook gehamsterd. Niet extreem, maar wel dat ze voor de komende weken genoeg droogvoer hebben. Ze eten tegenwoordig Purizon en dat loopt alleen via Zooplus en wil weleens uitverkocht zijn, vandaar dat ik een nieuwe zak besteld heb terwijl de andere pas half leeg is.
Ik moest net kattenvoer hebben dus vond het wel even spannend Mijn kat is diabetes-patient dus krijgt speciaal voer. Gelukkig is de bezorging van de week geweest en kunnen we er weer tegenaan.
conejo
Geplaatst: 21-03-20 15:37
Hier idd voor de katten ook eerder voer besteld ba normaal (maar eigenlijk op het punt dat we zouden moeten bestellen) bestel eigenlijk altijd op het laatste moment in de zin van dat we nog een paar dagen voor uit kunnen. Voer bij zoo plus wat ik nog niet ergens anders heb gezien. En normaal bezorgen ze heel snel. Nu stond er idd dat de levertijd langer kon zijn dus maar besteld voor ons en mijn moeder. Zou idd later komen. Viel uit eindelijk mee. Doos 1 zou dinsdag komen met DHL (wat normaal gezien maandag zou zijn) en doos 2 woensdag met DPD. En uiteindelijk zijn ze alle 2 op dinsdag gekomen wat maar 1 dag later is dan normaal. Had zaterdag besteld. Wel de normale hoeveelheid die we bestellen een 10 kg zak (4 katten en is dus voordeliger)
Oscar
Forumcoördinator
Geplaatst: 21-03-20 15:38
Century, dat is dan inderdaad wel spannend. Onze katten zijn in principe gewoon oke, maar ze doen het nu net zo lekker op het 'nieuwe' voer. Zou het zonde vinden als ze weer van begin af aan moeten starten. Maar nood breekt wet, beter ander voer dan helemaal geen voer. Maar ik ga wel proberen om het genoeg op voorraad te houden.
Nu moeten ze niet stiekem de voorraad plunderen Zoals bij ons een keer is gebeurt, en wij 's avonds maar afvragen waarom ze niet wilde eten, totdat we de zak met voer zagen en ze langzaam dikker werden.
Ik heb ook een extra grote zak kattenvoer besteld, maar ik moest sowieso al wel bestellen. Mijn kat krijgt ook heel specifiek dieetvoer dat alleen online en bij de dierenarts te krijgen is, dus als er wel iets van een lockdown komt of de post begint het moeilijk te krijgen heb ik echt een heel groot probleem. Die van mij is niet zo'n vreter dus ik doe makkelijk iets van 3.5 maanden met een grote zak. Van de week bestel ik nog even een zooi natvoer en dan is het ook wel weer klaar.
Hier was van de week het kattenvoer op bij de supermarkt. Nu maakt het voor onze boerderij katten niet uit wat voor voer ze krijgen, ze eten toch alles wat los en vast zit.
Ik heb gisteren kattenvoer besteld en was eigenlijk net op tijd heb nog voor een kleine week en zooplus levert nu binnen 4 dagen. Dus we gaan het zien. Gelukkig doe ik ca 4 maanden met een zak dus dan ben ik voorlopig ook wel weer klaar
Vanmorgen zag ik dat de dierenwinkel waar ik altijd heen ga een bericht op facebook had geplaatst dat ze het ook extreem druk hebben. Ik heb nog konijnenvoer en hooi nodig, ik heb nu nog wel genoeg voor minimaal 2 weken. misschien moet ik dat maandag maar eens gaan halen voor het straks echt allemaal op is en ik nergens meer voer kan krijgen.
Ik wilde nog even wat kattenbakvulling bestellen via Zooplus, maar daar was heel veel niet leverbaar. Toen moest mijn man toch nog even naar de Jumper voor een paar zakken.
Hier gaat nog wel de bodembedekking en hooi van de caafjes opraken, maar ik kan me eigenlijk niet zo voorstellen dat men dat echt gaat hamsteren? Anders moet ik ze maar buiten gooien en moeten ze maar gras maaien
Zooplus had inderdaad al flink wat vertraging. Ik heb van de week dus besteld en het duurde aanzienlijk langer voor het er was. Uiteindelijk wel geleverd, maar even moeten wachten dus. Zou niet per se gaan hamsteren maar een extra zak dierenvoer of grit is denk ik geen overbodige luxe...
Ik sla kattenvoer en grit altijd voor een half jaar in. Da's goedkoper, maar nu kunnen we er voorlopig tegenaan. Meneer heeft ook dieetvoer. Maar ik had daar niet over nagedacht, zal even bij moeders checken hoeveel zij nog heeft voor haar Prinsje.
Vanmorgen de hooi boer maar gebeld om te vragen wat hij doet, mocht er een lockdown komen.. Gelukkig kan ik dan gewoon terecht en hoef ik geen hooi te hamsteren voor de konijnen