Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:10

Wij hebben vanochtend nog niets gedaan. Ik moest voor school van alles doen om ervoor te zorgen dat mijn leerlingen aan het werk kunnen.

Vanmiddag gaan we beginnen met wat schoolwerk, en ik wacht de planning van school even af.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:25

Mijn zus haar tweeling was jaren terug wel heel stil boven, wij zaten gezellig te kletsen en mijn zus kreeg ineens zoiets van oepss wat zijn die aan het doen :')
Kwamen ze beneden, de een had bij de ander, die toch al engelenhaar had, haar haar geknipt :oo
Mijn zus durfde niet aan het staartje bovenop haar hoofd te zitten, bang dat ze het los in haar hand zou houden _O-
Viel gelukkig mee, was nog te verbergen maar je schrikt je een ongeluk :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:30

C_arola schreef:
Misschien nog een tip hier, https://devoorleeshoek.nl/index.php heeft nu een gratis abonnement voor voorgelezen boeken voor kinderen.

Oh da's een goede tip, dankjewel!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:43

Citaat:
Vraag: Mijn kind blijft vanaf 16 maart verplicht thuis, moet ik wel blijven betalen voor opvang?

Antwoord: Ja, dus:

Betaal de factuur voor opvang zoals u dat altijd doet.
Pas niets aan bij de Belastingdienst voor uw kinderopvangtoeslag, zo houdt u uw recht op opvang en de toeslag en wordt deze doorbetaald.
U hoeft geen wijzigingen door te geven of uw kinderopvang stop te zetten.

https://www.veranderingenkinderopvang.n ... aatregelen

De overheid is nog in beraad over de compensatieregeling voor ouders. Zodra duidelijk is hoe dit er uit gaat zien, zullen wij u nader berichten.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:16

Wij hebben ook besloten een tablet aan te schaffen voor squla (hebben geen tablet). Kunnen ze een beetje bij blijven en er komen opdrachtjes en werkboekjes vanuit school.

Maar voor nu. Lekker uitslapen en daarna in de tuin met het mooie weer.

Afbeelding

Afbeelding

Keet

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:18

Wat een dames alweer!

Wij zitten te dubben over een extra tablet voor zoon. Maar zijn er nog niet uit :+ squla willen we wel proberen

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:21

Hadden wij nu maar zo'n lekker grote tuin :)

Maar, ons postzegeltje is wel groot genoeg om de trampoline in te zetten.
Die is mijn man nu weer aan het opbouwen.

Zo blij dat we die toch niet weggedaan hebben. Ik was het ruimteslurpende lelijke ding waar niet naar omgekeken werd zo zat.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:23

Boras schreef:
Hadden wij nu maar zo'n lekker grote tuin :)

Maar, ons postzegeltje is wel groot genoeg om de trampoline in te zetten.
Die is mijn man nu weer aan het opbouwen.

Zo blij dat we die toch niet weggedaan hebben. Ik was het ruimteslurpende lelijke ding waar niet naar omgekeken werd zo zat.

hier ook een postzegel tuin waar gelukkig wel een trampoline in past naast een bank waar ik kan zitten haha en dat is toch alweer fijn om ze even te laten gebruiken voor wat energie kwijt te komen. M'n zoon kan dan wel nog mee voor de dagelijkse langere wandeling met de hond, want die doen we op plekken waar niemand komt of waar we mensen met minimaal 50m kunnen ontwijken. Dan krijgt hij ook nog wat extra frisse lucht en beweging.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:26

Hier geen trampoline :) maar wel een bak aarde om in te rommelen, bakjes, emmers, buizen, veeeeeel water en rommels :D hij vermaakt zich er prima

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:26

Hier toch een beetje een dagindeling gemaakt om het 'hangen' zoveel mogelijk te voorkomen.
Als ik het aan de kinderen over laat zitten ze de hele dag achter de PlayStation namelijk..
Dus vanochtend gewoon schoolwerk gedaan, we hebben met elkaar geluncht en daarna een eind gewandeld met de hond. Ze zijn nu aan het voetballen. Straks weer met school bezig. En dan met elkaar een film kijken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:27

Nou wat je daar zegt is waar ik een beetje mee zit te dubben in mijn hoofd. Er zijn een heleboel gezinnen die niet zo'n mooie ruime tuin hebben met van alles voorzien (schommels, zandbak, glijbaan, trampoline etc).
Ik zou best een paar kindjes af en toe een middagje kunnen laten komen spelen maar zit een beetje met hoe dat dan aan te pakken.
Iig geen gesnotter of gehoest etc en bijv max 2 kindjes per keer ofzo?

Ik snap bijv heel goed dat naar een grote speeltuin in het dorp gaan lastig is ook weer omdat natuurlijk daar weer heel veel kinderen samen komen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:30

Dat uitslapen klinkt ook heel leuk, maar die van ons staat gewoon om 7 uur "aan" hoor :=

Wij gaan deze week de moestuin maar eens opstarten :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:33

Uitslapen willen ze alleen maar als het niet kan.

Net als wij vroeger :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:34

Ik heb gezegd thuiskleding uit, gewone kleren aan.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:35

Hier een balkon dus daar helaas geen speelmogelijkheden. Wij hebben net een speeltuin opgezocht waar geen andere kinderen waren.

Deze week mag mijn kleuter nog wel lekker hangen, maar denk dat ik daar volgende week wel klaar mee ben dus dan maar wat meer activiteitjes thuis doen.

Mijn 2 jarige is rond 6.30 meestal wakker terwijl het kleuterkind heerlijk tot 9.00 of later kan uitslapen.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:01

zonnebloem18 schreef:
Onze eerste ochtend begint al goed. 8)7 |o
[ [url=m/czLMqN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu kaalscheren, is het weer aangegroeid als ze naar school moeten :+

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:22

Ik heb twee kindjes van pension klanten,maar zelf geen kleine kinderen meer.Ben het dus ook niet gewend meer.
1 heb ik al in bad kunnen steken die zit nu voor tv in een tshirt van mijn. met (helpen) van het verzorgen van de dieren in de vijver gevallen :o .Ze wilde vissen aaien >;)
Morgen komen ze ook dan gelijk maar extra kleding vragen. Woensdag waren de ouders altijd al vrij.Kan ik bijkomen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:28

Ik vind je een held beatje. Zijn niet veel pensionhouders die dit zouden doen.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:51

Hier zitten ze gezellig met zo’n 20 kinderen in de speeltuin en de rest van het dorp liep in de action. Schiet zijn doel een beetje voorbij zo geloof ik.. |o

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:57

lizy29 schreef:
Ik vind je een held beatje. Zijn niet veel pensionhouders die dit zouden doen.

Daar is niks heldhaftig aan. Als je mensen uit nood kan helpen moet je dat doen, zeker in tijden als deze.

Het is alleen verbazingwekkend hoe snel je kinderen weer ontgroeit,en je niet meer gewend bent ogen op je rug te hebben. En ze blijven niet slapen dat scheelt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:08

Afbeelding
Afbeelding
Thans God voor mooi weer. Vanmiddag ook de twee koters van m’n schoonzusje gehad. Die wonen in een appartement en moesten even uitrazen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:49

miramii schreef:
Hier zitten ze gezellig met zo’n 20 kinderen in de speeltuin en de rest van het dorp liep in de action. Schiet zijn doel een beetje voorbij zo geloof ik.. |o

Hier ook, echt ongelooflijk _-:(

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:54

Wij zijn de ochtend om half 9 gewoon begonnen met de planning. Voor de 11 jarige (groep 7):

- Begrijpend lezen
- nieuws en woordbegrip
- even achter de playstation
- fabriek bouwen van lego
- buitenspelen
- helpen met de dieren verzorgen
- 15 redactiesommen

Middelste van 7 (groep 3)
- oefenen met lezen
- 15 redactiesommen
- even op de Playstation (gelukkig hebben we er twee :'))
- inrichting voor de fabriek van lego maken en bedenken
- buitenspelen
- helpen met de dieren verzorgen
- schrijfopdracht

Ik ben net even snel naar de winkel geweest om een gravitrax knikkerbaan, hamertje tik voor de jongste en diverse oefen en puzzelboeken te halen.

Verder gelukkig een enorme tuin met trampoline e.d. En ruim voldoende asfalt om te skaten, voetballen etc.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:57

djuulsie schreef:
miramii schreef:

Ach, ik was as vrijdag uitgenodigd voor een kinderverjaardag, en werd net geappt dat we allemaal eerder mogen komen want het kind is toch vrij :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:13

djuulsie schreef:
miramii schreef:

Je moet sociaal contact vermijden, maar mogen kinderen nog buiten spelen? - https://nos.nl/l/2327277

Buitenspelen mag dus mits ze niet aan elkaar zitten.