Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:22

Pocca_Locca schreef:
Goed San87. Maak het vooral makkelijk voor jezelf. Ik denk liever op mijn zelfstandige manier over dit soort dingen. Iedereen zal beamen dat er onnodig angst wordt gezaaid door de vertekenende berichtgeving. Als je geen werkende witte bloedlichaampjes meer hebt, ben je levensgevaarlijk ziek. Toevallig heeft net Corona het laatste zetje gegeven, maar het had voor hetzelfde geld een koortslip of een ingescheurde teennagel geweest kunnen zijn. Zou de berichtgeving dan ook zo zijn? “ voetbalcoach (21) overlijdt aan ingescheurde teennagel” en dan verderop: hij bleek al leukemie te hebben gehad.

Heel goed +:)+.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:23

Marie_Anne schreef:
Je bent wel een complotdenker.

De hele post is zeg maar het schoolvoorbeeld van :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:31

Pocca_Locca schreef:
Goed San87. Maak het vooral makkelijk voor jezelf. Ik denk liever op mijn zelfstandige manier over dit soort dingen. Iedereen zal beamen dat er onnodig angst wordt gezaaid door de vertekenende berichtgeving. Als je geen werkende witte bloedlichaampjes meer hebt, ben je levensgevaarlijk ziek. Toevallig heeft net Corona het laatste zetje gegeven, maar het had voor hetzelfde geld een koortslip of een ingescheurde teennagel geweest kunnen zijn. Zou de berichtgeving dan ook zo zijn? “ voetbalcoach (21) overlijdt aan ingescheurde teennagel” en dan verderop: hij bleek al leukemie te hebben gehad.

Dat beaam ik zeker ja.
Onnodig angst zaaien met vertekende berichtgeving is bijvoorbeeld een filmpje plaatsen van een vage Amerikaan die Bill en Melinda Gates ervan beschuldigd achter het virus te zitten. Dat heeft niets te maken met zelfstandig denken. Integendeel.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:34

bigone schreef:
Pocca_Locca schreef:
Pinda_dipje inderdaad. Niks complottheorieën, maar keiharde realiteit. En dat is beangstigend. Dus roepen veel mensen dan: “complot theorieën” om zichzelf te kalmeren als het ware.

Dat jij Gates al de maffia vind , ik denk dat zijn foundation op de goede weg is en hoop dat het hem lukt om de levenstandaard in arme landen te verhogen en de gezondheidszorg te verbeteren, met vaccinatie en geboortebeperking.

Oh maar daar ben ik ook alleen maar blij om, en ik ben ook niet tegen vaccins. Wel tegen het verdienmodel daarachter en de angst die massaal gezaaid wordt waardoor mensen (in)direct gretig worden naar een levensreddend vaccin voor een ziekte die pro rata op dit moment nog helemaal niet zo heel groots is.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:48

_San87_ schreef:
Marie_Anne schreef:
Je bent wel een complotdenker.

De hele post is zeg maar het schoolvoorbeeld van :).

Zal best en interesseert me eerlijk gezegd weinig wat voor stempeltje je erop wenst te drukken. Ik zie persoonlijk liever mensen die een kritische noot plaatsen bij actuele gebeurtenissen, dan mensen die nog steeds leven in een droomwereld van eenhoorns en glitters die niet om geld en macht draait. En die vrijwel alles klakkeloos aannemen want 'het stond op FEESTBOEK!' (of in het AD, of de telegraaf of....).
Bovendien heb ik een broertje dood aan complotwebsites zoals Nine for News met zelden een herleidbare bron of 'artsen die liever anoniem blijven uit angst voor de gevolgen van hun SCHOKKENDE openbaringen :')'. :+
Ik probeer zoveel mogelijk te varen op herleidbare feiten en vind het leuk om te filosoferen over de consequenties of motivaties die uit die feiten voortvloeien. Als je dan al direct een complotdenker bent, prima :j

BigOne

Re: Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:50

Denk dat het complot denken ook niet direct tegen jou gericht was maar tegen Pocca.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:53

Pinda_Dipje schreef:
Zal best en interesseert me eerlijk gezegd weinig wat voor stempeltje je erop wenst te drukken. Ik zie persoonlijk liever mensen die een kritische noot plaatsen bij actuele gebeurtenissen, dan mensen die nog steeds leven in een droomwereld van eenhoorns en glitters die niet om geld en macht draait. En die vrijwel alles klakkeloos aannemen want 'het stond op FEESTBOEK!' (of in het AD, of de telegraaf of....).
Bovendien heb ik een broertje dood aan complotwebsites zoals Nine for News met zelden een herleidbare bron of 'artsen die liever anoniem blijven uit angst voor de gevolgen van hun SCHOKKENDE openbaringen :')'. :+
Ik probeer zoveel mogelijk te varen op herleidbare feiten en vind het leuk om te filosoferen over de consequenties of motivaties die uit die feiten voortvloeien. Als je dan al direct een complotdenker bent, prima :j

Dat doe ik ook. Maar het bericht dat je postte is wel erg van t aluhoedje niveau. Misschien bedoelde je het niet zo, dat kan.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:56

_San87_ schreef:
Pinda_Dipje schreef:

Dat doe ik ook. Maar het bericht dat je postte is wel erg van t aluhoedje niveau. Misschien bedoelde je het niet zo, dat kan.

Ze nodigt mensen uit eens te denken over iets dat ondenkbaar is.

Het is natuurlijk niet voor het eerst in de geschiedenis dat een zichtbare ramp, een onzichtbare handeling achter de schermen verbloemt.
Kritisch blijven maakt je geen aluhoedje.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:58

Aparte wending heeft dit topic genomen :D .

Misschien een topic openen waar de complottheorieën besproken en gedeeld kunnen worden ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:00

Ninx schreef:

Het is natuurlijk niet voor het eerst in de geschiedenis dat een zichtbare ramp, een onzichtbare handeling achter de schermen verbloemt.

Ik noem niemand een aluhoedje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:09

bigone schreef:
Denk dat het complot denken ook niet direct tegen jou gericht was maar tegen Pocca.

Dat denk jij verkeerd. Dat was zeker wel naar pindadipje gericht. Zoals San87 zei, haar hele post is een schoolvoorbeeld van complotdenken. Beschuldigingen zonder enige onderbouwing.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:37

Ik geloof nog steeds dat dit virus door een evolutionair proces is ontstaan. Na alle waarschijnlijkheid op de bewuste wet market in Wuhan.

Wetenschappers waarschuwden hier al jaren voor dat dit kon gebeuren. Ik ga daarom niet mee in het verhaal dat mensen die ons gewaarschuwd hadden voor deze mogelijkheid nu de veroorzaker zijn van dit virus.

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:03

Zorgen maken over het verdienmodel? Want Bill Gates heeft meer geld nodig? Waarvoor dan?...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:27

Ninx schreef:

Nee, wat zij doet is gewoon wat totaal verschillende feiten bij elkaar vegen en dan zeggen kijk eens wat ik nou gevonden heb.

Toevallig zat ik net achter op de gitaarversterker van mijn zoon te kijken. Die komt bij Fender vandaan uit Corona California en is made in China. En laten toevallig nou ook nog wat metalheads de apocalyps theorie aanhangen, dus zie je wel, deze hele epidemie is de schuld van de muziekindustrie.

Door wat feiten, die geen verband hebben met elkaar te verbinden wordt je niet ineens woke. Het enige wat je daar van wordt is een complotdenker. Er zijn genoeg echte misstanden in de wereld waar wat aan gedaan moet worden, zonder er zelf allerlei nog ergere bij te verzinnen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:34

fransje23 schreef:
Als mensen alleen de koppen lezen zegt dat veel over die mensen en minder over de koppen. Daarbij is de Telegraaf sowieso een sensatiekrant en is het raadzaam om verschillende bronnen te lezen.

Ja dan pakken mensen behalve de Telegraaf de Dagelijkse Standaard of nog erger Jensen erbij |o

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:35

@Karl die vergelijking vind ik echt voor verbetering vatbaar :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:37

Arabesk schreef:
fransje23 schreef:
Als mensen alleen de koppen lezen zegt dat veel over die mensen en minder over de koppen. Daarbij is de Telegraaf sowieso een sensatiekrant en is het raadzaam om verschillende bronnen te lezen.

Ja dan pakken mensen behalve de Telegraaf de Dagelijkse Standaard of nog erger Jensen erbij |o

Of Feestboek :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:39

Arabesk schreef:
fransje23 schreef:

Van Jensen verwacht ik nog wel dat hij met een T shirt komt 'Corona optimist"

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:39

Electra63 schreef:
Arabesk schreef:

ja dat is helemaal kansloos, echt ik heb het uitgezet ik kijk er niet meer op. De volstrekte waanzin die daar voorbij komt... dan is je vertrouwen in de mensheid meteen weg. Corona komt door 5 G of omgekeerd en meer van die ellende.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:43

Arabesk schreef:
[
Citaat:

ja dat is helemaal kansloos, echt ik heb het uitgezet ik kijk er niet meer op. De volstrekte waanzin die daar voorbij komt... dan is je vertrouwen in de mensheid meteen weg. Corona komt door 5 G of omgekeerd en meer van die ellende.

Zegt ook wat over jouw vrienden en cookies :Y) :D
Ik zie vooral mensen die zich irriteren aan mensen die zich niet aan de regels houden muziek langskomen.

oliebol, ik ben er één van die FB vrienden ....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:07

Pocca_Locca schreef:
@Karl die vergelijking vind ik echt voor verbetering vatbaar :')

Welnee, dom feiten aan elkaar verbinden is niet meer dan dat. Dom feiten aan elkaar verbinden.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:37

Het was gewoon wachten op de eerste complottheorieën inzake Corona. Complotten scheppen overzicht in de chaos en je kunt een zondebok aanwijzen,heel handig. Ik zie het vooral als een teken dat een bepaalde groep mensen niet kan leven met de gedachte dat we voor een aanzienlijk deel aan het toeval overgeleverd zijn. Er moét wel een bepaald kwaadwillend mechanisme achter zitten. Er móeten wel schuldigen zijn. Bij voorkeur te vinden onder die mensen en instituten die voor de complotdenkers sowieso al de usual suspects vormen voor alles wat er niet deugt aan de wereld.

Bedenk je overigens dat wij hier in NL cq. Europa nog steeds behoorlijk bevoorrecht zijn. Er zijn plaatsen waar social distancing niet eens mógelijk is. Denk aan de sloppenwijken van Indiase steden. Er zijn landen waar je het niet in je hoofd moet halen je kritisch uit te laten over het overheidsbeleid inzake Corona want dan zou je weleens de bak in kunnen draaien, of erger.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:42

@karl Volgens mij is er wel degelijk een verschil tussen intelligent feiten koppelen en dom feiten koppelen. Een wereld van verschil. Maar we gaan teveel off topic denk ik.
On-topic; Volgens mij zijn dit gouden tijden voor nieuws sites, kranten, adverteerders en media in het algemeen. Wat dat betreft dus goed voor de economie.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:16

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:36

Pocca_Locca schreef:
@karl Volgens mij is er wel degelijk een verschil tussen intelligent feiten koppelen en dom feiten koppelen. Een wereld van verschil. Maar we gaan teveel off topic denk ik.
On-topic; Volgens mij zijn dit gouden tijden voor nieuws sites, kranten, adverteerders en media in het algemeen. Wat dat betreft dus goed voor de economie.

Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen is het probleem dat complotdenkers en intelligent feiten koppelen niet samen gaat. Die komen niet verder dan dom feiten koppelen, ook al denken ze zelf anders.