Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:13

Britt_xxx schreef:
Domino_2006 schreef:
Een grote ergernis voor mij is ook het vrachtautotreintje.

Vooral op een tweebaansweg. Als je dan een afslag moet hebben moet je al kilometers van te voren met 90 achter ze gaan hangen, want ertussen kom je niet.

Of wanneer je de snelweg op komt en ze gewoon doorrijden, waardoor je niet kan invoegen.

Een vrachtwagen kan nu eenmaal trager versnellen en afremmen.
Over het treintje: meestal zet ik gewoon mijn knippertje aan en dan word ik er netjes tussen gelaten. Als je het een beetje sympathiek “vraagt” is men eerder geneigd om je er tussen te laten.

Mijn knipperlicht gaat al heel vroeg aan. Dus ie moeten ze echt wel zien. En toch moet ik af en toe gevaarlijke capriolen uithalen.

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:27

Gisteren een vrouw die langzaam voor mijn neus reed.
Netjes stil stond bij de verkeerslichten van de busbaan.
Maar stil bleef staan nadat bus voorbij was en de lichten uit waren.
Toch maar even op de toeter gedrukt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:47

Mensen die vrachtwagens niet op volle snelheid durven te passeren en er dan maar met 95 km/u voorbijgaan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:27

luuntje schreef:
Gisteren een vrouw die langzaam voor mijn neus reed.
Netjes stil stond bij de verkeerslichten van de busbaan.
Maar stil bleef staan nadat bus voorbij was en de lichten uit waren.
Toch maar even op de toeter gedrukt.

Zo had ik een tijdje geleden een meid voor me, nog vrij jong, die met haar mobiel bezig was met het stoplicht. Ik stond achter haar en kon heel mooi zien hoe ze haar mobieltje pakte en naar beneden staarde. Dat werd ook een toet bij groen. Volgende stoplicht doet ze exact hetzelfde! Dus ik iets agressiever toet. Keek ze best wel geschrokken omhoog in haar binnenspiegel naar mij. Heb d'r even goed uitgelachen :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:43

Vandaag ben ik naar Leeuwarden gereden een ritje van 75 km. Eerste keer eigenlijk dat ik alleen zo'n afstand afleg dus ook maar eens goed om te doen maar heb mij toch lopen irriteren....

Ik reed op de rechter baan op een 100 weg. Links van mij reed een busje en rechts ook een soort auto met aanhanger. Ze reden mij letterlijk klem. Het busje recht op de invoegstrook liet ook geen gas los. Ik wou dus opschuiven want ik dacht die zit zo bij mij in de auto. Ik mijn knipperlicht aan gaat het busje aan de linkerkant even vol gas geven zodat ik daar niet kom te rijden. Ik kon niet anders en moest wel naar links. Snap het niet die had dat busje op de invoegstrook ook gezien maar dan niet even sociaal zijn en mij er even voorlaten. Mensen in busjes.... denken ook altijd dat ze het recht hebben om snel door te rijden.

Terugweg was best slecht weer veel wind en weinig zicht. Ik heb nog niet zo vaak op van die landweggetjes gereden in het donker met weinig zicht. Ik vond het niet heel prettig omdat je ook langs water rijd zonder vangrail of iets. Ik reed dus wat rustiger omdat ik de weg daar ook niet kende. Groot licht had ik gevonden maar kreeg ik niet meer uit natuurlijk ( zucht) dus nog even gestopt om te kijken hoe het werkt zodat ik anderen niet verblind. Maar ach andere mensen rijden gewoon met heel fel en groot licht op je af en ik maar sociaal doen. Heb op de 100 weg nog bewust een bestuurder mij in laten halen werd helemaal gek van zijn autolampen. Dacht ga er maar voorbij dit is niet te doen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 00:19

Vandaag eens geen ergernis, maar een pluim.. we reden met onze paarden een rondje om en op een weg die te smal is om in te halen, met maar enkele inhammen om te wachten, kwamen we meerdere vrachtwagens tegen.. en allemaal wachtten ze netjes tot we bij een inham waren, toen ze zagen dat we gingen draven om daar sneller te zijn..

En toen we met mn jonkie wandelden reed een vrachtwagen wat voorzichtiger, toen hij (chauffeur) zag dat ie het spannend vond

+:)+

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 00:43

Mensen die bij het linker verkeerslicht voorsorteren, maar vervolgens enorm traag optrekken.....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 08:44

Vannacht weer meerdere middenvak rijders, voornamelijk fiat 500 :+ en op een gegeven moment een compleet links rijder, met 2 km verder een auto rechts en ik reed er 3 km achter, gewoon rechterbaan aangehouden en reed er zo voorbij ruim voordat die die auto al had ingehaald . Mafklappers zeg die links blijven rijden (3 baans). Ik ga geen moeite doen om die auto naar rechts te jagen. Die mensen snappen de verkeersregels gewoon niet :o?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:03

Zojuist iemand met een Pools of Duits kenteken die daadwerkelijk ging spookrijden op een afrit van de A2......en zich na 100 meter bedacht dat er iets niet klopte....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:20

Och
Zo had ik een paar weken terug een oer-Hollands kenteken wat zo spookrijdend richting Waalwijk afsloeg bij Drunen op het verkeersplein

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:37

Links hangen blijven met 110 , rechts ging ik al 110 + . Gas los en wat ruimte gegeven , maar ze bleven hangen op die linkerbaan :x . Net voor tunnel toch maar voor mij en opeens was het gaspedaal ook weer gevonden bij ze >< , geef dan gelijk gas bij -zucht -

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 16:39

Toen ik net mijn rijbewijs had, heb ik per ongeluk ook eens stukje spookrijdend doorgebracht. :o
Gelukkig toeterde iemand op tijd en kon ik het meteen herstellen. Schaamde mij diep, daarna nooit meer gebeurd gelukkig _O-

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 17:19

Ergernis van vannacht, alle Duiters (in Duitsland) die in het midden 110/115 rijden terwijl ik op de cruise control 140 reed en fijn rechts reed (aangezien de weg leeg was) waardoor je 2 banen moet schuiven om ze in te halen en vervolgens weer 2 terug kan :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 18:12

Onnodig links rijden is irritant.
Zeker als de rechterbaan gewoon leeg is.

Leo de Haas van Blik op de Weg moest maanden rijden om voldoende materiaal te hebben voor zijn tv programma.
Rij een week rond hier bij Schiphol en je kan wel 10 programma’s vullen met overtredingen op de weg.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 02:38

Joh in 1 dag is dat al prima te doen, rij de A4 een paar x af en tadaaa je hebt een heel archief *\o/* nou ik ga mij klaarmaken voor werk, benieuwd wat ik nu weer ga zien onderweg op zondag ochtend :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 02:40

Succes met de zondagsrijders :+

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 09:38

Afgelopen donderdag had ik een flinke ergernis op de a9.

Ik reed op de oprit er naar toe alvast op linkerbaan zodat invoegen makkelijker werd. Reed 120 waar je 120 mag. Komt er eentje rechts naast me rijden om daarna voor mij te komen op de a9. Daar laat ze het gas los, dus ik haal in. Voegde weer netjes voor haar in. Komt ze daarna weer met 130 langs me om voor me 90 te gaan rijden.

Dus ik er weer langs om daarna 110 verder te gaan. Het 100 stuk op,Daar laat ik mij terug zakken tot 105.
Komt ze weer langs me, blijft naast me rijden steekt middelvinger op om vervolgens in 1 ruk 4 banen naar rechts te gaan want ze moest de afslag hebben.

Sommige mensen....

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:49

Valerie93 schreef:
Afgelopen donderdag had ik een flinke ergernis op de a9.

Ik reed op de oprit er naar toe alvast op linkerbaan zodat invoegen makkelijker werd. Reed 120 waar je 120 mag. Komt er eentje rechts naast me rijden om daarna voor mij te komen op de a9. Daar laat ze het gas los, dus ik haal in. Voegde weer netjes voor haar in. Komt ze daarna weer met 130 langs me om voor me 90 te gaan rijden.

Dus ik er weer langs om daarna 110 verder te gaan. Het 100 stuk op,Daar laat ik mij terug zakken tot 105.
Komt ze weer langs me, blijft naast me rijden steekt middelvinger op om vervolgens in 1 ruk 4 banen naar rechts te gaan want ze moest de afslag hebben.

Sommige mensen....

Ik ben er natuurlijk niet bij geweest, maar het komt een beetje over of je op een vrij rustige weg onnodig links reed? Natuurlijk keur ik het gedrag van de andere automobilist niet goed, maar onnodig links rijden kan ook wel vrij ergerlijk zijn en is ook gewoon verboden

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:57

Ze rijd links 120 waar ze 120 mag om links af te gaan
En ik ga bij de overige snelheden uit van gewoon rechts rijden?
Dat lijkt me niks met onnodig en te langzaam links rijden te maken hebben

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:36

De weg waar ik al links voorgesorteerd was en 120 reed is hooguit 750m. Waar het sowieso best druk is en vaak gedoe rondom mensen die op laatste moment nog moeten invoegen.

Klopt ik rijd vaak zo rechts mogelijk aangezien zelf hekel heb aan onnodig links rijden

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:41

Ik had er net een die mij op een 60 weg met dik 80 inhaalt (waar ze enorm veel controleren overigens), waarna hij achter de volgende auto komt die netje 60 rijdt tot aan de rotonde. Geen mogelijkheid meer tot inhalen. Met andere woorden, ik stond weer direct achter hem bij de rotonde dus hij is er welgeteld 1 seconde mee opgeschoten! *\o/*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 13:58

Haha ik moet daar altijd zo om lachen!
Hier doen ze het op een 50 weg zonder fiets en zebrapaden of kruisingen.
Hard inhalen en dan kom ik ze bij het stoplicht weer tegen :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:29

Bestuurder net voor mij die reed, nog geen 30km/u op een 80 weg. Auto viel nog net niet om :')

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 15:00

Mensen die met dit slechte weer geen lampen aan doen..
Je bent dan net wat beter zichtbaar als het zo hard regent.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 15:01

AmyJamess schreef:
Mensen die met dit slechte weer geen lampen aan doen..
Je bent dan net wat beter zichtbaar als het zo hard regent.

Ohhh deze inderdaad. Helemaal fijn als er geen verlichting aan is én een witte auto is.