Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PepperrrJarig

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:27

Jeetje wat heftig... Je schrijft het zo dat ik het me kon inbeelden, en kon voelen. Wat enorm eng...!
Heel, heel veel sterkte :knuffel:

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 18:05

Gelukkig waren de kindjes op school. Die hebben van alles totaal niks mee gekregen.
Vanmiddag de brievenbus geleegd en daar zat een brief in. Ruben staat op de wachtlijst voor Neurosurgery (craniotomie). Ze gaan zo snel mogelijk contact opnemen alleen een tijdsbestek kunnen ze er niet op plakken. *\o/* Zijn we heel erg blij mee!!

De huisarts heeft terug gebeld naar Ruben. Zijn medicatie was gister al verhoogd maar dit gaan ze de aankomende maand nog eens op werken naar het dubbele. Ruben heeft gelijk gevraagd of hun al iets van resultaten konden inkijken. Dat kon! Zijn tumor is minimaal/amper gegroeid dat is dus heel erg goed nieuws. Wel is er te zien dat de hersens heel geirriteerd en daardoor gezwollen. De zwelling zorgt voor de aanvallen en eigenlijk nog meer druk in zijn hoofd. Dit was een beetje minder. Hopelijk schiet het nu allemaal een beetje op. Morgen ga ik de resultaten ophalen bij de huisarts. Ik heb graag alles op papier voor mezelf of als er iets gebeurd zoals gister dan heb ik het bij de hand.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:33

Slim Nuvel om alles bij de hand te hebben.
Weten ze ook waarom de hersenen zo geirriteerd en opgezwollen zijn/waren?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 03-09-20 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:39

Wat een nachtmerrie voor jou en je man.
Wat een topper dat je zo rustig kon blijven.

Fijn dat de tumor niet groeit.
Maar ja geïrriteerde hersens zijn ook niks. Kan daar nog iets aan gedaan worden?

Heel veel sterkte voor jullie.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 11:44

Dank je wel luuntje en pepperrr :)
De tumor irriteerd omdat deze vrij groot is. Dit kan komen omdat het tegen omliggend weefsel schuurt of omdat het de hersenvloeistof wegduwt. Dit irriteerd de hersenen waardoor ze zwellen. De zwelling zorgt natuurlijk voor nog meer wrijving/druk.

Zal straks is kijken of er meer duidelijkheid komt als ik de brief vanmiddag heb opgehaald. Ruben is terug aan het werk bij onze buren. Had hem liever vast gebonden en hier gehouden maar het is oke. Hij werkt 8 uurtjes per week wanneer ie zich goed voelt. Als het niet gaat maakt dat voor de buren niets uit. Dan werkt Hij een weekje niet.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:55

Schuren is dus weinig tegen te doen.
Dat is knap waardeloos.

Ik snap je bezorgdheid qua werken.
Voor je man wel fijn om iets te kunnen doen.
Om even geen patient te zijn.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 15:52

*\o/* Woensdag belafspraak met de neurochirurg om 11u nl tijd *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:11

Dat is fijn!! Even alles goed doorspreken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:40

Ohh fijn zeg! Hoeven jullie ook niet zover te reizen fijn hoor

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:50

Spannend zeg, veel succes!

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 20:03

Dank je wel! Ja dat scheelt een hele rit. 20x gebeld, ze moeten ons misschien wel zat zijn geweest. We zijn super blij. De spanning blijft maar we hadden alleen goed nieuws deze week!! :D Woensdag de 20 weken echo gehad op 22 weken en alles was helemaal goed. Vandaag hebben we ook de laatste tekening voor ons nieuwe huis goedgekeurd. Dit gaat volgende week naar de gemeente om te vragen voor een bouwvergunning. Er zit al een bouwvergunning op ons stuk maar nu specifiek voor ons huis plan een vergunning.
Ook moest Ruben zijn vrachtwagen naar de keuring. Hij is zo gek op die wagen maar hij kon hem niet naar de keuring krijgen want hij werd een plek toegedeeld in Livingston (bij Edinburgh). Ruben mag niet rijden en iemand vinden voor een hele dag zagen we niet gebeuren. Heb dan een oproepje op FB gezet of iemand hem tegen betaling naar de keuring wou doen. Binnen 1 uur, 50 reacties. Vandaag is een hele lieve jongen langs geweest die samen met Ruben gaat aankomende donderdag. Hij wil er absoluut geen geld voor hebben. Dat word wat lekkers bakken voor hem op woensdag. Echt super lief hoe mensen je zo te hulp schieten. Zelfs al kennen ze ons niet/amper toch hebben ze ons geaccepteerd als one of them <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:19

Wat een fijne berichten, nuvel! Leuk hoor en je zo gegund en genieten goede echo van 20 en 22 weken. Ook belangrijk want alles is te zien op die twee echo's.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 05:11

Wat heerlijk om te lezen. Even wat anders dan zorgen. Die echo is zoo mooi.
En wat lief van die jongen zeg!!! Super zo op naar nog meer goede berichten!!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:22

Nuvel wat lief al die mensen die willen helpen.
Geeft weer vertrouwen in de mensheid.

Belconsult is fijn. Scheelt weer reizen.
Is alleen wel lastig alsze je lichamelijk willen onderzoeken.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 19:32

Dank je wel voor de lieve berichtjes. We werden net al onverwachts gebeld door de operatie planning van Edinburgh ziekenhuis. Op 2 oktober is de pre assesment afspraak en 5 oktober Ruben zijn craniotomy. Heel blij maar bij ons allebei zijn ook ineens de zenuwen toegeslagen. Morgen telefoon gesprek met de neurochirurg dus hopelijk wat meer informatie.

Mixed feelings voor nu :o

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:38

Fijn dat het er aan komt, maar ik snap jullie bezorgdheid. Ik ken je niet irl maar ik zou je zo graag een knuffel geven.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:00

Dat maakt het ineens heel echt en dus spannend. Gelukkig is het wel al redelijk snel!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:04

Jeetje, dat is gaaf maar ook schrikken zeg!! Gaaf omdat t al zo snel is en schrikken om dezelfde reden. Ohhh. Fijn dat jullie nu echt wat weten en naar toe kunnen werken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:14

Heel erg spannend!

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 22:35

Dat zei ik ook toen ik in huilen uitbarsten. Ik huil niet omdat ik niet blij ben. Dit is wat we wouden. Ik ben gewoon bang... en Ruben ook natuurlijk. Hij had gelijk stress.

Ruben is met de kids toch mijn alles. De hersens is iets heel delicaats. Hoe komt hij door de operatie en hoe komt hij eruit dat is eng. Maargoed probeer dan maar te denken dat je vertrouwen moet hebben in de artsen. Zij hebben de studies gedaan en jaren ervaring. Ook Al helpt day de angst niet. Hoop dat het gesprek morgen wat extra rust geeft.

Nog even volhouden. Bedankt iedereen die elke keer meeleefd :*

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 22:41

:(:) Wat een enorme rollercoaster voor jullie allemaal.
Veel sterkte gewenst.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 23:50

Ik heb een tijdje niet gereageerd maar volg het wel en denk aan jullie. Wat ellendige en onzekere tijd.
Sterkte!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 06:58

nuvel schreef:
Dat zei ik ook toen ik in huilen uitbarsten. Ik huil niet omdat ik niet blij ben. Dit is wat we wouden. Ik ben gewoon bang... en Ruben ook natuurlijk. Hij had gelijk stress.

Ruben is met de kids toch mijn alles. De hersens is iets heel delicaats. Hoe komt hij door de operatie en hoe komt hij eruit dat is eng. Maargoed probeer dan maar te denken dat je vertrouwen moet hebben in de artsen. Zij hebben de studies gedaan en jaren ervaring. Ook Al helpt day de angst niet. Hoop dat het gesprek morgen wat extra rust geeft.

Nog even volhouden. Bedankt iedereen die elke keer meeleefd :*

Lieve Nuvel,

Mijn vriendin nu over de 45 jaar heeft toen ze jong was, lang geleden in Frankrijk zo'n operatie gehad. Het is eng en zij is er heel erg goed uit gekomen. Ze heeft twee prachtige kinderen gekregen die nu volwassen zijn. Haar verhaal zegt niets over jullie verhaal, alleen je hoort er zo weinig van. Zij was natuurlijk ook bang, dat is logisch. Bij haar is het echt al heel lang geleden de operatie en we hadden nooit verwacht dat ze nog zoveel kon doen naderhand en zo'n leuk leven kon leven. Ik hoop zo dat jullie dat ook mee mogen gaan maken.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 11:31

De neurochirurg heeft gister gebeld. Er was niet veel nieuws. We hadden de dag van te voren natuurlijk Al gehoord dat hij de operatie krijgt 5 october.

Het heeft wel een dilemma met zoich mee gebracht. Vanwege de covid 19 pandemie mag er alleen 1 bezoeker het ziekenhuis in. Familie invliegen is moeilijk want Ruben mag geen enkel risico lopen anders gaat het niet door. Onze kindjes hebben nog nooit ergens gelogeerd. Als ze ergens gaan spelen is dat meestal maar voor een paar uurtjes.

Ik wil ze liefst meenemen want papa en mama zijn toch 4 out van huis voor minimum een week. Heb me al suf gepiekerd.. wat te doen? Als ik ze meeneem kan ik Ruben niet bezoeken.

Al zouden we iemand invliegen is het nog een moeilijke situatie.diegene moet Dan eerst 2 weken zelf isoleren. In Edinburgh zit je in een andere omgeving, stress situatie, de hormonen vliegen in het rond en dan met iemand anders de hele week samen leven. Dat bovenop dat ik niet graag afhankelijk Ben van andere.

We gaan we nog maar even over brainstormen. :)

Ruben is vandaag lekker weg met de vrachtwagen naar de keyring. Hij was zenuwachtig maar heel happy, gelukkig!

45 jaar dat is geweldig. Mag hopen dat het voor ons ook zo loopt. Dat is fijn om te horen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:01

nuvel schreef:
De neurochirurg heeft gister gebeld. Er was niet veel nieuws. We hadden de dag van te voren natuurlijk Al gehoord dat hij de operatie krijgt 5 october.

Het heeft wel een dilemma met zoich mee gebracht. Vanwege de covid 19 pandemie mag er alleen 1 bezoeker het ziekenhuis in. Familie invliegen is moeilijk want Ruben mag geen enkel risico lopen anders gaat het niet door. Onze kindjes hebben nog nooit ergens gelogeerd. Als ze ergens gaan spelen is dat meestal maar voor een paar uurtjes.

Ik wil ze liefst meenemen want papa en mama zijn toch 4 out van huis voor minimum een week. Heb me al suf gepiekerd.. wat te doen? Als ik ze meeneem kan ik Ruben niet bezoeken.

Al zouden we iemand invliegen is het nog een moeilijke situatie.diegene moet Dan eerst 2 weken zelf isoleren. In Edinburgh zit je in een andere omgeving, stress situatie, de hormonen vliegen in het rond en dan met iemand anders de hele week samen leven. Dat bovenop dat ik niet graag afhankelijk Ben van andere.

We gaan we nog maar even over brainstormen. :)

Ruben is vandaag lekker weg met de vrachtwagen naar de keyring. Hij was zenuwachtig maar heel happy, gelukkig!

45 jaar dat is geweldig. Mag hopen dat het voor ons ook zo loopt. Dat is fijn om te horen.

Ik denk dat je gewoon bij je man moet zijn en zou een oplossing zoeken voor de kindjes.