Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
senna21 schreef:Verstandig. Het lijkt erop dat je er behoorlijk nuchter en stabiel onder bent. Het is natuurlijk niet niks. Knap hoor.
Geryon schreef:Nikass heeft ook deel van het huis in haar bericht staan. Maar ik denk dat ze bedoelt kwa wonen en niet kwa eigendom? Dat laatste kan echt niet lijkt me
anjali schreef:Als je een huis koopt,gaat dat toch meestal met een koopcontract bij een notaris.Iemand anders wiens naam niet op dat koopcontract staat en waar je ook niet in gemeenschap van goederen mee getrouwd bent, kan dan toch nooit aanspraak maken op (een deel van) dat huis? Dit doet me enigszins denken aan bijrijders die gaan claimen dat ze (mede)eigenaar van het paard zouden zijn! Iets wat op Bokt wel eens voorbijgekomen is! Dan dacht ik ook, maar jullie hebben dat paard toch niet gekocht!?
Melleke24 schreef:Even een update
Hij vraagt of hij met me kan praten , ik weet nog niet zeker of ik dit ga doen of niet. Hij klonk wel lief aan de telefoon maar ik ga zeker niet alleen gaan. Ik hoop dat hij gaat zeggen dat hij het huis gaat verlaten en hij hulp gaat zoeken voor zijn agressieprobleem.
Goof schreef:Ik zou er wel voor kiezen om een persoonlijk gesprek aan te gaan, maar niet alleen.
Als ik zou thuis komen en mijn partner is ineens weg, er ligt alleen een brief en ik krijg vervolgens geen contact met mijn ex-partner zou ik ook volledig over de zeik zijn en zou ik echt graag een gesprek willen om eea te bespreken.
Niet dat ik niet vind dat je goed hebt gehandeld, want je hebt gekozen voor je veiligheid en de beste optie, maar ik zou een gesprek wel terecht vinden. Zeker om wat praktische dingen te bespreken en afspraken te maken.
Storm schreef:Hij gaat je niet vertellen dat hij weggaat, hij gaat alles proberen om je over te halen om hem nog een kans te geven. Hij gaat lief doen, boos worden, en verdrietig doen.
Neem écht iemand mee die jou kan ondersteunen, want de kans is heel erg groot dat je erin trapt. Ga niet alleen, ook niet op een openbare plek.
Melleke24 schreef:Er is een aangetekende brief onderweg waar duidelijk in staat dat hij het huis binnen de 2 maand moet verlaten en het huis proper achterlaat.