Buitenlandse liefde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:09

Ik denk dat het goed is om dit soort zaken met een jurist te bespreken. Iets ondertekenen zal hij waarschijnlijk niet meer doen.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 20:12

senna21 schreef:
Ik denk dat het goed is om dit soort zaken met een jurist te bespreken. Iets ondertekenen zal hij waarschijnlijk niet meer doen.

Is gebeurd. De advocaat heeft een brief opgesteld die vandaag aangetekend Is verzonden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:15

Verstandig. Het lijkt erop dat je er behoorlijk nuchter en stabiel onder bent. Het is natuurlijk niet niks. Knap hoor.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 20:19

senna21 schreef:
Verstandig. Het lijkt erop dat je er behoorlijk nuchter en stabiel onder bent. Het is natuurlijk niet niks. Knap hoor.

Ik probeer het achter me te laten maar is niet simpel. Ik probeer vooruit te denken en mezelf ervan te overtuigen dat dit de beste beslissing was. Ik heb ook veel steun van mijn vriendin dus dat helpt ook wel.

Sure_lee

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:21

Wat fijn dat je steun hebt. Vind het ook heel goed dat je zo doorpakt. Lekker duidelijk voor hem en voor jou.
Zal niet makkelijk zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:52

Geryon schreef:
Nikass heeft ook deel van het huis in haar bericht staan. Maar ik denk dat ze bedoelt kwa wonen en niet kwa eigendom? Dat laatste kan echt niet lijkt me :+

Ik weet niet zeker of een rechter erin mee zou gaan. Ik weet wel dat iemand een advocaat heeft genomen en dit geëist heeft. Beide partijen moeten dan min of meer kunnen aantonen wie wat betaald heeft, en anders volgt er waarschijnlijk een schikking...
Degene met het huis heeft in elk geval ook een advocaat moeten nemen (a 300,- per uur)
Ik heb het verder helaas niet meer kunnen volgen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:09

Als je een huis koopt,gaat dat toch meestal met een koopcontract bij een notaris.Iemand anders wiens naam niet op dat koopcontract staat en waar je ook niet in gemeenschap van goederen mee getrouwd bent, kan dan toch nooit aanspraak maken op (een deel van) dat huis? Dit doet me enigszins denken aan bijrijders die gaan claimen dat ze (mede)eigenaar van het paard zouden zijn! Iets wat op Bokt wel eens voorbijgekomen is! Dan dacht ik ook, maar jullie hebben dat paard toch niet gekocht!?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:28

Je zou je wellicht wat beter in kunnen lezen :)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:39

Ik wil je veel sterkte wensen te. Vind je erg krachtig overkomen met alle stappen diende onderneemt.

Van het huis is wel waar, ook in NL. Ik woonde bij mijn toentertijd vriend in, stond hier ook ingeschreven. Toen wij samen een huis kochten en zijn appartement verkocht werd moest ik ook bij het tekenen bij de notaris aanwezig zijn. Zodat hij net niet zomaar kon verkopen zonder dat ik ervan wist.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:46

Weet je op welke term je voor zoiets moet googelen ailill? Meeste sites gaan over uitkopen/eigendomsdeels/gemeenschap van goederen (indien getrouwd) maar kan het niet vinden :p
Laatst bijgewerkt door Blue_Monday op 01-02-20 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:53

anjali schreef:
Als je een huis koopt,gaat dat toch meestal met een koopcontract bij een notaris.Iemand anders wiens naam niet op dat koopcontract staat en waar je ook niet in gemeenschap van goederen mee getrouwd bent, kan dan toch nooit aanspraak maken op (een deel van) dat huis? Dit doet me enigszins denken aan bijrijders die gaan claimen dat ze (mede)eigenaar van het paard zouden zijn! Iets wat op Bokt wel eens voorbijgekomen is! Dan dacht ik ook, maar jullie hebben dat paard toch niet gekocht!?

Ik denk dat dit ondertussen al genoeg is uitgelegd in dit topic :)

Blue Monday: Bescherming van de gezinswoning.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:54

Maar je kunt ook niet zomaar iemand uit huis zetten als je degene een jaar lang met toestemming in huis hebt laten wonen.
In dit geval voelt dat natuurlijk onrechtvaardig.
Er zijn trouwens genoeg koppels/ samenwonenden (al dan niet partners) waarbij het huis op één naam staat.
Hier blijkt wel weer het belang van afspraken vastleggen.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 17:13

Even een update
Hij vraagt of hij met me kan praten , ik weet nog niet zeker of ik dit ga doen of niet. Hij klonk wel lief aan de telefoon maar ik ga zeker niet alleen gaan. Ik hoop dat hij gaat zeggen dat hij het huis gaat verlaten en hij hulp gaat zoeken voor zijn agressieprobleem.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:17

Melleke24 schreef:
Even een update
Hij vraagt of hij met me kan praten , ik weet nog niet zeker of ik dit ga doen of niet. Hij klonk wel lief aan de telefoon maar ik ga zeker niet alleen gaan. Ik hoop dat hij gaat zeggen dat hij het huis gaat verlaten en hij hulp gaat zoeken voor zijn agressieprobleem.

Skypen kan ook. Wel zo veilig en makkelijk te beeindigen.
En waarover wil hij praten?
Wil jij dat uberhaupt wel?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:20

Ik zou er wel voor kiezen om een persoonlijk gesprek aan te gaan, maar niet alleen.
Als ik zou thuis komen en mijn partner is ineens weg, er ligt alleen een brief en ik krijg vervolgens geen contact met mijn ex-partner zou ik ook volledig over de zeik zijn en zou ik echt graag een gesprek willen om eea te bespreken.
Niet dat ik niet vind dat je goed hebt gehandeld, want je hebt gekozen voor je veiligheid en de beste optie, maar ik zou een gesprek wel terecht vinden. Zeker om wat praktische dingen te bespreken en afspraken te maken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:22

Met een van je ouders misschien erbij? En op neutraal terrein, maar in een restaurant of café.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 18:09

Goof schreef:
Ik zou er wel voor kiezen om een persoonlijk gesprek aan te gaan, maar niet alleen.
Als ik zou thuis komen en mijn partner is ineens weg, er ligt alleen een brief en ik krijg vervolgens geen contact met mijn ex-partner zou ik ook volledig over de zeik zijn en zou ik echt graag een gesprek willen om eea te bespreken.
Niet dat ik niet vind dat je goed hebt gehandeld, want je hebt gekozen voor je veiligheid en de beste optie, maar ik zou een gesprek wel terecht vinden. Zeker om wat praktische dingen te bespreken en afspraken te maken.

Ja daarom dat ik wil praten om alles te regelen.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:18

Praten zou dingen misschien wel in een stroomversnelling brengen (hij het huis uit) en het is ook wel goed om hem persoonlijk te vertellen waarom je er zo abrupt een eind aan heb gemaakt. MAAR! Neem alsjeblieft iemand met je mee die je vertrouwt en tegen hem op kan, stel hij wordt agressief sta je er fysiek niet alleen voor. (Je vader/broer/neef of een mannelijke vriend die je in vertrouwen hebt genomen)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:23

Misschien is het slim om op een openbare plek af te spreken, bijvoorbeeld een koffiezaakje.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:27

Denk idd dat praten wel goed is maar zou het in een openbare ruimte doen. Zodat je niet alleen bent.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:45

Houd er ook rekening mee dat hij je na afloop kan volgen naar jouw verblijfplaats

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:48

Winged schreef:
Houd er ook rekening mee dat hij je na afloop kan volgen naar jouw verblijfplaats

Hij had haar allang gevonden wanneer hij dat had gewild.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:45

Hij gaat je niet vertellen dat hij weggaat, hij gaat alles proberen om je over te halen om hem nog een kans te geven. Hij gaat lief doen, boos worden, en verdrietig doen.
Neem écht iemand mee die jou kan ondersteunen, want de kans is heel erg groot dat je erin trapt. Ga niet alleen, ook niet op een openbare plek.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:11

Storm schreef:
Hij gaat je niet vertellen dat hij weggaat, hij gaat alles proberen om je over te halen om hem nog een kans te geven. Hij gaat lief doen, boos worden, en verdrietig doen.
Neem écht iemand mee die jou kan ondersteunen, want de kans is heel erg groot dat je erin trapt. Ga niet alleen, ook niet op een openbare plek.

Precies. Hij heeft zo’n spijt en houdt zoveel van je. Hij zal het nooit meer doen en gaat hulp zoeken.
Spreek op een openbare plek af met iemand anders erbij. En houd je hoofd erbij.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 22:11

Melleke24 schreef:
Er is een aangetekende brief onderweg waar duidelijk in staat dat hij het huis binnen de 2 maand moet verlaten en het huis proper achterlaat.

TS: heb je voor je vertrek het huis op de foto gezet in de staat waarin het toen was? Anders sloopt hij straks je huis en inboedel en kan hij doodleuk verklaren dat jij uit die toestand bent vertrokken.