Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:09

De coolcat is er nog Molen, hier in Dordrecht sowieso, in Oosterhout waar ik met mijn oma liep weet ik het niet.

Diezelfde oma zei ook: 'ik zag een vrouw, een heel dikke vrouw, op een fiets en het frame brak zó doormidden! Haar 2 kinderen vielen en zijzelf ook. Denk je niet dat jij ook een speciale fiets nodig hebt? Voor je het weet gebeurd jou dat ook!'

Terwijl ik echt niet bizar dik was..

En het nu gek vinden dat ik niet op visite kom in het verzorgingshuis.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:22

en dan is het je oma die zulke dingen zegt....
Mijn moeder zegt dat tegen mij, nu is ze 93, dus ik ben ook al zelf een oudje, maar ik vind het nog steeds erg vervelend om dat iedere keer te horen.......
Ze haat dikke mensen, heeft vroeger zelfs de thuiszorg weggestuurd als er iemand kwam die ze "een dikke poemel" vond.

Gezien haar leeftijd moet ik er vaak heen (wel in een tehuis, maar met veel gedoe) en mijn man vindt het geweldig als ze me af zit te kraken en gaat er fijn nog even mee verder...... in de hoop dat ik op dieet ga en ga afvallen -:(-

Verder woon ik tussen de oudjes, de gemiddelde leeftijd in het appartementencomplex waar ik woon is ver in de 70..... dus verhalen genoeg :roll:

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:27

Ik gok dat mijn oma de kroon spant :+ . Ik was 19 en mocht niet meer terug komen op het werk wat ik toen deed. Had wel meteen ander werk, dus zat het weekend dat we bij haar langs zouden gaan tussen 2 banen in. Ik kom, als eerste, binnen dus mijn ouders hebben het niet gehoord, zegt ze:" ik hoorde dat je onts;lagen bent? Je zal wel slecht werk hebben geleverd. En wat ga je nu doen? Prostitutie zeker, dat is het enige waar je goed voor bent". En het dan gek vinden dat ik sindsdien niet meer langs ben gekomen :?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:29

Inoterry schreef:
Ik gok dat mijn oma de kroon spant :+ . Ik was 19 en mocht niet meer terug komen op het werk wat ik toen deed. Had wel meteen ander werk, dus zat het weekend dat we bij haar langs zouden gaan tussen 2 banen in. Ik kom, als eerste, binnen dus mijn ouders hebben het niet gehoord, zegt ze:" ik hoorde dat je onts;lagen bent? Je zal wel slecht werk hebben geleverd. En wat ga je nu doen? Prostitutie zeker, dat is het enige waar je goed voor bent". En het dan gek vinden dat ik sindsdien niet meer langs ben gekomen :?

OMG???? Dit vind ik niet asociaal meer maar gewoon ronduit beledigend??

MarlindeRooz

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:31

Hahahaha wauw zeg. _O-

Mijn oma was ook altijd bezig met kritiek op mijn moeder. Die was namelijk niet goed genoeg voor haar zoon. Tenminste dat gevoel heb ik altijd gehad. Altijd checken “en hoe doet je mama dat dan?”. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:41

Inoterry schreef:

:x Groot gelijk dat je niet meer gaat.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:52

Inoterry schreef:

zou mijn moeder gezegd kunnen hebben, als ze het woord prostitutie uit haar strot zou kunnen krijgen.....

Ik ben 1 x van werkgever gewisseld afgelopen 40 jaar, maar dat moet ik ook nog steeds horen, dat vindt ze nog steeds een schande

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:44

Morrie schreef:
en mijn man vindt het geweldig als ze me af zit te kraken en gaat er fijn nog even mee verder...... in de hoop dat ik op dieet ga en ga afvallen
:oo :r Morrie, wat je man doet is dus echt niet OK. Hij zou je moeten steunen door dik en dun. Dit mag en kan echt niet en ik vind dat zeker een moment voor een zeer ernstig gesprek over jullie relatie. Is hij helemaal gek!!

Inoterry schreef:
En wat ga je nu doen? Prostitutie zeker, dat is het enige waar je goed voor bent".
Wat een nare en rare reactie |( Ik begrijp daar helemaal niets van. Ik begrijp dat je daar nooit meer naar toe gaat.
Ik mis hier het unieke gevoel van houden van de kleinkinderen. Hier is dat gevoel zo vreselijk aanwezig bij ALLE kleinkinderen, ongeacht of ze wel of niet van eigen bloed zijn (samengesteld gezin), ik kan me echt niets bij al die nare opmerkingen voorstellen. Wij steunen elkaar door dik en dun, en zo hoort het ook.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:47

Hopelijk snel je ex man Morrie...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:50

MarlindeRooz schreef:

Los van dat partner dingen zegt die echt niet oke zijn.

Is dit zeggen ook echt niet oke :n
Ik hoop dat je je dit beseft!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:52

M_D_H schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nou inderdaad, makkelijk zeggen dit vanaf het internet :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:53

Vroeger werkte ik in de bakkerij van een supermarkt en we maakten de taartjes allemaal zelf.

Er was een vrouwtje die standaard op dinsdag naar de koeling kwam in de hoop dat alles wat op zaterdag gemaakt was, afgeprijsd was. Was dat niet het geval, dan pakte ze een moccaschnitt, schudde die dan flink door elkaar en kwam dan bij de balie 'ja, deze is helemaal geklutst!'

1 keer trap je erin.. De tweede keer heb ik hem overgenomen 'oh wat vervelend, ik gooi hem wel weg' en van haar overgenomen. Haar reactie 'je mag hem ook afprijzen hoor, dan eet ik hem wel gewoon zo op.' Ik heb gezegd dat we geen geklutste meer mochten verkopen :+

(En daarna de schnitt boven neergezet om door de collega's op te laten eten :evaw:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:54

M_D_H schreef:
MarlindeRooz schreef:

Neem niet alles zo serieus joh. Maar een man die nare opmerkingen maakt over je gewicht??? :n

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:03

Dan nog is het niet aan jouw om zo'n opmerking te maken :n
Kan je zeggen: Neem niet alles zo serieus, maar net als over gewicht maak je over dit soort zaken geen grapjes :n

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:03

MarlindeRooz schreef:

Ongeacht of dit een grapje is of niet, is dat natuurlijk niet aan ons.
Ik spring hier zo bovenop, want mijn ex man, was ook zeer netatief over mijzelf. eigenlijk over alles, behalve gewicht→ ik was toen van de stress zo dun.
Dus als ik zo iets lees, gaan mijn haren omhoog staan, want ik weet hoe zoiets zeer langzaam, zeer geleidelijk in een relatie schuift. Het gaat vaak zo subtiel, het lijkt zo normaal→ "joh doe niet zo aangebrand want is toch een grapje, jij kunt ook nergens tegen", en de bedoeling is soms zeer opzettelijk, of het gevolg is per ongeluk onopzettelijk, dat je als partner beetje bij beetje onzekerder wordt daar je tot je fundament wordt afgebroken en je zelf dat niet in de gaten hebt, dat dit echt niet OK is. Totdat ik opgestapt was met de kinderen en toen kwam er zo veel ruimte, zoveel opluchting en toen pas kwam beetje bij beetje het inzicht dat de man echt niet OK was en dat ik een prima vrouw was en ben. Toen kwam pas het inzicht dat proces van negativiteit over mijzelf, elke dag gepaard ging met een klein brokje, zo subtiel, zo geraffineerd tot stand was gekomen.

Dikke mensen vinden dat vaak zelf heel vervelend dat ze dik zijn of dikker zijn, iets dat erg jammer is, want ook dikke mensen zijn vaak prachtige mensen met mooie wulpse vormen. Dus vandaar dat ik eventjes de hik kreeg en ik de opmerking maak dat het echt tijd is voor bezinning en een heel serieus gesprek, want als hij echt niet van je kan houden zoals je bent, dan is het misschien voor je eigenwaarde beter, dat je kijkt of je hem de deur kunt wijzen. Maar dat is niet aan ons, maar aan jou zelf. Maar een ernstig gesprek zou ik er zeker aan wijden eventueel onder begeleiding van een later te voeren discussie als het gesprek vervolg nodig mocht hebben.

Ik heb nu al jaren een normale liefdevolle relatie en dat is zo tof en geeft zoveel voldoening en ruimte voor mijn eigenheid.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:15

Gelijk een scheiding aanvragen is dan misschien wat drastisch, maar ik snap de opmerking van Marlinde wel. Een partner die over mijn gewicht begint (en al helemaal op zo'n nare manier) heeft aan mij echt een verkeerde. Nu heb ik zelf een heel gemiddeld figuur, maar mijn vader is ook zo van het letten op andermans gewicht. Ik word daar echt heel giftig van, hij begint er ook niet meer over als ik in de buurt ben. Andermans uiterlijk/gewicht is gewoon niet jouw zaak. Je hebt er niets van te vinden, je hebt je er niet mee te bemoeien, ook al sta je nog zo dichtbij. Punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:17

Foaly schreef:
Gelijk een scheiding aanvragen is dan misschien wat drastisch, maar ik snap de opmerking van Marlinde wel. Een partner die over mijn gewicht begint (en al helemaal op zo'n nare manier) heeft aan mij echt een verkeerde. Nu heb ik zelf een heel gemiddeld figuur, maar mijn vader is ook zo van het letten op andermans gewicht. Ik word daar echt heel giftig van, hij begint er ook niet meer over als ik in de buurt ben. Andermans uiterlijk/gewicht is gewoon niet jouw zaak. Je hebt er niets van te vinden, je hebt je er niet mee te bemoeien, ook al sta je nog zo dichtbij. Punt.

Mijn moeder doet het ook hoor, ik snoepte teveel volgens haar, nu 8 kg kwijt is het volgens mij nog niet goed want hoor er niets over hahahaha. Ik denk dat vrij veel mensen met andermans zaken bezig zijn. Niet dat het okay is.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:18

Morrie, dit is echt niet ok hoor.
Je bent meer waard dan een man die zo met je om gaat!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:00

ach verder is ie wel lief hoor, alleen mijn overgewicht (overgang, geen paarden meer, veel werkstress) is hem een doorn in het oog..... hij zegt zelf dat hij wil dat ik gezond blijf en dat kan in zijn ogen niet met overgewicht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:14

Morrie schreef:
ach verder is ie wel lief hoor, alleen mijn overgewicht (overgang, geen paarden meer, veel werkstress) is hem een doorn in het oog..... hij zegt zelf dat hij wil dat ik gezond blijf en dat kan in zijn ogen niet met overgewicht.

Dan nog hoort hij jou te steunen. Vanaf de overgang ben ik bij aan het komen net als mijn moeder vroeger. Als ik piekerend voor de Spiegel sta kan het gebeuren dat mijn lieve man de armen om me heen sla en zegt , mooie prachtige vrouw van me en als ik dan verdrietig zeg, ik word wel dik krijg ik een knuffel met de woorden:"als je er van houdt kun je er niet genoeg van hebben, en deze man houdt heel van je!". Zo lief en steunend.

Zo kan het dus ook. Dus niet vergoeilijken, hij hoort dat niet te doen en werkt ook nog eens averrechts.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:26

DeMolenhoek schreef:
Inoterry schreef:

Ze is inmiddels overleden. Uit fatsoen voor mijn ouders ben ik naar de uitvaart gegaan. Tot mijn grote verbazing bleek ze erg geliefd te zijn bij de mensen die in het verzorgingstehuis werken waar ze de laatste paar jaar heeft gewoond. Bleek dat ze alleen voor haar directe familie een draak was :+ . Het was sowieso een raar mens. Als kind van 8 of 9 moest moest ik een keer na school bij haar blijven omdat mijn ouders ergens naartoe moesten. Ik deed kennelijk iets wat niet mocht, (weet nog steeds niet wat) want ze werd opeens kwaad op me, pakte me bij de arm en probeerde me naar de bijkeuken te slepen waar een wespennest zat. Daar had ik van haar, als straf, moeten blijven zitten tot ik minstens 2 keer gestoken was. Gelukkig was ze toen al zo oud en slecht ter been dat ze me er niet kon krijgen.

Maar over asociale oudjes gesproken, er schiet me net iets te binnen. Ik ben conducteur en kwam een tijdje geleden met mijn volle trein aan in Bergen op Zoom richting Vlissingen. Er stappen dan altijd flink veel mensen uit dus we staan daar best even stil. Gelukkig waren we ruim op tijd. Iedereen is er uit, ook nog een paar late uitstappers, ik wil de trein laten vertrekken, stap ik om mijn sleutel in het sleutelpunt te doen en word weer bijna net zo hard de trein uit geduwd. Er was nog een mevrouw van tussen de 65 en 70 die er uit moest. Tot mijn verbazing was ze niet alleen, er bevond zich nog een mevrouw bovenaan op de trap waar nog een man achteraan hobbelde. Allebei rond de 80 maar nog goed genoeg ter been om in een redelijk normaal tempo te kunnen lopen. Die wilden er ook nog uit. De vrouw neemt echt alle tijd en merkt vervolgens op toen ze mij zag staan:" Ik ga niet haasten hoor, die trein moet maar even wachten". Heb maar even uitgelegd dat het nogal ronduit asociaal is om te verwachten dat een trein waar nog zeker 200 reizigers in zitten nog maar even wacht op hun, vooral gezien het feit dat er best veel mensen korte overstappen hebben op hun bus. Heb ook nog even verteld dat ze heel erg mazzel had dat ik bij die deur wilde sleutelen, bij een andere deur had ik ze niet eens gezien en hadden ze vanaf Rilland-Bath weer terug mogen reizen.
En het zijn overigens bij lange na niet alleen de jongere mensen die de uitstappers terug de trein in beuken omdat ze alvast in willen stappen :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:30

Morrie schreef:

Sorry to blow your bubble...... iemand die het prachtig vindt dat je moeder je zo afkraakt en er zelf nog wat overheen doet is niet lief.

En iemand die zo oppervlakkig is dat hij overgewicht een reden vindt om je de grond in te trappen, en dat vermomt als bezorgdheid, en die niet verder kijkt dan zijn neus lang is, is jou niet waard als persoon. Je bent veel meer dan een paar vetjes, kom zeg.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:47

Inoterry schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ze is inmiddels overleden. Uit fatsoen voor mijn ouders ben ik naar de uitvaart gegaan. Tot mijn grote verbazing bleek ze erg geliefd te zijn bij de mensen die in het verzorgingstehuis werken waar ze de laatste paar jaar heeft gewoond. Bleek dat ze alleen voor haar directe familie een draak was :+ . Het was sowieso een raar mens. Als kind van 8 of 9 moest moest ik een keer na school bij haar blijven omdat mijn ouders ergens naartoe moesten. Ik deed kennelijk iets wat niet mocht, (weet nog steeds niet wat) want ze werd opeens kwaad op me, pakte me bij de arm en probeerde me naar de bijkeuken te slepen waar een wespennest zat. Daar had ik van haar, als straf, moeten blijven zitten tot ik minstens 2 keer gestoken was. Gelukkig was ze toen al zo oud en slecht ter been dat ze me er niet kon krijgen.

Maar over asociale oudjes gesproken, er schiet me net iets te binnen. Ik ben conducteur en kwam een tijdje geleden met mijn volle trein aan in Bergen op Zoom richting Vlissingen. Er stappen dan altijd flink veel mensen uit dus we staan daar best even stil. Gelukkig waren we ruim op tijd. Iedereen is er uit, ook nog een paar late uitstappers, ik wil de trein laten vertrekken, stap ik om mijn sleutel in het sleutelpunt te doen en word weer bijna net zo hard de trein uit geduwd. Er was nog een mevrouw van tussen de 65 en 70 die er uit moest. Tot mijn verbazing was ze niet alleen, er bevond zich nog een mevrouw bovenaan op de trap waar nog een man achteraan hobbelde. Allebei rond de 80 maar nog goed genoeg ter been om in een redelijk normaal tempo te kunnen lopen. Die wilden er ook nog uit. De vrouw neemt echt alle tijd en merkt vervolgens op toen ze mij zag staan:" Ik ga niet haasten hoor, die trein moet maar even wachten". Heb maar even uitgelegd dat het nogal ronduit asociaal is om te verwachten dat een trein waar nog zeker 200 reizigers in zitten nog maar even wacht op hun, vooral gezien het feit dat er best veel mensen korte overstappen hebben op hun bus. Heb ook nog even verteld dat ze heel erg mazzel had dat ik bij die deur wilde sleutelen, bij een andere deur had ik ze niet eens gezien en hadden ze vanaf Rilland-Bath weer terug mogen reizen.
En het zijn overigens bij lange na niet alleen de jongere mensen die de uitstappers terug de trein in beuken omdat ze alvast in willen stappen :+

Sowieso zijn er aardig veel mensen die denken dat ze op de trein zich niet meer hoeven te gedragen, helemaal in de vakanties lijkt het net of reizigers niets meer zelf kunnen. Als ik de trein uit wil stappen zijn er ook gewoon mensen die proberen langs mij naar binnen te gaan of gewoon pal voor de deur staan. Ik ga dan heel breeduit staan en zeg er wat van. Over het algemeen zijn dit mensen van middelbare leeftijd die lang mij heen willen en de oudjes die ervoor staan. Laatst ging ik in gezelschap met twee anderen de trein in. Er stapten nog mensen uit de trein en een van die meisjes schiet zo naar binnen. Het was niet druk, plaats genoeg. Ik heb daar wat van gezegd dat het echt heel asociaal was en ze heus wel een paar seconden kan wachten tot de anderen uitgestapt was, maar dat ging er niet in bij haar.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:03

Op je strepen gaan staan dan hoor. Echt, zijn ze zot geworden?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:07

MarlindeRooz schreef:

Tuuuurlijk, dat is nog eens een fijne wens. Even een snelle scan van het huwelijk van Morrie, n.a.v. een opmerking in haar post en....voila!
{:) De kerstgedachte is nog niet ingedaald bij je. Zo jammer.