Mijn partner houdt niet meer van me..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:08

Ik zou je adviseren om vrienden in handen te nemen om overzicht te houden betreffende je huis en spullen verdelen. Dat ze je kunnen helpen om je hoofd op orde te houden. Een breuk van zo'n lange relatie en zoveel rondslomp moeten regelen is behoorlijk wat.

En laat die patatzak lekker in de stront zakken. Beetje zielepoten maar wel zijn worst ergens inrammen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:09

Kennelijk is hij vreemdgegaan met een minderjarige die uiteraard geen eigen woning heeft.Dus bij haar intrekken zal geen optie zijn.Hij heeft zichzelf in de nesten gewerkt en ts heeft nu het recht om de zaken te regelen zoals zij het wil.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 13:11

Hij blijft voorlopig nog wel even bij zijn ouders wonen. Zijn ouders zetten hem er ook echt niet uit. Zolang hij ziek is zal hij soieso daar nog wel blijven wonen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:14

anjali schreef:
Kennelijk is hij vreemdgegaan met een minderjarige die uiteraard geen eigen woning heeft.Dus bij haar intrekken zal geen optie zijn.Hij heeft zichzelf in de nesten gewerkt en ts heeft nu het recht om de zaken te regelen zoals zij het wil.

Gevoelsmatig wel, maar heel concreet hebben ze allebei recht op wat ze ingebracht hebben. Het is verstandig om het zakelijk te benaderen en goed te bekijken wat de reele mogelijkheden zijn. Als de relatie ook notarieel is vastgelegd dan is het tijd om te bekijken wat daar nog voor rechten uit voortkomen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:22

Logisch dat je je ook wat (lichamelijk) lamggeslagen voelt. Been there, done that. Maar als je nu rationeel even een paar dingen doet, dan heb je straks een klap minder te verwerken. En ja, het word dan eerst even niet heel veel beter, maar meid, je bent zo ontzettend veel meer waard.

Je hebt nu de vrijheid om de boel te regelen hoe jij het wilt. Je bent zelfstandig en sterk. You can do it!

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:23

blubblabhoi schreef:
@Meggiemag: Ik denk ook niet dat hij een keuze maakt. Maar hij heeft wat mij betreft al een keuze gemaakt door met haar vreemd te gaan. Hij moet gewoon eerlijk tegenover zichzelf en mij zijn en gewoon die knoop doorhakken. Mij langer aan het lijntje houden heeft geen zin, dus die tijd krijgt hij echt niet van mij. Best dat hij er dan zelf nog langer of gaat twijfelen, maar voor mij is het dan klaar.

Ik verwacht en hoop stiekem dat hij spijt krijgt. Niet omdat ik hem dan terug wil nemen, maar hij realiseert zich niet wat hij heeft gedaan en nu doet. Ik hoop dat hij dat op een dag wel gaat inzien, en spijt krijgt, en misschien een klein beetje van de pijn ervaart die ik nu ook ervaar.

Gevoelsmatig ben ik er nog even niet aan toe om te denken aan de verdeling van het huis. Eerst moet het lichamelijke beroerde gevoel slijten. Weer fatsoenlijk eten binnen houden. Goed voor mezelf zorgen en mentaal rust krijgen, afleiding zoeken. Misschien dat ik aan het eind van volgende week naar een hypotheekadviseur ga zodat ik een klein beetje een idee heb hoe ik er voor sta. Dan hem even een tijd niet zien zodat ik zonder te veel negatieve gevoelens tegenover hem kan gaan zitten en kan doornemen hoe we alles gaan aanpakken.

Hij heeft zijn keuze al gemaakt. Hij gaat je dat niet zeggen want daarmee zegt hij dat hij fout zit. Het is een man en zit bij de meeste mannen niet in hun systeem. Daarnaast wil hij een uitvalsbasis. Gaat het met de jonge blom fout kan hij misschien nog terug. Ik denk dat deze dame al veel langer in de picture is en dat zij de reden van zijn “ twijfel “ was.

De pijn die jij nu voelt voelt hij niet niet, gaat hij ook niet voelen. Tenzij hij ooit iemand tegen komt waar hij net zo gek is als jij op hem was. En hem hem laat vallen als een baksteen. Ga niet je energie besteden aan “ boontje komt om zijn loontje”. Gebruik alle energie ten goede vanzelf en niet met gedachten aan hem. Het kan echt een lange periode van je leven verpesten. Neem afstand, hak knopen en verbindingen door. Doet ontzettend zeer, maar hoe eerder hoe beter. Hij gaat niet veranderen, een excuus heelt je wonden niet.

Zie het onder ogen!! Jank, schreeuw, scheld em helmaal verrot als je dat beter doet voelen. 1 keer!! Daarna omdraaien weglopen en begin aan het vergeten. Geef het gevoel van “ verraad “ een plekje en leef je leven!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:29

Mijn ex ging na 25 jaar samen zijn ook er vandoor met een griet van 10 jaar jonger.
Ik heb van al zijn blouse en broeken knoop afgeknipt en in een zakje gedaan met een briefje: als zij zo graag wil naaien, dan laat ze naaien.
Na 4 jaar wilde die weer terug komen, niet dus!

Misschien ideetje voor jou TS, want dit is echt een naaistreek.
Zielig doen en al een ander hebben.
Ts zulke mensen kan je beter kwijt dan rijk zijn, ook al voelt het kloten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:46

Birdie60 schreef:
Mijn ex ging na 25 jaar samen zijn ook er vandoor met een griet van 10 jaar jonger.
Ik heb van al zijn blouse en broeken knoop afgeknipt en in een zakje gedaan met een briefje: als zij zo graag wil naaien, dan laat ze naaien.
Na 4 jaar wilde die weer terug komen, niet dus!

Misschien ideetje voor jou TS, want dit is echt een naaistreek.
Zielig doen en al een ander hebben.
Ts zulke mensen kan je beter kwijt dan rijk zijn, ook al voelt het kloten.

Geweldig !!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:30

blubblabhoi schreef:
@Meggiemag:
Gevoelsmatig ben ik er nog even niet aan toe om te denken aan de verdeling van het huis. Eerst moet het lichamelijke beroerde gevoel slijten. Weer fatsoenlijk eten binnen houden. Goed voor mezelf zorgen en mentaal rust krijgen, afleiding zoeken. Misschien dat ik aan het eind van volgende week naar een hypotheekadviseur ga zodat ik een klein beetje een idee heb hoe ik er voor sta. Dan hem even een tijd niet zien zodat ik zonder te veel negatieve gevoelens tegenover hem kan gaan zitten en kan doornemen hoe we alles gaan aanpakken.

Doe het vooral op je eigen tempo. Na het lezen van de post van Ruitje neem ik mijn woorden terug (dat je het beter zelf kunt uitmaken). Je bent ontzettend goed bezig, dus volg je gevoel. Ik snap heel goed dat je nu even niet aan de praktische rompslomp moet denken, en dat hoeft ook helemaal niet zo snel. Geef jezelf de tijd die het nodig heeft, vooral om dat gebroken hart en de shock te laten helen. Hulde hoe helder je hierin staat (of in ieder geval over schrijft).

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:21

Wat Bigone zegt. Ik zou nu even doorpakken op de praktische zaken zodat je daarna echt je rust kunt pakken. Weet natuurlijk niet hoe jij in elkaar zit, maar ik heb geen rust als ik nog tegen dat soort grote praktische vragen aan zit te hikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:23

Vanillia schreef:
Wat Bigone zegt. Ik zou nu even doorpakken op de praktische zaken zodat je daarna echt je rust kunt pakken. Weet natuurlijk niet hoe jij in elkaar zit, maar ik heb geen rust als ik nog tegen dat soort grote praktische vragen aan zit te hikken.

Het is nog geen 2/3 dagen geleden dat de grond onder voeten weg is geslagen.. Geef dr even tijd, ze geeft toch ook aan dit nodig te hebben? Op een week komt het echt niet aan :n

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:27

Huh? Ik dacht dat het hele idee van een forum was dat iedereen zijn/haar mening geeft. Iedereen geeft adviezen, en dat is die van mij gebaseerd op mijn eigen ervaring hiermee.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 15:30

Lief dat jullie me zo motiveren, maar ik ben er echt nog even niet aan toe. Eerst de shock enigszins verwerken. Van hem komt verwacht ik de komende periode ook geen druk om e.e.a. te regelen. Ik wil eerst m’n emoties op orde hebben voor ik met hem om tafel kan.

Ik heb wel nu voor volgende week een afspraak gemaakt bij een hypotheek adviseur. Hij was in principe hoopvol dat er nog wat te regelen was voor mij voor het huis. Ben heel erg benieuwd.. Dan weet ik tenminste of ik nog kan hopen dit huis te behouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:49

Vanillia schreef:
Huh? Ik dacht dat het hele idee van een forum was dat iedereen zijn/haar mening geeft. Iedereen geeft adviezen, en dat is die van mij gebaseerd op mijn eigen ervaring hiermee.

Als ze al heeft aangegeven dat ze even tijd nodig heeft, waarom zou je dan toch nog even willen zeggen dat ze moet doorpakken?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:51

blubblabhoi schreef:
Lief dat jullie me zo motiveren, maar ik ben er echt nog even niet aan toe. Eerst de shock enigszins verwerken. Van hem komt verwacht ik de komende periode ook geen druk om e.e.a. te regelen. Ik wil eerst m’n emoties op orde hebben voor ik met hem om tafel kan.

Ik heb wel nu voor volgende week een afspraak gemaakt bij een hypotheek adviseur. Hij was in principe hoopvol dat er nog wat te regelen was voor mij voor het huis. Ben heel erg benieuwd.. Dan weet ik tenminste of ik nog kan hopen dit huis te behouden.

Goed dat je toch alvast de afspraak hebt gepland, dan zie je daarna wel weer verder.
Rustig aan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:16

Ik zou lekker op mn gemak nadenken ipv overhaast iets doen. Hij is toch bij zijn ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:04

Meis, dat doe je goed: zelf je plan trekken. Op jouw manier.

Sterk van je.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:40

Ach Jezus.. Dan lees je na lange tijd weer eens bij in de hoop dat het beter gaat en dan krijg je dit.. Ik vond het echt verschrikkelijk voor je! Je bent echt een onwijs lief en oprecht persoon en zoiets als dit verdien je niet. :n

Gelukkig ben je die laatste weken/maanden aan jezelf gaan werken en heb je leuke dingen voor jezelf gedaan. Die gaan je ook hier doorheen slepen. Ik heb voor hem even geen goeie woorden.. Niet om alle mannen aan één kant te schuiven, maar ik merk wel vaak dat hen vanalles "zomaar overkomt" en ze later pas inzien wat dat teweeg heeft gebracht. Ik hoop voor je dat die inzinking snel komt bij hem. En hij inderdaad inzichtelijk beseft wat aan zijn kant allemaal is misgegaan, want aan jou valt echt niks te verwijten in deze situatie. Je hebt echt alles gedaan wat je kon en bent een sterk mens, ik heb mega veel respect voor je. :(:)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:55

Oef TS, wat een rottige wending! Had gehoopt op anders, maar soms loopt het leven door een diep dal.

En een eerlijke vraag: wat als hij de knoop doorhakt en zegt dat hij toch verder wilt met jou? Dat de psycholoog hem dat inzicht geeft?
Je komt over als een sterke meid, maar in sommige zinnen lees ik jouw twijfel.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:09

Twijfel zal er altijd zijn, ook al zegt je verstand iets anders. Je bent toch 11 jaar met zo'n jongen geweest. Gelukkig zijn er nog geen kinderen in het spel, anders was het nog lastiger geweest. Er is natuurlijk enorm veel liefde geweest en de TS heeft afgelopen jaar (op de laatste 3 maanden na) niet gemerkt dat hij twijfelde. Ik snap het wel, je hart is geen machine waarbij je de liefde aan en uit kunt zetten. Feit dat hij vertelde haar een aanzoek wilde doen, speelt zeker weten ook een grote rol.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 17:20

Rebel_Jits schreef:
Oef TS, wat een rottige wending! Had gehoopt op anders, maar soms loopt het leven door een diep dal.

En een eerlijke vraag: wat als hij de knoop doorhakt en zegt dat hij toch verder wilt met jou? Dat de psycholoog hem dat inzicht geeft?
Je komt over als een sterke meid, maar in sommige zinnen lees ik jouw twijfel.

Ik ga er 100% vanuit dat hij niet reageert. Maar ik weet niet wat ik zou doen als hij ineens op de stoep zou staan. Verstand zegt inderdaad nee, hij is veel te ver gegaan. Maar inderdaad, gevoel.. Ondanks wat hij me heeft aangedaan hou ik nog steeds van hem. Hoe facked up het ook is, ik wil niet dat dat gevoel er nog is. Dus eerlijk gezegd heb ik geen idee.. Maar ik ga er vanuit dat het nu echt klaar is, zo heb ik m’n kop er al naar staan.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:26

Dat gevoel blijft ook nog wel even, dat moet slijten. Blijf eraan denken dat het tijd nodig heeft, dan komt het goed met je en dan geef je ook niet toe aan dat gevoel wat je nog voor hem hebt. En later als je er dan eenmaal overheen bent dan ben je blij dat je niet terug gegaan bent.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 13:48

Nou bokkers, ik ben in één klap over hem heen. Jeetje die man heeft echt een kronkel in z'n hoofd hoor.

Hij stuurde me gister een appje dat hij volgende week wilde langskomen om te praten. Ik ontplofte. Ik heb hem woedend opgebeld hoe hij dacht dat hij me nu weer aan het lijntje kon houden, terwijl we beide wel wisten wat zijn keuze zou zijn. Hij bleef volhouden dat hij met me wilde afspreken om uit te leggen hoe alles gegaan is. Hallo he, alsof ik daar op zit te wachten, zijn zielige verhaal aanhoren zeker. Vervolgens ook gelijk alles willen regelen omtrent huis en verdeling etc. Halleluja, mij 3 maanden laten wachten en nu moet alles ineens binnen een week worden geregeld. Vervolgens werd ik zo boos: hij liet totaal geen spijt blijken en hij zag ook niet in wat hij iedereen om zich voor pijn heeft gedaan. Zijn enige antwoord was: het is nou eenmaal gebeurd, gebeurd is gebeurd. My god, ik werd zo boos. Vervolgens kreeg ik naar m'n hoofd geslingerd hoe IK 11 jaar nou zo kon eindigen. Mijn hemel alsof ik nog niet kwaad genoeg was. En alles zei hij super zakelijk, kil, afstandelijk. Dit is echt niet de persoon die hij is, walgelijk, kreeg er rillingen van over m'n rug. Ik heb opgehangen en hij belde me terug. Ik moest hem vertellen wanneer ik met hem wilde praten. Nou wat dacht hij van de komende maanden eerst niet :')

Dit maakt de verwerking ineens stukken makkelijker, heb nog geen traan om hem gelaten sindsdien, beter kwijt dan rijk jeetje he.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:53

Ah, wat vriendelijk van hem dat hij het proces even wat versnelt.

Verder: stomme zak.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:54

Ach lieve schat, wat een ellende zo..
Maar je laat je niet kennen! Terecht hoor dat je boos werd!
En nou lekker verder met je leven, je bent een super vrouw! *\o/* +:)+