Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:38

Vertel eens, waar ga ik de mist in?
VP voor het Jack was €25, ik bood eerst €15 ex verzenden en later €25 incl. Verzenden, met de uitleg waarom ik niet VP bied.

Afbeelding

Ik snap er niets van.
Laatst bijgewerkt door Polly op 16-11-19 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: privé communicatie verwijderd

EmptyWords

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:40

ik zou ook niet gaan lopen klieren om een jas in een envelop te vouwen hoor.

gewoon pakketpost, maar ze had wel aan kunnen geven dat ze gewoon alleen pakketpost doet en jou de keuze kunnen geven.

het lastige met chatten blijft dat je een heel stuk non verbale communicatie mist.
zij geeft aan met pakket te sturen en jij blijft emt een envelop aan komen. kan voor haar vervelend zijn

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:42

Ik vind je netjes reageren hoor. Ik zou zulke tips juist wel fijn vinden.

Ik had ook weer wat bijzonders. Matten voor in de auto.
Ik bied, verkoper reageert en iets erna verwijderd verkoper m'n bod.

En nu... hoor ik niks meer. Berichtjes waren woensdag. Had nu toch wel al kunnen horen of hij wel of niet kan dit weekend.
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 16-11-19 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privecommunicatie verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:42

Ik wel. Ik krijg hier met de beste moeite ook geen softshell jas in die maat in een A4 envelop. Je komt ook wel wat opdringerig over. Verkoper zegt dat het niet past, jij blijft bij jou standpunt dat het wel past. Tja. Ik krijg het hier ook niet passend.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:47

Ik zou het ook niet versturen in een envelop want dan krijg je op zeker als verzender dat je mag bij betalen omdat je pakket te dik is.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:48

Matheno schreef:
Oh echt? Wanneer precies? Mega gaaf!
Zie het op de website niet staan, weet iemand of ze die nog in de winkel hebben?

Is toch al wel 2 jaar geleden :o

De man in kwestie vroeg me net of hij het dekbedovertrek ook mocht kopen...

Sorry... die ligt nog bij mn ex :)) wilde ik niet meer in slapen, dus niet meegenomen :x

Bed staat ook om die reden te koop... maar omdat die mij toen heel wat eurotjes gekost had heb ik die wel meegenomen om te verkopen :o nooit meer in geslapen sindsdien :))

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:50

Ik geef als verkoper altijd zelf van te voren aan wat de verzendkosten zullen zijn en of iets wel of niet door de brievenbus past.

Ik zit nu al 45 minuten te wachten op iemand die niet meer gaat komen, denk ik......

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:53

Dat is zuur Petra... hopelijk komt de persoon nog opdagen...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:58

DeMolenhoek schreef:
Ik wel. Ik krijg hier met de beste moeite ook geen softshell jas in die maat in een A4 envelop. Je komt ook wel wat opdringerig over. Verkoper zegt dat het niet past, jij blijft bij jou standpunt dat het wel past. Tja. Ik krijg het hier ook niet passend.

Punt is dat ze niet zei dat het niet past, alleen dat Post NL dit niet als brievenbus pakket accepteert en wanneer ik ernaar vraag “is die zo dik dan?” Zij meteen na de info over brievenbus pakketten al aangeeft de toon niet fijn te vinden.

38 x 26,5 x 3,2 cm die toegestaan is, is flink hoor.
Vouw het op met kartonnetje er onder, stop het in een plastic tas, pers de lucht er uit en doe er wat ducktape er stevig omheen, dan heb je niet eens een enfalop nodig.
Ik heb echt al zoveel op die manier verstuurd, zelfs winterjassen.
Mocht ik grote enfaloppen op mijn werk ontvangen, dan hergebruik ik die altijd.

Misschien ben ik gewoon te praktisch of “te zuinig” vind het onzin om ruim drie euro meer te betalen of te vragen (als ik iets verkoop) als dat niet nodig is.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:58

petra8 schreef:
Ik geef als verkoper altijd zelf van te voren aan wat de verzendkosten zullen zijn en of iets wel of niet door de brievenbus past.

Ik zit nu al 45 minuten te wachten op iemand die niet meer gaat komen, denk ik......

Ik had laatst een verkoper die aangaf dat de verzendkosten 3,90 waren. (Was ook een item dat wel met de brievenbus zou kunnen, dus gingen bij mij ook geen bellen af)
Dus ik zou het overmaken, zijn de verzendkosten toch ineens 6,95.
Dus ik gaf aan er dan toch vanaf te zien, krijg ik me toch een snibbige reactie :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:03

Daphara schreef:
DeMolenhoek schreef:

Punt is dat ze niet zei dat het niet past, alleen dat Post NL dit niet als brievenbus pakket accepteert en wanneer ik ernaar vraag “is die zo dik dan?” Zij meteen na de info over brievenbus pakketten al aangeeft de toon niet fijn te vinden.

Vouw het op met kartonnetje er onder, stop het in een plastic tas, pers de lucht er uit en doe er wat ducktape er stevig omheen, dan heb je niet eens een enfalop nodig.

Misschien ben ik gewoon te praktisch of “te zuinig” vind het onzin om ruim drie euro meer te betalen of te vragen (als ik iets verkoop) als dat niet nodig is.

Je vraagt iets, zij antwoordt, jij aanvaardt het antwoord niet en komt met screenshots om jouw punt te willen bewijzen. Dan mag zij aangeven dat niet zo leuk te vinden. Jassen zou ik ook echt niet in een envelopje zitten proppen btw. Pakketpost is steviger.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:06

Als ik heb aangegeven dat de verzendkosten 3,90 zijn en ze blijken opeens 6,95 te zijn, dan is het afhankelijk van het bedrag of ik deze wel of niet voor mijn eigen rekening neem.

Ik heb een keer een pakket verstuurd voor 6,95 en dat kwam na een paar dagen terug omdat ik per ongeluk het verkeerde huisnummer op het pakketje had gezegd. Dat is dan pech en zijn de verzendkosten gewoon voor mij. Gebeurt me geen 2e keer.

Ik heb net 45 minuten zitten wachten op iemand die niet is gekomen. Kan ik maar beter thuis voor niets wachten dan dat ik zelf bij iemand voor niets voor de deur sta, denk ik dan maar.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:08

Post Nl is sinds een paar maanden superstreng op brievenbus pakketten geworden. Het moet er soepel doorpassen anders word het echt geweigerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:10

Wat is een enfalop?
Ik snap de verkoopster wel, zij wil hem gewoon als pakketje versturen, ik zou ook geen zin in gedoe met een envelop. Jij komt vervolgens vrij pusherig over..

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:24

Ik kom hier ook wat geks tegen, iemand op marktplaats die equestrian stockholm dekjes te koop aanbied. Maar ze elke dag er weer afhaalt en opnieuw plaatst. Soms alle 5 in 1 advertentie, en dan weer allemaal los. Wáárom zou je dat doen? >;)
Laatst bijgewerkt door maessie op 15-11-19 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:24

Relaxed schreef:
Wat is een enfalop?
Ik snap de verkoopster wel, zij wil hem gewoon als pakketje versturen, ik zou ook geen zin in gedoe met een envelop. Jij komt vervolgens vrij pusherig over..

Enfalop is mijn dyslexie, ik kreeg er ook al een rood stippellijntje onder maar “geen vervanging gevonden” als ik autocorrect wilde gebruiken voor de goede spelling.

Mijn excuses als je door de verkeerde spelling niet begreep wat ik bedoel en thanks voor de goede spelling!

Trouwens, dat zij het gewoon als standaard pakket wil versturen is niet gezegd.

Gini schreef:
Daphara schreef:

Je vraagt iets, zij antwoordt, jij aanvaardt het antwoord niet en komt met screenshots om jouw punt te willen bewijzen. Dan mag zij aangeven dat niet zo leuk te vinden. Jassen zou ik ook echt niet in een envelopje zitten proppen btw. Pakketpost is steviger.

Oké, ik ben misschien dan gewoon te letterlijk, zij zegt dat Post NL het niet accepteert, dus daar reageer ik letterlijk op, omdat ik uit ervaring weet dat ze het wel accepteren.

Als ze had gezegd dat ze het niet in een brievenbuspakket kan of wil versturen, was het voor mij anders geweest en had ik geen info verstuurd over pakketpost.
Ik heb de mogelijkheid van kleding via brievenbuspakket versturen ook geleerd van iemand op MP en vind het sinds dien super handig om het zo te doen, want niemand hoeft ervoor thuis te blijven en de kosten zijn bijna de helft minder.

Maar goed, zo zie je maar weer dat het voor iedereen anders over komt, ik lees vaak letterlijk wat iemand schrijft en niet wat er tussen de regels gezegd wordt. Ik denk dat deze verkoper iets meer tussen de regels gelezen heeft en daardoor het misverstand is ontstaan.

BiBiQ schreef:
Ik vind je netjes reageren hoor. Ik zou zulke tips juist wel fijn vinden.

Bedankt! Het was inderdaad hulpvaardig bedoeld.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 15-11-19 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:27

Ik moet heel eerlijk zeggen ik ga ook niet mieren met een envelop. Al een paar keer gehad dat het niet geaccepteerd wordt op het punt.
Of dat ik naderhand een boete krijg omdat het een mm te groot was.

Maessie ik denk zodat haar advertenties weer even iets hoger staan.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:27

maessie schreef:
Ik kom hier ook wat geks tegen, iemand op marktplaats die equestrian stockholm dekjes te koop aanbied. Maar ze elke dag er weer afhaalt en opnieuw plaatst. Soms alle 5 in 1 advertentie, en dan weer allemaal los. Wáárom zou je dat doen? >;)

Had deze advertentie ook gezien, ik verbaasde me vooral dat haar vraagprijs maar iets van 10 euro lager was dan de winkelprijs. (Ik ken het merk verder niet, misschien is zo'n dekje het geld dubbel en dwars waard)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:42

Ik verstuur ook (bijna) niks als brievenbuspakket. Te vaak lopen klooien met inpakken en dan alsnog geweigerd worden door PostNL. Een softshell maat 44/46 als brievenbuspakketje? Kansloos.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:46

Of mensen die het perse via briefpost willen. Dus dan probeerde ik het toch.
Pakketje uiteindelijk passend dicht gekregen. Radio stilte... :+

Geloof dat het pakketje nog ergens ingepakt ligt in de schuur waren een paar teugels. Heeft me ontzettend veel moeite gekost.
Schijtwijf :')

Dus nee iets waar ik moeite voor moet doen gaat alleen nog via pakket :P

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:09

Ceetje_bokt schreef:
Ik verstuur ook (bijna) niks als brievenbuspakket. Te vaak lopen klooien met inpakken en dan alsnog geweigerd worden door PostNL. Een softshell maat 44/46 als brievenbuspakketje? Kansloos.

Ik had het prima gevonden als verkoper dat had aangegeven, maar “past niet” of “kan/wil ik niet”, is niet gezegd.

En kansloos is het trouwens echt niet.

Afbeelding

Dit is een plaatje van een mt. 46 softshell jack dat toch nog prima in een afgeknipte envelop van 35,5 cm past zonder dat ik het eerst nog in een grote ziplock heb gedaan om de lucht er uit te laten. Het kan natuurlijk zijn dat het Jack van verkoper veel dikker was dan deze.

Inmiddels is een bod van mij op een andere Softshell jas ook geaccepteerd. Op mijn vraag of het als brievenbuspakket verzonden kan worden geeft die verkoper aan dat ze even zal kijken of dat gaat passen.
Heerlijk dat er ook nog mensen normaal kunnen communiceren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:11

Daphara, dus alleen omdat zij niet letterlijk zegt dat het niet kan of past communiceert zij niet normaal? Dat is wel erg kort door de bocht.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:18

Relaxed schreef:
Daphara, dus alleen omdat zij niet letterlijk zegt dat het niet kan of past communiceert zij niet normaal? Dat is wel erg kort door de bocht.

Waar zeg ik dat?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:23

Ceetje_bokt schreef:

Hier idem. Ik heb ook weleens lopen meten en volgens de afmetingen zou het moeten passen in een envelop. Ik rekende dus 3.90. Breng ik het pakketje weg, paste het niet door dat brievenbusding en kon ik 6.95 afrekenen. Ik heb dat verlies zelf genomen, maar doe het ook niet meer hoor.

Ik ben trouwens een slechte verkoper. Ik heb iemand die iets opgestuurd wil hebben, maar ik moest nog even meten en wegen. Alleen dat ding ligt in de schuur en ik ben anti-kou.. dus vandaag pas gedaan, 6 dagen nadat ik het beloofd had.. ben benieuwd of hij nog reageert. Was wel een oudere man had ik het idee, die zijn misschien wat minder gehaast :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:27

Daphara schreef:
Relaxed schreef:

Waar zeg ik dat?

De laatste zin in je post komt over als een sneer naar die andere verkoopster, terwijl zij helemaal onredelijk deed