Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:53

Het is op dit moment óók druk.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:06

ook nu is het druk. gewoon tijdens de hele corona heeft post nl het druk.
de meesten pakketen leveren ze de volgende dag. maar het kan voorkomen dat het een extra dag er over doet. dan zijn ze je pakket niet gelijk kwijt.
opschalen is niet zo makelijk gedaan als het lijkt wel eens gedacht wat er naast personeel nog meer aan extra kosten bij komt kijken?

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:47

sporten schreef:
Ik vindt klasse hoe ze alles toch voor elkaar krijgen in deze drukte

Hier post nl en dhl altijd op tijd ze legen het bij ons neer in onze stal

Nooit problemen mee

Ik vindt dat deze mensen wel een pluim _/-\o_ verdienen in deze tijd met Corona besteld iedereen aan huis in veel minder tijd moet de bezorger 4 keer zo hard werken, doe dat maar eens zelf

Dankjewel voor je positieve, lieve berichtje!

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:52

Peerke_ schreef:
Ohh PostNL, mijn grote vrienden :')
Ik heb ze inmiddels onder een sneltoets zitten, en ken het hele keuze menu uit mn hoofd..

Moet wel eerlijk zeggen dat het de laatste weken weer beter gaat, tijdens het begin van de corona crisis was het bezorgen van hun echt waardeloos..

Ze werken sowieso lekker efficiënt, dagelijks komen ze hier de pakketjes ophalen, een uur later komt dezelfde chauffeur, de brievenbus hier 50 meter verderop in de straat legen..
Waarom doet ie dat niet tegelijkertijd.. zo blijft ie toch rondjes rijden :roll:

Omdat er gewerkt wordt met tijdschema's! De klant(bedrijf) kan een tijdsschema kiezen wanneer er afgehaald wordt, brievenbussen mogen niet voor 17:00 uur geleegd worden. Servicepunten worden meestal in het uur voor sluitingstijd afgehaald, zodat zoveel mogelijk post en pakketten mee kunnen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:25

De PostNL pakket bezorger bij ons in de straat is echt een held.
Hij weet precies bij wie hij de pakketjes kan brengen als mensen niet thuis zijn (vaak bij ons en en aan de andere kant bij 1 vast huis) en vraagt dit netjes even vooraf zodat hij niet heen en weer hoeft te lopen.

daarnaast is het gewoon een aardige vent die altijd vrolijk is. DHL en DPD zetten pakketten gewoon in de tuin bij mensen, bellen aan en rijden weer weg. Of ze nou thuis zijn of niet.
Zo heb ik laatst in de regen een paar pakketjes bij buren (waarvan ik wist dat ze niet thuis waren) uit de tuin gevist en bij ons gezet. Meeste spullen kunnen er niet goed tegen om nat te worden.
Dit laatste doet de POST NL bezorger trouwens ook als hij het ziet, dan brengt hij ook het pakketje wat in de tuin staat even naar "de buren"

Nou scheelt het ook wel dat iedereen in de straat goed met elkaar om gaat en elkaar kent (22 huizen, nieuwbouw dus allemaal tegelijk komen wonen)

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:46

mvdende schreef:
Dat het in maart druk was, dat snap ik. Dat het straks met black Friday ook weer druk gaat zijn, snap ik ook.

Maar op dit moment is het relatief rustig. En of is er genoeg tijd geweest om op te schalen.

Heb 2 weken geleden ook bederfelijke waren verzonden en dat was wél netjes binnen 24 uur afgeleverd.

Ik vind dit echt een beetje te kort door de bocht. Wanneer een verzender een verkeerde adres aanmeld of niet het juist adres op het pakket schrijft kan het ook zijn dat het vertraging op loopt.

Ik werk op een pakkettendepot van PostNL en het is zeker niet rustig. Genoeg tijd om op te schalen? Uhm wij hebben ook last van Corona. Pakkettenbezorgers opleiden kan haast niet op een veilige manier en nieuwe bussen zijn ook niet zomaar geleverd.

Ik snap dat het erg vervelend is maar wanneer er miljoenen pakketten per week (meer als een miljoen per dag) verwerkt moeten worden dan kan het zijn dat er iets niet perfect verloopt.

Het is een enorm complex proces en er wordt ontzettend hard gewerkt om iedereen zijn pakket z.s.m te bezorgen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:59

davinci2412 schreef:
mvdende schreef:
Dat het in maart druk was, dat snap ik. Dat het straks met black Friday ook weer druk gaat zijn, snap ik ook.

Maar op dit moment is het relatief rustig. En of is er genoeg tijd geweest om op te schalen.

Heb 2 weken geleden ook bederfelijke waren verzonden en dat was wél netjes binnen 24 uur afgeleverd.

Ik vind dit echt een beetje te kort door de bocht. Wanneer een verzender een verkeerde adres aanmeld of niet het juist adres op het pakket schrijft kan het ook zijn dat het vertraging op loopt.

Ik werk op een pakkettendepot van PostNL en het is zeker niet rustig. Genoeg tijd om op te schalen? Uhm wij hebben ook last van Corona. Pakkettenbezorgers opleiden kan haast niet op een veilige manier en nieuwe bussen zijn ook niet zomaar geleverd.

Ik snap dat het erg vervelend is maar wanneer er miljoenen pakketten per week (meer als een miljoen per dag) verwerkt moeten worden dan kan het zijn dat er iets niet perfect verloopt.

Het is een enorm complex proces en er wordt ontzettend hard gewerkt om iedereen zijn pakket z.s.m te bezorgen.

Dat snap ik.

Echter ben ik zélf de verzender en heb ik juist goed gecontroleerd of het adres van de ontvanger er goed op staat. Dus in dit geval zou er om die reden geen vertraging op moeten treden.

Ik hoop echt met heel mijn hart dat het pakket vandaag afgeleverd wordt..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:01

mvdende schreef:
Ashleytjuhh schreef:
weetje zeker dat het kwijt is? post nl heeft het super druk in deze tijden nog steeds. soms duurt een pakketje een dag langer voordat het er is. dit geven ze meestal ook aan bij de track en tracé.

op het moment lijkt mij het ook niet slim om bederfelijke spullen te versturen. vanaf het begin van de corona is het bij post nl al super druk.

Opschalen? Ook bij de post moet iedereen thuisblijven bij een snotneus. Waar haal je even het dubbele aantal medewerkers vandaan? :')

Wat een stress om een pakje die niet binnen een dag bezorgd is, we zijn echt te verwend hier.

Bederfelijke spullen moet je sowieso niet met de post mee doen, het wordt ook niet gekoeld bij de post.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 18:29

Geen post.nl maar een van de andere bezorgdiensten hebben er een puinhoop van gemaakt.

Ipv mijn bestelde dakmateriaal kreeg ik gister een schitterdende rol interieurstof. Mijn adres aan de buitenkant geen enkele info van wie die kwam of waar het heen moest. Alleen dat het onderdeel uitmaakte van 3 pakjes. Leverancier van mijn bestelling gebeld. Die hebben bezorgdienst gebeld en volstrekt onbekend waar dit vandaan kwam.

Ok mijn bestelling als verloren beschouwd maar die had niet eens afgezonden kunnen worden ivm niet op voorraad.

Krijg ik vandaag een mail uit engeland :+ Dat zij mijn dakmateriaal hadden ontvangen samen met een rol textiel die ze besteld hadden. Omdat er wel een factuur met mijn info en mailadres instond hebben ze gemaild.

Gezellig telefoontje en wat blijkt. Mijn rol hoort bij hun en ze missen nu nog een rol. Vreemde is hun pakje kwam uit frankrijk en die van mij is besteld in nederland.

Nu is er over en weer naar leveranciers gebeld en zij houden mijn dakmateriaal en ik hun stof. Mooi linnen stofje <3 . Maar het rare is, hun bezorgdienst is niet die ik hier heb gehad. Hebben ook niets met elkaar te maken zelfs.

Rara hoe kan dat :o?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:25

Is dat niet gewoon een fout bij het bedrijf waar je besteld hebt? Kan best dat je bij een Nederlands bedrijf besteld hebt en de spullen uit Frankrijk moeten komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:34

Zou je zeggen. Maar die heeft absoluut geen interieurstoffen en hun franse magazijn zit een slordige 400 km van het bedrijf af waar de stof is gemaakt (een weverij). :+ Ook niet bepaald dan met hetzelfde busje naar een sorteercentrum gereden. En de bezorgdienst in engeland is niet dezelfde als die ik heb gehad.

Hoe het heeft kunnen gebeuren geen idee. :o? Enige wat verklaarbaar zou kunnen zijn is dat het ergens onderweg is omgepakt. Maar zelfs het verpakkingspapier en de label met bezorgadres zijn verschillend. Het blijft een raar iets :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:16

karuna schreef:
Hoe het heeft kunnen gebeuren geen idee. :o?

Als transporteur zenden wij wel eens spullen voor een transporteur voor een transporteur voor een transporteur... En overal wordt het omgestickerd :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:27

Ah nooit geweten maar het maffe is dat beide stickers duidelijk anders zijn, ander lettertype layout en andere vorm :') maar het blijft een rare verwisseling. Hopelijk komt mijn dakmateriaal nu wel goed aan, is wel dringend nodig.nu lapwerk een beetje -O-

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:55

Kan iemand mij vertellen of verloren pakketten met track and trace nog gevonden kunnen worden.
Bel mij suf met de klantenservice van PostNL en word elke keer afgescheept met nog 7/13/21 dagen geduld aub.
Dure Anky dek is al een maand zoek. Baal flink en diegene die hem heeft gekocht nog veel meer.
0 service, 0 feedback, heel veel gezucht en gesteun bij telefonistes en heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Zou het liefst zelf even gaan zoeken in hun depot...
“Nee mevrouw - dat gaat helaas niet!” Duhhhh _-:(

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:18

We versturen duizenden pakketten per jaar en af en toe raakt er een zoek.

Deze zijn nog nooit teruggevonden... bespaar je de moeite.

In het vervolg van te voren afspreken dat alle risico van het versturen voor de ontvanger is.

Nu zou ik het geld gewoon terugstorten dan heb je het probleem netjes opgelost. Het is niet anders.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:52

Only2Bianca schreef:
Kan iemand mij vertellen of verloren pakketten met track and trace nog gevonden kunnen worden.
Bel mij suf met de klantenservice van PostNL en word elke keer afgescheept met nog 7/13/21 dagen geduld aub.
Dure Anky dek is al een maand zoek. Baal flink en diegene die hem heeft gekocht nog veel meer.
0 service, 0 feedback, heel veel gezucht en gesteun bij telefonistes en heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Zou het liefst zelf even gaan zoeken in hun depot...

PostNL weet ik niet. Bij ons worden er na vertrek van de chauffeurs scans gedaan. Als de sticker eraf is of beschadigd is werkt dat niet en dan is het soms lastig traceren. Wij werken met een vast klantenbestand dus ga je goederen en dozen herkennen maar PostNL doet natuurlijk van alles, dat is veel moeilijker.

Als het langer duurt dan 3 à 4 dagen om een pakket te vinden, adviseer ik mensen om te vragen om een vervangend pakket. De verzender kan de schade claimen bij het vervoersbedrijf. Helaas dekt de schadevergoeding heel vaak niet de waarde (inkoopprijs versus een X bedrag per gewicht) maar dat is natuurlijk niet het probleem van de ontvanger.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:08

Only2Bianca schreef:

Kans dat je ‘m nog terug vind is vrij klein.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:39

Na jullie de-motiverende antwoorden had ik er écht een hard hoofd in maarrrrr: maandagochtend 8.50 uur ging de telefoon! Het pakket is na 30 dagen gewoon terecht! Whoop whoop! #doeteendansje

Mochten er lost&found postNL mensen die hier meelezen: mijn dank is groot! **\O/**

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:19

Wij hebben dus echt al meer dan een week geen post gekregen. En niet alleen wij, ons halve dorp blijkt al meer dan een week geen post gekregen te hebben.

We verwachten wel post, staat ook al post in de APP sinds vorige week. Maar niets, helemaal niets!

Contact gehad met PostNL maar dat was ook niet erg informatief en niet erg behulpzaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:21

Bij mij laat de app niks meer zien na de laatste update.. maar ik heb ook al 2 weken geen post gehad. En dan nu vandaag ineens wel weer :+ hele berg ook gelijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:42

Hanafubuki schreef:
Bij mij laat de app niks meer zien na de laatste update.. maar ik heb ook al 2 weken geen post gehad. En dan nu vandaag ineens wel weer :+ hele berg ook gelijk.

Hopelijk krijgen wij vandaag dan ook een hele berg. Zit een belangrijke brief bij.
Die heb ik wel even nagebeld aan de hand van de foto in de app om te vragen wat erin stond....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:22

Ik wacht nu anderhalve week op een pakket dat gekoppeld moet worden aan mijn adres.

Het is wel echt chaos bij PostNL, van wat ik begreep.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:39

Meestal is het chaos rond zulke tijden bij postnl. helemaal nu ook iedereen thuis zit.
Ik wacht ook al sinds vorige week Donderdag op een pakket dat steeds van datum wordt gewijzigd.
Daar word ik ook wel moe van maar dan denk ik aan de bezorgers waar ik dan toch wel medelijden mee met ook al die chagrijnige mensen aan de deur en de webcare.

( zie op de site dat ze per dag 1,5 miljoen pakketen verwerken )

Ze zouden eigenlijk een tijdelijk extra ophaal punten moeten instaleren bij werkloze die dan een x bedrag krijgen daarvoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:02

Nou, mijn pakket ligt gewoon op depot, want de webcare heeft m vorige week maandag al getraceerd. Maar sinds dan ligt t stil :').

Dat t rond deze tijd druk is weten we allemaal, dat is ook niet erg. Maar nu is het blijkbaar echt chaos, brieven die niet bezorgd worden, pakketten die kwijt raken of weken liggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:14

Only2Bianca schreef:
Na jullie de-motiverende antwoorden had ik er écht een hard hoofd in maarrrrr: maandagochtend 8.50 uur ging de telefoon! Het pakket is na 30 dagen gewoon terecht! Whoop whoop! #doeteendansje

Mochten er lost&found postNL mensen die hier meelezen: mijn dank is groot! **\O/**

Wait...wat.....wut...?!.

Bestaat er serieus een Lost & Found afdeling bij PostNL en bestaan er zoekgeraakte spullen die nog terecht komen....? En dan word je nog gebeld ook?? Nou ik hoop dat ik dat ook nog een keer mee mag maken want ik ga mee met de opmerking van Robert, dat wat zoek raakt, nooit meer terechtkomt....

Ik ben ook zó benieuwd wat er gebeurt met die spullen die zoek raken.... waar blijft dat dan :?

Gelukkig komt het zelden voor dat er pakjes van klanten kwijtraken. Een enkele keer duurt het wat langer maar wordt een pakje alsnog plotseling bezorgd. Maar wat echt zoek is komt nooit meer terecht.... terwijl er toch aan vrijwel alle artikelen kaartjes hangen met onze merknaam er op en je niet echt Sherlock Holmes hoeft te zijn om ons te vinden...